Guest

smalltalk for tg januar 2015

728 indlæg i dette emne

Tyngde, jag og plukveer - synes sørme jeg er lidt hårdt ramt...

Måske vil det hjælpe med en dag på sofaen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Så nåede jeg de 29+0. Men havde en drøm o nat at jeg fædre i dag en fin lille pige på 1500 gram og 40 cm. Men hun klarede det fint og trak selv vejret

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tyngde, jag og plukveer - synes sørme jeg er lidt hårdt ramt...

Måske vil det hjælpe med en dag på sofaen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tyngde, jag og plukveer - synes sørme jeg er lidt hårdt ramt...

Måske vil det hjælpe med en dag på sofaen :)

Jeg synes godt nok også, at det bliver mere anstrengelsende her.

Forpustet, træt, kortluntet, flere plukveer og lidt bækkensmerter.

( men nu er jeg 32+3 - det er 3 dage mere, end da Viola blev født. Jeg er så lykkelig. Havde slet ikke forestillet mig at nå hertil med den komplicerede graviditet. Alt herfra er bare bonustid i maven for lillebror)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vågner nu hver dag med hævede fingre og fødder og har øget tendens til hovedpine. Gider ikke være træt, når jeg går i seng og endnu mere træt, når jeg vågner.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder til at vi alle døjer lidt med gener på 3. trimester.

Guddi - jeg tænkte på dig i går - hvor er det fedt!! :yay Lur mig, om der ikke går lang tid endnu :kram2

 

Smiling - vær godt opmærksom på om det er tiltagende. Det er selvfølgelig normalt når vi er så langt, men reagerer hvis det bliver for slemt :kram2

 

 

Jeg vil ud og købe lidt flere julegaver, så jeg forhåbentlig snart kan blive færdig. Jeg har besluttet mig for, at fra 1. december skal jeg ingenting - andet end at gå og være tyk og hygge mig ^_^

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I morges var jeg godt træt. Det er jeg specielt om mandagen efter en god men krævende weekend, hvor børn og mand er hjemme ^_^

Så jeg besluttede mig for kl 9.30, at jeg lige skulle have et lille hvil. Vågnede kl 11.50 - så det må have været tiltrængt!! :)

Solen skinner, så tænker at næste træk er en gåtur inden vores søn skal hentes.

 

Hvordan har I det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har mange gener og sover rigtig dårligt, men når jeg kan mærke baby sparke og tænker på de få arbejdsdage der er tilbage før en dejlig lang barsel, så har jeg det egentlig ret fantastisk - synes simpelthen det er så stort at være gravid og samtidig have den dejligste kæreste, så jeg klager langt fra :) Specielt efter Sara har født, synes jeg bare det hele er kommet så tæt på og er virkelig begyndt at glæde mig til vores lille pige kommer til verden :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha jeg synes slet ikke det går.

Er virjrig spændt på kontrollen på torsdag ang. Min livmorhals og den elastik de bandt om den.

For har haft mange flere plukveer, også en del der bider.

Og i dag fik jeg 3 veer i rap med 2-3 minutters mellemrum. Så der blev jeg sku godt nok nervøs.

Skal til Jm i morgen, så får lige tjekket for blærebetændelse der.

Men jeg frygter virkelig Hvad de siger til kontrollen på torsdag

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha jeg synes slet ikke det går.

Er virjrig spændt på kontrollen på torsdag ang. Min livmorhals og den elastik de bandt om den.

For har haft mange flere plukveer, også en del der bider.

Og i dag fik jeg 3 veer i rap med 2-3 minutters mellemrum. Så der blev jeg sku godt nok nervøs.

Skal til Jm i morgen, så får lige tjekket for blærebetændelse der.

Men jeg frygter virkelig Hvad de siger til kontrollen på torsdag

Med din forhistorie, så forstår jeg ikke, hvorfor du ikke har taget kontakt til FG/JM mhp. At blive tjekket :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fordi det ikke er lige så nemt når manden er på arbejde og har bilen og jeg står med 3 børn. Og så er sygehuset rykket 3 gange så langt væk. Og havde jo fået en kontrol tid til i morgen, som vi desværre måtte rykke til torsdag pga mandens arbejde og til hvor speciel lægen kunne kigge på mig igen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fordi det ikke er lige så nemt når manden er på arbejde og har bilen og jeg står med 3 børn. Og så er sygehuset rykket 3 gange så langt væk. Og havde jo fået en kontrol tid til i morgen, som vi desværre måtte rykke til torsdag pga mandens arbejde og til hvor speciel lægen kunne kigge på mig igen.

Bare logistikken med 1 barn giver mig gråhår :kiss Men synes stadig du skal forsøge at få kontakt til dem, evt. Mens pigerne er i VS/BH/skole, så du kan blive tjekket og få svar på spørgsmålene :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan godt forstå at du er nervøs, Tina. Håber virkelig for dig, at du holder på baby mange uger endnu :kram2

 

Mille-pigen - jeg har det stort set som dig ^_^ Jeg elsker at være gravid og nyder at mærke vores baby. Selvom at det er ved at være hårdt ( måske også især fordi at det er 3. barn ), så skal der ikke mere til end et puf, så er jeg solgt og glemmer for en kort stund besværlighederne :biglove

Alligevel glæder jeg mig helt vildt til han er født, og jeg atter kan fungere nemmere, end jeg gør nu ^_^

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

3 Jm besøg endte med 3 urin prøver!

Den første var bare den jeg lavede selv på hendes tolilet. Tog den med ind til hende da jeg var i tvivl.

Der var meget svagt +1

Men med mine symptomer blev vi enige om at lave en udvidet urin prøve. Så skulle ud og tisse igen.

Denne gang tjekkede/lavede hun den. Og den blev lyse lilla og vist er dermed +2

Så hun ville gerne jeg fik min læge til at lave en der kunne sendes til dyrkning.

Heldigvis har vi et sundheds hus hvor både Jm, læger og tandlæger og andre læger ligger. Så kunne gruppe derned og lave en ny prøve. Så den er sendt til dyrkning nu. Jeg kan så ringe på fredag og få svar

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh, Tina.

Hvad er det, det så betyder? At der er protein i urinen? Og hvad så?

Lige den del har jeg ikke meget styr på.

Men håber at alt er ok.

Jeg er også noget mere ramt nu.

Jeg har fået smerter i lysken og et par aftener i den her uge har jeg haft den tyngdefornemmelse, som jeg ellers var sluppet af med, da jeg blev sygemeldt.

Men ja, me2, sådan en weekend kan godt gøre en meget træt. Forrige weekend var bare for meget her med præ-teenagediskussioner en masse, aktiv lillesøster der aldrig sidder stille, så da vi nåede søndag aften, glædede jeg mig til mandag, mens jeg nynnede Dan Turells ' jeg holder af hverdagen, mest sf alt af hverdagen...'

Desuden har jeg haft mange flere plukveer, så min tilstand har ændret sig så meget, at jeg har sagt til Chr., at jeg tror sgu ikke, at der går så længe.

Men bliv nu derinde lidt endnu, lille du!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Guddi - hvor langt er du nu? Jeg håber virkelig for dig, at han (?) bliver derinde til 37+.

Jeg har selv også nogle plukveer der bider godt til, og mit bækken vrøvler når jeg har været for aktiv. Det kan godt være lidt svært at finde en balancegang, synes jeg :rolleyes I dag har jeg fået købt alt juleslik ind, og inddelt i poser. Julegaverne er jeg næsten færdig med, og i weekenden vil jeg så småt begynde på juledekorationer.

Jeg har det rigtig godt med at være godt med - og mit mål er jo, at fra 1. december er det slappe- af - tid ^_^

 

Manden min tror ikke at der går så lang tid før jeg føder. Så hver gang jeg stopper hurtigt op, tager mig til maven, eller ømmer mig lidt - så spørger han med det samme om vi skal af sted :D Jeg til gengæld er helt rolig, og tror bestemt ikke at han kommer før jeg måske bliver sat i gang - og ellers tidligst i uge 38 - som er lige før jul.

 

Tina - jeg håber også at du går lang tid endnu :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak piger. Det gik godt til kontrollen i dag af livmorhalsen. Den var samme længe som i sidste uge. Så skal først til kontrol igen den 8/12 hvor jeg også skal vækst scannes.

I morgen tidlig kan jeg ringe til lægen og få svar på de 2 ++ der var i min urin.

I torsdags vurdere Jm at prinsessen var omkring 1400-1500 gram. Så det går da pænt fremad.

Men overlægen sagde/forklarede i dag at mine kraftige plukkeveer skyldes de blod fortyndene sprøjter jeg får mod blodpropper. Suk

Men han forklarede mig også for 3 mdr siden at det især også er de blod fortyndende sprøjter der er skyld i jeg føder for tidlig hver gang. Pga de modner livmorhalsen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak piger. Det gik godt til kontrollen i dag af livmorhalsen. Den var samme længe som i sidste uge. Så skal først til kontrol igen den 8/12 hvor jeg også skal vækst scannes.

I morgen tidlig kan jeg ringe til lægen og få svar på de 2 ++ der var i min urin.

I torsdags vurdere Jm at prinsessen var omkring 1400-1500 gram. Så det går da pænt fremad.

Men overlægen sagde/forklarede i dag at mine kraftige plukkeveer skyldes de blod fortyndene sprøjter jeg får mod blodpropper. Suk

Men han forklarede mig også for 3 mdr siden at det især også er de blod fortyndende sprøjter der er skyld i jeg føder for tidlig hver gang. Pga de modner livmorhalsen.

Dejligt det gik godt :)

Mht. At det blodfortyndende modner livmoderhalsen, så givet det da ikke nogen mening :blink Så må de da kunne skifte præparat... Jeg fik også blodfortyndende medicin i 2 uger, som konsekvens af aflastningen for at undgå blodpropper, jeg fik ikke plukveer af det.

Men hvis det giver bivirkninger af den art på dig, så må de da, som skrevet ovenfor, prøve noget andet... Ellers er det da en skrue uden ende :O

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh Tina :kram der lyder da som skruen uden ende, men godt at livmorhalsen trods alt ikke var blevet kortere!

Krydser fingre for at du går nogle uger endnu!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv er begyndt at få kvalme igen. Vågnede før vækkeuret iNNorges med kvalme og har haft kvalme mere eller mindre hele dagen. Kunne slet ikke sove i morges pga kvalmen. Så er noget spændt på hvordan natten vil foregå

Har ellers ikke haft kvalme siden 1. Trimester

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det har jeg også haft et par gange her i 3. trimester. Tror at det er fordi at livmoderen fylder så godt. Og ellers kan jeg få det hvis mit blodsukker bliver for lavt.

 

Håber natten har været okay :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Natten gik okay, så det var dejligt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også haft kvalme/ madlede her i 3.trimester.

I dag er jeg 34+0.

2 uger længere end med storesøster, der er født 32+0. Det er så stort.

Præmature har rigtig gode odds, når man er forbi 34, så det er en dejlig milepæl at nå.

Jeg var til tjek igår og alt så fint ud. Lillebror vejer nu 2200 g.

Vi snakkede igen om naturlig fødsel versus planlagt kejsersnit. Jeg gik desværre derfra så ulykkelig og helt opløst af gråd, fordi jeg føler, at speciallægen ikke forstår mig. Hun er utrolig fagligt dygtig, men har desværre ikke så meget empati.

Hun vil så gerne have mig til at føde naturligt.

Og egentlig ville jeg også helst det. Hvis alt var normalt.

Jeg har ikke nogen rosenrød forestilling om kejsersnit, prøvede det sidst, men jeg er så skidebange for at noget går galt til fødslen. Udelukkende pga. det traume, vi har været igennem med storesøster.

Jeg ved godt, at frygten sidder mest i mit hoved, men jeg er så bange for, at jeg så alligevel ikke kan slappe af under fødslen og så ender det alligevel med et akut kejsersnit.

Mine forestillinger om fødslen er måske ude af proportioner, men jeg er helt reelt bange for, at lillebror får for lidt ilt under fødslen og bliver hjerneskadet. Eller at mit kejsersnitar fra sidst får livmoderen til at briste og forbløder. Crazy stuff, der selvfølgelig ikke sker, men jeg er alligevel så angst.

Jeg tror, at det har noget at gøre med, at det der skete sidst ( vandafgang i uge 30, akut kejsersnit i uge 32 og et døgn, hvor vi var ved at miste Viola + efterfølgende indlæggelse med angst, bekymringer osv) ligesom er blevet et eksempel på, at ting der ikke er planlagt KAN altså ske. Også for os.

Øv øv.

Har haft en rigtig tudedag igår og også lidt i dag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er lidt i tvivl om du Guddi har født et barn naturligt?

Jeg fødte min første vaginalt. Det var en hård omgang og han fik for lidt ilt under fødslen. Havde en apgar på 5 da han kom ud, var underernæret(havde ikke noget med fødslen at gøre) og trak ikke selv vejret.

2. Gang blev det akut kejsersnit. Min søns hjertelyd dykkede så snart veerne kom og han manglede også nærring. Jeg hadede kejsersnittet. Jeg var i fuld nakose, gik glip af det store øjeblik og havde bare ondt efterfølgende.

Min jordemoder sagde denne gang, du får den fødsel du vil have. Min speciallæge siger også jeg saaaagtens kan føde selv, men jeg har valgt kejsersnit. Ikke fordi jeg helst vil have det, men fordi jeg føler, at det med min historik er bedst for barnet. Jeg ved godt de ved bedst, men da jeg fødte første gang, sagde de også alt var i orden indtil den sidste time af fødslen. Og ingen sagde hvor slemt det var.

Hvad siger din jordemoder? Og hvad er lægens argument for du selv skal føde?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er du sød, Solberg.

Er din søn påvirket af den iltmangel, han havde under fødslen?

Jeg har faktisk lavet et indlæg under Graviditet, der hedder ' Naturlig fødsel versus kejsersnit', der kan du få et overblik over min historie.

Men ja, jeg har født en pige i 2005 v naturlig fødsel. Helt normalt. Og alt gik fint, men det gjorde så allerhelvedes ( sorry) ondt, at jeg var skræmt ved tanken om at skulle føde igen.

2. Gang blev det jo så en helt anden historie.

Og som skrevet blev det jo så beviset på, at ting kan gå galt. Også for os.

Jeg ville også helst bare føde normalt, hvis jeg havde haft en normal graviditet. Og to andre normale fødsler.

Men jeg er sgu nok lidt traumatiseret og det går nok først op for mig nu, hvor hårdt hele forløbet har været for mig.

Jeg har den følelse af, at hvis jeg vælger et kejsersnit, så har jeg valgt den nemme løsning. Ikke dem rigtige, naturlige vej, som man burde gøre. Det er den følelse, min speciallæge har givet mig.

Lidt lige som kvinder, der må opgive at amme deres børn ( kunne jeg forestille mig - jeg har kun ammet, så jeg ved det ikke præcist). Jeg har læst, at de også føler, at de har fejlet og ikke gjort det optimale for deres barn.

Allermest har jeg brug for ro.

Min graviditet har kun været angst og bekymringer. Hvis jeg kunne få sidste 4 uger uden bekymringer, og hvor noget gik som planlagt, tror jeg ville være sundt for mig og barnet. Han har jo heller ikke godt af stor tuder og bekymrer sig konstant.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER