Pada

Putte/søvn problemer - frustreret!

36 indlæg i dette emne

Guuud ja, det er det da garanteret.. Kan det godt bare være om natten? For han spiser ikke umiddelbart mere i løbet af dagen :)

 

Ja, jeg tænker bare at han jo ikke kan vende sig tilbage på ryggen, men så kalder han jo nok :) Men hold da op, han blev sur, for han kunne ikke komme helt om på maven.. :rolleyes

 

Ja, det kan det - hos ammebabyer kommer det mest til udtryk om natten, fordi det er der, produktivitet oeges mest effektivt, saa hvis han koerer efter det instinkt? Samtidig har han vel ogsaa nok at se til i loebet af dagen - Noah havde i hvert fald ikke tid til ekstra maaltider i den alder  :bunny

 

Okay, tak :lovebk Så må vi igang med intensiv træning. Han gjorde det jo i en uges tid da han var 9 uger, men det er som om han har glemt hvordan man gør :unsure

 

Ja, en ret god viden, tak, Maria!

 

Det er ret normalt at de glemmer noget, de kunne og saa skal laere det igen. Typisk i forbindelse med tigerspring - ak, det er ikke nemt :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Succes!! :yay

 

Idag faldt Elliot i søvn alene i sengen. Jeg sad i lænestolen for enden af sengen med min telefon, og når han begyndte at blive ked gik jeg op og gav ham sutten, tæppet på og vendte ham om på siden, hvor han gerne vil falde i søvn. Efter en times tid faldt han sgu i søvn! :glad :glad :glad

 

Nu har vi så en anden udfordring, nemlig at det helst skal være mig der giver ham godnatflasken og lægger ham i sengen. Han bliver rigtig ked når far gør det. Dog må far gerne tage over, når først han ligger i sengen. Indtil videre tror jeg bare vi gør det sådan, og så må vi se om det er en fase. Far forsøger sig et par gange om ugen, har vi aftalt, men ellers gør jeg det, og så tager far over bagefter. Hvis jeg så skal ud om aftenen, så må vi se hvad der sker. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg hiver lige den her op igen.. Jeg er SÅ frustreret.. 

 

Elliot har de sidste 14 dage +/- vågnet grædende om natten, og det eneste der har virket, har været at komme med ind i vores seng. Så har han bare sovet videre, og det har været fint. 

Den sidste uge har været helt ad helvede til. Enten har vi brugt 1-2 timer på putning hvor han har skreget og grædt. Hele tiden! Eller også er putningen gået godt, og så vågner han efter en times tid og skriger i 1-2 timer.. 2-3 gange er han også vågnet skrigende om natten, og vi har brugt en times tid på at trøste og få ham til at falde i søvn igen.

 

Vi har haft ham ved ørelægen, som kunne konstatere et lille undertryk på begge ører. Han er ved at få tænder - begge fortænder i overmunden. Han er i tigerspring. Vi har flyttet sengen tilbage i vores soveværelse for at give ham mere tryghed. Han sover for det meste mellem os efter vi er gået i seng, for vi orker simpelthen ikke flere kampe lige nu. Det er også hyggeligt nok og gør ikke os noget. 

 

Han kan også sove i vores arme, og når vi lægger ham i sengen vågner han og græder. Så snart vi tager ham op, sover han. Det gør ikke så meget hvis vi selv skulle i seng, for så ville jeg tage ham med. Men det er en kende frustrerende når det er kl. 19 en lørdag aften, hvor man egentlig gerne vil have kæreste-tid.. 

 

Jeg ved ikke hvad vi mere skal gøre. De sidste 4 aftner har vi givet ham panodil, fordi jeg tror han har ondt i tænderne. Det har også hjulpet. Men jeg er ikke vild med at give det - og jeg ved heller ikke hvor længe det er ok.. Altså - det kan jo være han stadig har ondt. Det kan også være andet? 

 

Har i nogle fif eller ideer? Eller kan i fortælle mig at det er en fase der går over liiiige om lidt? Jeg er helt tyndslidt og småsyg. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har ik lige tanker til en masse teorier/løsninger. Men min umiddelbare tanke er, om I har gummedråber? Det har vi været glade for herhjemme i perioder! Dem vi har haft er fra Danasan og må bruges efter behov.

Det er sådan at AB selv har efterspurgt dem om natten og lagt sig til at sove så snart vi havde smurt det på - så hun forstod efterhånden effekten af dem.

Manglende søvn og kampen for søvn er SÅ anstrengende!!!

Hmm.. Er det første dårlige periode efter vs start? Ka det være en reaktion på det? Blot en hurtig tanke :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har ik lige tanker til en masse teorier/løsninger. Men min umiddelbare tanke er, om I har gummedråber? Det har vi været glade for herhjemme i perioder! Dem vi har haft er fra Danasan og må bruges efter behov.

Det er sådan at AB selv har efterspurgt dem om natten og lagt sig til at sove så snart vi havde smurt det på - så hun forstod efterhånden effekten af dem.

Manglende søvn og kampen for søvn er SÅ anstrengende!!!

Hmm.. Er det første dårlige periode efter vs start? Ka det være en reaktion på det? Blot en hurtig tanke :)

 

Vi har noget gummehalløj, men jeg synes ikke rigtig de virker, og der er restriktioner på. Måske skal vi prøve nogle andre :unsure Dem vi har er fra apoteket. Jeg kan ikke huske hvad de hedder, og de ligger i soveværelset, hvor han lige nu sover!! :goodluck 

Ja, det er faktisk den første dårlige periode efter vs start :unsure Det kunne meget vel have noget med det at gøre. Især når jeg lige tænker over, at han faktisk ikke rigtig reagerer derovre. Han hygger bare. Men løsningen må vel være mere tryghed?  Vi "tanker op" på kropskontakt om aftenen efter maden for at give tryghed, men det er ikke sikkert det er nok :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har noget gummehalløj, men jeg synes ikke rigtig de virker, og der er restriktioner på. Måske skal vi prøve nogle andre :unsure Dem vi har er fra apoteket. Jeg kan ikke huske hvad de hedder, og de ligger i soveværelset, hvor han lige nu sover!! :goodluck

Ja, det er faktisk den første dårlige periode efter vs start :unsure Det kunne meget vel have noget med det at gøre. Især når jeg lige tænker over, at han faktisk ikke rigtig reagerer derovre. Han hygger bare. Men løsningen må vel være mere tryghed? Vi "tanker op" på kropskontakt om aftenen efter maden for at give tryghed, men det er ikke sikkert det er nok :unsure

Jeg køber vores i naturskøn i århus, men måske du ka Google efter andre salgssteder. De hedder bare Danasan Gummedråber.

Det ka vel sagtens være en reaktion blandet med tiger osv.. Så giver det mening med ekstra meget tryghed og sikkert endnu mere, end I har nok timer til at give i hverdagene.. Så derfor har han brug for nætterne i en periode.

Personligt synes jeg sådanne perioder har været lettere, så snart jeg har accepterer situationen og så har de ofte vendt tilbage til de gode vaner af sig selv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg køber vores i naturskøn i århus, men måske du ka Google efter andre salgssteder. De hedder bare Danasan Gummedråber.

Det ka vel sagtens være en reaktion blandet med tiger osv.. Så giver det mening med ekstra meget tryghed og sikkert endnu mere, end I har nok timer til at give i hverdagene.. Så derfor har han brug for nætterne i en periode.

Personligt synes jeg sådanne perioder har været lettere, så snart jeg har accepterer situationen og så har de ofte vendt tilbage til de gode vaner af sig selv.

 

Jeg googler.. Ellers har jeg også set matas har noget der hedder gummedråber. Måske det er de samme? 

 

Ja, det er nemlig nemmere at håndtere når man har en god ide om hvad det er der sker. Derfor har jeg også været mere rummelig inden tanden brød igennem, men nu er den ligesom igennem, og jeg synes ikke det virker helt så meget som smerte længere.. Så er man i vildrede igen. Det kan godt være det bare er tryghed. Men shiiit min tålmodighed svinder med dagslyset altså.. :blush

 

EDIT: Det er de samme som de har i matas kan jeg se. Afsted med mig i morgen!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg googler.. Ellers har jeg også set matas har noget der hedder gummedråber. Måske det er de samme?

Ja, det er nemlig nemmere at håndtere når man har en god ide om hvad det er der sker. Derfor har jeg også været mere rummelig inden tanden brød igennem, men nu er den ligesom igennem, og jeg synes ikke det virker helt så meget som smerte længere.. Så er man i vildrede igen. Det kan godt være det bare er tryghed. Men shiiit min tålmodighed svinder med dagslyset altså.. :blush

EDIT: Det er de samme som de har i matas kan jeg se. Afsted med mig i morgen!

Det er disse og jep, fra Matas også http://m.matas.dk/#product/920222

Hov, ku lige se din EDIT nu :)

Hmm.. Men ka tænder ik gøre ondt længere tid end LIGE når de kommer? Synes da min egen visdomstand gjorde ondt længe efter den tittede frem ;)

Og så ka der snildt komme flere på én gang. AB fik alle fire hjørnetænder i hendes fire ugers sommerferie..

Forstår godt din tålmodighed forsvinder!! Især når du ska op og på job...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er disse og jep, fra Matas også http://m.matas.dk/#product/920222

Hov, ku lige se din EDIT nu :)

Hmm.. Men ka tænder ik gøre ondt længere tid end LIGE når de kommer? Synes da min egen visdomstand gjorde ondt længe efter den tittede frem ;)

Og så ka der snildt komme flere på én gang. AB fik alle fire hjørnetænder i hendes fire ugers sommerferie..

Forstår godt din tålmodighed forsvinder!! Især når du ska op og på job...

 

Jow, det kan de garanteret godt :P Og den næste er også på vej.. Synes jo bare ikke jeg kan blive ved med at putte panodil i drengen? ;) Men gummedråber skal helt sikkert købes i morgen :super

Ja, nemlig.. uret ringer 05.40, så jeg er ikke særlig stor fan af at være vågen fra 00-01  :zzz  Og i morgen starter Rasmus også i skole - så starter hverdagen for alvor! :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jow, det kan de garanteret godt :P Og den næste er også på vej.. Synes jo bare ikke jeg kan blive ved med at putte panodil i drengen? ;) Men gummedråber skal helt sikkert købes i morgen :super

Ja, nemlig.. uret ringer 05.40, så jeg er ikke særlig stor fan af at være vågen fra 00-01 :zzz Og i morgen starter Rasmus også i skole - så starter hverdagen for alvor! :blink

Neeej, men altså, hellere panodil end at han har ondt - hvis du spørger mig!

Nu jeg tænker over det, så havde AB en ret kraftig reaktion på, at jeg startede i praktik og vi derved fik mange færre timer sammen. Hun var startet i DP et par mdr før, så det havde hun vænnet sig til.

Det tog op til halvanden time at putte og hun endte i vores seng hver nat i lang tid. Først da jeg ligesom selv accepterede situationen og måske selv fandt mere ro med de få timer vi havde sammen, så indordnede søvnen sig igen.

Ka du høre forskel på hans gråd? Om han har ondt, vil have opmærksomhed eller er ulykkelig?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Neeej, men altså, hellere panodil end at han har ondt - hvis du spørger mig!

Nu jeg tænker over det, så havde AB en ret kraftig reaktion på, at jeg startede i praktik og vi derved fik mange færre timer sammen. Hun var startet i DP et par mdr før, så det havde hun vænnet sig til.

Det tog op til halvanden time at putte og hun endte i vores seng hver nat i lang tid. Først da jeg ligesom selv accepterede situationen og måske selv fandt mere ro med de få timer vi havde sammen, så indordnede søvnen sig igen.

Ka du høre forskel på hans gråd? Om han har ondt, vil have opmærksomhed eller er ulykkelig?

Jeg er helt enig - jeg er bare i tvivl om han stadig har ondt.. :unsure jeg synes det er svært at høre forskel. Jeg kan høre når det bare er brok og når han er ked af det. Men jeg synes hans vrede og hysteriske gråd er den han har brugt her mens det stod på med tænderne. Og så kommer jeg i tvivl om det er smerte eller bare vred protest over at komme i seng/slippe dagen /vi går..

Han er lige vågnet nu her - spiste ikke meget. Han sov da vi lagde ham i seng, men græd og klynkede da han ramte madrassen. Rasmus holdt hånden på ham og det hjalp lidt.. I aften har han ikke fået panodil, men de der gumme dråber.. Så må vi se.

Jeg tænker helt sikkert at vs start også har noget at sige.. Det tror jeg du har ret i! Tak fordi du gider bruge tid på at sparre med mig! :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER