Mistel

Erfaring med børnesikring - Ikea, andet?

9 indlæg i dette emne

Hej Piger.

 

Ja, altså, Vitus kan ikke kravle endnu, men det er sørme ikke fordi, han ikke prøver! ;) Så jeg tænker, at vi skal være lidt på forkant og se at få børnesikret hjemmet, så han ikke kan komme til rengøringsmidler, skarpe køkkenredskaber og alt det der. Jeg tænker, jeg vil købe Ikeas skuffe/skabssikringer, fordi det er så dejligt billigt, og vi har godt nok mange skabe! Men det skal jo først og fremmest være godt. Så er der nogen, der har erfaring med Ikeas system? Nogen der hellere vil anbefale noget andet? Jeg hører gerne det hele.

 

Det er i øvrigt disse jeg taler om: http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/90148691/ 

Og den her til sådan et dobbeltskab under vasken http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/90278098/ Eller er der nogen der har et bedre forslag end lige denne? Den kan nemlig ikke sidde utilgængelig for ham....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har dem du linker til og de fungerer fint for os. Lasse kan i hvert fald ikk bryde dem op ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har dem du linker til og de fungerer fint for os. Lasse kan i hvert fald ikk bryde dem op ;)

Lyder godt! :) Bruger du også nr. 2, jeg linker til et sted, hvor han kan kommer til den?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har dem i dit første link, og jeg har egentlig været tilfreds MEN Valdemar har lært at åbne dem, så vi skal stadig være på vagt. Men der gik noget tid, før han lurede det, og det "bremser" ham stadig nok til, at vi kan nå at flytte ham, inden han får fat i noget :) Jeg ville dog ikke turde ham noget giftigt i skabe i hans højde, så rengøring mv. er kommet HØJT op i et skab, og så er der "bare" lås ved de ting, som han ikke skal tage men som ikke er akut farlige - f.eks. vaser og skraldespanden. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lyder godt! :) Bruger du også nr. 2, jeg linker til et sted, hvor han kan kommer til den?

Ja, men han har ikk kunnet greje hvordan man lige åbner den ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har dem i dit første link, og jeg har egentlig været tilfreds MEN Valdemar har lært at åbne dem, så vi skal stadig være på vagt. Men der gik noget tid, før han lurede det, og det "bremser" ham stadig nok til, at vi kan nå at flytte ham, inden han får fat i noget :) Jeg ville dog ikke turde ham noget giftigt i skabe i hans højde, så rengøring mv. er kommet HØJT op i et skab, og så er der "bare" lås ved de ting, som han ikke skal tage men som ikke er akut farlige - f.eks. vaser og skraldespanden. :)

Ok.... hm... Valdemar er 2, ikke? Vitus er kun 6 mdr... Men det kan godt være, at vi skal til at flytte rundt på tingene... Eller måske købe nogle der er ekstra svære at åbne til de skabe, hvor der er rengøringsmidler...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ok.... hm... Valdemar er 2, ikke? Vitus er kun 6 mdr... Men det kan godt være, at vi skal til at flytte rundt på tingene... Eller måske købe nogle der er ekstra svære at åbne til de skabe, hvor der er rengøringsmidler...

Valdemar bliver 2 til juli og har kunnet åbne dem i noget tid. Jeg kan faktisk ikke huske hvor længe, men jeg vil tro, det var omkring 1,5 år :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis du alligevel er i IKEA efter sikringsting, så vil jeg anbefalde de dimser de har til at sætte på dørene, så de ikke kan klemme de små fingre - dem har vi godt nok været glade for! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har de sorte til skuffer og skabe som du linker til, og jeg synes altså at det er noget hø :unsure

De skal ofte "bøjes ud" for at de virker, og vi har prøvet en del gange efterhånden at de ikke har sat sig ordentligt "i hak" efter at vi har lukket skuffer/skabe.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER