Forunderligt

Transport til/fra skole

6 indlæg i dette emne

Hvad er en rimelig transport til/fra skole for en (i de fleste henseender) fornuftig pige på 9 (2. klasse)?

 

Jeg syns fx 45-60 min transport incl et busskifte er alt for meget. Det syns jeg hun skal være væsentligt ældre før man kan forlange.

 

Jeg ku forestille mig 1 bus uden skift, max 20 min busrejse, max 7 min gang i hver "ende". Men det begrænser bare mulighederne meget. Er jeg for pylret? 

 

Vi har ikke mulighed for at køre da vi ikke har bil, men jeg vil selvfølgelig følge hende indtil hun er tryg ved transporten. Som udgangspunkt syns jeg bare det skal være en transport hun indenfor overskuelig fremtid selv kan lære at tage.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg tænker, at dine betragtninger lyder meget rigtige. Hun kan sikkert klare mere, hvis hun skal, men det kan også komme til at æde for megen tid og energi:-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil mene at en transport tid på Ca 30 min. Inklusiv bus og gang derfra. De kan meget mere end vi er klar over. Men derfor må man godt passe på dem og pakke dem en smule ind i vat

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hov dobbelt op slag

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres svar

 

Vi har valgt skole nu, den ligger knap 2 km herfra, så det blir enten 8 min bus + 5 min gang eller 15-20 min cykel på stier + trække over en lysreguleret overgang. Begge dele tror jeg ret nemt hun kan lære selv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ifølge de offentlige instanser kan man betragte 11 årige som voksne i trafikken. Dvs. De kan færdes med forventeligt et overblik over hvad de selv gør på vejene, og de kan forventes at kunne skifte bus/tog selv og læse planer og holde øje med bustider osv.

Min betragtning tidsmæssigt ville derfor mere gå på om der er nok fritid til at nå lektier og legeaftaler og at være en del af familien end hvad der er for svært inden for de rammer du stiller op.

I børnehaveklassen havde vi da trafikprøve, og cyklist prøve i var det 1. Eller 2. Klasse ca? Der forventes det af os at vi kunne færdes sikkert. Så kan børn det sikkert også i dag.... Hvis deres forældre lærer dem det ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER