Myyynte

Bobles tumledyr, hvilke er bedst?

15 indlæg i dette emne

Hej piger

 

Jeg er lige ved at lave en ønskeliste til barnedåben.

 

Hvilke bobles tumledyr vil I anbefale? Tænker at ønske os/købe to stk., så hvilke får de mest ud af - de er jo ikke helt billige? :)

 

:kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har haft og har stadig rigtig meget glæde af rullebrættet - super godt til sanserne! Vi har brugt det siden Liam var 3 mdr og har kun været en succes..

Ellers kan jeg anbefale elefanten :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har larven og elefanten og dem har Valdemar været meget glade for - især larven!

Larven sidder han og vugger på, og så bruger han den som skammel alle steder, hvor han vil hen. Elefanten gynger han også på (jo større han er blevet, desto sjovere er det at gynge vildt på den, så man falder :rolleyes), og sidder på, og nu er han blevet modig nok til at stå på den også. Nogle gange har vi også brugt den som katapult til at skyde små bobles elefanter afsted og dét er sjovt :D

Men om andre dyr ville have været lige så gode, det ved jeg ikke :chin: Det ville de nok. Vores fotograf har ormen og en fisk og dem var han også vild med. Og en veninde har myreslugeren, den skulle han også straks have fat i.

Og vi fik først bobles, da Valdemar var næsten 1,5 år, så jeg ved slet ikke, hvad der hitter til de mindre :unsure

Vi overvejer at ønske os hvalrossen, ormen og/eller donuten til hans fødselsdag. Hvalrossen tror jeg vil være et stort hit nu, men jeg kan ikke se, hvad en baby skulle få ud af den. Ormen er jo "bare" en rulle, men det med at stable og trille, det tror jeg nok kunne være sjovt. Og donuten har jo sådan et godt "bounce" og vil nok også være fin til en kommende lillebrøster ,;)

Bum bum, men hvis man skulle vælge to. Hmm... Jeg tænker at elefanten eller hvalen vil være et godt bud som det ene ønske. Der er noget, der kan vippe/gynge, noget man kan rejse sig op af, og noget, man kan kravle op på. Og den tror jeg vil være interessant for dem længe. Ønske nr 2, hmmm... Jeg tror larven og donuten er god til de helt små, men måske bliver larven kedelig, når de bliver større? Ej, jeg ved det ikke :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har elefanten og kyllingen :) Elefanten vil jeg også helt klart anbefale, og så måske krokodillen eller hvalrossen simpelthen pga. deres mange muligheder for tumleri helt op til børnene er store :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vigga er den glade ejer af myreslygeren og larven.

Larven var super god fra da hun var helt lille fordi hun ku vippe på den liggende og møve over den. I dag bruger hun den til at kravle over både mens den vipper og mens den ligger sikkert. Når hun blir større kan hun stå på den og øve balance.

Myreslugeren brugte hun ikk meget i starten, mest til at sidde i - hvilket dog var mega smart da hun kunne sidde men endnu ikk holde balancen :) nu vender vi den store om og sætter på den mellemste der vipper, så har hun en vippe. Den kan også stilles oven på larven og så er det en mere sikker vippe hun selv kan bruge nu. Når hun blir lidt større kan den bruges som trappe, jorden er giftig bane og som bord og stol.

sLCJDEj.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi fik elefanten og kyllingen i dåbsgave. Kyllingen har vi ikke brugt endnu. Men nogle bruger den til at øve at ligge på maven, men det har V altid gerne ville.

Elefanten bruger vi dog meget. Både som vippe, men også som "stopklods", når hun sidder op, altså at hun ikke kan vælte bagover eller til siden. :) (dog sidder hun stabilt nu, men bruger den stadig ind i mellem fordi jeg er en pylret mor :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fandt lige dem her fra da vigga var omkring 6 mdr - sådan brugte vi dem der

TjgvQuo.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi fik elefanten og kyllingen i dåbsgave. Kyllingen har vi ikke brugt endnu. Men nogle bruger den til at øve at ligge på maven, men det har V altid gerne ville.

Elefanten bruger vi dog meget. Både som vippe, men også som "stopklods", når hun sidder op, altså at hun ikke kan vælte bagover eller til siden. :) (dog sidder hun stabilt nu, men bruger den stadig ind i mellem fordi jeg er en pylret mor :D

Vi fik kyllingen i dåbsgave og har brugt den lidt som Vigga gør med den anden på det nederste billede i Mettes sidste indlæg. A vil nemlig også gerne ligge på maven, så vi lægger hende på kyllingen så hun får løftet brystet lidt og dermed øver begyndende kravlestilling :)

Min opfattelse er at kyllingen skulle være ret god til de helt små :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi fik kyllingen i dåbsgave og har brugt den lidt som Vigga gør med den anden på det nederste billede i Mettes sidste indlæg. A vil nemlig også gerne ligge på maven, så vi lægger hende på kyllingen så hun får løftet brystet lidt og dermed øver begyndende kravlestilling :)

Min opfattelse er at kyllingen skulle være ret god til de helt små :)

Ja, men det har ikke været nødvendigt med den, altså Vega har altid løftet sig op med armene længe/altså løftet brystet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, men det har ikke været nødvendigt med den, altså Vega har altid løftet sig op med armene længe/altså løftet brystet :)

:ditto

 

Vi fik også kyllingen i dåbsgave og har heller ikke brugt den meget. O gad slet ikke ligge på den, men ville hellere ligge selv på maven :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Var larven ikke en speciel edition til jul? :unsure

Ville nemlig gerne ønske mig larven til baby O til dåben, men det er vidst ikke muligt.

Vi er glade for både kyllingen og elefanten. Fik dog først købt elefanten da S var halvandet til jul.

Men en fra min MG brugte også hendes som maj skriver, til at støtte baby i at lære at sidde, derudover er den god at rejse sig op af.

Nu bliver begge dele primært brugt til at stå ovenpå, og har de gjort de sidste tre måneder ca. Så elefanten står ikke på gulvet hvis mor og far også lige har andre ting at ordne :D hun vil f.eks. Også rigtig gerne stå på elefantens ryg, og så rutsche ned stående. Men der holder vi hende altså i hænderne.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Caroline har elefanten, kylling og krokodille.

Det er elefanten og krokodillen der hitter, og dem hun leger mest på, der er sjældent hun bruger kyllingen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jo larven var special edition - men synes at have hørt den kommer igen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold da op - tusind tak for alle jeres fine svar :loveshower :kiss

 

Det da helt vildt, så meget jeres bebser har gavn af dem. Lyder til at det noget de bruger over længere tid og har rigtig meget gavn af :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Krokodillen er rigtig god til de mindste også :-)  

Vi har en del bobles efterhånden, så i får lige mine tanker omkring dem vi har:

 

"Skumtæppet" - rigtig lækkert - vi bruger det som gulv til teltet

"Teltet" - noget værre bras... det er ret ustabilt, og kan ikke helt holde til en 2-årig, så det buler ret meget, og vælter tit

"Fisken" - den første vi fik... lidt kedelig, men er blevet brugt som skammel, bord til at trille med, og som en trædesten i "jorden-er-giftig"-lege (skriver bare trædesten herefter)

"Krokodillen" - nr. 2 vi fik... Lina elsker at kravle, og nu gå op og ned af den... den er også god at sidde på, plus som trædesten

"Hvalrossen" - sjov at rutsche ned af, men nem at hænge fast i med kjoler o. lign. Den vendes ofte om så man kan lege bil <3

"Elefanten" - gynge, kravle - you-name-it... vildt fed fra de går rundt og tør klatre. i har den røde, så vi bruger indimellem de små elefanter som bagstoppere så hun ikke vælter bagover

"Kylling" - ret kedelig.... skammel, til at balancere på og trædesten

"Donut" - dum som trædesten, fordi den bouncer ret meget, hvis man kan sige det sådan.. Lina står på den mens hun holder fast i sofa... ellers skammel

"Sanseplader" - fine at kigge på, trædesten 

"mini elefant" og "minikylling" - kedelige... håber hun vil bruge dem som trædesten senere hen

Efterligning af "skildpadden" - sjov at balancere på også selvom den har den flade side nedad :-)

og så har vi haft noget der svarer til rullebræt som var dumt med vores gulvtæppe... så det blev næsten ikke brugt... ved ikke hvor gode bobles brættets hjul er.

 

Dem af dem jeg synes er bedste køb, er klart krokodillen, elefanten og hvalrossen... og så synes jeg det er en god ide at supplere op med fisk/kylling, da vi fx lavede "gyngehest" af krokodille og kylling inden vi fik elefanten... 

og far bruger dem jævnligt som skamler hvis der skal bores... haha

 

Min nevø på syv, og en vens pige også på 7, vælter rundt på dem når de er her :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER