Maj83

Vores indkøb til baby

81 indlæg i dette emne

Hej Piger. Jeg synes vi manglede en tråd med billeder af de ting vi har købt, så vi kan inspirere hinanden.

 

Jeg har selv købt barnevogn, pulsebord, grøn ko regnslag og et enkelt sæt tøj

 

post-6469-0-23284500-1399019144_thumb.jp

 

post-6469-0-09471300-1399019161_thumb.jp

 

post-6469-0-42868500-1399019182_thumb.jp

 

post-6469-0-68461800-1399019282_thumb.jp

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hold da op du har købt meget allerede. Er det købt nyt eller brugt? Vi venter lidt med indkøb endnu :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har købt noget forskelligt tøj, en lifenest-madras (som jeg muligvis ikke får brugt, men pyt) og et flexibath og så købte jeg i mandags en puslekommode i babysam, de havde sat ned fra 1600 til 1000 kr. Vi har aftalt med butikken, at vi først henter den i juni.

 

post-6112-0-41095900-1399103285_thumb.pn

 

Derudover har vi talt om barnevogn og er enige om, at det enten skal være en Emmaljunga Big Star Supreme eller en Odder på deres letvægtsstel. Vi går nok efter en brugt i god stand, men vi vil gerne have overstået NF, og vi skal også flytte, så jeg tror, at babysager er lidt på standby til efter flytningen :) Men til den tid burde vi også vide kønnet, og så kan jeg nok ikke lade være med at shoppe på sommerudsalg :rolleyes

 

Min bror har to børn og skal nok ikke have flere, så jeg tænker, at de måske vil tilbyde os at låne eller få flere af de ting, de har, og måske kan der også komme noget fra veninder (nogle af dem har to børn), så vi skal nok også liiiiige se an, hvad der bliver tilbudt at brugte sager inden vi (læs: jeg) går helt shop amok ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har købt en vugge der skal hænge i loftet fra pure baby. Det var faktisk mandens ide :) og så har vi købt et sæt tøj. Vi venter også lige og ser hvad vi får andre steder fra.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold da op du har købt meget allerede. Er det købt nyt eller brugt? Vi venter lidt med indkøb endnu :)

Bortset fra tøjet er det brugt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har vi også fået købt den første større ting i dag - vi har tidligere købt e par sæt tøj.

 

Men denne puslekommode var jo på tilbud, og lige den jeg ønskede mig ;)

nelly_puslekommode0_v1.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har vi også fået købt den første større ting i dag - vi har tidligere købt e par sæt tøj.

 

Men denne puslekommode var jo på tilbud, og lige den jeg ønskede mig ;)

 

Godt valg :) ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvilken barnevogn overvejer i andre?

Vi vælger helt klart en emmaljunga, men ved ik helt hvilken model endnu. Har hele tiden været hooked på Big star supreme pga det lange liggemål (97 cm) og man kan få den med drejbare forhjul, men så fandt jeg ud af at edge duo combi der kan man skifte barnevognskassen ud med en klapvognsdel. Men der er liggemålet så kun 79 cm i barnevognskassen. :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvilken barnevogn overvejer i andre?

Vi vælger helt klart en emmaljunga, men ved ik helt hvilken model endnu. Har hele tiden været hooked på Big star supreme pga det lange liggemål (97 cm) og man kan få den med drejbare forhjul, men så fandt jeg ud af at edge duo combi der kan man skifte barnevognskassen ud med en klapvognsdel. Men der er liggemålet så kun 79 cm i barnevognskassen. :kuller

Vi har købt en Odder zip. Det er også en lækker vogn med langt liggemål. Vi gik efter en med et lækkert stel og hvor meget den kan klappes sammen, da vores bil ikke er så stor og der består den bare til et 12 tal, fylder ikke meget..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den lyder også go. Jeg kan bare godt lide det med at emmaljunga fåes med drejbare forhjul. :) vi må lige undersøge markedet. Vi har nemlig heller ik en mega stor bil så den ska også helst ku være i den jo.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvilken str. køber i ind af babytøj? Jeg har ikke købt noget str. 50 endnu, men købt 56 og 62 :) Man aner jo ik hvor lille/stor ens baby bliver..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvilken str. køber i ind af babytøj? Jeg har ikke købt noget str. 50 endnu, men købt 56 og 62 :) Man aner jo ik hvor lille/stor ens baby bliver..

Vi køber ikke noget i 50 da børn i vores familie vejer omkring 4 kg. De bruger ofte ikke den str så længe. Vi får noget brugt i 50 i stedet hvis vi skulle få brug for det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg undgår str.50, for både min nevø og niece vejede over 4,5 kg og var lange. Nu er min mand godt nok ikke så høj, men jeg er selv stor, så jeg har svært ved at forestille mig at få et lille nips med mindre, at jeg skulle føde før tid...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg regner med at starte i størrelse 56,

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay, man ka jo altid købe lidt i str 50 lige inden termin i fx H&M der kan man jo bytte det i 30 dage hvis det så ik passer. Ellers må vi rulle ærmerne og buksebenene lidt op i starten :)

Mig og min kæreste var nemlig selv store ved fødslen, begge to omkring 4,5 kg og 55 cm lange, så forestiller mig også at få en stor dreng :) siger man ik det har en sammenhæng?!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har vi fået en autostol og vi er på vej ud og købe barnevogn nu :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har vi fået en autostol og vi er på vej ud og købe barnevogn nu :)

Hvilken barnevogn fik i købt? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvilken barnevogn fik i købt? :)

En emmaljunga Big Star suprême på letvægtsstel i brun :) vi købte den brugt, men den er kun brugt til et barn, så den er i rigtig god stand. Det er en lækker barnevogn. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, her fik vi bestilt autostol og købt puslepude og et sengetøj til baby i weekenden

 

post-6469-0-35123200-1401092548_thumb.jp den blå til 125 kr. i jysk

 

post-6469-0-28633900-1401092581.jpg Autostol med kombibase til 2198, normalpris 2999

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har i set at man kan få en gratis Angel Care blespand med i babyboxen fra babysam?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvilken autostol tænker i andre at købe? Og køber i ny, brugt og med isofix eller sele? :)

Jeg synes det er svært at finde ud af hvilket mærke man skal købe, og de er godt nok dyre de autostole fra nye af, synes jeg.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er så heldige at min veninde har alle størrelser fra lille til større... det er desværre ikke isofix, som jeg gerne helst ville have - men vi sparer en hel del penge på den anden måde her, og det er jo heller ikke så ringe endda ;)

 

Men det lidt jeg har nået at kigge på det, så ja, det er da en jungle uden lige...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Faldt over en cybex aton igår med isofix til 1500 kr fra ny af. Så tror vi køber den. :) så ka man gemme den til nr 2. Og sys ik 1500 er så galt. Det havde jeg sat af i vores babybudget til autostol ;) så ka man sætte hak ved autostol. Synes stadig vi mangler rigtig meget.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uha, vi er ikke så langt med at få købt ting. Dels går vi og afventer at min bror og svigerinden får kigget på, hvad de vil give videre (de er færdige med at få børn og har en lille pige på 15 måneder), og dels er vi i kæmpe flytterod lige nu, så jeg har fået forbud mod at købe ting, selvom det kribler i mig :( Men jeg satser på at komme på banen om en måneds tid mht. at få sat nogle hakker på listen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil lige anbefale at gå på loppe- og kræmmermarkeder her i sommermånederne.

Vi har stort set ikke købt noget helt fra nyt endnu, men har meget tøj til de første 6 måneder, der lige skal suppleres til med nye sokker f.eks. 

Og så finder man også ting som rejsesenge, autostole, triptrap-stole, baby bouncer, barnevogne, diverse hjemmestrik, osv osv osv.

 

Der er virkelig mange unge forældre der sælger ud af deres lækre, og stort set nye ting :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER