louisef

Fra 1 til 2 måltider?

8 indlæg i dette emne

Så har jeg brug for jeres hjælp igen de damer :D hvornår gik i fra 1 måltid om dagen til 2? Jeg synes alt det her "rigtig mad"-noget er rigtig svært. Hvor meget spiser jeres de små per måltid?

På forhånd tak for hjælpen! :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vega var vist 6 mdr, da hun fik to måltider. Vi startede jo langsomt op. Vi begyndte med grøden, da hun var 5,5 mdr og det var max 5 teskefulde.

Vi begyndte så ved 6 mdrs-alderen at give flere måltider om dagen, men stadig meget små portioner. Først da hun var 7 mdr var det et reelt måltid :)

Så her har det først erstattet et ammemåltid omkring 6,5-7 mdrs alderen. (Altså hun er blevet fuldt ammet til hun var 6 mdr :) )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det gjorde vi ret tidlig så vidt jeg husker... Tror vi var på 3 måltider omkring 6 mdr.

Vil anbefale Helens bog om mad, der er en madglad måned for måned hvor man går fra fuld amning/flaske til 100% mad! har brugt den meget

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det gjorde vi ret tidlig så vidt jeg husker... Tror vi var på 3 måltider omkring 6 mdr.

Vil anbefale Helens bog om mad, der er en madglad måned for måned hvor man går fra fuld amning/flaske til 100% mad! har brugt den meget

Den bruger vi også rigtig meget! :) og masser af opskrifter. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den bruger vi også rigtig meget! :) og masser af opskrifter. :)

Enig, den er rigtig god! Vi gik fra 1 til 2 måltider, da han havde knækket koden med at få den grød ned i stedet for ud! ;) Her i løbet af påsken, når vi begge er hjemme og der er ro på, så regner jeg med,at vi så småt prøver at indføre 3 "rigtige" måltider.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Enig, den er rigtig god! Vi gik fra 1 til 2 måltider, da han havde knækket koden med at få den grød ned i stedet for ud! ;) Her i løbet af påsken, når vi begge er hjemme og der er ro på, så regner jeg med,at vi så småt prøver at indføre 3 "rigtige" måltider.

  

Det gjorde vi ret tidlig så vidt jeg husker... Tror vi var på 3 måltider omkring 6 mdr.

Vil anbefale Helens bog om mad, der er en madglad måned for måned hvor man går fra fuld amning/flaske til 100% mad! har brugt den meget

 

 

Vega var vist 6 mdr, da hun fik to måltider. Vi startede jo langsomt op. Vi begyndte med grøden, da hun var 5,5 mdr og det var max 5 teskefulde.

Vi begyndte så ved 6 mdrs-alderen at give flere måltider om dagen, men stadig meget små portioner. Først da hun var 7 mdr var det et reelt måltid :)

Så her har det først erstattet et ammemåltid omkring 6,5-7 mdrs alderen. (Altså hun er blevet fuldt ammet til hun var 6 mdr :) )

Magnet ak for svar alle 3! :biglove

Jeg har faktisk lånt Helens bog på biblioteket og læst det alderssvarende kapitel. Jeg synes bare ikke der står så meget om hvornår man udvider til flere måltider? Blot at før 6 mdr bør de ikke spise sig mæt i mad, da de stadig skal have mælk, men at ved 6 mdr bør de få mad 3 gange om dagen?

Andrea har aldrig haft den mest faste rytme om dagen, så jeg har aldrig gået meget op i klokkeslæt ift søvn og amning, men fulgt hendes behov. Derfor ved jeg heller ikke præcist vor meget maden har påvirket amningen, min opfattelse er dog at hun stadig fuldammes. Hun har fået frokostgrød i 3 uger nu. I dag spiste hun mest (grød lavet på 1/2 dl vand og tilsat MM til rette konsistens + 2 tsk frugttgrød). Hun er nu begyndt at virke som hun "forstår" det. I starten var det mest bare sjovt, men nu er hun utålmodig, rækker ud over maden, åbner munden efter det osv.

Jeg overvejer at begynde lige så stille med mos til aftensmad, hvordan synes i det lyder?

Arghh jeg synes det er svært! Amning var sååå meget nemmere :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes det lyder fornuftigt. I bogen står der i oversigten over 4-6 mdr at man går over til 2 måltider, når det kører godt med det ene måltid.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ville helt sikkert også begynde på måltid nr 2 nu

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER