AgnetheV

Fra Flommy Mommy til Yummy Mommy

27 indlæg i dette emne

I guder! Jeg fandt min gamle slanketråd nede på side 8 og tænkte, det skal sgu være løgn, så nu starte jeg på en frisk ny tråd og får den gamle slettet og så er det nu det gælder! 

 

Jeg har en langt større motivation denne gang end tidligere. Jeg har længe følt mig træt, energiforladt og haft det fysisk dårligt og ja også psykisk (for det følger jo sjovt nok også med...) pga. min overvægt. Jeg troede egentlig bare det var pga. perioder med for lidt søvn og alt det der følger med en ny baby, men det er som om, at jeg har svært ved at overkomme selv de mindst ting og bliver ret hurtigt diffus og stresset og skal virkelig sparke mig selv i gang. Jeg har haft mistanke om, at det er de minipiller jeg startede på efter 8 ugers undersøgelsen, der kunne have skylden (for de har også fucked for vildt med mit system generelt) men på det seneste har jeg været ret så bange for, at jeg er ved at udvikle den sukkersyge, som jeg frygter allermest... Nu skal jeg til lægen og have undersøgt, om der er andre årsager til min træthed og så tager jeg lige et godt langt kig på, hvad jeg stopper i munden fra nu af!

 

Desuden så render jeg stadig rundt i to-tre par af mine venterbukser og det er altså snart 9 måneder siden Theresa kom til verden! Det skal stoppe og det skal være lige nu!

 

Jeg har i dag re-aktiveret min konto hos madlog, jeg har ikke rørt noget sødt hele dagen (indtil videre) og jeg har et ambitionsniveau, der hedder at tabe 1 kg om ugen (gerne mere, men det kræver også at jeg motionere og det gør jeg for sjældent!) og så har jeg ellers sat det op med overkommelige delmål og ikke nogen tidshorisont for hvornår slutmålet skal være nået.

 

Startvægt (d. 28/4-2014): 88,1 kg.  :blush 

05/5-2014: 85,7 kg.

13/5-2014: 85,4 kg.

 

Delmål 1: 85 kg. - udløser et besøg hos frisøren (TJEK)

 

27/5-2014: 83,9 kg.

03/6-2014: 83,7 kg.

04/7-2014: 80,9 kg.

 

Delmål 2: 80 kg. - udløser nyt undertøj fra Change (og måske en ny badedragt)

22/07-2014: 79,5 kg.

 

Delmål 3: 75 kg. - udløser indkøb af hudprodukter fra Formula 10.0.6 og Ole Henriksen

 

Delmål 4: 70 kg. - udløser ?

 

Slutmål: 68 kg.   :loveshower - udløser en ny basisgarderobe (og en photoshoot til manden ;))

 

Vejning bliver hver mandag og så snart jeg får gang i et træningsprogram for mave, baller, lår og arme, så vil jeg måle cm. hver onsdag.

 

Så er det alvor og jeg får brug for hjælp til at holde mig kørende, så håber i har lyst til at heppe med og kæmpe side om side med mig i kampen mod de alt for mange kilo...  :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

jeg kæmper gerne med dig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg hepper med :glad :glad :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg kæmper gerne med dig :)

 

Tusind tak søde, synes nu ikke du har et gram for meget på dig  :kram

 

Jeg hepper med :glad :glad :glad

 

Tusind tak :D Det giver da et dejligt boost lige her fra formiddagen af!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jooo der sidder 5 kg for meget i forhold til før Chanel.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jooo der sidder 5 kg for meget i forhold til før Chanel.

 

Dem har du skjult godt  ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1. uges status:

 

Wiiii jeg har hele ugen snydt lidt og været på vægten fordi jeg indimellem har tilladt mig selv lidt af de "forbudte frugter" men i dag, da jeg havde været i bad, var resultatet endnu bedre end jeg havde håbet :D Vægten stod på 85,8 kg og i alt et vægttab på 2,2 kg på bare én uge!  :yay Jeg kan slet ikke få armene ned og er super stolt!

 

Ganske enkelt har jeg tænkt en ekstra gang over tingene, inden jeg har stoppet noget i munden og alt mit småspiseri er holdt op. Til gengæld er det ikke så godt, at jeg glemmer at få drukket noget mere vand og spise et eftermiddagsmellemmåltid. Jeg er grummesulten, når vi kommer til aftensmaden og så er der desværre ret god grobund for en omgang overspiseri der...

 

Jeg var til lægen i torsdags og fik tjekket urin (min træthed skyldes IKKE en graviditet) og taget blodprøver. Han spurgte også til om jeg måske var deprimeret og om baby sover igennem og dertil kunne jeg jo bare svare, at jeg ikke synes, at jeg gik rundt og var ked af det hele tiden og ja Theresa sover igennem (7-9-13). Så i dag skal jeg ringe og få svar på blodprøverne. Har en mistanke om at jeg mangler jern, det er nemlig ikke første gang... og så er jeg kommet tilbage på p-pillerne og sjovt nok, så invaderede russerne i går! Fedt - min første rigtige periode i nok snart 3 måneder (pga minipiller)...

 

Nu ser jeg frem til at gå i krig med en uge mere og kan næsten LUGTE mit første delmål.... Jeg har sat mig selv for, at hvert delmål, der nås, udløser en gave til mig selv i form af noget ikke-spiseligt! Så jeg må hellere lige få kigget på, hvad jeg virkelig godt kunne tænke mig og så få det skrevet på ud for hvert delmål, så jeg har en gulerod at kigge på  :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du er sej! Her er det ikke gået alt for godt..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du er sej! Her er det ikke gået alt for godt..

 

Tusind tak søde :D I dag har jeg dog haft lidt af en off dag, så da Elias foreslog kage efter børnehave, så var jeg ikke sen til at stoppe hos bageren ;) Men nu er vi back on track med en røvfuld grøntsager og rugbrød til aftensmad :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Status uge 2

 

Det har bare ikke været min uge! Vi har haft så åndssvag en uge, som man kan tænke sig og vægten har næsten stået stille! For pokker jeg er træt af det efter så god en start...

 

Jeg har dog indset, at det ikke nytter noget, at fornægte mig selv visse ting og jeg skal generelt spise lidt mere varieret end jeg gør, ellers får jeg det dårligt... 

På den positive side så er d-vitaminerne, jeg blev ordineret, begyndt at virke og overskuddet er så småt begyndt at komme tilbage...

 

Vægtstatus. 85,4kg 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

400 g tabt er 400 g tabt :yay det er altså stadig flot :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

400 g tabt er 400 g tabt :yay det er altså stadig flot :)

 

Tusind tak hvor er du sød :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Status uge 3+4

Og så var der lige sygdom fra torsdag i sidste uge og til i går, som gjorde kål på en del kilo. Vægten står i dag på 83,9 kg. men jeg kan ikke lade være med at føle, at det er lidt "snyd" pga sygdom. Jeg ved jo, at det alt sammen er væske, der er gået tabt og nu bliver det en udfordring at spise ordentligt igen, for jeg er bange for at tage det hele på, som jeg har tabt.

 

Jeg sætter min lid til madlog og må bare bruge den alt hvad jeg kan. Aftensmaden i aften må jeg dog lige se, hvad jeg kan bikse sammen, for nu er manden stadig semi-syg og jeg hungre almindelig mad!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Status uge 5:

Vi er stadig ikke fri for sygdom, men det er nu ikke den, der i denne omgang er skyld i mit lille vægttab - jeg prøver så godt jeg kan at få logget hvad jeg spiser i løbet af dagen, men det er som om jeg bare glemmer det eller synes det er lidt besværligt at sidde og taste ALT ind, hvad jeg propper i munden. Så nogle gange tænker jeg lige: "gider jeg at skulle til at skrive det her ind i madlog?" og hvis jeg ikke gør, så spiser jeg det bare ikke...

 

Vægten siger i dag 83,7 kg. så det går langsomt men sikkert den rigtige vej og hvis jeg så kan blive fri for det her sygdomshejs, så kunne det også være, at jeg fik mod på at begynde at motionere lidt...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ohh my gosh! Længe siden jeg har været herinde og lave update, men her kommer den altså...

 

Status uge 9

Jeg har inkasseret min fortjeneste fra sidste delmål (på 85 kg.) i dag, hvilket var en tur til frisøren og jeg ELSKEDE hvert minut af det! Jeg har ikke været til frisøren i 1½ år, mest fordi min sidste frisør er tosse-dyr og klippede mig alt alt for kort i forhold til, hvad jeg gerne ville have sidst jeg besøgte hende, så jeg var på jagt efter en ny frisør, som ikke ville ruinere mig og samtidig gøre et rigtig godt arbejde med mit vilde hår...

 

Her er før:

post-1514-0-84194000-1404497635_thumb.jp

 

og efter at have været i Josefias kyndige hænder:

post-1514-0-66002500-1404497639_thumb.jp

 

og bare for sjov:

post-1514-0-05951000-1404497644_thumb.jp

 

Uhhh jeg havde en rigtig god hår-dag i dag, lige indtil ungerne skulle hentes, for de ELSKER mit hængehår og hiver og slider i det stakkels hår. Elias synes det var herligt at dufte til og røre ved og lege med mens Theresa bare brugte det til at holde fast og hive i!

 

Nu kan jeg også lugte min anden belønning i vægttabsskemaet er tæt på...

 

Vejning i dag d. 4/7-2014: 80,9 kg!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Piiiift :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Piiiift :whistling

 

Ihh tak  :blush

 

Hot mama ;)

 

Tak søde  :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

wow lækkert hår, og lækker mama, det går da rigtig godt!

 

Og der er da ikke langt til næste delmål!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er du sej! Og læææækkert hår!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

wow lækkert hår, og lækker mama, det går da rigtig godt!

 

Og der er da ikke langt til næste delmål!

 

Tusind tak :D Hehe ja det går fremad og det er rigtig rart! Nej for pokker, jeg kan snuse til de "under 80 kg" :D

 

Hvor er du sej! Og læææækkert hår!

 

Tusind tak, hvor er du sød! :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Status uge 12

Jeg er da vidst ikke særlig god til at få opdateret ugentligt herinde, men jeg holder mig selv i ilden og får vejet hver uge og passer på hvad jeg stopper i munden! Det hjælper også lidt, at jeg er begyndt at gå lidt længere end normalt og gerne tager turen over broen efter børnene til fods...

 

Jeg glæder mig til at få min cykel fikset (der skal nye slanger i dækkene) så kan jeg nemlig få anskaffet mig en cykeltrailer og så er der ingen grænser for, hvor langt eller hvorhen jeg kan komme med børnene som påhæng :D

 

Men status er nu, at det går godt fremad stille og roligt som hidtil og i morges stod vægten på 79,5 kg!!!!! Jeg har faktisk taget glæderne lidt på forskud allerede i går og bestilt en ny badedragt:

 

2gw5g8g.jpg

 

Jeg glæder mig til at få den hjem, så jeg kan nyde den nyindkøbte pool sammen med ungerne :D

Og så gik det lige op for mig, at om ca. minus 1 kg, har jeg tabt 10 kg i alt siden jeg startede tilbage i april! Det er da ret godt skuldret, synes jeg :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sådan Agnethe :glad :yay Hvor er det bare flot.

Og lækker badedragt! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sådan Agnethe :glad :yay Hvor er det bare flot.

Og lækker badedragt! :)

 

Ihh tusind tak :D Ja ikke! Er så vild med den og var super glad, da jeg fandt den online og så til halv pris - det gør det jo bare endnu bedre!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold kæft du er jo koldyl-sej til det dersens vægttab! :o

Lækker swimsuit :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER