Fru_Simonsen

Hvordan har i det? (symptomer)

305 indlæg i dette emne

Dejlig opdatering!!!!!!!!!!!!!!! Men, har de stadig ikke fundet ud af hvorfor du bliver ved med at bløde sådan?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Så kan jeg skrive en update til jer skønne piger :lovebk

Som sagt, så gik det fint, der var hjerteblink  :loveshower Blødningerne stammer formentlig fra min livmoderhals og slimhinder, der er meget røde og irriterede. Dette kan godt forårsage blødninger. Vi talte om, at det er vigtigt, at jeg lytter til kroppen og undgår for meget overbelastning, så derfor er jeg sygemeldt pga. risiko for truende abort. Livmoderhalsen var lukket, så der var ikke abortagtigt over tilstanden. MEN de målte kun fosteret til at være 6+1, hvilket den også blev målt til i torsdags, da vi var til den private skanning! Det kan skyldes, at de ikke har kunne målte rigtigt, eller at deres udstyr drillede og ikke kunne skrive gestationsalderen på bebsen, og at de selv måtte regne på det udfra mål!! Derfor skal jeg i morgen til egen læge og have taget blodprøve mhp. måling af HcG, så vi kan se, om det er steget som det skal fra sidste tirsdag til i morgen - og det får jeg svar på onsdag! Så vi tør ikke helt juble endnu, men i bund og grund er det vigtigste, at der er hjerteblink - så kan må jo håbe, at den bare lige hviler forud for en spurt  ;)

De var rigtig søde og forstående, og kunne kun give mig ret i, at det psykisk er hårdt. Men de havde mange eksempler på graviditeter der gik godt og endte med et barn på trods af blødning, det måtte jeg jo så fortælle, at jeg var klar over :P Men det gør det ikke mindre hårdt, ikke for mig i hvert fald. Som med M., gjorde de meget ud af at fortælle, at det er et øjebliksbillede de får, så derfor ved vi jo ikke hvad der sker den kommende tid. Så jeg skulle naturligvis søge læge, hvis jeg fik smerter, tiltagende blødning eller lign. Så ville de tjekke mig igen - ærger mig over, at jeg ikke spurgte dem, om det kunne skrive i journalen, at jeg altså ikke skulle vente en uge igen på at blive forstået! :blush 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jubii ønskebebs dejligt at læse :-)

Min scanning idag gik os godt. Dejlig oplevelse og gode billeder :-)

Super god opdatering :loveshower 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så kan jeg skrive en update til jer skønne piger :lovebk

Som sagt, så gik det fint, der var hjerteblink :loveshower Blødningerne stammer formentlig fra min livmoderhals og slimhinder, der er meget røde og irriterede. Dette kan godt forårsage blødninger. Vi talte om, at det er vigtigt, at jeg lytter til kroppen og undgår for meget overbelastning, så derfor er jeg sygemeldt pga. risiko for truende abort. Livmoderhalsen var lukket, så der var ikke abortagtigt over tilstanden. MEN de målte kun fosteret til at være 6+1, hvilket den også blev målt til i torsdags, da vi var til den private skanning! Det kan skyldes, at de ikke har kunne målte rigtigt, eller at deres udstyr drillede og ikke kunne skrive gestationsalderen på bebsen, og at de selv måtte regne på det udfra mål!! Derfor skal jeg i morgen til egen læge og have taget blodprøve mhp. måling af HcG, så vi kan se, om det er steget som det skal fra sidste tirsdag til i morgen - og det får jeg svar på onsdag! Så vi tør ikke helt juble endnu, men i bund og grund er det vigtigste, at der er hjerteblink - så kan må jo håbe, at den bare lige hviler forud for en spurt ;)

De var rigtig søde og forstående, og kunne kun give mig ret i, at det psykisk er hårdt. Men de havde mange eksempler på graviditeter der gik godt og endte med et barn på trods af blødning, det måtte jeg jo så fortælle, at jeg var klar over :P Men det gør det ikke mindre hårdt, ikke for mig i hvert fald. Som med M., gjorde de meget ud af at fortælle, at det er et øjebliksbillede de får, så derfor ved vi jo ikke hvad der sker den kommende tid. Så jeg skulle naturligvis søge læge, hvis jeg fik smerter, tiltagende blødning eller lign. Så ville de tjekke mig igen - ærger mig over, at jeg ikke spurgte dem, om det kunne skrive i journalen, at jeg altså ikke skulle vente en uge igen på at blive forstået! :blush

Skønt at du så hjerteblink igen :glad

Håber og tror spiren har det fint og snart tager et ryk. Ved du hvor længe du skal være sygemeldt?

:bd og pøj-pøj med blodprøve i dag :)

:kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skønt at du så hjerteblink igen :glad

Håber og tror spiren har det fint og snart tager et ryk. Ved du hvor længe du skal være sygemeldt?

:bd og pøj-pøj med blodprøve i dag :)

:kram2

I første omgang er det 14 dage, vi skal lige se, hvordan kroppen reagerer og om blødningerne fortsætter. M. Er afleveret i DP og jeg har så hele dagen til at slappe af i, altså indtil kl. 15, hvor jeg henter hende (måske før, afhænger af hvornår hun vågner fra lur ;) ). Så er spændt på, om der så slet ikke kommer blod før i eftermiddag eller hvad..

Er lidt :unsure ved tanken om sygemeldingen, ved M. Blev jeg sygemeldt i uge 6 pga. Kvalme og Opkast :blush Og kom ikke på job igen, for så stødte blødningerne til ved hende! Håber virkelig at jeg, som minimum kan komme på job bare nogle timer hver dag.. Ellers bliver tiden meget laaaang :blush Medmindre sommeren gider komme :P

Tak søde :kiss

Jeg er optimistisk i dag, men tør ikke skrive så meget, det føles som om jeg jinxer det hele :huh Håber jeg sammen med lægen finder en plan, så jeg allerede nu ved hvordan jeg forholder mig, når vi har svaret på blodprøven i morgen. Så nedtællingen er igang igen; 24 timer til afklaring.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I første omgang er det 14 dage, vi skal lige se, hvordan kroppen reagerer og om blødningerne fortsætter. M. Er afleveret i DP og jeg har så hele dagen til at slappe af i, altså indtil kl. 15, hvor jeg henter hende (måske før, afhænger af hvornår hun vågner fra lur ;) ). Så er spændt på, om der så slet ikke kommer blod før i eftermiddag eller hvad..

Er lidt :unsure ved tanken om sygemeldingen, ved M. Blev jeg sygemeldt i uge 6 pga. Kvalme og Opkast :blush Og kom ikke på job igen, for så stødte blødningerne til ved hende! Håber virkelig at jeg, som minimum kan komme på job bare nogle timer hver dag.. Ellers bliver tiden meget laaaang :blush Medmindre sommeren gider komme :P

Tak søde :kiss

Jeg er optimistisk i dag, men tør ikke skrive så meget, det føles som om jeg jinxer det hele :huh Håber jeg sammen med lægen finder en plan, så jeg allerede nu ved hvordan jeg forholder mig, når vi har svaret på blodprøven i morgen. Så nedtællingen er igang igen; 24 timer til afklaring.

 

Hold da op, det var også tidligt at blive sygemeldt :O Sikke din krop har besvær med at lave de skønne babyer. Jeg håber for dig også, at du får gevinst af denne sygemelding, så du kan få lidt tid tilbage på job i nogle måneder, i hvert fald nogle timer.

 

Jeg er optimistisk sammen med dig :kram2 Det kommer til at lykkes, det ved jeg - og så håber jeg at vejen dertil bliver så nem som mulig for dig denne gang.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har allerede taget 2½ kg på og er 10+0 i dag <_<

 

Dumme kvalme :prik (og dumme rygrad der ikke kan holde stand overfor alt muligt jeg ikke burde indtage :()

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Endnu mere dårlig idag igen med kvalme og opkast....øv for en tilbagegang...

Skal til akupunktur og have at vide om jeg skal forlænge min sygemelding...skal egentlig starte arbejde på torsdag..men kan jo godt se som jeg har det nu er det nok ikke realistisk desværre...

Men ak ja det må vel aftage før eller siden det dårligdom her....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold da op, det var også tidligt at blive sygemeldt :O Sikke din krop har besvær med at lave de skønne babyer. Jeg håber for dig også, at du får gevinst af denne sygemelding, så du kan få lidt tid tilbage på job i nogle måneder, i hvert fald nogle timer.

Jeg er optimistisk sammen med dig :kram2 Det kommer til at lykkes, det ved jeg - og så håber jeg at vejen dertil bliver så nem som mulig for dig denne gang.

:kram2

Min krop er åbenbart rigtig dårlig til at

Være gravid på nogle punkter <_< Jeg er begyndt at bløde igen, jeg har INTET lavet :blink Jeg fatter det ikke!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har allerede taget 2½ kg på og er 10+0 i dag <_<

Dumme kvalme :prik (og dumme rygrad der ikke kan holde stand overfor alt muligt jeg ikke burde indtage :()

:kram2 Kan godt forstå du er træt af det, men hvad skal man ellers stille op med kvalmen :( Det skal nok gå, måske tager du ikke så meget på senere :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Endnu mere dårlig idag igen med kvalme og opkast....øv for en tilbagegang...

Skal til akupunktur og have at vide om jeg skal forlænge min sygemelding...skal egentlig starte arbejde på torsdag..men kan jo godt se som jeg har det nu er det nok ikke realistisk desværre...

Men ak ja det må vel aftage før eller siden det dårligdom her....

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke i døjer.. Øv..

Jeg er begyndt at være generet af mit tøj når jeg bukker mig ned. Det niver og klemmer, og jeg synes der sker meget.

Er efterhånden lidt utålmodig for at blive scannet. Men mon ikke jeg snart hører noget.. Jeg ved jo reelt set ikke hvor langt henne jeg er endnu jo.

Ellers sker der ikke så meget. Har kvalme hvis jeg er sulten, og er blevet lidt sensitiv overfor mados og andre småting.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes virkelig at det er hårdt at være gravid  :boo

 

Der går ikke en dag, hvor jeg ikke har kvalme og jeg kaster også op de fleste dage.

Jeg synes generelt jeg er rigtig generet af diverse irritationer; lugte, ømme bryster, træthed, kvalme, hovedpine, mere træthed, tissetræng hele tiden, lyst til alt det forkerte mad, og pga. kvalme og træthed, har jeg slet ikke magtet at lave mad i lang tid..

 

Så har jeg "fået svar" fra lægen på blod- og urinprøver. Altså med svar, mener jeg en sekretær der sad foran computeren og læste resultaterne op for hende selv  :huh

Jeg kunne høre hende mumle noget med forhøjet levertal, protein i min urin, mangel på kalk og D-vitamin.... jeg kan slet ikke huske alt hvad hun sagde, for jeg var egentlig i chok over at hun leverede beskeden på den måde. Jeg synes umiddelbart at det lyder ret alvorligt?? Specielt det med levertal og protein :( 

 

Så skrev jeg til min læge, som mente at jeg har urinvejsinfektion - det har jeg aldrig haft før. Er det alvorligt?

Synes ikke jeg har nogle symptomer, udover hyppig vandladning, men det har jeg haft så længe jeg kan huske.

Lægen har heller ikke fortalt noget om at jeg skal igang med behandling, da han bare skrev over mail at det tydede på urinvejsinfektion og at jeg lige måtte kontakte hans nabolæge i dag for at få endelig svar, da han var på kursus. 

 

Åh, jeg synes virkelig der er mange bekymringer og tanker  :boo

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En urinvejsinfektion er ikke noget alvorligt, det er en blærebetændelse, så hvis det er det, så skal du bare i behandling. Man behøver ikke have symptomer eller spor, slet ikke som gravid ;)

Ring til lægen også få forklaret den blodprøve, så du kan få ro i sindet :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så blev blodprøven taget, så er det ventetid, igen,

Igen, igen!

Spurgte dem hvordan vi gør, hvis blodprøven er noget skidt og HcG ikke er i niveau- de lovede mig, at så skulle vi nok få styr på en plan. Så jeg må sidde på nåle og ringe til lægen 8:00 i morgen, hvor svaret jo selvfølgelig er positiv, det har vi nemlig aftalt med lægen ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så blev blodprøven taget, så er det ventetid, igen,

Igen, igen!

Spurgte dem hvordan vi gør, hvis blodprøven er noget skidt og HcG ikke er i niveau- de lovede mig, at så skulle vi nok få styr på en plan. Så jeg må sidde på nåle og ringe til lægen 8:00 i morgen, hvor svaret jo selvfølgelig er positiv, det har vi nemlig aftalt med lægen ;)

Selvfølgelig er det positivt.. :kiss Krydser alt for jer  :)  

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så ramte vi kl. 13.00 og så er maven oppustet - suk... GLÆDER mig jeg har fri og han slappe af i dunken igen... :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har I nogle gode råd til at håndtere kvalme? Jeg har haft kvalme i 1,5 uge og det hjælper kun når jeg spiser lidt. Hvis det skal fortsætte så bliver jeg da vist ret stor. Ud over kvalme er min bryster også ret ømme, men det hjælper med den rette BH.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har I nogle gode råd til at håndtere kvalme? Jeg har haft kvalme i 1,5 uge og det hjælper kun når jeg spiser lidt. Hvis det skal fortsætte så bliver jeg da vist ret stor. Ud over kvalme er min bryster også ret ømme, men det hjælper med den rette BH.

Går til akupunktur mod det....men jordemoderen siger spis og drik lidt hver eller hver anden time...hvad du indtager er ligegyldigt indtil du får det bedre igen...

Her står den på kiks, rosiner og sunlolly...især...men self os andre ting :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har I nogle gode råd til at håndtere kvalme? Jeg har haft kvalme i 1,5 uge og det hjælper kun når jeg spiser lidt. Hvis det skal fortsætte så bliver jeg da vist ret stor. Ud over kvalme er min bryster også ret ømme, men det hjælper med den rette BH.

Jeg har lidt af kvalme i 5 uger nu, og det eneste jeg har fundet ud af virker, er altså at spise lidt hele tiden og drikke masser af vand :) 

Jeg prøver at få spist med grønt og sundt, og jeg har konstant agurk, gulerødder og tomater liggende, som jeg synes virker ret godt at spise.

 

Lige så snart der går halvanden time eller mere hvor jeg ikke spiser, så bliver jeg sulten og det er bare det værste - så er jeg næsten sikker på at jeg skal kaste op. Hold sulten nede så meget som muligt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har I nogle gode råd til at håndtere kvalme? Jeg har haft kvalme i 1,5 uge og det hjælper kun når jeg spiser lidt. Hvis det skal fortsætte så bliver jeg da vist ret stor. Ud over kvalme er min bryster også ret ømme, men det hjælper med den rette BH.

Som de andre siger: spis jævnligt og hvad du har lyst til. Jeg har haft kvalme i 4-5 uger nu og skal spise mindst hveranden time. Nogle gange får jeg mere kvalme MENS jeg spiser :blink

Forhåbentlig bliver det bedre og så udligner eventuel vægtøgning sig (har selv taget 2,5 kg på allerede) - håber jeg.

:kram til dig - kvalme er :numse

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så blev blodprøven taget, så er det ventetid, igen,

Igen, igen!

Spurgte dem hvordan vi gør, hvis blodprøven er noget skidt og HcG ikke er i niveau- de lovede mig, at så skulle vi nok få styr på en plan. Så jeg må sidde på nåle og ringe til lægen 8:00 i morgen, hvor svaret jo selvfølgelig er positiv, det har vi nemlig aftalt med lægen ;)

Og sådan bliver det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Begriber ikke at man kan have kvalme og kaste op en hel dag....er nu oppe på 5 gange opkast indtil videre...og har slet ikk haft det godt bare en time idag...øv hvor er jeg ked af det pt...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Begriber ikke at man kan have kvalme og kaste op en hel dag....er nu oppe på 5 gange opkast indtil videre...og har slet ikk haft det godt bare en time idag...øv hvor er jeg ked af det pt...

Kan du ikke trøste dig med, at det betyder bebsen har det godt? Det hjælp mig igennem mine 35 uger med opkast og kvalme med M. :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes virkelig at det er hårdt at være gravid  :boo

 

Der går ikke en dag, hvor jeg ikke har kvalme og jeg kaster også op de fleste dage.

Jeg synes generelt jeg er rigtig generet af diverse irritationer; lugte, ømme bryster, træthed, kvalme, hovedpine, mere træthed, tissetræng hele tiden, lyst til alt det forkerte mad, og pga. kvalme og træthed, har jeg slet ikke magtet at lave mad i lang tid..

 

Så har jeg "fået svar" fra lægen på blod- og urinprøver. Altså med svar, mener jeg en sekretær der sad foran computeren og læste resultaterne op for hende selv  :huh

Jeg kunne høre hende mumle noget med forhøjet levertal, protein i min urin, mangel på kalk og D-vitamin.... jeg kan slet ikke huske alt hvad hun sagde, for jeg var egentlig i chok over at hun leverede beskeden på den måde. Jeg synes umiddelbart at det lyder ret alvorligt?? Specielt det med levertal og protein :(

 

Så skrev jeg til min læge, som mente at jeg har urinvejsinfektion - det har jeg aldrig haft før. Er det alvorligt?

Synes ikke jeg har nogle symptomer, udover hyppig vandladning, men det har jeg haft så længe jeg kan huske.

Lægen har heller ikke fortalt noget om at jeg skal igang med behandling, da han bare skrev over mail at det tydede på urinvejsinfektion og at jeg lige måtte kontakte hans nabolæge i dag for at få endelig svar, da han var på kursus. 

 

Åh, jeg synes virkelig der er mange bekymringer og tanker  :boo

 

Sikke da en åndsvag sekretær :( D-vitaminmangel har 80% af alle nordiske folk, så der er du ikke alene, og har du for lidt D-vitamin i kroppen, så er din optagelse af kalcium også forringet- så de 2 hænger sammen.

Når de taler om proteiner og levertal, så er det noget man måler på for at tage præklampsi i opløbet (svangerskabsforgiftning) - nu er jeg ikke sundhedsfagligt uddannet og derfor kan jeg ikke spå om hvorfor dine værdier kan være forhøjede på dette tidlige tidspunkt af graviditeten- så der synes jeg helt sikkert at du skal skrive en email til din læge, og sige at du er ked af og utryg ved den halve udmelding du fik over telefonen og gerne vil have klar besked på hvad det blodprøvesvar betyder, og hvordan du skal forholde dig til det. Det har du som minimum krav på :kram

 

Når det så er sagt, så er vitaminmangel heldigvis noget der kan gøres noget ved :) Det skal du tale med lægen om- men lad være med at spise dig af med at du bare skal tage en pille. Du finder primært D-vitamin i fisk og via sollys. Bare 30 mins belysning om dagen på hænder og ansigt kan gøre meget - så prøv om du kan komme lidt ekstra ud, når solen skinner- og lad være med at smøre med solcreme, det blokerer optagelsen.

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER