Katrinemus

Næsten positiv, og så ikke dagen efter!?

466 indlæg i dette emne

Hej piger :)

Nå, nu har jeg snust rundt herinde så længe, måske jeg skulle komme lidt på banen;)

Jeg har fået fjernet min spiral for lidt over 1 mdr. siden og havde første menstruations dag den 6 april og sidste dag den 12, jeg har ikke haft menstruation i den tid jeg har haft min hormon spiral, som var knap 5 år, så kender overhovedet ikke min cyklus. Jeg har testet med ægløsningstest siden mandag den 14, og så hver dag frem til i dag.

Testen var næsten positiv i går, og håbede så den var bragede positiv her til morgen, men nej, mindre. Jeg er virkelig forvirret, for tænker kan den allerede være væk, inden den næsten var der?

Jeg har aldrig før spiralen kunne mærke noget ved ægløsning, men det er jeg slet ikke i tvivl om jeg kan nu. Har haft så ondt i går og i dag.

Hvor om alt er, nogle gode råd er så velkommen, er på herrens mark, det er første gang jeg er i gang med PB, så er virkelig grøn;)

Ha' en dejlig aften og god påske:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Velkommen på banen :balloons

Ved du noget om din krop, der skulle mindske chancen for at blive gravid? Hvis ikke, så vil mit råd være, at vente mindst 3 måneder med ÆL-test, og i den periode "bare" have regelmæssig sex, måske lidt ekstra, hvis du kan mærke ÆL.

Det er selvfølgelig en temperamentssag, hvor meget man har lyst til at teste, og jeg er helt med på at den der "bare lad være med at tænk på det" kan være helt urealistisk, men jeg tænker lidt, at hvis du - umiddelbart - har en almindelig krop med almindelig cyklus og at du endda kan mærke ÆL, så kan ÆL-testene måske forvirre og frustrere mere end at hjælpe?

Giver det mening? :unsure

Held og lykke i hvert fald :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Velkommen på banen :balloons

Ved du noget om din krop, der skulle mindske chancen for at blive gravid? Hvis ikke, så vil mit råd være, at vente mindst 3 måneder med ÆL-test, og i den periode "bare" have regelmæssig sex, måske lidt ekstra, hvis du kan mærke ÆL.

Det er selvfølgelig en temperamentssag, hvor meget man har lyst til at teste, og jeg er helt med på at den der "bare lad være med at tænk på det" kan være helt urealistisk, men jeg tænker lidt, at hvis du - umiddelbart - har en almindelig krop med almindelig cyklus og at du endda kan mærke ÆL, så kan ÆL-testene måske forvirre og frustrere mere end at hjælpe?

Giver det mening? :unsure

Held og lykke i hvert fald :goodluck

Hvor er du sød, tak:)

Nej, jeg har ingen mistanke om at min krop skulle have en mindre chance for graviditet, har tidligere før spiralen haft helt alm. cyklus. Kan godt følge dig i det med de test, det er lidt forvirrende, og særlig når man er så ny i den her verden;)

Det giver rigtig god mening, men er bare helt vildt spændt på det hele. Ja jeg styrer lige mine hormoner;)

De manglende smileys skyldes jeg er på iPad, og det kan den ikke lige hitte ud af, eller også kan jeg bare ikke;)

Tak for dit svar, det var sødt af dig og god påske:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Umiddelbart lyder det meget tidligt at have ægløsning så kort efter menstruation.

Ægløsning kommer jo ca. 14 dage før næste menstruations førstedag. Hvis du har ægløsning i dag 17. April, så vil din cyklus fra sidste menstruation til næste være ca. 26 dage. I. Dit tilfælde vil cyklussen være endnu kortere.

Jeg tænker ligesom barbamama at det er meget tidligt at bruge tests i forhold til din fornemmelse og den tid I har forsøgt. Med 5 år uden menstruation kan der sagtens gå lidt tid før kroppen er helt klar til babyprojektet.

Men held og lykke med det. Jeg håber på to streger hurtigt for jer ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Umiddelbart lyder det meget tidligt at have ægløsning så kort efter menstruation.

Ægløsning kommer jo ca. 14 dage før næste menstruations førstedag. Hvis du har ægløsning i dag 17. April, så vil din cyklus fra sidste menstruation til næste være ca. 26 dage. I. Dit tilfælde vil cyklussen være endnu kortere.

Jeg tænker ligesom barbamama at det er meget tidligt at bruge tests i forhold til din fornemmelse og den tid I har forsøgt. Med 5 år uden menstruation kan der sagtens gå lidt tid før kroppen er helt klar til babyprojektet.

Men held og lykke med det. Jeg håber på to streger hurtigt for jer ;-)

Ja, jeg tænkte også det var meget hurtigt, med ægløsning allerede nu, men det var fordi jeg havde så ondt, og når jeg googlede lidt om ægløsning, så var det de beskrevende smerter jeg havde. Jeg må tage det som det kommer:) hastværk er lastværk er det ikke sådan man siger;)

Tak for håbet, det ville være herligt:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var forresten selv henne og snuse til både ÆL-test og "far-vitaminer" da vi startede pb (for 2,5 år siden - vildt at tænke på! :o), og det råd jeg gav (altså at prøve uden "hjælpemidler" i 3 måneder) var det som matas ekspedienten gav mig. Og jeg blev så gravid i første forsøg :)

Bare lige for at sige, at jeg bestemt godt kan forstå spændingen og forvirringen og lysten til at teste og "gøre noget". :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var forresten selv henne og snuse til både ÆL-test og "far-vitaminer" da vi startede pb (for 2,5 år siden - vildt at tænke på! :o), og det råd jeg gav (altså at prøve uden "hjælpemidler" i 3 måneder) var det som matas ekspedienten gav mig. Og jeg blev så gravid i første forsøg :)

Bare lige for at sige, at jeg bestemt godt kan forstå spændingen og forvirringen og lysten til at teste og "gøre noget". :)

Den var sød, ja man bliver et lille monster, og jeg burde skamme mig, når det hele er så nyt i projektet, tænker på dem som knokler i meget meget lang tid.

Jeg sender lige baby støv til alle i babyklar:)

Det kommer når det komme, og fedt for jer i første forsøg:) hvor cool er det ikke lige;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså, jeg har brugt ÆL test fra første cyklus efter p-pille stop, og jeg har været rigtig glad for det. Det har hjulpet mig til at lære min krop og min cyklus godt at kende. Så jeg kan sagtens forstå, at du bruger ÆL test 'allerede' :) Men forskellige metoder og tilgange virker jo for os alle :)

Når det et sagt, så har det med ÆL test altså lært mig, at en næsten-positiv test ikke gælder. Mine ÆL test varierer meget for næsten helt usynlig test-streg til ret tydelig test-streg inden de bliver positive.

Held og lykke med det :) Mon ikke du står med en positiv ÆL test inden længe :) Og hvis du vælger en mere afslappet tilgang, så også held og lykke med det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså, jeg har brugt ÆL test fra første cyklus efter p-pille stop, og jeg har været rigtig glad for det. Det har hjulpet mig til at lære min krop og min cyklus godt at kende. Så jeg kan sagtens forstå, at du bruger ÆL test 'allerede' :) Men forskellige metoder og tilgange virker jo for os alle :)

Når det et sagt, så har det med ÆL test altså lært mig, at en næsten-positiv test ikke gælder. Mine ÆL test varierer meget for næsten helt usynlig test-streg til ret tydelig test-streg inden de bliver positive.

Held og lykke med det :) Mon ikke du står med en positiv ÆL test inden længe :) Og hvis du vælger en mere afslappet tilgang, så også held og lykke med det :)

Tak for dit svar, syntes de kan være lidt svære af aflæse, for hvis det havde været en g test, havde den være mega positiv;) det er bare lidt svært ikke at blive et test monster, ha ha;)

Kan se du skulle til samtale i går, håber det gik godt:) sender baby støv din vej:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for dit svar, syntes de kan være lidt svære af aflæse, for hvis det havde været en g test, havde den være mega positiv;) det er bare lidt svært ikke at blive et test monster, ha ha;)

Kan se du skulle til samtale i går, håber det gik godt:) sender baby støv din vej:)

Tak tak. Skal i gang med IUI (insemination) næste cyklus. :)

Min erfaring er, at hvis du er i tvivl om en ÆL test er positiv, så er den det ikke. Og når den så er positiv, er du slet ikke i tvivl. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak tak. Skal i gang med IUI (insemination) næste cyklus. :)

Min erfaring er, at hvis du er i tvivl om en ÆL test er positiv, så er den det ikke. Og når den så er positiv, er du slet ikke i tvivl. :)

Det bliver spændende, håber det kommer til at gå godt:) jeg syntes bare når g test er positiv når man se dem, så er de meget mindre tydelige end æl test, og det var lidt forvirrende. Skal jo lige lærer det hele, griner:)

Har du været i gang længe, hvis jeg må spørge? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det bliver spændende, håber det kommer til at gå godt:) jeg syntes bare når g test er positiv når man se dem, så er de meget mindre tydelige end æl test, og det var lidt forvirrende. Skal jo lige lærer det hele, griner:)

Har du været i gang længe, hvis jeg må spørge? :)

Flot, jeg kunne jo lige læse det hele der stod hos dig, sorry:( jeg krydser fingre for jer og håber den er der inden så længe:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

min personlige erfaring er, at en æltest svinger ret meget i styrke før den bliver positiv. De gange jeg selv har brugt dem, har testen kun været KNALDpositiv (dvs. næsten sort af farve i teststregen) i knapt 15 timer, og så er den negativ igen. Det går rigtig stærkt.

 

Jeg har en cyklus på omkring 30 dage og har æl imellem dag 16-18 efter sidste mens' første dag.

 

Gav det mening?

 

- Prøv at kigge efter andre tegn på æl. fx æggehvideagtigt udflåd (det ord bliver jeg bare ALDRIG ven med :D ) og øget sexlyst. Den er stensikker hver gang. Jeg synes ikke rigtig at "smerter og niv" er et pålideligt tegn på æl. Jeg mærker aldrig noget til min æl i venstre side, men i højre side plejer det at nive.. Ret mystisk.

 

Uanset hvad, så PØJPØJ med projektet! :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

min personlige erfaring er, at en æltest svinger ret meget i styrke før den bliver positiv. De gange jeg selv har brugt dem, har testen kun været KNALDpositiv (dvs. næsten sort af farve i teststregen) i knapt 15 timer, og så er den negativ igen. Det går rigtig stærkt.

 

Jeg har en cyklus på omkring 30 dage og har æl imellem dag 16-18 efter sidste mens' første dag.

 

Gav det mening?

 

- Prøv at kigge efter andre tegn på æl. fx æggehvideagtigt udflåd (det ord bliver jeg bare ALDRIG ven med :D ) og øget sexlyst. Den er stensikker hver gang. Jeg synes ikke rigtig at "smerter og niv" er et pålideligt tegn på æl. Jeg mærker aldrig noget til min æl i venstre side, men i højre side plejer det at nive.. Ret mystisk.

 

Uanset hvad, så PØJPØJ med projektet! :loveshower

Tak for dit svar, det giver rigtig fin mening:) nej, det er et skørt ord, jeg er heller ikke den store fan af det;)

Det er mystisk du mærker det i højre og ikke i venstre, kroppen er forunderlig:)

Tusind tak, glæder mig til en positiv g test lige pludselig, det bliver stort:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige endnu en ny her ;) og måtte lige svare, for kan se du skriver du tester om morgenen...

Æl er ikke god at teste for om morgenen, da man ikke laver så meget af det hormon om natten.... Test midt på dagen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige endnu en ny her ;) og måtte lige svare, for kan se du skriver du tester om morgenen...

Æl er ikke god at teste for om morgenen, da man ikke laver så meget af det hormon om natten.... Test midt på dagen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

den var ikke positiv, hvis teststregen var svagere end kontrolstregen  - den skal være lige så tydelig eller mere end kontrolstregen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har du fået en positiv ægløsnings test nu  :) ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm..har lige taget en og der er teststregen mere tydelig end tidligere i dag. Men ikke lige så tydelig som kontrolstregen. Det var nøjagtig det samme i går. Oveni har jeg både i går og i dag haft den vildeste mavekrampe. Så det må da være ægløsning men lidt underligt, at det er over flere dage eller??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm..har lige taget en og der er teststregen mere tydelig end tidligere i dag. Men ikke lige så tydelig som kontrolstregen. Det var nøjagtig det samme i går. Oveni har jeg både i går og i dag haft den vildeste mavekrampe. Så det må da være ægløsning men lidt underligt, at det er over flere dage eller??

Man kan godt have smerter i forbindelse med ÆL i flere dage op til, og efter ÆL.

Nogle mærker slet ikke noget til ÆL.

Men du har ikke ÆL, hvis ikke teststregen er lige så tydelig eller tydligere end kontrol stregen.

Men hvis den er meget tæt på at være lige så kraftig som kontrol stregen, skal du nok teste videre, måske 2 gange i døgnet for at være sikker på at fange ÆL på testen, den er nok oppe over når de er ens og med en del farve :) , nogle kan kun teste positiv i timer, andre over flere dage. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er noget løjerligt noget. Ifølge min cyklus, havde jeg ægløsning i går. Men tænker, at manden og jeg sørger for at være sammen, og så tester jeg de næste par dage, og ser om jeg kan fange en positiv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har du fået en positiv ægløsnings test nu  :) ?

Hej:)

Er det mig du spørger om den er positiv? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige endnu en ny her ;) og måtte lige svare, for kan se du skriver du tester om morgenen...

Æl er ikke god at teste for om morgenen, da man ikke laver så meget af det hormon om natten.... Test midt på dagen

Da vi lavede nr 1 testede jeg en cyklus både morgen middag og aften og kun middag var tydeligt positiv (teststreg mørkest) aften var positiv (lige tydelige) og morgen var negativ

Så mit råd til næste cyklus (hvis ikke du er heldig og allerede er gravid)

Test middag/eftermiddag

Hilsen L der også lige har smidt spiral og netop har haft ægløsning håber på en treer

Tak for din besked, jeg vil test midt på dagen, og om eftermiddagen i den her gang:) nej, jeg er ikke så heldig at være gravid endnu, men håber det kommer:)

Tak for dit råd:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øvøv at du ikke er heldig

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej:)

Er det mig du spørger om den er positiv? :)

Ja det er jo din tråd, kan se start indlægget er lidt ældre, og spørger om du har fået din positive æl tests efterfølgende  ^_^

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER