Maj83

Vores indkøb til baby

81 indlæg i dette emne

Vil lige anbefale at gå på loppe- og kræmmermarkeder her i sommermånederne.

Vi har stort set ikke købt noget helt fra nyt endnu, men har meget tøj til de første 6 måneder, der lige

skal suppleres til med nye sokker f.eks.

Og så finder man også ting som rejsesenge, autostole, triptrap-stole, baby bouncer, barnevogne, diverse hjemmestrik, osv osv osv.

Der er virkelig mange unge forældre der sælger ud af deres lækre, og stort set nye ting :)

Lige på besøg fra decembertermin...vi nupper nok en tur til vorbasse marked i denne uge og håber vi kan gøre nogle gode kup ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Så fik vi bestilt barnevogn igår

post-7965-0-49628700-1405503900_thumb.jp

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så fik vi bestilt barnevogn igår emmaljunga Big Star supreme med lift, dyne, regnslag og pusletaske med. Min far og hans kone har været så søde at sponsorere den

Uh, det er altså ikke dårligt med søde forældre der sponsorere :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så fik vi bestilt barnevogn igår emmaljunga Big Star supreme med lift, dyne, regnslag og pusletaske med. Min far og hans kone har været så søde at sponsorere den

Tillykke med vognen, den ser rigtig fin ud.

Vi har også fået sponsorvogn af mine svigerforældre, og har købt en Odder Zip med voksipose. Uh jeg glæder mig til at bruge den

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med vognen, den ser rigtig fin ud.

Vi har også fået sponsorvogn af mine svigerforældre, og har købt en Odder Zip med voksipose. Uh jeg glæder mig til at bruge den

Vi pakkede også vores ud, for et par uger siden, for lige at se hvor nem den var at samle og skille ad. Og hold nu op, hvor var det surrealistisk at min lille datter skulle ligge nede i den, men nøøøøj hvor jeg glæder mig til at skulle tage den i brug :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

dejligt med sponsorvogne. Vi skal også snart have købt. Jeg har fået 5000 i tilskud fra mine forældre :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvilket puslebord har i andre købt eller tænkt at købe? Synes virkelig de er dyre. Vi vil godt ha en med skuffer, så babys tøj kan være deri :)

Lige nu tænker vi egentlig at købe en kommode i ikea også købe en pusleoverdel til.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvilket puslebord har i andre købt eller tænkt at købe? Synes virkelig de er dyre. Vi vil godt ha en med skuffer, så babys tøj kan være deri :)

Lige nu tænker vi egentlig at købe en kommode i ikea også købe en pusleoverdel til.

 

Jeg har købt den kommode, der hedder Nelly, som fås i babysam - det er der vist en del derinde, der har. Normalprisen er 1599, og det kunne jeg ikke drømme om at give, men jeg købte den i foråret til 1000 kr., da de havde noget kampagne og det er ikke så længe siden, at de igen havde den sat ned til 1000, så det er måske en mulighed at vente og se, om den kommer på bud igen, hvis du bedre kan den end ikea-løsningen...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvilket puslebord har i andre købt eller tænkt at købe? Synes virkelig de er dyre. Vi vil godt ha en med skuffer, så babys tøj kan være deri :)

Lige nu tænker vi egentlig at købe en kommode i ikea også købe en pusleoverdel til.

Vi har købt stokkes puslebord brugt.. Den er vildt skøn, dejlig bred.. Vi købte et puslebord i ikea til vores dreng i tidernes morgen, men bunden blev ved med at gå ud, ikke super sikkert.. Så vi var på udkig efter et med fast bund og et som kunne være på badeværelset og de krav kunne stokkes indfri

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har godt kigget på Nelly, men ja har ikke lige faldet over det, mens det var på udsalg. Ka være vi er heldige det kommer på udsalg igen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg fik købt lidt Alba Baby til Lillen i går.

 

a1su4x.jpg

 

2me4jr8.jpg

 

2l9mz5d.jpg

 

Og så tror jeg, at jeg skal have købt en Molo fleece a la denne som køredragt: 

wivoyt.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har godt kigget på Nelly, men ja har ikke lige faldet over det, mens det var på udsalg. Ka være vi er heldige det kommer på udsalg igen :)

 

Nelly er på tilbud lige nu (i tilfælde af, at I endnu ikke har købt) :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nelly er på tilbud lige nu (i tilfælde af, at I endnu ikke har købt) :)

Tak men vi har faktisk bar købt en malm kommode også er min svigerfar igang med at lave en plade som overdel :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg forbi Babysam og købte noget Silly U på tilbud.

 

Et aktivitetshus

2duxed.jpg

 

Og et gult rumvæsen

15fjbys.jpg

 

Vi mangler overhovedet ikke noget af den slags, men jeg synes også, han skal have noget af sit eget :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der nogen der har købt bæreseler? Jeg har lige købt en Manduca i dag, som min mor og far har doneret. Ud over det kan jeg låne en vikle af en veninde. Hvad har i valgt?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der nogen der har købt bæreseler? Jeg har lige købt en Manduca i dag, som min mor og far har doneret. Ud over det kan jeg låne en vikle af en veninde. Hvad har i valgt?

Jeg har bare købt en strækvikle. Regner ikke med at skulle bruge andet før hun er et par måneder alligevel, hvis ikke den er tilstrækkelig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der nogen der har købt bæreseler? Jeg har lige købt en Manduca i dag, som min mor og far har doneret. Ud over det kan jeg låne en vikle af en veninde. Hvad har i valgt?

Jeg har en strækvikle, til når han er helt lille. Så har jeg en Babybjörn til senere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har både bæresele og vikle. Vi vil ikke bruge viklen de første par måneder, fordi jeg læste en artikel om en 2 uger gammel baby der lå i den i 10 min. Og så var han blevet kvalt. Han kunne ikke selv flytte hovedet og forældre troede bare han var faldet i søvn, så jeg tør ikke.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har både bæresele og vikle. Vi vil ikke bruge viklen de første par måneder, fordi jeg læste en artikel om en 2 uger gammel baby der lå i den i 10 min. Og så var han blevet kvalt. Han kunne ikke selv flytte hovedet og forældre troede bare han var faldet i søvn, så jeg tør ikke.

Jeg kunne tværtimod ikke finde på at bruge en bæresele før baby holder hovedet helt selv, og muligvis først når han/hun kunne sidde. Jeg har læst på mange sider at det ikke er anbefalet med bæresele tidligt, grundet at små babyer skal ligge ned, og får dårlig ryg af at være oprejst :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kunne tværtimod ikke finde på at bruge en bæresele før baby holder hovedet helt selv, og muligvis først når han/hun kunne sidde. Jeg har læst på mange sider at det ikke er anbefalet med bæresele tidligt, grundet at små babyer skal ligge ned, og får dårlig ryg af at være oprejst :)

Hvis bæreselen er til nyfødte går det jo nok. De skal jo ikke holde hovedet selv i selen. Man kan justerer den så de ikke skal. Det er jo nok en smagssag og man kan jo gøre det man selv føler sig mest tryk ved. Jeg havde nu heller ikke forestillet mig at hun skulle være ret meget i selen i starten.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis bæreselen er til nyfødte går det jo nok. De skal jo ikke holde hovedet selv i selen. Man kan justerer den så de ikke skal. Det er jo nok en smagssag og man kan jo gøre det man selv føler sig mest tryk ved. Jeg havde nu heller ikke forestillet mig at hun skulle være ret meget i selen i starten.

Ja, det er klart. Mavefornemmelse frem for alt :) Det var bare om du havde undersøgt det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kunne tværtimod ikke finde på at bruge en bæresele før baby holder hovedet helt selv, og muligvis først når han/hun kunne sidde. Jeg har læst på mange sider at det ikke er anbefalet med bæresele tidligt, grundet at små babyer skal ligge ned, og får dårlig ryg af at være oprejst :)

Den bæresele vi har købt, har barnet en C-formet ryg, som er den naturlige rygstilling indtil barnet er 8-9 måneder, så den er ergonomisk korrekt for barnet og også for den der bærer. Derudover er der hovedstøtte i. Når det er sagt, så skal han selvfølgelig ikke bare hænge i den hele dagen.

Men jeg er f.eks. nødt til at have begge hænder fri for at få vores barnevogn op af kælderen :) Alt med måde, tror jeg, uanset hvilken løsning man vælger.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den bæresele vi har købt, har barnet en C-formet ryg, som er den naturlige rygstilling indtil barnet er 8-9 måneder, så den er ergonomisk korrekt for barnet og også for den der bærer. Derudover er der hovedstøtte i. Når det er sagt, så skal han selvfølgelig ikke bare hænge i den hele dagen.

Men jeg er f.eks. nødt til at have begge hænder fri for at få vores barnevogn op af kælderen :) Alt med måde, tror jeg, uanset hvilken løsning man vælger.

 

Hvad hedder den, I har købt?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, det er klart. Mavefornemmelse frem for alt :) Det var bare om du havde undersøgt det.

Det har jeg ikke. Jeg ved bare at der også er hovedstøtte i vores. Jeg tør bare ikke det andet efter jeg læste artiklen. Det er sikkert fjollet, men man bliver altså ret skræmt over så noget. Det er jo det værste der kan ske!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER