Mette A.

Brun i hovedbunden?

7 indlæg i dette emne

Lise fik feber igår og har haft høj feber hele dagen idag. Igår lagde jeg mærke til at hun var en smule rødlig og skællede lidt i hovedbunden bag det ene øre. Hun har aldrig rigtig skællet før og har kun haft arp 1 gang, da hun var helt lille. Og det var ikke ret slemt.

Men så her til aften lagde jeg så mærke til at stort set hele hendes hovedbund var blevet sådan brun i det! Det går helt ud i toppen af panden lidt ud over hårgrænsen. Jeg kan se lidt skæl/skorper her og der også, men hovedsageligt har bunden bare fået en brun farve. Synes det ser meget mystisk ud og det er godt nok kommet hurtigt!

Vi vasker næsten kun hendes hår i rent vand og kun ca. 2 gange om ugen. En gang imellem bliver det lige vasket med babyshampoo, hvis hun har haft smurt mad i håret eller lign.

 

Tror I det kan have noget med feberen at gøre? Nogen der har oplevet noget lignende?

 

Nu er hun puttet, men hvis det stadig er der imorgen kan jeg lige se om jeg kan få et billede af det, hvor det er synligt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er arp... Lyder i hvert fald sådan. Min søn er forsynet med en vild hårpragt og han fik det igen for nylig som 1 1/2 årig. Kommer af sved. Vi fjerner det med babyolie og lusekam,,, :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er arp... Lyder i hvert fald sådan. Min søn er forsynet med en vild hårpragt og han fik det igen for nylig som 1 1/2 årig. Kommer af sved. Vi fjerner det med babyolie og lusekam,,, :)

Det ville ikke være så underligt, hvis det er pga. sved, så varmt som hun har haft det idag og igår. Men synes bare at arp plejer at være sådan et tykt lag man kan pille/skrabe af? Med store skæl på? Synes mere her at det bare er selve huden der er blevet brun... men må lige kigge nærmere på det imorgen, det ville da være dejligt, hvis det var noget uskadeligt, der lige kunne løses forholdsvist nemt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Arp kan se meget forskelligt ud, det kan ligne at huden er brun som du beskriver. Jeg forebygger det ved at rede Mies hår med en lusekam efter bad en gang i ugen, men Mies hår er bare heller ikke så langt som Lises.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Arp kan se meget forskelligt ud, det kan ligne at huden er brun som du beskriver. Jeg forebygger det ved at rede Mies hår med en lusekam efter bad en gang i ugen, men Mies hår er bare heller ikke så langt som Lises.

Ja det er nok bare det. Vi reder dog Lises hår med en kam 2 gange om dagen, så det skulle man tro var nok til at holde det væk.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det er nok bare det. Vi reder dog Lises hår med en kam 2 gange om dagen, så det skulle man tro var nok til at holde det væk.

Ja egentlig, måske i skal rede hen over hårbunden så kammen "kradser", man reder jo mere håret end selve hårbunden. Jeg ville baby olie i et par timer, efterfulgt af et langt bad med grundig hårvask og så se om ikke man kan få det brune væk med en luse kam, eller i det mindste kradse lidt flager af så man ved det er det.

Arp er vel egentlig bare børne udgaven af skæl?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja egentlig, måske i skal rede hen over hårbunden så kammen "kradser", man reder jo mere håret end selve hårbunden. Jeg ville baby olie i et par timer, efterfulgt af et langt bad med grundig hårvask og så se om ikke man kan få det brune væk med en luse kam, eller i det mindste kradse lidt flager af så man ved det er det.

Arp er vel egentlig bare børne udgaven af skæl?

Jeg plejer altid at rede godt ned i hovedbunden, så kammen lige kradser og stimulerer blodomløbet, men det er åbenbart ikke altid nok. Hun er lidt træt af mig nu, fordi jeg har pillet så meget i håret for at se på det, så hun vil ikke have babyolie i... Men jeg må lige se om det lykkedes lidt senere idag, evt. mens hun er plantet foran fjernsynet, det gør det nogle gange lidt lettere :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER