Nitzen1987

Indkøb når man venter barn nr. 2

30 indlæg i dette emne

Ja hvad skal man have købt, når man venter barn nr. 2?

Har kun få ting på listen indtil videre

- evt. Tøj afhængig af køn (som vi først vil vide ved fødslen)

- søskendesæde til barnevogn

- seng (tænker at det kommer til at passe med at Maja skal i juniorseng, når den lille skal bruge tremmesengen.

Andet?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er vidst det vi har købt... Brugte 20.000 ved første barn og 2.000 ved andet barn incl seng til Silje... Købte også en lift, det havde vi ikke til Silje men det manglede vi det nye sted vi bor. Men det er billigt med 2. barn især hvis det er samme køn.

Vores store udfordring har faktisk været at finde på barselsønsker denne gang for vi har jo alt til den første tid :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Godt sprøgsmål!

Jeg har indtil videre købt 3 bodyer, og syntes ikke vi ellers mangler noget. Men vi ved også vi får en pige mere. Vi havde overvejet en barnevogn mere, da Dicte slet ikke er færdig med at sove i den. Men jeg tror vi sætter liften i klapvognen til en start, det vil jo mest blive i weekenden de begge skal sove samtidig.

Et søskendesæde er en god ide, det må vi have :)

Måske en baby alarm mere?

Juniorseng køber vi snart og sætter op i Dictes legeværelse. Så kan hun vænne sig til den, og så ser vi hvornår bi tager den i brug. Dicte var vist 4-5 måneder før hun kom i tremmeseng

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal have nogle nye madrasser til lift og barnevogn og en sengerand. Men det er vist det vi mangler lige nu. Vi skal også have en numseklud men venter lige og ser om vi ikke får en i barselsgave. Jeg køber nok også lidt nyt tøj men det er mest fordi jeg også synes den lille skal have nyt engang imellem og ikke kun arve efter søster ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror også bare, at vi skal have søskendesæde og en tremmeseng mere. Men tremmesengen venter vi med, til det bliver aktuelt. Regner ikke med, at Mads er færdig med at bruge sin, men det ville være så ærgeligt, hvis han var, og vi så stod med to tremmesenge :) Mads bruger kun barnevognen at sove i nu, hvis vi er ude, ellers sover han indenfor.

 

Så skal vi have noget tøj, hvis det er en pige...

 

Og skal vi have ny babyalarm. Prøver Nabby af næste gang. Ellers glad for Super Nova, men batteriet i parentenheden er smadret, og selvom det ville være billigere bare at købe nyt batteri, synes jeg altså Nabby lyder smaaart (på trods af blandet omtale).

 

Men ellers har vi jo alt andet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal også have en dreng mere så vi har suppleret med lidt tøj.

Jeg har købt en skrådtol da vi lånte en sidste gang som jeg ikke var glad for. Så har vi købt en reol til Felix værelse og hans reol skal i baby værelset.

Ellers tror jeg i bund og grund bare jeg skal have købt babys første sæt tøj, han skal have på hjem fra sygehuset. Det skal være nyt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vi har købt lidt tøj, nye vaskefade, babyautostol da den gamle ikke er sikker mere pga. nye regler siden sidste gang, og skal have et sammenklaplig puslebord også men vi har lidt tøj, seng, barnevogn, klapvogn og hvad dertil hører

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi regner med søskendesæde og evt. sådan et ståbræt, en højstol mere (formentlig stokke), tremmeseng, da vi ikke forventer at L er færdig med at sove i sin, og så en ny autostol (sidst lånte vi, men vil gerne have en ny med isofix).

Derudover tøj - lidt nyt hvis det er en dreng mere, og meget nyt hvis det er en pige... ;)

Og så lidt nyt sengetøj osv. hvis det er en pige.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Autostolen kan være en god ide at skifte. Der sker meget nyt sikkerhedsmæssigt hele tiden.

Legesager måske?

Højstol

Måske stofbleerne er slidte? Måske puslepuden trænger til udskiftning?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes godtnok jeg har køb meget igen her til nr to :oops  Tremmeseng og barnevogn har fået nye madrasser, så er der købt ny sengerand og puslepude, masser af tøj (men nu er det så også en pige denne gang), ny pusletaske og et par sæt sengetøj. (arj okay, det var måske ikke så meget igen :D ) Derudover har jeg denne gang valgt at investere i en babysafe sleeper, da vi ofte kører lange ture, hvor jeg ikke er tosset med at baby skal sidde i autostolen og da vores gamle klapvogn er blevet lidt skæv af mange rejser, har jeg også købt den klapvogn, hvor sleeperen og autostolen kan sættes på, da især sleeperen kan være lidt uhandy at slæbe rundt på :)

 

Det eneste vi mangler nu, er et nyt aktivitetstæppe - det gamle vi havde var købt brugt og endte sine dage, da Sebastian ikke brugte det mere. Men det er stort set også det eneste jeg har at ønske i barselsgave - så håber måske lidt at folk kan finde ud af at gå sammen om at købe det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også udskiftet puslepuden :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi får jo vores ret tæt på hinanden, så vi har skulle købe stortset alt en gang til. Vi har brugt omkring 15000 tror jeg.

Barnevogn, babyalarm, sådan en smart skråstol/vugge ting, ny stor pusletaske, tøj, søskendeklapvogn osv.

Og så har jeg købt en masse lækre ammetoppe og bluser! Det manglede jeg virkelig sidste gang, så denne gang har jeg investeret i noget lækkert ammekluns.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

God tråd - har ikke så meget at tilføjemen min umiddelbare tanke var også en babyalarm mere...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil have en slyngevugge næste gang. Ellers er der virkelig ikke meget. En tremmeseng, men først når den skal bruges. Tøj. Stofbleer, lidt supplering af de store klude, mange af dem til numsen. Nusseklud, sutter, noget nyt sengetøj.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes godtnok jeg har køb meget igen her til nr to :oops  Tremmeseng og barnevogn har fået nye madrasser, så er der købt ny sengerand og puslepude, masser af tøj (men nu er det så også en pige denne gang), ny pusletaske og et par sæt sengetøj. (arj okay, det var måske ikke så meget igen :D ) Derudover har jeg denne gang valgt at investere i en babysafe sleeper, da vi ofte kører lange ture, hvor jeg ikke er tosset med at baby skal sidde i autostolen og da vores gamle klapvogn er blevet lidt skæv af mange rejser, har jeg også købt den klapvogn, hvor sleeperen og autostolen kan sættes på, da især sleeperen kan være lidt uhandy at slæbe rundt på :)

 

Det eneste vi mangler nu, er et nyt aktivitetstæppe - det gamle vi havde var købt brugt og endte sine dage, da Sebastian ikke brugte det mere. Men det er stort set også det eneste jeg har at ønske i barselsgave - så håber måske lidt at folk kan finde ud af at gå sammen om at købe det :)

 

Hvilken vogn har I købt? Vi har kigget på Affinity, men har ikke fundet nogle steder i DK hvor man kan prøvekøre den..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvilken vogn har I købt? Vi har kigget på Affinity, men har ikke fundet nogle steder i DK hvor man kan prøvekøre den..

 

Britax B-smart med tre hjul - har prøvekørt den i haven med knægten i klapvognen (han ku godt lige være der som lang 4 årig :) ) og er allerede svært glad for den :D - jeg lukkede bare øjnene og trykkede bestil uden at have prøvet den af, kunne nemlig heller ikke finde nogen steder, hvor de har den, men jeg tror ikke jeg bliver skuffet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Britax B-smart med tre hjul - har prøvekørt den i haven med knægten i klapvognen (han ku godt lige være der som lang 4 årig :) ) og er allerede svært glad for den :D - jeg lukkede bare øjnene og trykkede bestil uden at have prøvet den af, kunne nemlig heller ikke finde nogen steder, hvor de har den, men jeg tror ikke jeg bliver skuffet :)

Heh det er nogen lunde hvad vi har tænkt os at gøre. Bestille og håbe på det bedste. Men det er nu ikke et mærke som ellers har dårlige anmeldelser, så det tør vi godt. Er det så nemt som der står, at sætte sleeperen på?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal have nogle nye madrasser til lift og barnevogn og en sengerand. Men det er vist det vi mangler lige nu. Vi skal også have en numseklud men venter lige og ser om vi ikke får en i barselsgave. Jeg køber nok også lidt nyt tøj men det er mest fordi jeg også synes den lille skal have nyt engang imellem og ikke kun arve efter søster ;)

Jeg håber ikke jeg får en numseklud i barselsgave, når den tid kommer :D :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg håber ikke jeg får en numseklud i barselsgave, når den tid kommer :D :P

:D Det havde jeg ikke engang set :lol

Der skulle selvfølgelig stå nusseklud ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg håber ikke jeg får en numseklud i barselsgave, når den tid kommer :D :P

:lol :lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg håber ikke jeg får en numseklud i barselsgave, når den tid kommer :D :P

:lol :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg overvejer en kravlegård, hvor den lille kan ligge og hygge og være lidt i fred og beskyttet. Filippa lå meget på gulvet på legetæppet, men det tænker jeg vil være lidt usmart for den næste, for Filippa skal stadig have lov at være her, køre med sin dukkevogn etc. Så i stedet for at skulle være over hende konstant, kunne en kravlegård være en mulighed.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

God tråd :super

Vi skal have kravlegården i brug- 2 hunde og en tumling on the loose er vist farligt for en lille bebs ;)

Vi skal have en ny tremmeseng, M. Beholder hendes og der kan siden pilles af, så den er meget lig en juniorseng. Så vil vi hellere vente med at købe en ny juniorseng til hende til senere :)

Barnevognen håber vi, at M. Er klar til at undvære til den tid. Ellers må vi ud og investere i en brugt, det bliver jo maks. 6 mdr. Det er aktuelt, for så kalder børnehaven på M. :O

Skal lige snuse lidt mht. Børnesæde til barnevognen..

Er det nogle der tror en tvillingeklapvogn er aktuel? M. Bliver knap 2 1/2 når lillebrøster kommer.. Tænker dog først den er rigtig aktuel når sommeren kommer :unsure også bliver hun 3..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg overvejer en sleepbag (sleepbag.dk)

skråstol - den vi havde til Luna er DUM

kravlegård

bumbo stol - solgte min mamas&papas stol.

:) tror det var det jeg liiige kunne komme i tanke om at jeg har over vejet!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det eneste vi købte nyt var madras til tremmesengen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER