Fru_Simonsen

Hvordan har i det? (symptomer)

305 indlæg i dette emne

Det første tegn jeg fik var utilpashed/kvalme, meget forbigå ende men fordi jeg aldrig har det sådan normalt vidste jeg der var noget uldendt ved det. Så fik jeg en Anderledes fornemmelse i brysterne. Jeg testede positiv 3+5 og havde haft mistanken i en uge ca.

Jeg har egentlig ikke været plaget af noget synderligt nogen af gangene, så det er egentlig lidt "kedligt" for mig at være gravid indtil jeg begynder at mærke liv i 4. MDR.

Hvordan har i andre det?? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Helt af h til for at være ærlig. Testede positiv i 5+1 men var slet ikke i tvivl. Har de sidste 2 uger haft konstant kvalme, og de sidste 5 dage har jeg intet kunne holde i mig, som i overhovedet, ikke engang vand :-( jeg er mega træt og har sovet ca 10-12 timer hver nat den sidste uge og mine bryster er bare mega ømme. Mad er forfærdeligt, kan ikke en gang se reklamer for mad, eller lade manden lave mad eller en kop kaffe uden at kaste op. Min lugtesans er helt hysterisk sart. Min mave er oppustet så ser allerede små gravid ud også trækker det i den hvis jeg sidder op for længe, og sent på aftenen.

Men det er alt sammen lige gyldigt for vi glæder os bare så meget til den lille drillenisse melder sin ankomst, og til at komme til scanning og hører den har det godt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er jo ret ny på banen ;) Men indtil videre er der ingen vilde symptomer, så jeg har faktisk været ret skeptisk på, om vi havde heldet med os. Ved vores datter var jeg slet ikke i tvivl fra 2+4, jeg er helt sikker på, at jeg mærkede da hun satte sig fast :huh :wub Og derefter havde jeg en oppustet og spændthed i maven konstant!

Denne gang kommer der sporadisk lidt murrende fornemmelse og spændthed, men ellers er der intet udover manglende mens :)

Er spændt på, hvad de kommende uger bringer, ved M. Fik jeg kvalme (også fulgte opkast 2 dage senere) fra uge 6 og fortsatte indtil 2 timer efter hun blev født. Håber ikke jeg skal tage sådan en omgang igen <_< Modsat så er belønningen fantastisk :wub :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har siden i lørdags hvor jeg var 6+0 haft det skidt on off hele dagen...værst om morgenen...og os om aftenen...

Er begyndt i behandling med akupunktur mod kvalme og utilpasheden...her til morgen har været den hidtil værste med opkast også....øvøv...og har sygemeldt mig i tirsdags og onsdags såå....håber at have det bedre efter påske....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke så mange symptomer

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Måske er det fjollet, men jeg bliver helt bekymret over at jeg ikke har stærkere symptomer... Jeg håber ikke der er noget galt derinde :(

men er kun 5+ det kan være at kommer snigende i løbet af en uges tid..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik først rigtig gang i symptomerne da jeg var 6+ så jeg tror ikke du skal være nervøs.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I fredags sagde jeg til gynækolog at jeg intet havde mærket og bum dagen efter fik jeg det skidt...i onsdags sagde jeg til sygeplejersken som sku gi mig akupunktur at jeg ikke havde kastet op og ja det gjorde jeg da self. igår...så de symptomer og ubehag kommer når man mindst venter det....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Måske er det fjollet, men jeg bliver helt bekymret over at jeg ikke har stærkere symptomer... Jeg håber ikke der er noget galt derinde :(

men er kun 5+ det kan være at kommer snigende i løbet af en uges tid..

Sådan havde jeg det også første gang og så kom kvalmen og trætheden ;) Symptomer er ikke lig sundhed derinde, heldigvis :kram2 Jeg forstår dog godt dit behov for at mærke graviditeten. Nyd at du har det godt OG er gravid :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I fredags sagde jeg til gynækolog at jeg intet havde mærket og bum dagen efter fik jeg det skidt...i onsdags sagde jeg til sygeplejersken som sku gi mig akupunktur at jeg ikke havde kastet op og ja det gjorde jeg da self. igår...så de symptomer og ubehag kommer når man mindst venter det....

Typisk :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er blevet træt, sover ikke så godt hen på morgenen og har fået kvalmen on/off inden for de sidste 1 1/2 - 2 uger. Synes også der er snert af madlede overfor nogle ting. Og så er mine bryster ømme - så mærkeligt, for det er de aldrig!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg mærker stadig ikke det store til graviditeten.. Kan mærke at der er noget der fylder lidt mere i underlivet, og skal måske på wc lidt oftere, men udover det er jeg mere eller mindre forskånet for symptomer.. Jeg har haft en lille snert af kvalme, hvis jeg har trukket den for langt med at spise og derfor bliver sådan rigtig sulten, men hvis jeg bare lader være med det, så har jeg ikke kvalme eller madlede. Jeg synes måske også det lugter lidt anderledes når jeg går på toilet end det gjorde før (altså nr. 1).

 

Jeg håber alt er ok derinde!

Vi har joket lidt med at det garanteret er tvillinger.. Men jeg må indrømme at jeg har svært ved at tro på der overhovedet er noget derinde før jeg har set det på en scanning. Det er egentlig ikke fordi jeg bevidst prøver at passe på mine følelser, men mere fordi jeg vitterligt ikke har ret mange symptomer. Sådan havde jeg det også sidste gang. Var faktisk helt "chokeret" over at der lå så stort et barn derinde til NF og vinkede og spjættede, for jeg kunne bare INTET mærke. Ledte endda efter den der lille bule man få når livmoderen vokser, men synes ikke jeg kunne mærke noget særligt. I den graviditet var jeg også mindre end jeg har været de andre gange, selvom det barn faktisk var det største..

 

Meget mystisk... men tiden må vise hvad det her bliver til.. :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er meget træt for tiden. De ømme bryster er begyndt at melde sin ankomst og har en del niv og murren i maven.

Det er stadigvæk meget uvirkeligt det hele. Vi har prøvet i 2 år på at blive gravide og efter en spontan abort i februar i 4+3, satser vi nu på, at baby bliver hængende frem til terminen som er den 23.12.14 :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har (desværre

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Troede lige fredag jeg endelig var færdig med det her opkast pjat, da jeg havde en hel dag uden. Det kom så ligeså hurtigt igen igår og idag :-(

Men fortalte i dag min ældste søster, hendes mand og min elskede nevø at jeg er gravid (de mistede for knap en måned siden i 11 uge) og de - især min søster blev bare så glade - måtte sige det da hun havde spurgt min mor sidste weekend om jeg var gravid fordi hun troede det.

Så nu ved min mor, stedfar, begge storesøstre, svoger og nevø det. Nu håber jeg at vi kan skjule det for svigerforældrene imorgen vi vil nemlig helst vente til nf. Og svigermor kan bare ikke holde kæft også ved mandens tvilling det med det samme og han har nul pli - altså typen der ville lægge det på facebook selvom man frabeder det.

Jer uden symptomer - jeg sender jer et kæmpe kram og en masse ønsker om at I finder lidt ro og ikke bekymre jer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Umiddelbart så kan jeg mærke i kroppen, at der sker noget.. Jeg er normalt ikke den store morgenmadsspiser før kl. 8-9, men jeg er vågnet hele påsken kl. 5.15 og har været møgsulten!

Jeg har lige været ved at køre lidt skrammel på lossepladsen, nøj det niver og værker :unsure Håber ikke jeg har løftet for tungt..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er spændt og nervøs for scanningen i morgen.....frygter så meget at der intet hjerteblink er...men igen det er ude af mine hænder så kan bare håbe det bedste !

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er spændt og nervøs for scanningen i morgen.....frygter så meget at der intet hjerteblink er...men igen det er ude af mine hænder så kan bare håbe det bedste !

Så dårligt som du har det, så er der ingen jo på isen, men den skønneste lille bebs :bd :bd

:kram

Husk at give en Update i morgen :bd :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pøjpøj med scanningen i dag!!

 

Jeg ringer til lægen når de åbner og beder om en tid til undersøgelse. Jeg forventer at blive sendt til scanning, men hvornår det ved jeg ikke.

Kvalmen er kommet snigende. Den lurer lige under overfladen..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I søndags var en god dag uden kvalme og opkast igår var kvalmen på vej tilbage men dog ku den holdes i skak så jeg undgik opkast...

Idag er vi så tilbage hvor vi var sidste uge med opkast og det hele...øv..

Har været til scanning og fosteret er nu omkring de 10 mm og jeg så et hjerte der bankede derudaf....jubii! :-)

Hun satte mig dog 2-3 dage tilbage så selvom jeg er 7+3 mente hun jeg va 7+0 eller 7+1...så termin i følge hende er så indtil videre 9. December...

Så var jeg til akupunktur og blev anbefalet at sygemelde mig for at passe på mig selv indtil jeg er ovenpå igen...så nu skal jeg ha fat i min læge....

Indtil videre har jeg bar sygemeldt mig så må vi se...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I søndags var en god dag uden kvalme og opkast igår var kvalmen på vej tilbage men dog ku den holdes i skak så jeg undgik opkast...

Idag er vi så tilbage hvor vi var sidste uge med opkast og det hele...øv..

Har været til scanning og fosteret er nu omkring de 10 mm og jeg så et hjerte der bankede derudaf....jubii! :-)

Hun satte mig dog 2-3 dage tilbage så selvom jeg er 7+3 mente hun jeg va 7+0 eller 7+1...så termin i følge hende er så indtil videre 9. December...

Så var jeg til akupunktur og blev anbefalet at sygemelde mig for at passe på mig selv indtil jeg er ovenpå igen...så nu skal jeg ha fat i min læge....

Indtil videre har jeg bar sygemeldt mig så må vi se...

:yay skønt med god skanning :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I søndags var en god dag uden kvalme og opkast igår var kvalmen på vej tilbage men dog ku den holdes i skak så jeg undgik opkast...

Idag er vi så tilbage hvor vi var sidste uge med opkast og det hele...øv..

Har været til scanning og fosteret er nu omkring de 10 mm og jeg så et hjerte der bankede derudaf....jubii! :-)

Hun satte mig dog 2-3 dage tilbage så selvom jeg er 7+3 mente hun jeg va 7+0 eller 7+1...så termin i følge hende er så indtil videre 9. December...

Så var jeg til akupunktur og blev anbefalet at sygemelde mig for at passe på mig selv indtil jeg er ovenpå igen...så nu skal jeg ha fat i min læge....

Indtil videre har jeg bar sygemeldt mig så må vi se...

Ej hvor skønt for jer

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej hvor skønt for jer

Jeg har fået brev med tid d. 2. maj til tidlig scanning.

Ihh hvor spændende, det er da lige om lidt..

Det giver altså en trykhed at have set den lille :yay 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej hvor skønt for jer

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes det er lidt skægt, at min bonusdatter har sagt til hendes mor, at hun tror jeg er gravid :huh :P Hun synes jeg havde mærkelige spisevaner :huh Jeg kan ikke komme i tanke om andet, end jeg tog et stykke kage og smed et stykke banan ovenpå :unsure Synes da ikke det er så mærkeligt :D :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER