Måske-nr.3?

Anyone??

6 indlæg i dette emne

Gravid efter nyt job... Nogen herinde som er pædagog og måske ved noget om hvor længe man skal være ansat før man får ret til barselspenge?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Altså tænker du barselsdagpenge?

 

Er du ansat offentligt eller privat? Hvis du er ansat offentligt er du under overenskomst - enten SL eller BUPL alt efter hvilket område du arbejder indenfor. Der kan du finde alt hvad du skal vide :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg blev fastansat i november 2011 og gik på barsel marts 2012. Jeg fik fuld løn under barsel de første 24 uger mener jeg det var.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mange tak for jeres svar, piger jeg er nemlig kommunal/offentlig ansat i en vuggestue. På det tidspunkt PB går i gang, har jeg været ansat i 6 mdr. Så var lidt i tvivl om hvor længe jeg så skulle være der inden jeg kan tillad mig, at melde en gravitidet. Også fordi der en anden kollegae som er gravid pt og skal formentlig på barsel fra oktober eller november alt efter hvordan hendes graviditet forløber.

Mvh

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mange tak for jeres svar, piger jeg er nemlig kommunal/offentlig ansat i en vuggestue. På det tidspunkt PB går i gang, har jeg været ansat i 6 mdr. Så var lidt i tvivl om hvor længe jeg så skulle være der inden jeg kan tillad mig, at melde en gravitidet. Også fordi der en anden kollegae så er gravid pt og skal formentlig på barsel fra oktober eller november alt efter hvordan hendes graviditet forløber.

Mvh

Jeg tror ikke du skal være bekymret, hvis du har arbejdet der 6 mdr så er du i hvert fald sikret, kender ikke reglerne men tror du er sikret fra Day 1, også selvom du er gravid ved ansættelse.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror ikke du skal være bekymret, hvis du har arbejdet der 6 mdr så er du i hvert fald sikret, kender ikke reglerne men tror du er sikret fra Day 1, også selvom du er gravid ved ansættelse.

Mange tak for det dejligt svar Majs. Nu var det mere fuld løn under barsel jeg ment med mit ovenstående spørgsmål... Men jeg går ud fra svaret er det samme, at jeg har sikret mig løn fra arbejdsgiveren, noget af den kommende barsel..? 

Er startet på at spise Folinsyre fra i dag... så det føles som om pb er lidt gået i gang... ha ha ha lidt skørt ikke? :kuller :D Nu må tiden gå stærk!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER