Guest Felixmor

allergisk reaktion

13 indlæg i dette emne

Nogle der ved om det kunne være det?

eOvvRmc.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Måske, eller lussingesyge.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det ligner en allergisk reaktion. Er han varm hvor han er rød? For så er det helt sikkert. Nogle gange reagerer jeg på myggestik på den måde - blæne ved selve stikket og MEGET rød og hævet og øm og kløende i en stor ring uden om. Har haft både på lår og ved fodleddet. Ved fodleddet kunne jeg knap gå og var til læge der beordrede antihistaminer. Den ene gang ved låret var jeg så hævet at jeg ikke kunne have bukser på og plamagen "voksede sammen" på baglåret.

Det er rigtig ubehageligt så jeg ville tage til læge med det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det KUNNE også være solen???

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Han har ikke feber og han havde solcreme på. Samme mærke som sidste år.

Det ser pænere ud i dag men han har knopper på brystkassen. Vi skal vist have mig tjekket for lussingesyge :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Hånd, fod og mund syge?

men det starter ofte med en dags feber.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har selv haft hånd fod og mund syge som voksen og er ret sikker på, at det kan udelukkes.

Vi håber stadig på en kraftig allergisk reaktion og ikke lussingesyge.

Det er næsten væk nu og blærerne er sprunget.

Men vi ringer lige og hører lægen ad i morgen tidlig anyway.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

 

Min søn så næsten lige sådan ud for et par uger siden. Knapt så rød i ansigtet, men hans hud var nupret omkring munden og på hagen - nærmest som om han var vildt tør + han havde bittesmå røde knopper på overkroppen. Det kom fra den ene dag til den anden. Jeg smurte det med en A-Derma-creme, jeg købte på apoteket, da han havde lidt eksem på armene for nogle måneder siden. Det blev ret hurtigt bedre og forsvandt helt i løbet af et par dage. Aner stadigvæk ikke hvad det kom af. Meget underligt! Er det tørt eller bare rødt?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dommen er en allergisk reaktion og at vi skal holde ham fra rejer. Skal have talt med bh om, hvad der skal til, for at de ikke giver ham det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dommen er en allergisk reaktion og at vi skal holde ham fra rejer. Skal have talt med bh om, hvad der skal til, for at de ikke giver ham det.

Hvis du/lægen siger han er allergisk så skal de nok undgå at give ham det, hvis de er uforstående må du vise billedet ;) så skal de nok lade være. Men hvis det er som i vores bhv. Så er det nok at snakke med pædagogen om det måske lederen med henblik på at alle i institutionen bliver opmærksomme på det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg snakkede med en pædagog i dag og det er skrevet på hans stamkort. Behøver ikke gøre mere nu :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER