tjonse

Jerntabletter

10 indlæg i dette emne

Nu forsøger jeg lige at tage hul på et lidt prekært emne, som jeg alligevel håber I vil svare på.

I er sikkert alle - ligesom mig - begyndt at tage jerntabletter omkring uge 10, og jeg ved ikke med jer, men min mave har været fuldstændig ødelagt siden.

Jeg ved godt at de fleste får hård mave af jerntilskuddet, men sådan er det ikke i mit tilfælde, jeg får simpelthen diarré og decideret ondt i maven af dem (ja undskyld, men sådan er det altså :blush).

Jeg bruger mærket GraviJern (bruger også vitaminpillerne GraVitamin), så jeg bliver simpelthen nødt til at finde et andet mærke, som min mave kan tåle.

Er der nogen der har erfaring med andre mærker, som ikke er så hårde ved maven?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ja, jeg tager Hemojern og har INGEN problemer haft ..

Jeg startede ellers med kolik smerter i uge 6 netop pga. fordøjelsessystemet .. Men jeg har altså INGEN problemer haft med Hemojern :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg hører godtnok ikke til her, men jeg tager dem i den sekskantede bøtte (den er grøn og hvid mener jeg) kan desværre ikke lige huske mærket, men de er købt i Kvickly.

Og jeg har på ingen måde kunnet mærke på min mave at jeg er begyndt at spise jern.

Mht GraVitamin - så tager du dem vel ikke længere? Folsyren er ikke relevant at tage i forhøjet mængde, når du er så langt henne, og vil du gerne tage en multivitaminpille, så kan du jo ligeså godt tage de billigere alternativ til "normale" menesker ;D Det gør jeg i hvert fald :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg hører godtnok ikke til her, men jeg tager dem i den sekskantede bøtte (den er grøn og hvid mener jeg) kan desværre ikke lige huske mærket, men de er købt i Kvickly.

Og jeg har på ingen måde kunnet mærke på min mave at jeg er begyndt at spise jern.

Mht GraVitamin - så tager du dem vel ikke længere? Folsyren er ikke relevant at tage i forhøjet mængde, når du er så langt henne, og vil du gerne tage en multivitaminpille, så kan du jo ligeså godt tage de billigere alternativ til "normale" menesker ;D Det gør jeg i hvert fald :)

Hermed ikke sagt det skader at fortsætte med GraVitamin .. ;)

Jeg købte selv 2 glas af dem da de var på bud.. så jeg fortsætter også med GraVitamin her.. indtil der ikke er flere ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hermed ikke sagt det skader at fortsætte med GraVitamin .. ;)

Jeg købte selv 2 glas af dem da de var på bud.. så jeg fortsætter også med GraVitamin her.. indtil der ikke er flere ;)

Nej nej, selvfølgelig ikke! Der er ingen grund til at smide dem ud :D

Min pointe var bare, at de er jo dyre nok i forvejen så lidt ærgeligt at gå og bruge penge på dem uden grund!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tager GraviJern samtidig med Gravitamin, og har INGEN problemer haft.. Men tror det er meget forskelligt fra person til person.. Synes du skal spørge på apoteket om de kan forestlå nogle andre jern-piller.. Har hørt om andre der har haft problemer, og hvor det så har hjulpet at tage en ny slags jern-piller.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mange tak for jeres svar :loveshower

Det er simpelthen irriterende at gå og bøvle med maven. Især når jeg aldrig nogensinde plejer at have de problemer, ikke engang når vi er på ferie, selvom jeg absolut ikke holder mig tilbage med at kaste mig ud i diverse lokale retter.

Min blodprocent var også rigtig høj og flot da jeg var til læge første gang (inden jeg begyndte at tage jerntilskud), så jeg kan ikke lade være med at tænke på, om kroppen reagerer på, at det simpelthen er unødvendigt for mig at tage jerntilskud, men det er jo noget jeg må drøfte med jordemoderen, når jeg skal derind...

Indtil da vil jeg prøve Hemojern, og håbe at det er bedre :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik anbefalet Amino Jern (Ferrochel) som jeg købte i Matas. Fik at vide at de var ekstra skånsomme for maven og det har også været rigtigt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tager gravijern og gravitamin. Om det gir problemer ved jeg ikke, for har haft så meget bøvl med maven pga kvalmepiller.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har faktisk ikke taget graviJern i næsten to uger nu.. for tror rent faktisk aldrig jeg har haft så hård mavefør!!! :o

Jeg er seriøst næsten bange for at starte med at tage dem igen :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER