skruk

hvor meget bruger I?

22 indlæg i dette emne

Ja, hvor meget bruger I, i el, vand og varme?

Både hvis I ved på mdr basis ellers om året :) samt, hvor mange er I og hvor mange m2 har I?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi bruger 1400 kr om måneden i varme.

350 kr om mdr i vand. Og ca 1500 kr i el hver kvartal :)

Vi bor i lejlighed på 85 m2. Men har meget utætte vinduer, fordi det er en gammel bebyggelse. Derfor så højt sat i varme :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hov, og vi er kun Ayah og jeg :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bor du i hus eller lejlighed? Der er jo en verden vil forskel ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Alt for meget :D

Sidste år var det på årsbasis vand for 6900 og varme for 14700 kr. El er hvert kvartal på 2500 kr.

Vi bor på 130 kvm med 3 soverum og et alt for stort køkkenalrum- stue, som går ud i et. Det tager meget at varme det lidt op. Plus vi manglede underboer i okt-dec sidste år. Det må vel også sige lidt.

Vi bor 5 personer, 1 kat og en hund. I en lejlighed :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bor du i hus eller lejlighed? Der er jo en verden vil forskel ;)

Troede faktisk ikke det betød det store, troede kun at det var m2, Der betød noget, ups :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mit svar kan du ikke bruge til noget overhovedet men jeg vil da svare alligevel da jeg lige har læst i nyhederne Danmark er det 5. dyreste land i verdenen. Jeg bor i Bolivia så det er til sammenligning :-)

Per måned 200m2, hus, 2 voksne og 2 børn, kontor hjemme.

Vand: ca. 18 kr

El: ca. 300 kr

Gas: ca. 19 kr (madlavning)

Centralvarme findes ikke så i vintermånederne bruger vi lidt mere på gas til et gas varmeapperat, men det er kun omkring 3-4 måneder. Vi bor i ca. 3300 meters højde men om vinteren er det mindste jeg har målt indenfor 11 grader celsius (om morgenen) og klimaet et meget tørt så det føles ikke så koldt. Vi tænder faktisk kun op om aftenen når solen er væk.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bor i et nyt hus, med jordevarme (derfor er varmeregningen inkl i elregningen der går til driften af pumpen til anlægget).

Huset er 170 m2 og bebos af to voksne, to teenagepiger på deltid, en baby, et stort akvarie (dyrt i strøm) og en hund. Der spares ikke på varmen og bruges rigtig meget varmt vand fordi vi ofte er 4 mennesker i bad dagligt.

Vi bruger ca 24.000 kr på el om året og 500 kr på vand hvert halvår (bor et sted med meget billigt vand).

Vi regner med at smide solceller på snarest til at tage toppen af elregningen..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Troede faktisk ikke det betød det store, troede kun at det var m2, Der betød noget, ups :(

Det er jo temmelig afgørende om der bor nogen nedenunder og ved siden af man deler vægge med eller om det er det kolde udenfor der er på den anden side ;)

 

Jeg bor i hus og vi har ca. 190 m2 der bliver opvarmet. Vi betaler ca. 22.000 kr. om året i olie og 2-3.000 kr. derudover i brænde :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er tre personer. Bor i hus på 122 kvm + 60 kvm delvist opvarmet kælder. Vi har naturgasfyr.

Vi bruger omkring 14.000 kr på el årligt.

Ca. 5800 på vand årligt.

Ca. 14.400 på gas (varme).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder af meget - er det et gammelt hus?

Og ret så uisoleret

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bor i hus på landet hvor vi betaler vand og varme over huslejen, og så ca 10.000 i et om året. Det hus vi flytter ind i, brugte den tidligere familie (også en familie på 2 børn og 2 voksne) 12.000 om året i varme og ca 2.000 om året i vand. Det er er hus på 195 m2

Er vandet meget billigt i den kommune i flytter til? :O

Vi bruger 2400 på vand i kvartalet :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det ved jeg ikke - måske... Der hvor vi boede før, brugte vi knap 2000... Måske det er hele området?

Måske bruger vi bare seriøst alt for meget vand :unsure

Sidste sommer vandede vi græsplænen rigtig meget, kan det spille ind på dette års vandregninger?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Måske bruger vi bare seriøst alt for meget vand :unsure

Sidste sommer vandede vi græsplænen rigtig meget, kan det spille ind på dette års vandregninger?

 

Hvis I betaler aconto så spiller det jo ind, idet at de så har indstillet jeres forventede forbrug efter sidste års forbrug :).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ca 200 kvm fordelt på 3 plan. Alle rum er opvarmede og bliver brugt.

Varme ca 13.500 kr.

Vand ca 6.000 kr.

El ca 14.500 kr

Vores el er stedet VOLDSOMT efter vi fået respirator og hjælpere/vagter i hjemmet. Vi er gået fra ca 4200 kWh til 7200 kWh om året :blink

Jer der har så høj en el-regning, hvordan kan det være? Vi fik oplyst, at en gennemsnitsfamilie på 2 voksne og 2 børn bruger ca 4500 kWh om året.

Vi er 2 voksne (plus en vagt) 2 "fuldtidsbørn" og 1 delebarn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har 131 kvm. Bruger 750,- kr om måneden på el(Pga. vores hjemmebiograf) 1000 kr i varme(pillefyr + brændeovn) og vand ved jeg endnu ikke :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er kun mig selv og bor i lejlighed. Har faste udgifter på el, vand og varme for 6000 kr. om året.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er kun mig selv og bor i lejlighed. Har faste udgifter på el, vand og varme for 6000 kr. om året.

Okay, det er lige som os, altså bortset fra at vi er to, snart 3 :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved i hvor mange m3 vand i bruger om året og m3 varme?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ca 200 kvm fordelt på 3 plan. Alle rum er opvarmede og bliver brugt.

Varme ca 13.500 kr.

Vand ca 6.000 kr.

El ca 14.500 kr

Vores el er stedet VOLDSOMT efter vi fået respirator og hjælpere/vagter i hjemmet. Vi er gået fra ca 4200 kWh til 7200 kWh om året :blink

Jer der har så høj en el-regning, hvordan kan det være? Vi fik oplyst, at en gennemsnitsfamilie på 2 voksne og 2 børn bruger ca 4500 kWh om året.

Vi er 2 voksne (plus en vagt) 2 "fuldtidsbørn" og 1 delebarn.

Grunden til vores høje elregning er jo at det er både for el OG varme. Vi bruger knap 9,5 kWh om året...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bruger faktisk ikke ret meget til at vi bor på en gård med et stuehus på 196km2(dog er det uden overetage, da den ikke er gjort noget ved endnu) og med stalde/lade på cirka 1000km2.

10000kr i varme(olie) brande til brandeovnen fælder vi i egen skov(der var godt og vel 20 rummeter stablet i laden da vi købte gården)

Vand er fra egen brønd. Så vi har kun en udgift på 700kr om året på vand(for at tjekke om vores rensningsanlæg virker. Så der er ingen udgift heldigvis da med alle dyrene

El bruger vi cirka 10000. Men det skyldes at om sommeren bruger vi elvandvarmer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER