Ema

de der tigerspring...

7 indlæg i dette emne

Hvordan er det lige med de der tigerspring, kan de komme tidligere end det er meningen?

Freja er 4,5 uge gammel, men er jo født en uge før termin, så i følge terminen er hun jo kun 3,5 uge.

Men de sidste to dage har hun bare været pyller og virkelig været i dårligt humør i al sin vågen tid og hun nægter at sove. Det tager flere timer at få hende til at falde i søvn og kræver mindst 1, men helst flere hysteriske hyleture, hvor hun er helt utrøstelig. Altså naboerne må jo tro vi mishandler hende

Kan det være det første tigerspring allerede?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det tror jeg bestemt - hos os kommer de i snit 14 "før" tid..

Alle børn er forskellige og tror ikke man kan sige 100% præcist hvornår de kommer.. - vores er heller ikke helt så lange som de siger..

Så kig på dig barn, følg din mavefornemmelse.. Holde hende tæt, vær rolig og udstrål at det nok skal gå.

Vi overlevede med at vikle vores søn fast på mig. Hud til hud i enorme mængder og ro.. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, det er jo lige det med den der mavefornemmelse.

Freja har nemlig haft rigtig ondt i maven i starten af ugen også, men det her føles bare anderledes, selvom min mand ikke kan mærke forskel.

Men han har jo heller ikke gået hjemme med hende...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Storm er også generelt et par dage foran med de tigerspring der, så jeg kan ikke se hvorfor Freja ikke skulle kunne være et par uger foran.. :) Så hvis du ser på din datter og tænker tigerspring, så er det garanteret et tigerspring! :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stol på din mavefornemmelse :) det er SÅ svært i starten, men tro på det :)

Og selvom fædre er kærlige, FAR og godt kan mærke der er NOGET - så tror jeg det er svært for dem at mærke om det er det ene eller det andet..

Min mand synes de der tigerspring var noget hippiefis i starten, og troede slet ikke på det.. De tog ca to sprin før han var overbevist om, at der sker noget i det lille menneske i bestemte perioder :) han er begyndt at kunne lure optrækket også, og plejer at komme og spørge, om det er ved at være ;)

Det bliver bedre for hver gang, du får en masse erfaring med hendes behov i de perioder. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er også værd at have i baghovedet at når de er 3 uger, 6 uger, 3 mdr og 6 mdr (nogle så "heldige" også ved 4 mdr) at så er der noget der hedder appetit-spring... det oplevede vi i høj grad med vores datter. Og det betød at nogle dage/nætter - det var mest om natten, at der vågnede vores datter ind imellem med 1½ times mellemrum og var ulykkelig - fordi hun havde brug for at blive ammet. - Alt sammen for at naturligt sætte mælkeproduktionen op. 

 

Så udover de "fantastiske" tigerspring, så kan man også opleve appetit-spring.... 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Appetit spring er det i hvert fald ikke, for hun er mindre interesseret i brystet end nnormalt. Altså hun spiser fint, men skal lige "overtales" en gang i mellem.

Tror vi håber på en tiger, så er det da overstået

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER