Guest Kiala

'Jeg ville ønske at nogen havde fortalt mig' -tråd

60 indlæg i dette emne

At så mange kvinder bøvler med amning. Så ville jeg nok have følt mig mindre "forkert".

:ditto

Og fulgt mit instinkt og suppleret op med flaske tidligere.

Og at "ammemafien" i dk er overvældende.

At man ikke er forkert eller dårlig mor/mindre kvinde hvis man ikke kan fuldamme sit barn

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

:ditto

Og fulgt mit instinkt og suppleret op med flaske tidligere.

Og at "ammemafien" i dk er overvældende.

At man ikke er forkert eller dårlig mor/mindre kvinde hvis man ikke kan fuldamme sit barn

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor svært det er at have en baby med i det offentlige rum når det kommer til ble skift og amning.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh og at ikke alle babyer sover 16-20 timer i døgnet - nogen trivis helt fint på 12-15 timer. Og at det er helt normalt at nogle ved 3-4 måneders alderen begynder at powernappe og kun vil tage lure af 30-45 minutter.

Havde sparet mig for super meget stress og frustrationer.

Åh jo og at ikke alle børn "bare" kan lægge sig til at sove selv - men har brug for hjælp og tryghed.

At ikke alle babyer bare vil tage sut og slet ikke dem der så er beregnet til spædbørn

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Med min endnu meget begrænsede erfaring (Victor er 10 dage gammel), kan jeg tilføje:

 

- Hvor ville jeg ønske mig der var nogen der havde forberedt mig på hvordan det føles at gå på toilettet i den første tid efter fødslen! Det føles jo som om alting falder ud  :blink

 

- Jeg ville også godt have vidst at man kan få nervetrykninger under fødslen, der udmønter sig i at man mere eller mindre ikke har nogen følelse i hverken mellemkød eller "hul nr. 2"... Jeg glæder mig til det kommer igen!

 

- Og hvor ville jeg godt have vidst hvor ufatteligt svært det er at finde informationer omkring søvn hos nyfødte. De fleste råd til bedre søvn, søvnrutiner, putteritualer osv er jo slet ikke møntet på 0-3 mdr babyer, og jeg synes virkelig man er på herrens mark i forhold til "den gode søvn" hos de helt små størrelser.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor irriterende det er, at det eneste råd andre kommer med om ens grædende baby er "måske er han sulten"? Når man lige har ammet for 10min siden ..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

At det kan være en god ide at tage til kiropraktor hurtigt med baby - især hvis fødslen var hård.

At biogaia er et vidundermiddel for den lille babymave.

At søvn kan være virkelig svært

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor irriterende det er, at det eneste råd andre kommer med om ens grædende baby er "måske er han sulten"? Når man lige har ammet for 10min siden ..

Fra M var 5-6 måneder har min mor hver gang hun har sagt det mindste sagt "jeg tror hun er tørstig, hun skal have noget vand". Nej hun er bare glad og snakker med. Hun har lige fået vand.

Men jo jo ved det mindste klynk skal en baby da have mælk ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

At zoneterapi er guld værd

At lactocare baby er et vidundermiddel

At du godt må amme på begge bryster

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

At det kan være en god ide at tage til kiropraktor hurtigt med baby - især hvis fødslen var hård.

At biogaia er et vidundermiddel for den lille babymave.

At søvn kan være virkelig svært

:ditto til det med kiropraktor.. det kunne have sparet os for et skævt baghoved, hvis vi var kommet afsted noget før :(

Og ja at det der med søvn er enormt svært. De siger allesammen at man skal sove når baby sover.. det er bare ikke nemt, når man er alene hjemme og ens radar er tunet ind på selv de mindste ubetydelige lyde fra bebs.. suk..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER