Bolsin

Cykling

10 indlæg i dette emne

Jeg er efterhånden kommet rigtig godt i gang med kondicyklen, hvor jeg tager 45-60 min om dagen og nu er oppe på 28 km/t.

Desværre har jeg fået et par onde følgesvende... Jeg har fået to hudløse områder, det hvor ballerne møder baglåret, og damn hvor gør det ondt :boo

Nogle gode råd til, hvordan jeg kan undgå dem fremadrettet, og hvad jeg skal gøre ved dem jeg allerede har?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ved ikke noget om det, men jeg tænker du måske kan forhindre det ved at bruge deo-tricket?

Jeg har aldrig selv haft behov for det, men på bryllupsklar var der flere tråde om hvordan man forhindrede bare lår (under brudekjolen) i at svede/klistre sammen/lave sår og der var det ret populært at smøre deo/antiperspirant på det udsatte område.

Jeg husker ikke få meget om det, da det ikke var direkte relevant for mig, men du kan evt selv prøve at søge lidt på det derinde.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved ikke noget om det, men jeg tænker du måske kan forhindre det ved at bruge deo-tricket?

Jeg har aldrig selv haft behov for det, men på bryllupsklar var der flere tråde om hvordan man forhindrede bare lår (under brudekjolen) i at svede/klistre sammen/lave sår og der var det ret populært at smøre deo/antiperspirant på det udsatte område.

Jeg husker ikke få meget om det, da det ikke var direkte relevant for mig, men du kan evt selv prøve at søge lidt på det derinde.

Jeg kan godt huske det trick, men det er til når ens bare lår gnider op mod hinanden. Mit problem er, at sadlen gnaver igennem mine bukser. Har overvejet cykelshorts med polstring, men er i tvivl om de overhovedet vil hjælpe mig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Køb en ny saddel!!! Gele måske? Det har jeg ikke selv prøvet.

Prøv også at ændre saddel højden et par cm. Eller højden på styret så du får en anden stilling på cyklen.

Pause fra cyklingen er nok det vigtigste, jeg vil foreslå at erstatte det med en gåtur i en uges tid og så trap op igen 1 dag på cyklen, 3 dage væk, 1 dag på cyklen, 2 dage væk, 1 dag på cyklen, 1 dag væk, 2 dage på cyklen, 1 dag væk, 3 dage på cyklen osv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan godt huske det trick, men det er til når ens bare lår gnider op mod hinanden. Mit problem er, at sadlen gnaver igennem mine bukser. Har overvejet cykelshorts med polstring, men er i tvivl om de overhovedet vil hjælpe mig.

Så forstår jeg - jeg troede det var balle og baglår, der gned mod hinanden.

Det er ikke trussekanten, der irriterer? For dem kan man jo bare tage af.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Køb en ny saddel!!! Gele måske? Det har jeg ikke selv prøvet.

Prøv også at ændre saddel højden et par cm. Eller højden på styret så du får en anden stilling på cyklen.

Pause fra cyklingen er nok det vigtigste, jeg vil foreslå at erstatte det med en gåtur i en uges tid og så trap op igen 1 dag på cyklen, 3 dage væk, 1 dag på cyklen, 2 dage væk, 1 dag på cyklen, 1 dag væk, 2 dage på cyklen, 1 dag væk, 3 dage på cyklen osv.

Det er cyklen i fitnesscenteret, så tror ike lige jeg kan skifte sadlen ;) :D Og jeg kan kun justere på højden af den.

Jeg er trappet stille og roligt op, så problemet vil helt sikkert vende tilbage, hvis ikke jeg gør noget :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så forstår jeg - jeg troede det var balle og baglår, der gned mod hinanden.

Det er ikke trussekanten, der irriterer? For dem kan man jo bare tage af.

Haha :D Det ville alligevel være lidt voldsomt.

Hmm.. Kan da godt være at det er trussekanten. Kan være jeg skal prøve med g-streng når jeg træner. Tak for input.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da vi spinnede meget var det babypudder (belejligt)- og selvfølgelig polstrerede cykelbukser (de hjælper) :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Cykelshorts er GUD!

De hjalp mig SÅ meget

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay... Må altså investere i et par cykelshorts. Tak piger :lovebk

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER