Babybebs

1 gangs gravid m blødning for tredje gang

62 indlæg i dette emne

Jeg er i dag 11+0 henne med ønske barnet!

Jeg har lige fra graviditets start været fulgt tæt pga. en graviditet uden for livmoderen (GUL) i aug.

Vi har siden juni 2012 forsøgt at blive gravid og vi havde i feb. været til forundersøgelse/samtale ved fertilitets klinikken. Vi skulle vente på mens. Og så skulle jeg have lavet en vandscanning. Men mens kom ikke og jeg testede positiv den 23marts, der var et par dage før kommet lidt brun udflåd som dagen efter blev til lidt blødning.

Den 25 begyndte jeg at bløde voldsomt da jeg kom på toilet, jeg var sikker på at jeg havde mistet og det var først nogle dage efter jeg læste at ved spontan abort skulle tjekkes om alt var ude.

Med den besværlige GUL tænkte jeg det måtte jeg hellere få gjort. Den 28 kom vi til scanning og viste en fin blommesæk. Jeg var stadig gravid... jeg skulle sygemeldes i 14dage og tjekkes en gang om ugen. Efter de var gået blev vi henvist til Viborg sygehus da de frygtede graviditeten sad for højt og evt. skulle have en medicinsk abort. Heldigvis vurderede de graviditeten kunne fortsætte.

 

Puuuh så nu var der ro på jeg startede på arbejde igen og skønt at være tilbage i sin hverdag igen.

 

Men så... natten til Mandag vågner jeg kl. 4 i en pøl af blod. Vi måtte nervøse til lægevagten tidligt morgen, hun kunne ikke lave gyn. undersøgelse pga. mængden af blod. Hun nærmest kondolerede vores "tab" da hun sagde det var næsten sikkert vi var ved at miste.

Så blev jeg irriteret, hun havde ikke kunne undersøge og hun kendte ikke til min journal. Men hun sendte os videre og jeg blev undersøgt, og til sidst scannet.

Nu var det ca. tre uger siden vi sidst havde set bebsen og ihhhh h*n var der stadiiiiig!!! Med hoved, ben, arme og små søde hænder der "vinkede" Åååårh så græd jeg skøn følelse og dejligt vi ikke havde troet på vagtlægens besked.

Men men men efter to dages sygmelding var jeg tilbage på arbejde i går som gik fint og pludselig i dag begyndte det igen at bløde... hurtigt og igen meget!!

Fuuuuck igennem møllen af egen læge og så tale med sygehuset som vi blev enige om jeg bare skulle tage hjem og slappe af og vente med en evt. Scanning til i morgen pga. 1 Maj i dag.

 

Nu ved vi selvfølgelig ikke hvordan det går denne gang men hvor bliver jeg frustreret over alle de fagfolk som fra start siger "ja det er nok en spontan abort som er i gang, bla, bla bla". nu har jeg her efter dette faktisk fundet ud af i er mange som har blød og som også har endt med en dejlig lille!

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ej, hvor er det altså træls! Dels de kommentarer, I møder på sygehuset, men så sandelig også, at det bløder. Jeg håber, at alt ser fint ud imorgen til scanning. Det er ikke sjovt ikke at kunne glæde sig i graviditeten. Jeg håber, at de blødninger stopper, så du kan nyde og ikke bekymre dig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Blødninger og graviditet er noget :numse

Jeg har desværre døjet med det da jeg ventede vores datter - og jeg bløder så også allerede nu i denne graviditet :( Det er frustrerende og hårdt, for man er konstant bekymret! 

Jeg har selv prøvet rutschebaneturen først med en MA, hvor de ikke troede jeg var så langt henne osv. også var det gået til grunde. Ved M. begyndte jeg at bløde fra uge 9 også on off indtil fødslen. Da blødningen med hende startede, var jeg helt sikker på, at det var slut. Det forberedte lægen mig også på, da de sendte mig videre til gynækologisk akutstue - men hun kom altså til verden og er ganske fantastisk :kuller

Jeg er 6+1 (if. skanning) i denne graviditet og begyndte at bløde i mandags, ikke sådan vildt, men nok til, at jeg er bekymret! Fik taget blodprøve hos lægen tirsdag, svar i går, den var fin i HCG-niveau. De kunne ikke overbevise sygehuset om en skanning, så er glad for, at vi selv havde købt en skanning til i dag - og vi har set hjerteblink og hørt hjertelyd :loveshower Jeg skal have taget HCG igen på mandag, selvom jeg har set blink osv. i dag, så bibeholder jeg den tid, vil være ked af at aflyse den, hvis der tilstøder mere blødning i weekenden! Så hellere vide, at jeg bliver taget seriøst hos e.l. 

 

Jeg håber, at I får en god skanning i morgen og det er en sej lille baby, som VIL til verden og det bare er din krop som laver sære løjer :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Først og fremmest tillykke med at det er lykkes og blive naturligt gravid.

Og sikke en dum vagtlæge. - jeg oplevede det samme med meget pessimistisk vagtlæge i julen, hvor jeg begyndte at bløde..

Jeg er i dag i uge 24 og alt er fint - men startede ud med at bløde flere gange og også ret meget. De fandt til NF scanningen ud af at jeg havde et hæmatom (blodansamling i livmoderen) og det var den der blødte.

Det er så ubehageligt at bløde når man er gravid, det virker så forkert. Men rigtig rigtig mange oplever det, uden at det er negativt..

Prøv om du han finde ro i at det er sket før og st alt var godt..

Og så håber jeg at du kan få svar på, hvor blødningen stammer fra. Livmoderhals, hæmatom, et eller andet. Så du ikke skal bekymre dig..

Jeg krydser arme og ben de at din baby har det rigtig godt i maven :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak!!

Nej det er nemlig det, 123Baby, at man hele tiden går i uvisheden og selv om vi har valgt vi er positive til andet sker er det hård hver gang.

 

Ønskebebs skønt med de gode historier de hjælper på at holde modet oppe. Og det må give dig selv mere håb og tro på det også nok skal gå denne gang. Er utrolig glad for de har været gavmilde med scanninger, ellers havde vi jo ikke turde tro på det.

 

Christina b, igen tak for håb:) Det må hjælpe at få at vide hvorfor blødning sker, det er også noget som får tankerne til at køre. Er det bare noget ligegyldigt eller skal man være nervøs for det. Håber de kan hjælpe på svar i morgen!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ville ikke forlade tråden uden at give et kæmpe kram! Krydser fingre for at alt er som det skal være.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg blødte 5-6 gange i denne graviditet. Så meget at jeg var ved at tro at nu var det slut. Men jeg er nu snart halvvejs henne og har ikk blødt siden februar. De har ikk ku forklare mig hvorfor, men at der er en del der bløder under graviditeten. Flere end man tror.

Krydser fingere for gode resultater hos dig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik også 3 styrtblødninger helt uventet over 3 ugers tid, det var en skræmmende tid :(( Men alt har været okay og det har vist sig at være moderkagen der har blødt.

Jeg har 3 måneder tilbage og baby har det godt og er dejlig aktiv hver dag :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak!!

Nej det er nemlig det, 123Baby, at man hele tiden går i uvisheden og selv om vi har valgt vi er positive til andet sker er det hård hver gang.

Ønskebebs skønt med de gode historier de hjælper på at holde modet oppe. Og det må give dig selv mere håb og tro på det også nok skal gå denne gang. Er utrolig glad for de har været gavmilde med scanninger, ellers havde vi jo ikke turde tro på det.

Christina b, igen tak for håb:) Det må hjælpe at få at vide hvorfor blødning sker, det er også noget som får tankerne til at køre. Er det bare noget ligegyldigt eller skal man være nervøs for det. Håber de kan hjælpe på svar i morgen!!

Det hjalp mig helt vildt at få svar på, hvorfor..

Stoppede fuldstændigt med at bekymre mig om det, fordi jeg vidste det ikke var farligt for baby..

Håber meget du har haft en god scanning og at du måske også har fået lidt afklaring på årsagen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I kan tro jeres svar bliver læst flere gange!!

Vi var til scanning i går og så heldigvis en sej bebs med hjerte blink og masser af aktivitet. de kan måske se en lomme som kunne være noget blødning. Ellers var forklaringen at det kunne være sarte slimhinder.

Vi gik igen positive hjem, blødningen var der meget lidt af.

 

Men så kl. 2 kom der mere blod og to ret store klumper, tror ikke det var baby men frygter det jo.

 

Lige når vi tænkte, "okay der er mange der bløder og vi har set hver gang at der er liv og aktivitet så nu tror vi på det skal ende positivt." så kommer der en ny ting til som lægerne har forklaret så længe der ikke er klumper... grr. Hvor tager det psykisk hårdt på os.

 

Jeg er nu 11+2 og i 12uge her hvor man begynder at tale om at man er over de værste uger, det har været et mål at nå her til. Og nu er det ikke så stor en hjælp alligevel.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er præcis i samme situation (igen) nu. Jeg har småblødt siden mandag, i går tog det til inkl. Klumper :( Ved lægen var livmoderhalsen lukket, men det siver blod derfra. Det er meget varierende hvor meget der kommer, men det er rødt :( Gynækologisk afd. Ville ikke se mig før mandag, så vi holder vejret herhjemme og håber det bedste. Vi så hjerteblink for denne graviditet i torsdags (egen betalt TS) og blødningen tog til i går, så håber det blot er uforklarligt. Men det er svært! Desværre er jeg kun 6+3/6+4, så det kan gå begge veje!

Jeg har prøvet at få en sund og rask bebs ud af blødninger, så jeg håber- men synes ikke det er fair, at man skal være så bekymret.

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Får helt kuldegys for det er lige præcis ikke fair, og slet ikke når i har været i gennem det en graviditet. Det var også ca. der vi havde blødninger første gang. (lille trøst, vi har haft mange uger med dejlig liv herefter.) krydser så meget fingre!!

 

Og ja ventetid er sku ens værste fjende nu syntes jeg, vi fik tid til scanning torsdag. Og er nu helt i tvivl om vi skal ringe ind igen med opdateringer til sygehuset, eller om de egentlig bare er ved at være lidt træt af mine opringninger og besøg, da det eneste de kan gøre er at scanne og ellers ikke er noget at gøre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan er dine blødninger? Tænker på farven? Jeg synes godt nok det bliver mere og mere her :(

Men det mærkelige er, at det fortrinsvis er ved "kontakt" altså når jeg tørre mig efter toiletbesøg.. Der kommer godt nok noget i trusseindlægget/bindet, men det er ikke meget..

Vi kan også tage den PM, hvis du har lyst..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Får helt kuldegys for det er lige præcis ikke fair, og slet ikke når i har været i gennem det en graviditet. Det var også ca. der vi havde blødninger første gang. (lille trøst, vi har haft mange uger med dejlig liv herefter.) krydser så meget fingre!!

Og ja ventetid er sku ens værste fjende nu syntes jeg, vi fik tid til scanning torsdag. Og er nu helt i tvivl om vi skal ringe ind igen med opdateringer til sygehuset, eller om de egentlig bare er ved at være lidt træt af mine opringninger og besøg, da det eneste de kan gøre er at scanne og ellers ikke er noget at gøre.

Hvor er det da bare møg træls at det fortsætter. Jeg synes bestemt du skal ringe ind og opdatere. - og især hvis de siger 'blødning ok hvis der ikke er klumper'

Så put med om de synes det ene eller det andet, det er jo altså deres arbejde..

Hvornår har du tid til NF ?

Håber rigtig meget at alt stadig er fint, og det måske bare er en klum størknet blod, som har sidder fast et sted og samlet sig..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde også klumper i mine blødninger, først styrtede det ud som var der nogen der prikkede hul på en vandballon og lige da jeg nåede på toilet kom der klumper. De sagde at det var fra moderkagen af..

 

Det er SÅ skrækkeligt at opleve. Det sætter alle mulige skrækscenarier i hovedet. Men fik at vide at hver 5. kvinde oplever blødning under graviditeten og at det ikke altid er farligt.

 

Det hjalp for mig at komme ind og blive tjekket på akut gyn. afd, og de har været SÅ søde de gange jeg var inde og blev scannet og fik tjekket nedefra også.

 

Ring endelig ind og fortæl om de blødninger og dine bekymringer. Også selvom de ikke kan gøre noget, det sagde de også ved mig. Nej de kan intet gøre, men det er rart at vide hvad der sker med ens krop og om man skal være bekymret eller ej.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

IKKE FOR SARTE SJÆLE.

Hehe folk får bare alle detaljer her. Det første i mandags havde nærmest vand konsistens og helt lyst, men de sidste dage været tykkere og lidt mørkere (men ingen tvivl om det er frisk) men hos mig er det nogle gange som louisea siger at det er som at prikkehul på en vandballon. Men faktisk kommer der heller ikke så meget i bindet. Ud over de gange hvor det bare løber.

 

Fra GUL i aug. var der også stor forskel på hvad de sagde lægerne. Nogle gav utryg for jeg skulle se tiden an og andre sagde jeg skulle komme med det samme, og hellere en gang for meget.

Men på nær psyken har der været mere ro på i dag så har ikke talt med dem endnu.

 

Christina b. Vi har fået tid til nf den 15,5. Ja det er også det jeg har "fortalt mig selv"

 

Louisea hvor langt var du henne da du oplevede det? Det var mange syntes det er skønt at høre jeres beretninger for ja troede slet ikke der var så mange der var i gennem det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder virkelig ikke rart :(

Jeg prøvede selv et lignenede scenarie under min sidste graviditet, og det endte med et sundt og raskt barn. Her var det moderkagen der drillede- og resulterede i styrtblødninger mv. indtil uge 16, hvor det stoppede..

 

Jeg krydser fingre! :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var 12 uger henne ca første gang. Og havde LIGE været til NF et par dage før hvor alt var perfekt, så det var et kæmpe chok og dårlig oplevelse :( Så gik der præcis en uge imellem næste blødning og herefter 5 dage til 3. blødning hvorefter jeg faktisk "mens-blødte" i 3 yderligere uger efterfølgende.

Og det kom bare UDEN varsel og uden symptomer på noget udover blødningen. Så jeg var 15 uger henne ca med min sidste blødning og har ikke blødt siden, 7-9-13. Og i dag er jeg 26+2 med masser af liv i banditten :loveshower

 

Men ja, man hører jo at man IKKE må bløde, og så samtidig så hører man om SÅ mange der gennemgår en eller anden blødning. Og da jeg ringede ind første gang til akut gyn. afd, var hun slet ikke i tvivl om at det ikke var farligt og at babyen nok havde det godt. Der kan være SÅ mange ufarlige grunde til at bløde, og heldigvis er det ikke altid alarmerende, selvom man blvier bange og bekymret! Hvilket er helt forståeligt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan går det med dig ønskebebs?

 

Kan kun håbe på det bliver mit forløb! Og at kroppen snart finder ud af det er helt okay at stoppe igen!!

 

Det må være rart at have mødt de optimistiske læger, som beroligere en. Men forskellen kan selvfølgelig være at mit er startet i den risikable periode.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan går det med dig ønskebebs?

Kan kun håbe på det bliver mit forløb! Og at kroppen snart finder ud af det er helt okay at stoppe igen!!

Det må være rart at have mødt de optimistiske læger, som beroligere en. Men forskellen kan selvfølgelig være at mit er startet i den risikable periode.

Jeg sidder på sygehuset og venter nu. Kom i god tid. Håber jeg kommer herfra med godt nyt, men tvivler stærkt på det :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Krydser alt hvad jeg kan for at jeres lille ønskebebs er ok

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak søde Anita :kiss

Kommer med Update senere, men kort sagt er der stadig liv :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:loveshowerFantastisk!!!!!!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak søde Anita :kiss

Kommer med Update senere, men kort sagt er der stadig liv :biglove

:glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:glad dejlig nyhed

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER