Maj83

Vores indkøb til baby

81 indlæg i dette emne

Den bæresele vi har købt, har barnet en C-formet ryg, som er den naturlige rygstilling indtil barnet er 8-9 måneder, så den er ergonomisk korrekt for barnet og også for den der bærer. Derudover er der hovedstøtte i. Når det er sagt, så skal han selvfølgelig ikke bare hænge i den hele dagen.

Men jeg er f.eks. nødt til at have begge hænder fri for at få vores barnevogn op af kælderen :) Alt med måde, tror jeg, uanset hvilken løsning man vælger.

Ah ja, det er da også mega smart. Jeg kiggede også på en manduca i starten, men det er også mange penge at ofre hvis det viser sig at baby slet ikke gider at ligge i sådan én :)

 

Det har jeg ikke. Jeg ved bare at der også er hovedstøtte i vores. Jeg tør bare ikke det andet efter jeg læste artiklen. Det er sikkert fjollet, men man bliver altså ret skræmt over så noget. Det er jo det værste der kan ske!

Ja, det er rigtigt. Men der tænker jeg at sådanne ulykker kan ske når som helst og hvor som helst, hele livet igennem. Så er det bare om at være obs på det :) På hver vores måde, selvfølgelig ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvad hedder den, I har købt?

Manduca. Ergobaby er et andet alternativ. Men valgte manducaen, da den er nemmere at lukke og indsats til nyfødt er indbygget, hvor der er tilkøb i ergobaby.

Bemærk, at manduca koster næsten 1000 på nogen hjemmesider, mens man sagtens kan finde den til 700 på f.eks. hjemmesiden pinkorblue

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Manduca. Ergobaby er et andet alternativ. Men valgte manducaen, da den er nemmere at lukke og indsats til nyfødt er indbygget, hvor der er tilkøb i ergobaby.

Bemærk, at manduca koster næsten 1000 på nogen hjemmesider, mens man sagtens kan finde den til 700 på f.eks. hjemmesiden pinkorblue

 

Ok, tak. Hmmm, vi har en babybjørn, som jeg har købt billigt brugt, men den kan jo ikke bruges i starten. Jeg regner ikke med at skulle gå med sele, men min mand har snakket om, at han godt vil, så det kan være, vi lige skal kigge nærmere på en Manduca så...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ok, tak. Hmmm, vi har en babybjørn, som jeg har købt billigt brugt, men den kan jo ikke bruges i starten. Jeg regner ikke med at skulle gå med sele, men min mand har snakket om, at han godt vil, så det kan være, vi lige skal kigge nærmere på en Manduca så...

Jeg har i hvert fald fået den stærkt anbefalet af en veninde :) Kan også læse mange steder, at fædre er meget glade for den. I kan sikkert også finde manduca brugt :) og der ligger fine film på youtube om hvordan man bruger den på forskellige måder.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har i hvert fald fået den stærkt anbefalet af en veninde :) Kan også læse mange steder, at fædre er meget glade for den. I kan sikkert også finde manduca brugt :) og der ligger fine film på youtube om hvordan man bruger den på forskellige måder.

 

Tjah, har lige luret lidt, og brugtprisen ligger omkring 600 kr., så det kan ikke rigtigt betale sig, når man kan få en ny til 700. Overvejer også lidt en Mei Tai, men jeg tror, at Manducaen (bortset fra prisen) vil appelere mere til manden ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tjah, har lige luret lidt, og brugtprisen ligger omkring 600 kr., så det kan ikke rigtigt betale sig, når man kan få en ny til 700. Overvejer også lidt en Mei Tai, men jeg tror, at Manducaen (bortset fra prisen) vil appelere mere til manden ;)

Den ser også rigtig fin ud, men den må de (øv) først bruge fra 4 måneders alderen, da den ikke støtter hovedet tilstrækkeligt. Det ligner ellers at den har den samme ergonomiske M-stilling, som manduca og ergobaby.

Puha, det var godt nok en høj brugtpris.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tjah, har lige luret lidt, og brugtprisen ligger omkring 600 kr., så det kan ikke rigtigt betale sig, når man kan få en ny til 700. Overvejer også lidt en Mei Tai, men jeg tror, at Manducaen (bortset

fra prisen) vil appelere mere til manden ;)

Jeg synes tit at folk tror at deres brugte ting er rigtig meget værd. Man kan jo ikke sælge en brugt bæresele til 100 kr under nypris.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes tit at folk tror at deres brugte ting er rigtig meget værd. Man kan jo ikke sælge en brugt bæresele til 100 kr under nypris.

 

Nej, det gider jeg i hvert fald ikke give. Men nu har manden sgu godkendt en Mei Tai til min store overraskelse, så den er hermed bestilt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes tit at folk tror at deres brugte ting er rigtig meget værd. Man kan jo ikke sælge en brugt bæresele til 100 kr under nypris.

  

Nej, det gider jeg i hvert fald ikke give. Men nu har manden sgu godkendt en Mei Tai til min store overraskelse, så den er hermed bestilt :)

Nej, det er fuldstændig urimeligt. Tillykke med valget :) Den bliver i helt sikkert også glade for. Hvilken farve har i købt?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

  

Nej, det er fuldstændig urimeligt. Tillykke med valget :) Den bliver i helt sikkert også glade for. Hvilken farve har i købt?

 

Jeg har bestilt den her fra Etsy

 

post-6112-0-73290200-1413281863_thumb.pn

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Ej den er virkelig fin. Den kan jeg virkelig godt lide!

 

Tak. Ja, jeg synes, den er en god blanding af noget neutralt, der kan passe til det meste og alligevel ikke alt for kedelig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes tit at folk tror at deres brugte ting er rigtig meget værd. Man kan jo ikke sælge en brugt bæresele til 100 kr under nypris.

Hørt!

Det er simpelthen så fjollet, for så kommer de jo aldrig af med deres gamle udstyr...

 

Jeg har bestilt den her fra Etsy

 

attachicon.gifSkærmbillede 2014-10-14 kl. 12.19.55.png

Lækker Mei Tai  :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sig mig lige - er jeg den eneste, som køber tøj til den lille? Og hvordan kan det lige være, når det er mit tredje barn, og jeg slet ikke skal købe noget??  :D  :D

 

Nå, men efter en tur til Malmø i går, kom jeg alligevel hjem med lidt til junior. De bløde bukser er købt både i mørkeblå og hvide. Selebukserne tænker jeg skal på til jul  :)

2hnrmo7.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nope, du er ikke den eneste Mogsen - er måske bare kommet til at få købt/arvet så meget, at jeg ikke lige kan overskue at få taget billeder. Det ser fint ud, det du har købt, og jeg synes altså også, det er helt i orden, at du køber, selvom du ikke rigtigt mangler. Det er jo lidt hyggeligt :)

 

På det sidste har jeg mest købt en masse småting såsom barnevognskæde, strømper, indsats til flexibath, et par hylder til børneværelset og den slags, men jeg har ikke helt fået taget mig sammen til at dokumentere det :rolleyes Vi har i øvrigt også lige købt en brugt kravlegård :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nope, du er ikke den eneste Mogsen - er måske bare kommet til at få købt/arvet så meget, at jeg ikke lige kan overskue at få taget billeder. Det ser fint ud, det du har købt, og jeg synes altså også, det er helt i orden, at du køber, selvom du ikke rigtigt mangler. Det er jo lidt hyggeligt :)

 

På det sidste har jeg mest købt en masse småting såsom barnevognskæde, strømper, indsats til flexibath, et par hylder til børneværelset og den slags, men jeg har ikke helt fået taget mig sammen til at dokumentere det :rolleyes Vi har i øvrigt også lige købt en brugt kravlegård :)

Nå, det er godt, at du også kan - så har jeg det altså meget bedre  :yay

Hvilken barnevognskæde, har du købt?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå, det er godt, at du også kan - så har jeg det altså meget bedre  :yay

Hvilken barnevognskæde, har du købt?

 

At your service ;) Jeg har købt den med hæklede lyselilla elefanter :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

At your service ;) Jeg har købt den med hæklede lyselilla elefanter :wub

Fra Sebra? SÅ nuttet...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fra Sebra? SÅ nuttet...

 

Lige præcis. Er vild med den :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mogsen, nej du er bestemt ikke den eneste der køber tøj. Vi købte det meste i sommers på loppemarkeder, og nu får vi noget af min mor gang gang vi ser hende :D

Vi har sådan set købt alting - to bogkasser mangler vi, og det er det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har også købt alt nu og alting står parat, så nu kan hun bare komme. Vi mangler kun at pakke hospitalstasken til os selv. Jeg har lige hentet et baby manicuresæt i Matas, så selv småtingene er på plads :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har også købt alt nu og alting står parat, så nu kan hun bare komme. Vi mangler kun at pakke hospitalstasken til os selv. Jeg har lige hentet et baby manicuresæt i Matas, så selv småtingene er på plads :)

Babymanicure-sæt??  :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Babymanicure-sæt?? :blink

Ja haha. Det er bare en saks, en klipper og en lille fil til babyer. Det er egenligt fordi jeg skulle have saksen, men så var det bare så sødt og billigere end deres anden saks. Kan godt se nu hvordan det lød.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså, jeg NÆGTER at lade nogen tage billeder af min baby, før hun har fået en manicure  :D  :P  :lol Bortset fra det, havde jeg ikke overvejet en fil...men hun må sgu nøjes med en af mine, hvis det skulle blive nødvendigt ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja haha. Det er bare en saks, en klipper og en lille fil til babyer. Det er egenligt fordi jeg skulle have saksen, men så var det bare så sødt og billigere end deres anden saks. Kan godt se nu hvordan det lød.

Ah, okay :D Så giver det meget mere mening. Havde ikke liiiiige hørt om sådan et sæt før  :lol

 

Altså, jeg NÆGTER at lade nogen tage billeder af min baby, før hun har fået en manicure  :D  :P   :lol Bortset fra det, havde jeg ikke overvejet en fil...men hun må sgu nøjes med en af mine, hvis det skulle blive nødvendigt ;)

Haha, præcis  :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER