MrsMom

Babyudstyr :)

21 indlæg i dette emne

Jeg kunne rigtig godt tænke mig en tråd hvor man deler alt det til babyen, lige fra tremmeseng til små sokker.

Dele erfaringer om hvad er godt og hvad er skidt...

Hvad er must have...

Og alt det andet spændende :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

God ide :)

Jeg har købt en lifenest madras der modvirker fladt baghoved, men jeg er efterhånden blevet hooket på en slyngevugge, så madrassen er muligvis et fejlkøb.

Mht seng, så har IKEA en til 400kr, tror jeg det var. Bunden kan sættes højt op, så man ikke skal bukke sig så langt ned, og det tror jeg er smart.

Jeg tror det er en god ide at få købt uldbodyer når nu vi skal føde til november.

Hmmmm. Så har jeg planer om at købe en del af ikeas hvide små håndklæder, der koster sølle 2 kr stk og så bruge dem som numsehåndklæder, når baby skal skiftes.

Måske kommer jeg på mere senere :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan godt anbefale slyngevuggen.

Jeg syede én til min dreng for tre år siden, og den var i brug fra dag et. Den var smart, fordi han hurtigt fandt ro ved den rolige hoppen fra fjederen og tryghed i at ligge så "tætpakket". Og så kunne jeg flytte rundt på den med dørkarmsbeslag.

Den bliver helt sikkert taget i brug igen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan godt anbefale slyngevuggen.

Jeg syede én til min dreng for tre år siden, og den var i brug fra dag et. Den var smart, fordi han hurtigt fandt ro ved den rolige hoppen fra fjederen og tryghed i at ligge så "tætpakket". Og så kunne jeg flytte rundt på den med dørkarmsbeslag.

Den bliver helt sikkert taget i brug igen.

 

Jeg drømmer stadigvæk om slyngevugge, men min mand mener ikke, vores lofter kan klare det. Øv. Så nu har vi købt en tremmeseng, og så skal vi have fundet en vugge på hjul eller lignende til de første måneder, tror jeg.

 

Derudover har vi da vist ikke rigtigt husket at bruge den her tråd på trods af, at vi nok er flere, der snart er i mål med indkøbene. Her mangler jeg lagener, rullemadrasser, evt. vugge og så nogle babyalarmer. Her vil jeg nok helst have en neonate, fordi jeg har læst så meget godt om den, men omvendt koster den det dobbelte af testvinderen fra Phillips, så det kan godt være, at det "bare" bliver den...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg drømmer stadigvæk om slyngevugge, men min mand mener ikke, vores lofter kan klare det. Øv. Så nu har vi købt en tremmeseng, og så skal vi have fundet en vugge på hjul eller lignende til de første måneder, tror jeg.

 

Derudover har vi da vist ikke rigtigt husket at bruge den her tråd på trods af, at vi nok er flere, der snart er i mål med indkøbene. Her mangler jeg lagener, rullemadrasser, evt. vugge og så nogle babyalarmer. Her vil jeg nok helst have en neonate, fordi jeg har læst så meget godt om den, men omvendt koster den det dobbelte af testvinderen fra Phillips, så det kan godt være, at det "bare" bliver den...

Vi er også ved at være i mål :)

Vores lofter kan desværre heller ikke holde til slyngevuggen. Havde ellers fundet den brugt vildt billigt, og den var som sprit ny. Øv

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her mangler vi nogle bogkasser og hylder til væggene, og nogle plakater.

Og så skal jeg lige ha' knækket den nød, der hedder autostol.

 

Min mor vil gerne købe en, så de har én som vi også kan bruge. Men hun vil helst gerne have en fra 0-18kg, så de er fri for at købe flere. Men de koster omkring 4000kr., og det synes hun alligevel er ret dyrt..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er også ved at være i mål :)

Vores lofter kan desværre heller ikke holde til slyngevuggen. Havde ellers fundet den brugt vildt billigt, og den var som sprit ny. Øv

Vi mangler også babyalarm. Vil du sende link til den test?

 

Testen ligger på Tænk's hjemmeside, men det er desværre en to år gammel test. Der ligger også noget test her: http://www.babyalarm-test.dk  (der har de markeret, hvad det var for en, der vandt i Tænk) :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er 50% på alt Silly U i Babysam lige nu og frem til d. 15/10.

Vi har selv lige købt sengetøj og en musikuro til kravlegården for 350 kr ialt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er 50% på alt Silly U i Babysam lige nu og frem til d. 15/10.

Vi har selv lige købt sengetøj og en musikuro til kravlegården for 350 kr ialt.

Hvad måtte i af med for en uro og hvad slags har i valgt? :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad måtte i af med for en uro og hvad slags har i valgt? :-)

200 kr for en musikuro med arm og det hele til :) Synes jeg er en ok pris. Den koster normalt 400 kr.

Denne her: http://www.pixizoo.dk/silly-u-zoopreme-3d-musical-mobile-boy-uro?gclid=CIKp5ezv78ACFaPFcgodnToA5A

Den er nemlig ikke lige til at finde på babysam's hjemmeside.

Også 150 kr for baby sengetøj. http://www.onskeborn.dk/oenskeboern/tekstil-og-interioer/sengetoej/sengetoej-til-baby/silly-u-zoopreme-sengesaet-baby/c-23/c-197/p-17721

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

200 kr for en musikuro med arm og det hele til :) Synes jeg er en ok pris. Den koster normalt 400 kr.

Denne her: http://www.pixizoo.dk/silly-u-zoopreme-3d-musical-mobile-boy-uro?gclid=CIKp5ezv78ACFaPFcgodnToA5A

Den er nemlig ikke lige til at finde på babysam's hjemmeside.

Også 150 kr for baby sengetøj. http://www.onskeborn.dk/oenskeboern/tekstil-og-interioer/sengetoej/sengetoej-til-baby/silly-u-zoopreme-sengesaet-baby/c-23/c-197/p-17721

Det virker som en god pris ja når den er fra ny og med arm :-) måske jeg lig ska tjekke udvalget af uroer ud...;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har i prøvet den app der hedder reshopper? Det er en markedsplads hvor der bliver solgt alt til børn. Vi har lige købt wallatickers for 10kr. Man kan finde alt til babyer brugt, men noget er aldrig brugt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad har i købt af overtøj til jeres bebs?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad har i købt af overtøj til jeres bebs?

Vi har fået en flyverdragt og en kørepose, men da vi har en voksipose regner jeg ikke med at hun skal bruge så meget overtøj. De skal jo ikke rigtig være udenfor udenfor barnevognen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har fået en flyverdragt og en kørepose, men da vi har en voksipose regner jeg ikke med at hun skal bruge så meget overtøj. De skal jo ikke rigtig være udenfor udenfor barnevognen.

Vi har også voksipose og kørepose.Hvilken flyverdragt har i? Hvor tyk er den?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er bare en fra hm. Den er okay tyk, men hun skal ikke have den på i voksiposen. Så bliver hun for varm.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har i prøvet den app der hedder reshopper? Det er en markedsplads hvor der bliver solgt alt til børn. Vi har lige købt wallatickers for 10kr. Man kan finde alt til babyer brugt, men noget er aldrig brugt.

Ja, det er guld at have veninder der allerede er mødre og har alle de gode tips ;) Vi har også købt lidt forskelligt derover.

 

Hvad har i købt af overtøj til jeres bebs?

Vi har bare voksipose og min mors hjemmestrikkede kørepose. Og så ellers et par tykke heldragter :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, det er guld at have veninder der allerede er mødre og har alle de gode tips ;) Vi har også købt lidt forskelligt derover.

Vi har bare voksipose og min mors hjemmestrikkede kørepose. Og så ellers et par tykke heldragter :)

Det siges jo også at de ikke skal have ret meget tøj på i voksiposen for så bliver de for varme.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er bare en fra hm. Den er okay tyk, men hun skal ikke have den på i voksiposen. Så bliver hun for varm.

Ja det ved jeg :) Vi har bare en plysset heldragt, håber vi kan klare os med den til/fra bil.

Vi har bare voksipose og min mors hjemmestrikkede kørepose. Og så ellers et par tykke heldragter :)

Det svarer til hvad vi har :) Håber vi kan klare os med det. Ellers kan man jo altid købe en flyverdragt til den tid. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker også at jeg hellere vil købe noget når hun er kommet end at stå med en masse ting der aldrig bliver brugt fordi det ikke er nødvendigt. Vi havde heller ikke en flyverdragt hvis ikke det var fordi vi havde fået den. I autostolen må de jo ikke have flyverdragt på, fordi selen så ikke sidder ordenligt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det siges jo også at de ikke skal have ret meget tøj på i voksiposen for så bliver de for varme.

 

Nej, præcis. Tænker bare noget uldtøj i voksiposen, når hun skal sove ude, og så nok en hue.

Det svarer til hvad vi har :) Håber vi kan klare os med det. Ellers kan man jo altid købe en flyverdragt til den tid. :)

Jeg kunne ikke lige forestille mig en situation hvor man skal bruge andet :) Til/fra bil har vi tykke heldragter, ude og sove har vi voksipose og så en kørepose til andet.. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER