Guest

smalltalk for tg januar 2015

728 indlæg i dette emne

Ja guddi, ring hellere til lægen - og så må han afgøre hvad der er bedst.

Jeg har faktisk forbavsende få plukveer i forhold til de andre gange jeg har været gravid.

Jeg har måske 1-3 stykker i ugen (!),og de er ret milde, hvor jeg kun mærker en let spænding.

Lidt utroligt - især når jeg tænker på at jeg har været indlagt i første graviditet med mange slemme plukveer, de var nervøse for ville udvikle sig til for tidlig fødsel.

 

Om en god uges tid, begynder 3. trimester - det kan mærkes, synes jeg :rolleyes

I dag skal jeg ned og have influenza vaccine - uh, er ikke så glad for nåle.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Håber det gik godt med vaccinen. Jeg skal selv have den på mandag

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige en lille morgenhistorie. Kun fordi man godt må prale lidt af sine børn, og fordi jeg simpelthen imponeres af den lille fighter på 19 mdr, der endda er født 8 uger for tidligt.

Hun snakker som et vandfald og imorges, da jeg satte morgenmaden på bordet, råbte hun i retning mod storesøster Vanillas værelse:

' Nilla! Spise!'

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Årh - det er de små hverdagsting, der ofte betyder mest. Hun lyder som en rigtig dejlig og fremmelig pige :) Og jo! Man må altid prale af sine børn ^_^

 

Tina, det gik fint med vaccinationen ;) Jeg troede det var en vildt stor nål, men jeg blev overrasket over hvor nemt det gik. Jeg er selv uddannet inden for området og må gerne give sprøjter ( endda nogle store nogle af slagsen ), og det generer mig ikke. Jeg er dog selv blevet bedre til nåle som årene er gået ^_^

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige en lille morgenhistorie. Kun fordi man godt må prale lidt af sine børn, og fordi jeg simpelthen imponeres af den lille fighter på 19 mdr, der endda er født 8 uger for tidligt.

Hun snakker som et vandfald og imorges, da jeg satte morgenmaden på bordet, råbte hun i retning mod storesøster Vanillas værelse:

' Nilla! Spise!'

:biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej.

Vi har aldrig fået købt en klapvogn til Viola, vi har blot brugt barnevogn og så en paraplyklapvogn.

Nu tænker jeg, om vi så blot skal vælge en tvillingeklapvogn/kombivogn, så de begge kan være der i?

Kan lillebror så have en lift i til at starte med?

Og kender I nogen gode modeller til det?

Og er det kombi eller klapvogn, man køber?

Og har vi alligevel brug for en ekstra barnevogn til middagslurene i weekenden?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hvor gammel er Viola?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Viola er nu 19 mdr og bliver maks 23 mdr, når lillebror ankommer

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg vil synes det var fedt med en søskendevogn... til ture osv. MEN tror stadig du får brug for en ekstra sovevogn, med mindre Viola kan lære at sove inde, når lillebror er vokset ud af liften.

vi køber en kombivogn til lillesøster. på http://www.flip-flap.dk/ASTON-Kombivogn

og så har Luna sin BRIO-vogn til at sove i.

søskendevogn har vi valgt fra, da den simpelthen kommer til at blive brugt for lidt + Luna er ret god til at gå, også længere ture.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har været til en perfekt gennemskanning i dag. Begge tvillinger liger lige midt på kurven! Og var fine og aktive.

Eneste minus var at tvilling 1 stadig ligger med måsen nede i mit bækken, men han kan jo nå at vende sig endnu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor dejligt med den fine scanning, Leras :)

Og ork jo - han kan nå at vende sig mange gange endnu ^_^

 

Guddi - jeg tænker også at du måske får behov for en back up plan til lillebror.

Der er 3 år imellem vores de store, og vores yngste sov i barnevogn, mens den store godt kunne tage en lur i klapvognen ( den havde faktisk et større liggemål )

Jeg tænker også, at det måske kan være svært at skulle putte dem på samme tid?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jubii så nåede jeg 24+0. Det er en meget vigtig milepæl for mig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og så til en fantastisk nyhed. Vi bor lige nu i et hus på 120 m2 hvor de 40 af dem er en fugtig kælder. Vi har allerede 3 børn, så det kniber allerede med pladsen. Og når den lille kommer, så er pladsen meget trængt.

Vi har I et stykke tid kigget efter noget større.

Og endelig lykkes det. Vi har fundet en villa på 300 m2 og endda i samme lille by vi bor i. Så pigerne skal ikke skifte skole eller vuggestue.

Vi kan overtage den 1/12.

Et mega glad over vi får så meget plads (5 værelser og 3 stuer og 2 badeværelser og lækker have) og er glad for det lykkes inden terminen. Men puha det stresset også lidt vi snart skal flytte og så lige i julemåneden. Men pigerne glæder sig meget og glæder sig til at få deres eget værelse og deres helt egen 1. sal..

Og de er heldigvis også indforstået med det bliver små gaver til jul.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke Tina :kram2

 

Tillykke med de fulde 24 uger og det nye hus - hvor er det bare fedt!! :wee

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det bliver bare så fedt, at kan have plads til vores ting og plads til os.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med det nye hus og de 24 uger. Bliver dejligt med alle de kvm :) Selv bor jeg sammen med kæresten i en 2-værelses på 59 kvm, men vi tør simpelthen ikke kaste os ud i huskøb før jeg har født og vi ved hvor stor en omvæltning det er, så hele babyprojektet ikke drukner i stress. Men I ved jo hvad der venter jer og har vel også det meste udstyr på plads, så kan godt forstå I flytter før fødslen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ahh har desværre ikke alt på plads af udstyr. For solgte og gav alt væk efter sidste graviditet.

Vi har købt lidt, men mangler kravlegård, autostol, vugge, aktivitetstæppe og skråstol og tøj.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sidste omgang glucosebelstning klaret, med fint resultat :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt, Leras :)

 

Mit gik ikke helt som ønsket - mit blodsukker var på 9,0.

Jeg tror at det er for højt, men jeg fik intet at vide. Regner med at høre fra lægen.

Øv!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej øv Me2 :(

håber snart du får svar!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sidste omgang glucosebelstning klaret, med fint resultat :yay

:Yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jubii så rundede jeg 25+0 og på mandag skal jeg til 2. lægebesøg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jubii så rundede jeg 25+0 og på mandag skal jeg til 2. lægebesøg

Tillykke med milepælen! Og god fornøjelse på mandag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Av av så fik jeg også prøvet det. I norges kl. 05.30 vækkede min datter mig på 2 år. Og så vågnede bebs også. Og hun voksede løs på mine ribben. Så har følt hele dagen som om jeg har sidestik i ribbene!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Av av så fik jeg også prøvet det. I norges kl. 05.30 vækkede min datter mig på 2 år. Og så vågnede bebs også. Og hun voksede løs på mine ribben. Så har følt hele dagen som om jeg har sidestik i ribbene!!

Ihh det er så skønt, når de finder frem til ens ribben.... not :p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER