Mivse2909

At fortælle manden/kæresten det?

20 indlæg i dette emne

hej :-)

Så er det d. 1.2.11, og vi starter d.d. med projekt baby :loveshower

Og ved allerede hvordan jeg vil fortælle kæresten det...

Min kæreste er den type, som ALTID var i byen med drengene ( de betyder alt for ham), og han ville ikke ha børn før han var 45 MINDST !!!!

Men... Ja, så mødte han mig ( ikke særlig selvglad hi hi)...Og mange ting har nu ændret sig...

Men med en lidt uheldig kommentar fra ham tidligere, ja så fandt jeg faktisk min idé

Hans kommentar var nemlig: "Ej, mit liv skal sq ikke ødelægges - er slet ikke færdig med at gå i byen" . Det var noget i forbindelse med en tv-serie vi så med hans venner ...

Så nu samler jeg alle hans venner hos en af kammeraterne, stiller mig op og holder en tale om at jeg ikke håber jeg kommer til at ødelægge hans liv, imens han åbner sin gave ( en lille body el. sparkedragt med treksten: far´s prinsesse eller far´s supermand), og så siger jeg til hans venner at de skal drikke ham rigtig fuld og så kan han bare ringe når han skal hentes...Og så ville jeg så lade drengene hygge sig og selv smutte hjem...

Og kender jeg ham ret - så tager han sq med mig hjem allerede der...

nu lyder der sefølig som om han ku være en skidt knægt, men det er han på ingen måde - drengene har bare deres vante omgangstone hi hi...

hvordan gør i det????

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg var så meget i chok og vidste ikke rigtig hvad jeg skulle gøre af mig selv, så jeg gik bare op og vækkede manden og vidste ham testen :blush

Grunden til chokket var at jeg 4 dage forinde var blevet fyret og ikke rigtig kunne forholde mig til at det barn vi har ønsket så meget i så mange år men udskudt og udskudt lige kommer når jeg bliver fyret.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg troede at mens var kommet, så havde droppet tanken om en positiv test den måned. Dog ville mens ikke rigtig vise sit knaldrøde ansigt, så tog en test - og den var positiv!! Sank lige et par gange - og gik så ned i stuen og sagde til min dejlige mand, at jeg havde taget en test - og han kunne høre på min stemme at den var positiv!

Så ikke så meget hurmulhej her! Ville slet ikke kunne holde det hemligt for ham!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde taget en test i hemmelighed på badeværelset, da jeg var i tvivl om kroppens signaler.

Da de to streger dukkede frem, blev jeg sådan lidt :loveshower

Kaldte på ham og bad ham tjekke antal streger, han sagde: der er to jeg: ja, så skal vi være forældre.

Jeg fik jordens største kram og mange kys.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tog en test mens han var på arbejde. Ville ikke vente til han kom hjem fordi vi var blevet skuffet så mange gange før, så regnede med en negativ test. Men den var altså positiv, så jeg skrev dato på testen, lagde den ned i en lille gennemsigtig frysepose og pakkede den ind i gavepapir hehe

Da han kom hjem fik han lov til at åbne sin gave. Han sad med posen i hånden og kiggede undrende på den i nogen lange sekunder og så udbrød han: "Har du købt en BANE??!!" :blink haha

Så måtte jeg jo lige forklare ham hvad der foregik hehe

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror ikke jeg vil snyde min mand for noget af oplevelsen, så han skal da bare have det at vide så snart jeg ved noget.

Jeg må indrømme at jeg syens der er en del "huller" i din plan, som bare ikke holder i min verden.

Skal din mand først have det at vide samtidigt som hans venner?

Skal du vide kønnet på baby før du fortæller det til din mand (såvidt jeg har forstået så går der laaang tid inden)?

Vil du fortælle det til mandens venner før i er kommet forbi de første kritiske uger?

Det kan godt være jeg misforstår noget, men jeg ville i hvert fald ikke holde en positiv test hemmelig for min mand særlig længe...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hehe... jeg var så spændt på at teste at jeg stod op kl 4 om natten for at gøre det.... Og i det øjeblik jeg fik 2 streger at se, styrtede jeg ind og vækkede ham :D :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror ikke jeg vil snyde min mand for noget af oplevelsen, så han skal da bare have det at vide så snart jeg ved noget.

Jeg må indrømme at jeg syens der er en del "huller" i din plan, som bare ikke holder i min verden.

Skal din mand først have det at vide samtidigt som hans venner?

Skal du vide kønnet på baby før du fortæller det til din mand (såvidt jeg har forstået så går der laaang tid inden)?

Vil du fortælle det til mandens venner før i er kommet forbi de første kritiske uger?

Det kan godt være jeg misforstår noget, men jeg ville i hvert fald ikke holde en positiv test hemmelig for min mand særlig længe...

Jeg forstår heller ikke helt, hvordan det hele kan lade sig gøre? Så skal manden først vide noget om graviditeten når du er 16+ uger henne? Eller skal skal han (OG vennerne) vide det lige efter, at du har testet i så fald bør du vide at ca. 20% af alle opdagede graviditeter går til grunde inden 12. uge... (Min var én af dem :( her vidste kun vores forældre og søskende, at vi ventede os og det er jeg rigtig glad for) - men næste gang vi står med II vil jeg forsøge at holde på hemmeliheden SAMMEN med manden, til vi har været til den første scanning...

Jeg var i tvivl om min test var positiv, så skyndte mig ind for at spørge min mand efter om jeg så syner.

Held og lykke med babyprojektet :bd

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg forstår heller ikke helt, hvordan det hele kan lade sig gøre? Så skal manden først vide noget om graviditeten når du er 16+ uger henne? Eller skal skal han (OG vennerne) vide det lige efter, at du har testet i så fald bør du vide at ca. 20% af alle opdagede graviditeter går til grunde inden 12. uge... (Min var én af dem :( her vidste kun vores forældre og søskende, at vi ventede os og det er jeg rigtig glad for) - men næste gang vi står med II vil jeg forsøge at holde på hemmeliheden SAMMEN med manden, til vi har været til den første scanning...

Jeg var i tvivl om min test var positiv, så skyndte mig ind for at spørge min mand efter om jeg så syner.

Held og lykke med babyprojektet :bd

Helt enig i det her.. Min graviditet endte jo desværre også - og jeg ville have været ked af at have lavet "så stort nummer", i det tilfælde... :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil blot fortælle ham det med det samme..

Men nu blir det også svært for mig at skjule det, da vi skal igennem behandling...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ventede på at han vågnede .. det var en søndag morgen hvor jeg var stået op ved en 9 tiden for at tisse og bestemte mig for at tage en test .. ved 11 tiden vågnede han og jeg gik derfor lige så stille ind og fortalte ham at jeg altså var gravid :)

Det tog liiige nogle min. inden det gik op for ham hvad det var jeg sagde.. men smilet kom da frem ;)

Jeg ville ALDRIG fortælle det foran en masse andre .. jeg synes min kæreste har ret til at reagere instinktivt og ikke skulle tænke over hvordan andre reagerer .. måske har han bare brug for at fordøje det, måske bliver han vildt glad med det samme - uanset er det i hvert fald en situation jeg ALDRIG vil dele med andre :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ku' heller ikke holder sådan noget hemmeligt. Vi talte jo løbende om, at vi håbede at stå med to II en dag. Så kom den tid, hvor dagene gik og der ikke kom mens, så talte vi om, hvornår vi turde teste - det kunne jo være mens drillede og kom senere end normalt... Det var ham, der købte to graviditetstest og vi havde aftalt at teste den mandag morgen, så han var vågen og ventede på, at jeg kom ud fra toilettet og det ene minut var gået. Tror han kunne se det på mig, men han så selvfølgelig også testen :) så krammede og kyssede vi og jeg fældede en tårer eller to :P

Hold op, det var svært at tage på arbejde den dag! Havde bare lyst til at være derhjemme sammen med min mand og tænke og tale om det fantastiske.

Du skal selv bestemme, hvordan du vil gøre - jeg vil blot foreslå, at du tænker over, om det er en god idé at dele nyheden med alle mulige lige fra starten af. Personligt havde vi behov for at synke det selv og vænne os til tanken, inden vi delte nyheden med andre.

Held og lykke med hvad du vælger, når det er tid :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hey igen alle sammen

Tak for at I ville bruge tid på at fortælle mig om hvordan jeres oplevelser har været :-)

Havde nu ikke tænkt mig at vente med at fortælle ham det, indtil jeg kendte kønnet. Men ville sådan set give ham en af hver dragt..

Men okay, så forstår han det måske som om han skal ha tvillinger he he..

Er glad for at så mange ville give et input, og I har sq nok ret...

han skal ha den nyhed alene...

men synes altså alligevel jeg havde en meget god idé ;-)

Jeg takker :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Idéen er også god (bortset fra de mangler vi allerede har påpeget ;) ) - så måske kunne i bruge den på en anden måde?

Hvad med at gøre det på den måde, at det er måden i fortæller det til vennerne på? Så kan du involvere din mand i planerne, og han kan få en god fest sammen med drengene hvor de fejrer at den første af dem skal være far. Det synes jeg havde været godt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand har bare fået en test stukket op i hovedet hver gang.. Ved Frederic var det kl. 5 om morgen.. haha, og ved victor var det kl. 20 om aften og han sad og spillede.. :) Jeg har slet ikke kunne vente.. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand skal have det atvide som den første :loveshower - havde godt nok overvejet, at han herhjemme skulle have en T-shirt med en sjov tekst, men jeg er så overtroisk, at jeg ikke ville turde købe en, og have den liggende - tænk hvis vi slet ikke kan få børn sammen.. :boo

Så han må nøjes med en test i hovedet :lol

Til gengæld har jeg tænkt, at min bedste veninde får en besked med : Hej Moster (også bare dagens sædvanlige ævl om løst og fast) :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand har bare fået en test stukket op i hovedet hver gang.. Ved Frederic var det kl. 5 om morgen.. haha, og ved victor var det kl. 20 om aften og han sad og spillede.. :) Jeg har slet ikke kunne vente.. :)

Det gjorde jeg også med mine, og alle 3 gange er han blevet sendt afsted for at hente en ny test da jeg var sikker på de andre måtte være i stykker :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det gjorde jeg også med mine, og alle 3 gange er han blevet sendt afsted for at hente en ny test da jeg var sikker på de andre måtte være i stykker :D

:lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da jeg opdagede, at jeg var gravid med den første, tog jeg bare testen og gik hen til ham, mens han læste posten - og lagde den øverst.

Han kiggede eddermamemende længe, inden han kiggede op og gav mig det største smil og sagde: Er det rigtigt?!

Det var et fantastisk øjeblik mellem os to, som jeg aldrig vil glemme.

Har da overvejet, hvordan det skal være næste gang, men tror det bliver meget på samme måde;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også fortalt min mand det med det samme.

En anden ide er, at I kunne vente til I kendte kønnet, og så lave en lyserød/lyseblå fest for vennerne, hvor de fik nyheden :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER