M2be

Om løst og fast

381 indlæg i dette emne

Jeg tænker vi skal have en tråd hvor vi kan skrive lidt om løst og fast, gode ideer, påvirkning af ens psyke mht. Krops ændringer, tanker, undersøgelser osv osv. Simpelthen en tråd hvor vi kan vænne alt det gode og dårlige og skrive hvis vi har en historie fra det virkelig liv, enten som gravid eller inden/efter, eller simpelthen bare har et godt husmor råd :).

Alt i alt en tråd hvor hjertet og hjernen kan få frit løb :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg kan jo starte;)

Det er første gang jeg er gravid og hold kæft med tanker der køre i hovedet på en! Er rigtig bange for jeg bliver korn fed, får en meget grim krop efter, mon barnet er ok i maven, mon man nu er god nok som forældre, hvad med mine celleforandringer osv osv.. Synes tankerne kan være meget positive, men ligeså vel meget bekymrende! Håber jeg lære at slappe lidt af i hovedet:)

Har i sagt at i er gravide til jeres familier og venner?

Hvordan har i sagt det eller hvordan vil i sige det?

Personligt synes jeg det er pisse svært at holde kæft om det , men bliver nødt til det endnu:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har sagt det til nogle få venner, og min mor ved det- ellers holder vi det for os selv indtil en evt. vellykket NF scanning er overstået. Det er kotumen her. Jeg ved at der desværre er 1/5 risiko for at miste inden 12 uger, og har selv haft en MA i uge 10 før vores første barn, så jeg er en lille smule forbeholden med at sige noget endnu.

 

Ellers så kører tankerne ikke helt ligeså meget som de gjorde i starten.. Lige nu kører vi bare derudaf for fuld udblæsning med familie og job/studie og så går tiden med det :D haha...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min svigerinde ved det, men ellers er det kun os selv også jer herinde ;) Jeg håber, at vi kan holde det hemmeligt indtil NF, men ved også, at det kommer an på, om jeg bliver kvalmeramt eller hvad der sker. Så vi tager dagene som de kommer :) Vi håber, at vi kan fortælle det til familien til Sankt Hans, der skulle vi gerne have været til NF. 

Vi regner med, at vores datter får æren af at fortælle det, så det er meget klassisk. På jobbet påtænker jeg at bage kage, men nu ser vi lige, om det holder i længden. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha, mine tanker de kører rundt i hovedet på mig. Venter nr. 3. Både griner og græder. Vi har forsøgt i to år, og jeg havde besluttet at nu skulle vi ikke forsøge mere, for der ville blive for stor alders forskel mellem nr. 2 og 3. Og jeg var ikke sikker på at jeg ville kunne klare psykisk hvis jeg skulle igennem samme mølle for at få nr. 3 som med nr. 2. 

 

Da vores dreng var 10 mdr. bliver min mand og jeg enige om at der ikke skal være for stor alders forskel på vores børn. Jeg bliver også hurtigt gravid men der skulle 3 spontane aborter til før den var der. Der er dog kun små 3 år mellem vores børn.  

 

Da jeg fandt ud af at jeg var gravid, måtte jeg tage hjem fra job, fordi jeg ikke kunne koncentrere mig og tårene trillede ned at kinderne på mig. Jeg var så ked af det, ikke at jeg har tænkt abort overhovedet men...- ja svært at forklare. Min mand er derimod helt oppe at ringe :yay  Synes det hele er lidt skørt og tosset.  :rolleyes

 

Vi havde ellers besluttet at det skulle være hemmeligt. Men jeg havde et behov for at fortælle det til mig søster og veninde. Vælger så i går aftes at fortælle det til min søster, hun bliver helt vild, men jeg kan slet ikke snakke om det og skifter emne. I dag er jeg ude at spise frokost med en gammel veninde, hvor hun så spørger "hva' så med den 3'er?" Ville ikke lyve og fortæller hende så at den gerne skulle komme til december. Nu havde jeg taget hul på bylden med nyheden om "hjemmelavet julegave" Så inviterede min rigtig gode veninde på aftensmad og fortæller hende. Har fået så dejlige reaktioner. Og nu er det ved at gå op for mig, og kan se min glæde ( dog ikke helt fornuften, men hva' fa'n....) Skal bare lige af med frygten for at det går galt. For går graviditeten til grunde, bliver der ingen ny....

 

Ved ikke lige hvormeget mening mit indlæg giver, men hold op hvor er det rart at komme ud med det. Min kære mand synes allerede der er meget lang tid til jul, vil ikke afvise at mit humør svinger en smule :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

7+0 i dag :wub Det betyder at der er præsis 4 uger til NF (eller 5) :loveshower

På onsdag skal jeg have lavet vandrejournal... Det føles altsammen lidt mere virkeligt nu.. Min babymave er meget "aktiv" med spændhed og murren og tyngde.. Det gør mig virkelig glad indeni :7himmel Den eneste lille "iiirrrrrhhhh" følelse jeg har, er fordi jeg er lidt nervøs for om det kunne være tvillinger.

Min sidste graviditet var en tvillingegraviditet hvor den ene gik til i uge 7-8 stykker og blev opdaget ved NF. Hvis denne graviditet også er en tvillinge-graviditet og alt går som det skal, så står vi pludselig med 5 børn istedet for 4 :larm :oops  Meeeeenn... Mon dog? Ej, det ville være et freak-tilfælde hvis vi stod i den situation - jeg kan liiiige forestille mig hvad familien ville sige :D De synes i forvejen at 3 er riiiiiigeligt til os :rolleyes Så må manden bøje sig for berlingoen (han NÆGTER at købe sådan en bil) haha

 

Vi får se hvad der sker. Jeg er spændt på hvad hende sygeplejersken siger på Onsdag når jeg skal derned og have lavet papirer. Hvad med min spiral/ikke spiral? Hvad med terminen? Hvad med min blodtype, og den indsprøjtning jeg valgte fra under sidste fødsel fordi jeg var sikker på at jeg ikke skulle have flere? Alt sådan noget. Jeg håber jeg bliver sendt til en scanning for at tjekke spiralen/ikke spiralen for det er da lidt noget skidt hvis den sidder derinde?

 

Det var lige dagens tankemylder fra mig ^_^

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

7+0 i dag :wub Det betyder at der er præsis 4 uger til NF (eller 5) :loveshower

På onsdag skal jeg have lavet vandrejournal... Det føles altsammen lidt mere virkeligt nu.. Min babymave er meget "aktiv" med spændhed og murren og tyngde.. Det gør mig virkelig glad indeni :7himmel Den eneste lille "iiirrrrrhhhh" følelse jeg har, er fordi jeg er lidt nervøs for om det kunne være tvillinger.

Min sidste graviditet var en tvillingegraviditet hvor den ene gik til i uge 7-8 stykker og blev opdaget ved NF. Hvis denne graviditet også er en tvillinge-graviditet og alt går som det skal, så står vi pludselig med 5 børn istedet for 4 :larm :oops Meeeeenn... Mon dog? Ej, det ville være et freak-tilfælde hvis vi stod i den situation - jeg kan liiiige forestille mig hvad familien ville sige :D De synes i forvejen at 3 er riiiiiigeligt til os :rolleyes Så må manden bøje sig for berlingoen (han NÆGTER at købe sådan en bil) haha

Vi får se hvad der sker. Jeg er spændt på hvad hende sygeplejersken siger på Onsdag når jeg skal derned og have lavet papirer. Hvad med min spiral/ikke spiral? Hvad med terminen? Hvad med min blodtype, og den indsprøjtning jeg valgte fra under sidste fødsel fordi jeg var sikker på at jeg ikke skulle have flere? Alt sådan noget. Jeg håber jeg bliver sendt til en scanning for at tjekke spiralen/ikke spiralen for det er da lidt noget skidt hvis den sidder derinde?

Det var lige dagens tankemylder fra mig ^_^

Det er som om det bliver mere virkeligt når der kommer papir på graviditeten.

Uh den med tvillinger, kender jeg godt. Min Nr 2 kunne også have Været tvillinger, men den ene gik til grunde i uge 7.

Vi nupper lige en sidste en, også kommer der TO!! Det er dårlig humor

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er som om det bliver mere virkeligt når der kommer papir på graviditeten.

Uh den med tvillinger, kender jeg godt. Min Nr 2 kunne også have Været tvillinger, men den ene gik til grunde i uge 7.

Vi nupper lige en sidste en, også kommer der TO!! Det er dårlig humor

 

Nej, hvor pudssigt at det også var i uge 7.. Måske der er et eller andet "svært" ved den uge *bider negle for det er den uge jeg er i nu*-smiley

 

... jeg kan ikke få mit hovede omkring hvis der skulle være 2 derinde..... Det ville være FANTASTISK! :wub.. men jeg kan slet ikke se det for mig rent praktisk :D haha

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uh har en af de dage, hvor jeg bare ikke kan koncentrere mig.. Synes der er laaaaang tid til jeg bare skal til lægen.. Vil jo så gerne fortælle hele verden det.. Nå tålmodighed må findes frem...

 

Synes allerede at min mave bliver større i løbet af dagen.. Det kan da ikke passe, så tidligt (uge 6) måske det bare er indbildning.. :huh

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er først graviditetslægebesøg klaret - er i dag 9+0 og der var heldigvis intet at sætte en finger på med mig og mine tal :-)

Venter nu i spænding på indkaldelse til nf

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er først graviditetslægebesøg klaret - er i dag 9+0 og der var heldigvis intet at sætte en finger på med mig og mine tal :-)

Venter nu i spænding på indkaldelse til nf

Misundelige.dk :yay

Dejligt, så er du et skridt tættere på NF :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved ikke om det er indbildning eller hvad, men sys min delle på maven begynder at ændre sig mere til en lille gravid mave...men det kommer og går lidt sys jeg...og så er mine bryster ømme, mest når jeg har bh på...føler lidt at jeg bedre fylder bh'erne ud nu end før så måske de vokser en smule...

Min mand og mor sagde igår de så større ud...men ved sq ikk hehe...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uh har en af de dage, hvor jeg bare ikke kan koncentrere mig.. Synes der er laaaaang tid til jeg bare skal til lægen.. Vil jo så gerne fortælle hele verden det.. Nå tålmodighed må findes frem...

 

Synes allerede at min mave bliver større i løbet af dagen.. Det kan da ikke passe, så tidligt (uge 6) måske det bare er indbildning.. :huh

 

De dage har jeg mange af for tiden på mit arbejde :rolleyes Utålmodighed sucks ;)

 

Men så er der også tidspunkter, hvor jeg pludselig tænker "Hold da op, sikke tiden går - som før da jeg skrev andetsteds herinde, at jeg i dag er 8+5 og lige NU kommer i tanke om, at der er præcis én måned til NF.

 

Tror sagtens det kan passe, at din mave blive lidt oppustet i løbet af dagen - der sker jo noget derinde :)

 

Så er først graviditetslægebesøg klaret - er i dag 9+0 og der var heldigvis intet at sætte en finger på med mig og mine tal :-)

Venter nu i spænding på indkaldelse til nf

 

Skønt :glad

 

Hvor bor du siden du skal indkaldes? Jeg kunne selv booke tid online til NF - og der er én måned til i dag :) og lidt :unsure

 

Ved ikke om det er indbildning eller hvad, men sys min delle på maven begynder at ændre sig mere til en lille gravid mave...men det kommer og går lidt sys jeg...og så er mine bryster ømme, mest når jeg har bh på...føler lidt at jeg bedre fylder bh'erne ud nu end før så måske de vokser en smule...

Min mand og mor sagde igår de så større ud...men ved sq ikk hehe...

 

Større bryster kan jeg sagtens følge! Om maven ændrer sig til gravid-lignende allerede kan jeg ikke sige - min er bare flyffy som den plejer <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bor i Århus og min læge sagde da at jeg ville få jordmoder og nf indkaldelser med posten? Så håber ikke jeg har misforstået noget?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

SDB, det har du ikke- det er kotymen at det kommer med posten her i Århus (har født 3 børn her i byen)- Og fordi skejby er et meget travlt sygehus, så kommer brevet ca 1-1½ uge før den dag du skal derind :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak secret :-)

Håber ikke det falder sammen med mit forsvar af afhandling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I så fald, så ringer du bare derind og ændre tiden :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De dage har jeg mange af for tiden på mit arbejde :rolleyes Utålmodighed sucks ;)

Men så er der også tidspunkter, hvor jeg pludselig tænker "Hold da op, sikke tiden går - som før da jeg skrev andetsteds herinde, at jeg i dag er 8+5 og lige NU kommer i tanke om, at der er præcis én måned til NF.

Tror sagtens det kan passe, at din mave blive lidt oppustet i løbet af dagen - der sker jo noget derinde :)

Skønt :glad

Hvor bor du siden du skal indkaldes? Jeg kunne selv booke tid online til NF - og der er én måned til i dag :) og lidt :unsure

Større bryster kan jeg sagtens følge! Om maven ændrer sig til gravid-lignende allerede kan jeg ikke sige - min er bare flyffy som den plejer <_<

Hvor bor du i forhold til at du selv skulle book tid til NF scanning ? Hvor er det på internettet ??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor bor du i forhold til at du selv skulle book tid til NF scanning ? Hvor er det på internettet ??

Det er ikke aktuelt for os nordjyder ;) Vi får tiden tilsendt, når lægen har lavet VJ og

Sendt papirerne videre :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

VI HAR SER HJERTEBLINK OG HØRT DEN FINESTE HJERTELYD :kuller :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

VI HAR SER HJERTEBLINK OG HØRT DEN FINESTE HJERTELYD :kuller :biglove

Jubii hvor dejligt håber det giver lidt ro på....:-) vi skal gå hele vejen basta!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

VI HAR SER HJERTEBLINK OG HØRT DEN FINESTE HJERTELYD :kuller :biglove

:yay tillykke

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor bor du i forhold til at du selv skulle book tid til NF scanning ? Hvor er det på internettet ??

 

Jeg hører til Hvidovre og der kan man selv booke tiderne via deres hjemmeside. Men det er så åbenbart ikke muligt for jer nordjyder jf. ønskebebs nedenfor ;)

 

Det er ikke aktuelt for os nordjyder ;) Vi får tiden tilsendt, når lægen har lavet VJ og

Sendt papirerne videre :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

VI HAR SER HJERTEBLINK OG HØRT DEN FINESTE HJERTELYD :kuller :biglove

 

Dagens allerbedste nyhed!!!! :loveshower :loveshower :loveshower

 

Tillykke med det til jer begge to!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

VI HAR SER HJERTEBLINK OG HØRT DEN FINESTE HJERTELYD :kuller :biglove

Fantastisk :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER