M2be

Om løst og fast

381 indlæg i dette emne

Jeg vil gerne høre hvad I har af erfaring med tidlige scanninger? Er det noget der er værd at betale for? Hvor tidligt har i fået noget ud af det og er der nogle der kender nogle gode steder i Sønderjylland.

Vi har snakket om at vi godt kunne tænke os en for at få bekræftet at tingene ser ud som de skal. Hvad gør i andre ? Tidlig scanning eller venter tålmodigt ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vores plan er ikke at fortælle det til nogen før efter NK - heller ikke engang vores forældre.

For mit vedkommende er det sværest at skjule i forhold til alkolhol, da jeg ofte plejer at få et glas vin eller en øl til maden, når vi inviterer folk eller bliver inviteret til aftensmad fx en lørdag ... Det er 3. gang jeg takker nej til vin ved mine forældre - og jeg er sikker på, at de lige har tænkt en ekstra gang over det ...

Hvornår vil du fortælle det ? :)

 

 

Vi vil også vente til efter NF, men jeg tror mine forældre spørger inden.. Vi siger bare nej, vi venter lige lidt endnu.. men det er jo svært at lade være at smile. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil gerne høre hvad I har af erfaring med tidlige scanninger? Er det noget der er værd at betale for? Hvor tidligt har i fået noget ud af det og er der nogle der kender nogle gode steder i Sønderjylland.

Vi har snakket om at vi godt kunne tænke os en for at få bekræftet at tingene ser ud som de skal. Hvad gør i andre ? Tidlig scanning eller venter tålmodigt ?

Af alt hvad jeg har kunne forhøre mig frem til og læse på diverse hjemmesider, så synes jeg klart at budskabet er: GØR DET! 

Det skulle give så meget sikkerhed og skulle være en fantastisk oplevelse, og klart de par hundrede kroner værd.

 

Vi har i hvert fald booket en tid til på torsdag og jeg tænker at de 400kr det koster, klart er pengene værd :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Af alt hvad jeg har kunne forhøre mig frem til og læse på diverse hjemmesider, så synes jeg klart at budskabet er: GØR DET! 

Det skulle give så meget sikkerhed og skulle være en fantastisk oplevelse, og klart de par hundrede kroner værd.

 

Vi har i hvert fald booket en tid til på torsdag og jeg tænker at de 400kr det koster, klart er pengene værd :)

 

Jeg ville også bare gøre det :) (hvis i har pengene sef.)

- men personligt har jeg oplevet at have en MA hvor babyen var død i uge 8+6 og derfor ville jeg ikke selv være tryg ved en scanning før 9+ som et minimum- og der er man alligevel kun 3 uger fra NF, og så er det næsten hip som hap.

Gør præsis det i har lyst til. Hvis i føler ro ved en tidlig scanning, så er det klart noget i skal gøre! Man bliver så glad og lettet når man ser det fine hjerteblink <3

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville også bare gøre det :) (hvis i har pengene sef.)

- men personligt har jeg oplevet at have en MA hvor babyen var død i uge 8+6 og derfor ville jeg ikke selv være tryg ved en scanning før 9+ som et minimum- og der er man alligevel kun 3 uger fra NF, og så er det næsten hip som hap.

Gør præsis det i har lyst til. Hvis i føler ro ved en tidlig scanning, så er det klart noget i skal gøre! Man bliver så glad og lettet når man ser det fine hjerteblink <3

Tak for jeres svar, vi ringer i morgen og bestiller en tid. Tror det vil give os begge lidt mere ro at se det lille hjerte slå...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres svar, vi ringer i morgen og bestiller en tid. Tror det vil give os begge lidt mere ro at se det lille hjerte slå...

God plan :) Vi skal afsted til nr. 2 på mandag :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har været til vores første scanning i dag!

 

Det var godt nok den vildeste oplevelse nogensinde :D

-Den indebar så også lige den overraskelse og lillebitte detalje, at vi nok er hele 3 UGER (!!!) længere henne end vi gik og troede :O 

 

Det er helt sindssygt, og viiiirkelig svær at forstå!! Jeg er helt rundt på gulvet :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har været til vores første scanning i dag!

Det var godt nok den vildeste oplevelse nogensinde :D

-Den indebar så også lige den overraskelse og lillebitte detalje, at vi nok er hele 3 UGER (!!!) længere henne end vi gik og troede :O

Det er helt sindssygt, og viiiirkelig svær at forstå!! Jeg er helt rundt på gulvet :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har været til vores første scanning i dag!

Det var godt nok den vildeste oplevelse nogensinde :D

-Den indebar så også lige den overraskelse og lillebitte detalje, at vi nok er hele 3 UGER (!!!) længere henne end vi gik og troede :O

Det er helt sindssygt, og viiiirkelig svær at forstå!! Jeg er helt rundt på gulvet :D

Wauw, det var godt nok også noget af et spring :O

Har du haft meget uregelmæssig og lang cyklus? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Wauw, det var godt nok også noget af et spring :o

Har du haft meget uregelmæssig og lang cyklus? :unsure

Nej, ikke det vilde. Altså jeg havde menstruation i start marts, men det siger sygeplejersken ikke har været den rigtige menstruation, for jeg blev altså lige gravid en måned før, åbenbart :O

 

Da vi skulle scannes, sagde hun at jeg altså var alt for langt henne til at hun kunne scanne vaginalt. Så målte hun baby til 6,5 cm og måtte erkende at jeg altså er 12+5 og ikke 9+1! Det er noget af et spring, ja.. Man skal liiiige have det en gang ind og vende, inden man vænner sig til det :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej, ikke det vilde. Altså jeg havde menstruation i start marts, men det siger sygeplejersken ikke har været den rigtige menstruation, for jeg blev altså lige gravid en måned før, åbenbart :O

 

Da vi skulle scannes, sagde hun at jeg altså var alt for langt henne til at hun kunne scanne vaginalt. Så målte hun baby til 6,5 cm og måtte erkende at jeg altså er 12+5 og ikke 9+1! Det er noget af et spring, ja.. Man skal liiiige have det en gang ind og vende, inden man vænner sig til det :D

Hold da op hvor vildt nok :-) men så er der da bare mindre ventetid til den ny kommmer ;-)

Men så er termin vel i november ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej, ikke det vilde. Altså jeg havde menstruation i start marts, men det siger sygeplejersken ikke har været den rigtige menstruation, for jeg blev altså lige gravid en måned før, åbenbart :O

Da vi skulle scannes, sagde hun at jeg altså var alt for langt henne til at hun kunne scanne vaginalt. Så målte hun baby til 6,5 cm og måtte erkende at jeg altså er 12+5 og ikke 9+1! Det er noget af et spring, ja.. Man skal liiiige have det en gang ind og vende, inden man vænner sig til det :D

Vildt! Det var heldig, du fandt ud af det :) ... Så skal du snart til NF lige pludselig ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold da op hvor vildt nok :-) men så er der da bare mindre ventetid til den ny kommmer ;-)

Men så er termin vel i november ?

Ja, men det er sgu lidt stressende at lige pludselig mangle næsten en måned :)

Jeg plejer at følge med på diverse apps og hjemmesider, om hvor langt babyen er i udviklingen, så jeg er lige pludselig lidt uforberedt 

:help

Ja, umiddelbart er terminen i november. Jeg venter lige med at sætte mig 100% ind i tanken om november i stedet for december, for vi skal til akut nakkefoldsscanning på mandag. Så må vi se hvad de siger på hospitalet :)

Hvis der er nogle af jer, som ikke har noget imod at smide nogle scanningsbilleder op, kunne det være virkelig fedt at se jeres små spirer, så kan jeg da lige se om det ser rigtigt ud med størrelse osv, i forhold til min :)  

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vildt! Det var heldig, du fandt ud af det :) ... Så skal du snart til NF lige pludselig ;)

Ja, lige præcis. Jeg måtte ringe til hospitalet og få en akuttid til på mandag :) Det hastede sgu lige pludselig, når det skal være inden 13+6, og jeg skulle være 12+5 i dag  :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis det eneste man har i forvejen er en bamse ;) ... Hvor mange penge skal man så ca forvente at bruge på baby og udstyr, inden baby kommer ?

Jeg har først tænkt mig, at købe ting og sager tidligst efter NF, men prøver at forestille mig, hvad vi egentlig får brug for :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis det eneste man har i forvejen er en bamse ;) ... Hvor mange penge skal man så ca forvente at bruge på baby og udstyr, inden baby kommer ?

Jeg har først tænkt mig, at købe ting og sager tidligst efter NF, men prøver at forestille mig, hvad vi egentlig får brug for :)

Babyklar har lavet denne liste http://www.babyklar.dk/babyudstyr/huskeliste-baby.html hvor de skønner sådan nogenlunde hvad man får brug for og hvad tingene koster :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Kan ikke lade være at teste hver morgen, selv om alle de teste jeg har taget er positive og meget tydelige med det samme. Kan slet ikke vente til at jeg skal til læge om 10 dage og første scanning føles om meget lang tid. Overvejer en tidlig scanning efter lægebesøget, uge 9 måske.

Nogle gange ville jeg ønske jeg var meget dårlig, sådan der ingen tvivl er, men har lidt kvalme en gang i mellem og især når der er nogle lugte jeg ikke kan klare. I starten fik jeg kvalme hvis jeg ikke spise hver 2. Time, men synes det er tidligt hvis mit kvalme "allerede" er slut.

Kan næsten ikke vente med at fortælle de kommende bedste forældre til uge 12 efter NF.

Hvordan skjulte/skjuler i det ? Og hvornår fortæller/fortalte i det?

Kan jo ikke lade være at smile når de direkte spørger om jeg er gravid, siger hårdnakket nej, men med kæmpe spil på læben. Ville ønske ventetiden til at man kan fortælle det er kort og går hurtigt.

Har prøvet ved min første graviditet at vente til efter første trimester men før NF, hvor vi så fortalte det til familie og venner da den største abortrisiko jo er overstået efter 12 uger. Kort derefter fik jeg så konstateret at fosteret var gået til grunde ca. 3 uger før :( Det var ikke en sjov oplevelse at skulle fortælle det til familien og gennemleve det + aborten.

 

Så nu har manden og jeg den politik at det først bliver fortalt efter NF.

 

Måske er svaret indlysende ;) ... Men som første gangs er jeg i tvivl : - Tager både jeg og kæresten til Jordemoder ? Eller er det kun mig, der skal afsted ? :)

Det kan han godt og min var vist også med en gang, men det var lidt kedeligt for ham. Du får bare tjekket urin, lyttet, målt mave og mærket størrelse på barnet, sådan som jeg husker det (men min hukommelse er som en si, så du må ikke tage det for al for gode vare ;) ).  Og så kan man snakke evt. fødselsplaner, undring, gener eller andet igennem og evt. få det skrevet i sin vandrejournal.

 

Vi har været til vores første scanning i dag!

 

Det var godt nok den vildeste oplevelse nogensinde :D

-Den indebar så også lige den overraskelse og lillebitte detalje, at vi nok er hele 3 UGER (!!!) længere henne end vi gik og troede :o

 

Det er helt sindssygt, og viiiirkelig svær at forstå!! Jeg er helt rundt på gulvet :D

Nej, ikke det vilde. Altså jeg havde menstruation i start marts, men det siger sygeplejersken ikke har været den rigtige menstruation, for jeg blev altså lige gravid en måned før, åbenbart :o

 

Da vi skulle scannes, sagde hun at jeg altså var alt for langt henne til at hun kunne scanne vaginalt. Så målte hun baby til 6,5 cm og måtte erkende at jeg altså er 12+5 og ikke 9+1! Det er noget af et spring, ja.. Man skal liiiige have det en gang ind og vende, inden man vænner sig til det :D

Wow, det må være noget af en overraskelse... Men da heldigvis en positiv en af slagsen :D Du er længere henne og dermed er chancen for abort mindre, tillykke med det! :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og jeg går sleeeet ikke amok med at komme up-to-date herinde og kommentere... :wee

Når manden er ude, bliver konen sent oppe og stener forums :badgirl :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nadia- hvor vildt! og tillykke, eller hvad man nu siger :wub Kan godt forstå du lige skal vænne dig til tanken :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Wow, det må være noget af en overraskelse... Men da heldigvis en positiv en af slagsen :D Du er længere henne og dermed er chancen for abort mindre, tillykke med det! :kram2

Tusinde tak!!

 

Ja, jeg håber godt nok også at jeg får samme besked til NF på mandag.. Det er bare svært at slippe af med den bekymring som jeg har gået med så længe :) Men vi krydser fingre herhjemme og efter en, forhåbentlig, positiv NF bør bekymringerne vel snart slippe op  :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nadia- hvor vildt! og tillykke, eller hvad man nu siger :wub Kan godt forstå du lige skal vænne dig til tanken :)

Jo, jeg tager imod et "tillykke"  :yay

 

Ja, lige pludselig er der kun et halvt år til termin, og så synes jeg pludselig at jeg har travlt  :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pøj-pøj med scanning i dag, Ønskebebs! :goodluck :kram2

 

Jeg ser frem til dejlig opdatering :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pøj-pøj med scanning i dag, Ønskebebs! :goodluck :kram2

Jeg ser frem til dejlig opdatering :)

Tak :kiss Det gik godt, vi fik rykket tiden til kl. 9.30

Istedet for 11.30 :) Den blev målt til 7+5, så det passer faktisk godt, termin stadig den 24. December, så nu håber jeg virkelig, at vi kan lade roen sænke sig- det skal den altså ;) Hjertefrekvensen var på 154, så det var helt perfekt, det er i hvert fald kommet noget op i tempo siden sidste gang kunne vi høre :kuller Så nu har vi lidt nye billeder og endnu en dvd af den lille spire :loveshower Vi er enige om, at vi tager en sidste privat skanning når vi når uge 10, ligesom med M. Også burde NF være indenfor rækkevidde derefter.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER