M2be

Kunne i føle det? Har brug for erfaring

21 indlæg i dette emne

Hej alle :)

Jeg er kun 5-2 henne, men har stadig et spørgsmål, er der nogen af jer der ikke har haft den følelse at i skal passe på noget i maven? Er vildt frustrerede for har hørt om mange der føler at der er noget i maven de skal passe på, også når de er tidligt henne! Den har jeg bare slet ikk :(. Fik det også først at vide igår at jeg er gravid, men jeg føler mig godt nok ikke særlig sød, fordi jeg ikke har den fornemmelse! Jeg har kun sommerfugle i maven tit (!?) har slet ikk en fornemmelse af at jeg har noget i maven! Altså har bryst spænding, lidt kvalme og spænder i underlivet! Men mangler jeg ikke den følelse at jeg bærer rundt på noget?

Håber VIRKELIG at nogen af jeg kan komme med jeres erfaring

Krammer

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nej det gør du ikke :) den følelse havde jeg først lidt tid efter jeg havde testet positivt og da symptomerne begyndte at komme lidt længere henne. Det skal jo lige gå op for en at testen var positiv og det kan godt tage nogle dage eller uger ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke :)

Her 2. gang havde jeg først fornemmelsen af der var noget i maven efter nakkefoldscanning. I første graviditet fik jeg massiv kvalme fra 6+0, men mindes ikke at jeg kunne mærke noget i maven før meget senere. Tror det er helt normalt sådan som du har det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg "glemte" tit jeg var gravid i de første uger. Altså, det var ikke fordi jeg lige pludselig tog mig selv i at bælle en øl, men der gik lige et stykke tid før tanken var fast inventar i hjerneaktiviteten. Så det skal du slet ikke bekymre dig om, det kommer! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak skal i ha, jeg er lidt mere rolig! Følte mig godt nok forkert fordi jeg ikk rigtig har den følelse, men at i heller ikk havde den til at starte med gør mig rolig, så er det i hvert fald ikke fordi mit moder gen er forsvundet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Indtil jeg var 6+0 havde jeg ingen fornemmelse af graviditet udover positive tests jeg ikk troede på :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aj, den foelelse behover man da ikke have... goer man? Har man? Jeg husker det ikke... Jeg har i hvert fald ikke faaet at vide, at det er en "regel", naar man er gravid :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og tillykke  :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

tak camillat:) og nej ved godt det som sådan ikk er en regl, men synes bare der er så mange der snakker om at man får bare et moder gen med det samme der siger man skal passe på maven! Men er glad for dit svar og dine 'spørgsmål' :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Indtil jeg var 6+0 havde jeg ingen fornemmelse af graviditet udover positive tests jeg ikk troede på :-)

PRÆCIS jeg havde/har det på samme måde! Og Jeg troede ikk rigtig på mine tests hehe..

Tak for svaret :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I øvrigt stort tillykke! :-)

Tror moderfølelse kommer hen ad vejen....det hele er jo en proces hvor vi udvikler os som mennesker :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I øvrigt stort tillykke! :-)

Tror moderfølelse kommer hen ad vejen....det hele er jo en proces hvor vi udvikler os som mennesker :-)

Jo tak :)

Ja det har du ret i :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror det kommer an på flere ting - fx om du er mor i forvejen, og hvor langt du er henne..

 

Personligt så er den følelse altid kommet hos mig inden uge 12.

Efter uge 12 er jeg helt fortabt i babylykke, og føler mig fyldt op af glæde over de små bevægelser og tankerne over den lille :wub

 

Jeg føler allerede denne gang en connection med lillemyret derinde, men det gjorde jeg ikke lige da jeg fandt ud af det. Det tog tid at vænne sig til tanken, og komme sig over chokket og jeg følte absolut intet inde i maven lige dér. Nu er der murren og tyngde og bare en fornemmelse af at der er noget, fx hvis jeg hoster eller nyser.

 

Jeg tror det kommer! :) Du må ikke have dårlig samvittighed

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde ofte fornemmelsen inden jeg var gravid - sådan nok et enormt håb, da jeg så endelig var gravid, så var der intet at mærke! Absolut intet, følelsen kom aldrig, nu sparker hun til ind i mellem, og maven bumber ind i altid, kølediske, håndvasken, bordkanten mv, nej ellers har jeg ikke den der fornemmelse :)

Så nyd du din graviditet og lad være med at slå dig selv i hovedet :) og stor tillykke forresten :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

tak secret, du har nok ret i man lige skal forstå at man egentlig er gravid! Men lyder dejligt at du får det så skønt efter 12 uge :kuller   hvor lang tid tog det denne gang før du havde vænnet dig til tanken og alt det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kia : Tak skal du have. er glad for at høre jeg ikke er den eneste der også har haft alle mulige fornemmelser selvom man ikk var gravid, som nok bare var ønske tænkning :rolleyes :P 
Okay så selvom du har stor mave har du ikke som sådan en fornemmelse, det må jeg skrive bag øret, HVIS nu det sku ske for mig at det tager tid :)

Jo tak :) og held og lykke med din :) 
 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen det tog en uge denne gang- 1½ måske. Jeg testede positiv 3+4. - men det her er også min 4. gang... Jeg tror jeg sådan for alvor blev forelsket i min baby første gang, da han begyndte at sparke :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen det tog en uge denne gang- 1½ måske. Jeg testede positiv 3+4. - men det her er også min 4. gang... Jeg tror jeg sådan for alvor blev forelsket i min baby første gang, da han begyndte at sparke :wub

Åh tillykke med nr 4:) hvor er det spændende:). Og tak for svar, jeg venter tålmodigt ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er helt normalt og følelsen skal nok komme

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den følelse er jeg først ved at få en lille smule nu og jeg er 24+2 i dag. Jeg tænker ikke så meget på, at der er noget i maven (nu er den heller ikke så stor endnu), andet end når hun sparker derudaf - så blir´ man lidt forelsket :7himmel  Så jeg tænker, at det er fuldstændig normalt og meget individuelt, hvornår man får den følelse, hvis man får den :kiss

Og tillykke med graviditeten :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kia : Tak skal du have. er glad for at høre jeg ikke er den eneste der også har haft alle mulige fornemmelser selvom man ikk var gravid, som nok bare var ønske tænkning :rolleyes :P 

Okay så selvom du har stor mave har du ikke som sådan en fornemmelse, det må jeg skrive bag øret, HVIS nu det sku ske for mig at det tager tid :)

Jo tak :) og held og lykke med din :)

Velbekom og tak :)

Pt flader jeg ud på sofaen, tror tøsen sover derinde, og foruden jeg jo ved hun ligger derinde, nej så jeg ingen fornemmelse :)

Men jeg glæder mig helt enorm meget, og lykken er stor, det skal der ikke herske nogen tvivl om :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER