Kamillawn

Rutiner når I er ude af huset

46 indlæg i dette emne

Jeg kunne godt tænke mig at høre hvor faste I er omkring jeres børns rytmer, når I skal noget/er ude af huset/har gæster etc.

Vi har fra Sophia var helt lille holdt meget fast i, at hun skulle holde sin rytme uanset hvad.

Dvs hvis vi bliver inviteret til fødselsdag kl 13, spørger vi om det vil være ok at vi kommer en time før, så kan Sophia få sin frokost der og blive puttet i medbragt barnevogn, og vi kan eventuelt hjælpe til med forberedelser.

Ligeledes hvis det er et aften arrangement, spørger vi om vi må komme så hun kan få sin aftensmad der og komme i seng til normal tid.

Når vi er ude om aftenen har vi altid campingseng og dyne, pude og puttedyr med.

Hvis vi er på tur om dagen er det altid før eller efter lur. Vi forventer ikke at hun kan sove i en klapvogn i et storcenter/zoologisk have/ svømmehal etc. Da vi var på ferie blev aftensmaden også spist, så hun kunne komme i seng til nogenlunde normal tid, og ikke så hun skulle ligge i klapvognen og forsøge at sove på en restaurant.

Vi er så faste omkring hendes rutiner, fordi vi mener at hun er for lille til at få noget ud af at være længe oppe og hun kan heller ikke undvære sin middagslur.

Allerede da hun var få måneder gammel erfarede vi hvor meget faste rutiner gavnede hende. Og vi tror på at det har rigtig meget at sige ift at hun hviler så meget i sig selv.

Vi har aldrig følt os hæmmet. Men syntes at vi har taget hensyn til hendes behov, som har været en tredjedel af vores familie - nu fjerdedel ;) Vi føler også at det lønner sig for os, fordi hun jo er så tilpas, fordi hendes hverdag er så forudsigelig - uanset hvad.

Jeg siger ikke at den måde vi gør det på er den rigtige, men det er det rigtige for os :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har aldrig været helt "strikse" omkring Valdemars rytme, men vi har altid haft det med i overvejelserne, hvad han har bedst af. :)

Hvis vi er inviteret til fødselsdag midt på dagen, får vi også altid lov at komme tidligere/senere, så det passer med lur.

Hvis Valdemar sover ude, har han altid dyne og Plys med, men ikke en bestemt seng.

Klokken kan godt blive lidt ekstra, hvis vi spiser ude, men det er altid med det forbehold, at vi tager hjem, hvis han bliver træt/ked. Det med at sove i klapvogn er ikke rigtig ham ;)

Da vi var på ferie var hans lure lidt rodede i det, så der var ikke ret meget rytme, men jeg har ikke indtrykket af at det generede ham overhovedet. :)

Jeg synes han virker til at have en god fornemmelse af forskel på hverdag og "fest" og en rimelig rytme, men at han samtidig tager det flot, når den rykkes lidt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har aldrig vaeret saa strikse med at overholde rutiner/rytmer og de har ogsaa begge proevet at sove i klapvogn flere gange. Det har aldrig medfoert problemer for nogen af dem, eller for os :) .

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har aldrig været helt "strikse" omkring Valdemars rytme, men vi har altid haft det med i overvejelserne, hvad han har bedst af. :)

Hvis vi er inviteret til fødselsdag midt på dagen, får vi også altid lov at komme tidligere/senere, så det passer med lur.

Hvis Valdemar sover ude, har han altid dyne og Plys med, men ikke en bestemt seng.

Klokken kan godt blive lidt ekstra, hvis vi spiser ude, men det er altid med det forbehold, at vi tager hjem, hvis han bliver træt/ked. Det med at sove i klapvogn er ikke rigtig ham ;)

Da vi var på ferie var hans lure lidt rodede i det, så der var ikke ret meget rytme, men jeg har ikke indtrykket af at det generede ham overhovedet. :)

Jeg synes han virker til at have en god fornemmelse af forskel på hverdag og "fest" og en rimelig rytme, men at han samtidig tager det flot, når den rykkes lidt.

 

Det er heller ikke fordi at det skal være en bestemt seng som sådan - jo en hun ikke kan falde ud af eller kravle ud af ;) Kan han godt finde ud af at blive puttet i en almindelig dobbeltseng? Den duer i hvert fald ikke her endnu :D Men håber jeg da snart hun kan, så vi ikke skal have to campingsenge om et halvt års tid :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sengetid er kl 20 HVER aften om det så er juleaften så ligger hun i sin seng kl 20 ;)

Vi har ofte, når det kan lade sig gøre, planlagt besøg om aftenen så vi kan være hjemme igen kl. 20 jeg er nemlig ikke fan af det med at vække/flytte hende om aftenen.

Middagsluren har vi indtil for et par mdr siden holdt fast i skulle være kl 11.30-12 men vi har erfaret at det godt kan rykkes op mod en time til kl 12.45-13 og skal vi noget om eftermiddagen kan vi putte allerede kl 11. Det er dog ikke noget vi dyrker, kun hvis tiden er presset og vi ikke når hjem inden og de ganske få gange vi skal noget om eftermiddagen, dvs 1-2 gange i mdr.

Da Mie var lille følte jeg et pres for at "komme til tiden" uanset Mies rytme og eftersom hun ikke sov i barnevogn kunne det bare ødelægge SÅ meget. Da vi endelig fik fast rytme, blev Mies søvn stabil og vores liv "et liv" igen så jeg lærte mig selv at sige "vi kommer når Mie vågner" eller før lur nu hun sover i barnevogn. Derfor er jeg også (blevet) meget konsekvent - vi indretter os efter Mie, kan det ikke lade sig gøre kan vi enten finde en barnepige, kun komme en af os eller blive væk. Meget firkantet ;) for det er det der virker her.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er heller ikke fordi at det skal være en bestemt seng som sådan - jo en hun ikke kan falde ud af eller kravle ud af ;) Kan han godt finde ud af at blive puttet i en almindelig dobbeltseng? Den duer i hvert fald ikke her endnu :D Men håber jeg da snart hun kan, så vi ikke skal have to campingsenge om et halvt års tid :D

Hehe, nå på den måde :D Altså jeg tror egentlig godt, man kunne putte ham i en normal seng, for han hopper snildt selv ind og ud af vores, men han er nu altid blevet puttet i en weekend seng, når vi har været ude, jeg mente bare, at det ikke nødvendigvis var den samme hver gang :)

Vi har nemlig ikke en selv, men min mor har en, min svigermor har en, og de to hoteller, som vi har boet på med Mar, har haft en.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hehe, nå på den måde :D Altså jeg tror egentlig godt, man kunne putte ham i en normal seng, for han hopper snildt selv ind og ud af vores, men han er nu altid blevet puttet i en weekend seng, når vi har været ude, jeg mente bare, at det ikke nødvendigvis var den samme hver gang :)

Vi har nemlig ikke en selv, men min mor har en, min svigermor har en, og de to hoteller, som vi har boet på med Mar, har haft en.

 

Vi ahr den heller ikke med hos mormor eller farmor, der har henholdsvis tremmeseng og campingseng :)

Sophia kan nemlig også godt selv snildt komme ind og ud af vores seng, og derfor tror jeg ikke hun kan finde ud af at hun skal sove hvis hun bliver lagt i sådan en seng, fordi hun slet ikke er vandt til at sove der normalt, men lege :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har aldrig vaeret saa strikse med at overholde rutiner/rytmer og de har ogsaa begge proevet at sove i klapvogn flere gange. Det har aldrig medfoert problemer for nogen af dem, eller for os :) .

 

Det er da dejligt 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Til daglig holder vi meget fast i rutinerne og overholde de forskellige tidspunkter, men når vi en sjælden gang imellem er ude bliver det rykket så meget som Lise nu kan holde til. Dvs hvis vi er i Zoo får hun lov at være oppe så længe hun kan indtil hun dratter om af sig selv i klapvognen, og er vi hjemme hos venner eller andet bliver hun som regel også først puttet lidt senere, da de som regel spiser senere end vi plejer (vi tager så selv noget ekstra mad med til Lise, så hun kan få lidt ved hendes normale spisetid, da hun jo er sulten der), men det afhænger alt sammen af hvordan hun har det og hvor træt hun er. Vi aflæser hende i situationen og forsøger at tilpasse os hende bedst muligt, men som regel har hun ikke det samme behov for at sove, når vi er ude, da der er så mange andre ting, der er mere spændende.

Hun klarer det generelt rigtig flot og problemfrit, når rutinerne ind imellem brydes, og der er aldrig noget at mærke på hende dagen efter, hvor vi er tilbage i den normale rutine igen. Jeg har det også fint med at bryde rutinerne i særlige tilfælde, da det jo ikke er så ofte vi er ude og hun klarer det fint, når det er. Langt de fleste dage er det jo alm. hverdag herhjemme med faste rutiner.

 

Men børn er forskellige og ikke alle har det lige godt med at få brudt rutinerne ind imellem, så man skal gøre det der passer ens børn og en selv bedst.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sengetid er kl 20 HVER aften om det så er juleaften så ligger hun i sin seng kl 20 ;)

Vi har ofte, når det kan lade sig gøre, planlagt besøg om aftenen så vi kan være hjemme igen kl. 20 jeg er nemlig ikke fan af det med at vække/flytte hende om aftenen.

Middagsluren har vi indtil for et par mdr siden holdt fast i skulle være kl 11.30-12 men vi har erfaret at det godt kan rykkes op mod en time til kl 12.45-13 og skal vi noget om eftermiddagen kan vi putte allerede kl 11. Det er dog ikke noget vi dyrker, kun hvis tiden er presset og vi ikke når hjem inden og de ganske få gange vi skal noget om eftermiddagen, dvs 1-2 gange i mdr.

Da Mie var lille følte jeg et pres for at "komme til tiden" uanset Mies rytme og eftersom hun ikke sov i barnevogn kunne det bare ødelægge SÅ meget. Da vi endelig fik fast rytme, blev Mies søvn stabil og vores liv "et liv" igen så jeg lærte mig selv at sige "vi kommer når Mie vågner" eller før lur nu hun sover i barnevogn. Derfor er jeg også (blevet) meget konsekvent - vi indretter os efter Mie, kan det ikke lade sig gøre kan vi enten finde en barnepige, kun komme en af os eller blive væk. Meget firkantet ;) for det er det der virker her.

 

 Jeg er meget enig i det du skriver :)

 

Dog tager vi aldrig hjem for at kunne putte S, men putter hende ude, og tager hende så op for at køre hjem. Dog ikke i hverdagene, da hun jo skal op og være "på" i DP :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Til daglig holder vi meget fast i rutinerne og overholde de forskellige tidspunkter, men når vi en sjælden gang imellem er ude bliver det rykket så meget som Lise nu kan holde til. Dvs hvis vi er i Zoo får hun lov at være oppe så længe hun kan indtil hun dratter om af sig selv i klapvognen, og er vi hjemme hos venner eller andet bliver hun som regel også først puttet lidt senere, da de som regel spiser senere end vi plejer (vi tager så selv noget ekstra mad med til Lise, så hun kan få lidt ved hendes normale spisetid, da hun jo er sulten der), men det afhænger alt sammen af hvordan hun har det og hvor træt hun er. Vi aflæser hende i situationen og forsøger at tilpasse os hende bedst muligt, men som regel har hun ikke det samme behov for at sove, når vi er ude, da der er så mange andre ting, der er mere spændende.

Hun klarer det generelt rigtig flot og problemfrit, når rutinerne ind imellem brydes, og der er aldrig noget at mærke på hende dagen efter, hvor vi er tilbage i den normale rutine igen. Jeg har det også fint med at bryde rutinerne i særlige tilfælde, da det jo ikke er så ofte vi er ude og hun klarer det fint, når det er. Langt de fleste dage er det jo alm. hverdag herhjemme med faste rutiner.

 

Men børn er forskellige og ikke alle har det lige godt med at få brudt rutinerne ind imellem, så man skal gøre det der passer ens børn og en selv bedst.

 

Har I altid gjort sådan? :)

 

Vi er ude 4-8 gange om måneden (inden Olivia kom, nu bruger vi tid på at finde hinanden som familie ;) ), og for os vil det være for ofte at bryde hendes rutiner. Men hvis det kun var sjældent ville det måske være noget andet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er vores 22 mdr, men vi holder stadig helst fast i vores rutiner, for det har hun det bedst med.

Er vi inviteret til noget fek. Kl 13 eller 14 så kommer vi først når hun har sovet til middag.

Og vi tager altid hjem kl 1730-18 senest så hun kan komme hjem og ligge i sin seng kl 19. Ellers går det fuldstændig galt hvis hun ikke holdes fast.

Kan komme med et eksempel. I går var vi ved min søster og vis spiste aftensmad der. Dog spiste vi noget senere end vi normalt ville gøre. Så vores datter var først i seng kl 2030. Hun vågnede kl 730 som er okay normalt og sov også sin middags lur som hun skulle. Men her til aften har det taget to timer før hun overgav sig. Så hun har sværere ved at falde i søvn. Der har heldigvis ikke været noget brok

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Til daglig holder vi meget fast i rutinerne og overholde de forskellige tidspunkter, men når vi en sjælden gang imellem er ude bliver det rykket så meget som Lise nu kan holde til. Dvs hvis vi er i Zoo får hun lov at være oppe så længe hun kan indtil hun dratter om af sig selv i klapvognen, og er vi hjemme hos venner eller andet bliver hun som regel også først puttet lidt senere, da de som regel spiser senere end vi plejer (vi tager så selv noget ekstra mad med til Lise, så hun kan få lidt ved hendes normale spisetid, da hun jo er sulten der), men det afhænger alt sammen af hvordan hun har det og hvor træt hun er. Vi aflæser hende i situationen og forsøger at tilpasse os hende bedst muligt, men som regel har hun ikke det samme behov for at sove, når vi er ude, da der er så mange andre ting, der er mere spændende.

Hun klarer det generelt rigtig flot og problemfrit, når rutinerne ind imellem brydes, og der er aldrig noget at mærke på hende dagen efter, hvor vi er tilbage i den normale rutine igen. Jeg har det også fint med at bryde rutinerne i særlige tilfælde, da det jo ikke er så ofte vi er ude og hun klarer det fint, når det er. Langt de fleste dage er det jo alm. hverdag herhjemme med faste rutiner.

 

Men børn er forskellige og ikke alle har det lige godt med at få brudt rutinerne ind imellem, så man skal gøre det der passer ens børn og en selv bedst.

:ditto

Dog er der nogle, vi kun besøger om dagen nu, for de har ikke mulighed for af E kan blive puttet der. Det er super ærgerligt, men jeg gider ikke tage på besøg for 1-2 timer, kaste maden i kæften og så hjem med en stangtræt og sur Edith. Så vil jeg hellere invitere herhjem, hvor vi ca. kan spise til hendes spisetid og hun kan komme i seng til normal tid. Hvis så der er desser osv, så spiser vi jo bar det når hun sover :)

Hendes rytme bliver som regel altid rykket lidt, når vi skal hjem til Vestjylland, fordi det tager så lang tid at køre derovre og vi jo ikke altid kan få tidligere fri og tage afsted kl 13 (som desuden også er midt i hendes lur), så vi kan være der inden kl 17.30-18 til spisetid..

E sover fint i både barnevogn og klapvogn og vi er derfor også ofte ude om dagen, i f.eks. Zoo eller på Bakken eller lign, hvor det lapper over hendes lur. Vi plejer også at aftale at komme lidt tidligt eller lidt senere, så det passer med hende, hvis det er hjemme hos folk..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi prøver at holde nogenlunde fast i rutinerne... Dvs hvis vi skal ud aftaler vi tidspunktet så det ikke kambulerer med Siljes lur. Vi plejer at spise frokost hjemme kl 11 og så kommer hun i seng kl 12, ude kan vi trække den lidt, men så mærker vi efter hvad hun har behov for. Hvis vi spiser aftensmad ude arrangerer vi at vi spiser senest 17.30, ellers gør vi bare livet for svært for os selv. Vi plejer så altid at tage hjem inden hun skal sove dvs vi kører senest kl 19. Vi putter hende ikke og hiver hende op for at køre hjem. Så sover vi der hellere hele banden. Vi putter hende dog tit i bilen og udnytter en længere køretur således at hun kan sove undervejs.

Når vi er ude slækker vi lidt på tidspunkter der mærker vi mere efter, herhjemme overholder vi klokken mere nøje :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er meget enig i det du skriver :)

Dog tager vi aldrig hjem for at kunne putte S, men putter hende ude, og tager hende så op for at køre hjem. Dog ikke i hverdagene, da hun jo skal op og være "på" i DP :)

Vi gør det også nogle gange, men vi er så priviligerede at Mie først skal i seng kl 20 og vi bor rimelig tæt på dem vi oftest spiser hos. Så det er så nemt og så kommer vi hellere kl 16 og udnytter tiden inden maden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi kører også meget rutine herhjemme, Silke Elia' verden bryder sammen, hvis vi ikke overholder dem for hende. Det er både sengetid, både middag og aften samt spisetider.

Vi er meget, meget sjældent ude i hverdagen, da Silke Elia ikke kan holde til det. Og hvis er det hos min moster 5 min fra os, som er rigtig god til at lave mad til tiden og så kører vi hjem til puttetid.

I weekenden/ferie er det det samme. Vi har heldigvis familier og venner, der respekter og tilrettelægger mad og besøg efter Silke Elia og det betyder rigtig meget for os, da det ellers ikke kunne lade sig gøre.

Silke Elia sover jo i vores seng, så når vi sover ude; det er stort set kun hos mine svigerforældre eller når vi er på Samsø hos min faster og onkel. Men begge steder har vi eget soveværelse med seng, så det er bare lige som derhjemme. Vi overnatter aldrig hos venner, da de alle bor sådan Silke Elia ikke kan sove, men de er heldigvis gode til at besøge os.

Nogle gange ville jeg da ønske det ikke var så nødvendigt, for det har helt sikkert betydet at vi måtte takke nej til mange ting, men håber det bare er for en periode. Hun bliver heldigvis kun større :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I hverdagen køre vi rutine, men ikke ude.

Har vi været inviteret skævt i forhold til lur er de blevet lagt tidligere så der passede eller sovet i en barnevogn på stedet, er de faldet i søvn i bilen har vi kunnet flytte over i barnevogn uden de er vågnet.

Har vi været ude om aftenen har de som minimum dyne med og nogen gange seng. Men de falder ikke altid i søvn, men leger ofte med de andre børn da de også ofte er oppe. Ellers er det hændt de er faldet i søvn på sofaen også bliver de båret i seng hjemme. Vi kigger på dem og ser hvad behovet er lige netop den dag.

Jul og nytår må de være oppe så længe de lyster.

På trods af løse rutiner når vi er ude har vi altså også børn som hviler i sig selv, er glade og som selv beder om at komme vi seng hvis de er trætte om kl så er 20 eller 23.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi kører ikke 100 % efter klokkeslet herhjemme, hvor faste rutinerne er varierer. 

Fx spiser vi morgenmad når Karla selv beder om det. Nogle morgener vågner hun tidligt og vil gerne have morgenmad med det samme, andre morgener vågner hun senere og vil gerne vente etc. Hun er god til at bede om det selv, men jeg synes det er på tide spørger jeg hende, og så er hun som regel klar. Så nogle dage spiser hun halv 7, andre halv 9. 

 

Frokost og middagslur er rimeligt faste, uanset om vi er ude eller hjemme. Frokost kl. 11-12.30 og så gør vi klar til lur og putter hende ud. Aftensmaden er gerne klokken 5, men den kan også blive halv 6, nogle gange 6. Hvis vi er ude og aftensmaden trækker ud, får hun noget andet at spise inden kl. 6. Hun elsker havregryn eller havregrød, så det er sjældent et problem. Er vi ikke hjemme hos nogle køber vi noget til hende. 

Putningen starter kl. 19, hvis vi overnatter et sted sover hun enten imellem os eller i sin barnevognskasse på gulvet. Vi kan som regel putte hende i midten af en dobbeltseng og så bliver hun der, men er den for høj, så hun kan slå sig hvis hun skulle falde ud, så kommer hun i barnevognskassen. 

 

Det eneste tidspunkt hvor det er bøvlet er, at hun stort set altid falder i søvn i bilen, så vi skal gerne time en ankomst med at hun enten lige har sovet eller kan sove i bilen og blive puttet over i barnevognen og sove videre når vi kommer frem. Er hun først rigtig vågen, så har hun bestemt sovet til middag, og vil ikke falde i søvn i barnevognen senere, også selv om hun kun har sovet 20 min. Så hvis vi skal køre 20-40 min kræver det at vi lige tænker os om i forhold til at time det med hendes middagslur. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er rimelig large omkring rutiner når vi er ude. I starten da Ronja var mindre, der timede vi meget efter hendes lure i løbet af dagen og vækkede hende meget særligt. Hvis hun faldt i søvn i bilen kunne vi lægge hende over i barnevogn/klapvogn når vi nåede frem og så kunne hun sove videre. Når vi har været ude om aftenen har vi som regel haft en seng med eller lånt en madras eller seng der hvor vi var. 

 

I dag vurderer vi fra gang til gang om vi skal tage hensyn til lur eller ej. Nu er hun selv begyndt at springe luren over engang imellem, men det er ikke hver dag. 

Om aftenen tager vi det som vi kommer når vi er nogen steder. Nogle gange bliver det sen aftensmad, men det er Ronja egentlig blevet ok til at håndtere. Hvis det er helt galt kan vi som regel giver hende lidt brød eller grønt og så kan hun holde. Nogle gange prøver vi at putte hende når vi er nogle steder, men det er langt fra altid det kan lade sig gøre og så får hun lov til at være vågen til vi kører hjem, men så bliver det ikke meget senere end kl. 21.30-22. Hun falder så som regel i søvn i bilen, men så kan vi rykke hende ind i seng når vi kommer hjem. 

 

Alt i alt er vi rimelig large og er blevet det mere og mere med tiden fordi hun er blevet bedre til selv at give udtryk for hvad hun gerne vil og har brug for :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har I altid gjort sådan? :)

 

Vi er ude 4-8 gange om måneden (inden Olivia kom, nu bruger vi tid på at finde hinanden som familie ;) ), og for os vil det være for ofte at bryde hendes rutiner. Men hvis det kun var sjældent ville det måske være noget andet :)

Så ofte er vi slet ikke ude :) Det er måske 5-7 gange ialt i hele hendes liv at vi har været hos venner sent, hvor hun skulle puttes ude og vi så kørte hjem senere. Dagsture såsom zoo bliver det ca. til en gang hver anden måned, højst en gang om måneden.

Da hun var mindre var det faktisk meget nemmere, fordi der kunne hun puttes allevegne og sove fra alting. Vi havde hende engang med til en housewarming, hvor hun bare sov i liften midt på bordet og så spillede der ellers høj musik og folk gik rundt omkring og snakkede eller dansede og kiggede lidt ned til hende ind imellem. Og så fik hun jo bare bryst, når hun var sulten.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi holder altid rutinerne 100 %!

 

 

(Men det vidste du vidst allerede godt ;) )

 

 

Jeg kan komme med en lang forklaring på, hvorfor jeg mener det er at gøre børnene og een selv en bjørnetjeneste at lade være, men jeg har ikke tid! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

100% fast rytme. Har dog slet ingen forståelse fra familien, men det er deres hovedpine, jeg holder Williams rytme (og min ;) )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fejl

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi sørger for Anna kan sove til middag som hun plejer - vi har altid barnevogn eller klapvogn med. Hun beviste lige i søndags, at hun godt kan sove i Zoo nu og forstår, at vi stadig er der når hun vågner og så skal vi se flere dyr og spise is :)

 

Vi har kun en enkelt gang prøvet at putte ude fremmed sted og tage hende sovende med hjem - det er faktisk snart to år siden vi prøvede sidst. Vi gider ikke. En af os bruger mindst 1 time og sandsynligvis nærmere 2 på at putte utrygt barn og hun vågner stensikkert når vi skal flytte hende, er vågen i bilen og skal bruge lidt tid hjemme igen, før hun er klar til at sove videre. Det er ikke det værd <_<

 

Mht. spisning, så er vores familier gode til at følge Annas rytme og skrider det, så giver jeg hende enten snacks (grøntstænger og evt. lidt pasta) og så kan hun godt vente til kl. 18-18:30 og ellers, så sørger jeg får, at hun får mad til sin egen tid.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi overholder vores rutiner, når vi er ude.

Vega sover ikke faste dagslure endnu (9 mdr), og derfor kan dagen være svær at planlægge. Men jeg vækker hende ikke, så må vi andre tilpasse os derefter. Nogle gange sover hun 30 min, andre gange 1,5 time.

Hun får dog altid mad efter hendes lure. Dvs hendes frokost kan være kl 10.30, men også kl 11.30, hvis hun har sovet længere og hvornår hun er sulten.

Hun får dog altid aftensmad kl 17.30 og så starter aftenritualet med aftengrød, amning og putning. Hun sover altid mellem 19.30-20. Og det holder vi fast i - også når vi er ude.

I påsken sov vi hos min mor i 5 dage, men var så rundt at besøge familie alle dage. Dog tog jeg altid hjem til min mor med Vega, så hun kunne blive lagt i sin seng til normal tid.

For os er det vigtigt med de faste rytmer, og jeg glæder mig til hendes lure bliver mere faste. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER