Forunderligt

Løn til teenager på havearbejde?

14 indlæg i dette emne

Hvor meget ville I betale for 4 timers hårdt havearbejde?

 

Min datter på 17 har slået græsset, luget vildnisset, (brændt sig på brændenælder), klippet buskadser, vasket terassevæggen (som var mega klam!), vasket havemøblerne, fejet terassen og pudset vinduerne udenfor og jeg har lovet hende at betale for hendes hårde arbejde.

 

Hvad syns I hun fortjener for indsatsen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

400-500 kr :)

Edit: så lige det var din datter, så er det måske en anden sag..

Men da jeg var på hendes alder og arbejdede sort (barnepige, tjener mv), så fik jeg 100 kr i timen, men det var hos "fremmede"

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tænker også ca 100kr i timen. Jeg synes umiddelbart ikke det er anderledes om det er hjemme hos hende selv eller hos nogle andre :)

Det kommer vel mest an på hvad I har råd til, men jeg ville nok stikke hende 4-500kr !

Og så mega fedt, at hun gider det :respekt Det gad jeg sgu ikke da jeg var 17 :p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mit bud ville være 400-500 kr. Det lyder som om hun har knoklet godt igennem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mit bud ville være 400-500 kr. Det lyder som om hun har knoklet godt igennem.

:ditto :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her får de 50 kr i timen for rengøring, havearbejde mv. Det er dog bare alm. rengøring og græsslåning, ikke specielt hårdt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Inden jeg læste de andre svar, var mit umiddelbare bud 500 :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville aldrig give så meget! Jeg har slået græs hele min barndom uden at få noget for det! I en familie hjælper man i min verden alle til uden nødvendigvis at få noget for det.

Jeg synes dog hun har gjort en ekstra indsats, så kunne godt finde på at fortælle hende jeg virkelig sætter pris på den ekstra indsats, modsat almindelig hverdagshjælp, og stikke hende 2-300 kr.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres tanker - jeg syns også det trækker op at hun har knoklet. Hun nåede faktisk op på ca 5½ time inden hun stoppede, desværre er hun ikke helt færdig men hun har LOVET at gøre det færdigt i morgen. Så jeg har givet 500,- kr for dagens arbejde.

 

Kæft hvor er det lækkert at få en brugbar terrasse igen!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville aldrig give så meget! Jeg har slået græs hele min barndom uden at få noget for det! I en familie hjælper man i min verden alle til uden nødvendigvis at få noget for det.

Jeg synes dog hun har gjort en ekstra indsats, så kunne godt finde på at fortælle hende jeg virkelig sætter pris på den ekstra indsats, modsat almindelig hverdagshjælp, og stikke hende 2-300 kr.

Åh, jeg er lidt splittet der.. Jeg gør også ofte noget ud af, at man skal hjælpe til, fordi i en familie hjælpes man ad - og jeg blev heller ikke betalt for barndommens græsslåning.Men hvis jeg på den anden side har fair'n'square hyret den residerende teenager herhjemme til noget ekstraordinært, så betaler jeg hende også en ordentlig løn. En hovedrengøring giver det samme som, jeg ville have betalt en fremmed.

Jeg ved ikke, hvor længe ts' datter har været i sving, så jeg kan ikke lige sætte et beløb på:-))

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres tanker - jeg syns også det trækker op at hun har knoklet. Hun nåede faktisk op på ca 5½ time inden hun stoppede, desværre er hun ikke helt færdig men hun har LOVET at gøre det færdigt i morgen. Så jeg har givet 500,- kr for dagens arbejde.

 

Kæft hvor er det lækkert at få en brugbar terrasse igen!

Dejligt:-))))

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville aldrig give så meget! Jeg har slået græs hele min barndom uden at få noget for det! I en familie hjælper man i min verden alle til uden nødvendigvis at få noget for det.

Jeg synes dog hun har gjort en ekstra indsats, så kunne godt finde på at fortælle hende jeg virkelig sætter pris på den ekstra indsats, modsat almindelig hverdagshjælp, og stikke hende 2-300 kr.

Jeg kan sagtens følge dig - her hænger arbejde og lommepenge normalt heller ikke sammen, alle hjælper til fordi det gør man bare! Det her havearbejde er bare ekstra, og jeg havde på forhånd sagt jeg gerne ville give noget for det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan sagtens følge dig - her hænger arbejde og lommepenge normalt heller ikke sammen, alle hjælper til fordi det gør man bare! Det her havearbejde er bare ekstra, og jeg havde på forhånd sagt jeg gerne ville give noget for det.

Og det synes jeg også er helt fint :)

Du ved bedst hvad Jeres niveau er, så hun bliver glad og måske har lyst til at gøre det igen en anden gang ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er fantastisk at høre, at din datter har udført så meget hårdt havearbejde! Belønning afhænger af forskellige faktorer som arbejdsmængde, lokal lønstandard og lignende. Det er op til dig at vurdere, men du kunne overveje at give hende en fair betaling for hendes indsats og tid, måske baseret på, hvad lignende arbejde normalt betales i jeres område.
 

Personligt ville jeg tale med hende om hvad en professionel gartner ville tage for indsatsen, modregne moms og skat, samt materialeudgifter og udbetale hende en “professionel” løn. På den måde introducerer du hende også for organisationsforståelse. Det bliver nok lidt dyrere, da, hvis hun bliver god med tiden, sætter kørsel og forhøjet timeløn på, men måske får man jo vækket en lille iværksætter i hende og inden længe kan hun være i gang med eget cvr nr. ☺️
Lige for at sætte den på spidsen, men tanken er, at jeg ville benytte mig af lejligheden til at tale forretning med hende. Og så giv hende lidt udover det sædvanlige “lommepenge-beløb”, så hun får blod på tanden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER