Barbamama

Simpel børnefødselsdag, mange gæster, lidt plads?

27 indlæg i dette emne

Ja jo, der er god tid endnu, men Mar er jo sommerferie-fødselsdagsbarn, så jeg vil gerne så småt begynde at tænke på det allerede nu :)

Min store dreng bliver 2 år :7himmel

Og det skal selvfølgelig fejres! Jeg vil allerhelst samle hele hans nærmeste familie hjemme hos os, men nærmeste familie er ca 20 mennesker, og vores lejlighed begynder at være meget lille, så snart der er ret meget mere end 5-7 gæster, i hvert fald når nogle af dem er bredskuldrede mænd og legende børn... Og jeg føler ikke ret meget, for at fejre dagen af tre omgange...

Jeg havde tænkt på, om man kunne holde det hos noget familie, men de eneste, der lissom har plads til at rumme os alle på én gang, der er der nogle andre grunde til, at jeg ikke rigtig synes, at det er en god idé.

Så har jeg været ude i tanker om at leje festlokale, men jeg vil bare rigtig gerne holde det simpelt. Dels for at det ikke bliver for dyrt, men også fordi både min mand og jeg mest har "temperament" til sådan noget a la kakao, boller lagkage og så slut færdig bum. Og jeg ved ikke rigtig om jeg synes, at det spiller med festlokale :rolleyes

Hvad gør I andre, der har små lejligheder, men store familier???

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har holdt Theos fødselsdage i haven :)

Det kræver selvfølgelig at man tør satse på dårligt vejr ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har holdt Theos fødselsdage i haven :)

Det kræver selvfølgelig at man tør satse på dårligt vejr ;)

Og at man har en have :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kunne det være en ide at dele gæsterne i formiddags gæster og eftermiddags gæster evt nogle til aftenkaffe hvis det virkelig bliver trangt?

(Jeg har så ikke temperament til det, men vil hellere holde over 3 dage, men måske det vil fungere for jer?)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi holder Viggas fødselsdag hen over 2 weekender, så kommer der et hold den ene weekend og et hold weekenden efter, sådan må det være her :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åbent hus, måske?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke lige noget bud, men vi havde fødselsdag 4 gange i år og det var altså ikke særlig fedt. Jeg VIL finde en løsning næste år, så må nogle måske bare undværre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ellers må i da gerne låne en have/stue.. Men det er måske lidt langt væk for jeres gæster? Eller..?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Var det måske en ide med skovtur i en park, eller kaffe og kage på en cafe?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mødes i en park til boller lagkage og boldspil... Så er der selvfølgelig igen den med vejret ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ellers må i da gerne låne en have/stue.. Men det er måske lidt langt væk for jeres gæster? Eller..?

Hvor er du sød :kram2 Men ja, jeg tror det bliver lidt langt :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Gode bud ellers! Vi har jo en dejlig park, så det kunne da godt være, at man skulle holde fødselsdagspicnic. Og den med formiddags + eftermiddags + aften kunne måske også virke...

Jeg tænker og tænker (og prøver at lokke en holdning ud af manden, der bare brummer som svar :lolhit :prik)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke lige noget bud, men vi havde fødselsdag 4 gange i år og det var altså ikke særlig fedt. Jeg VIL finde en løsning næste år, så må nogle måske bare undværre.

Altså 4 fødselsdage for W? :o

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså 4 fødselsdage for W? :o

 

Altså på 7 uger holdte vi:

 

1: fødselsdag for J (vores forældre)

2: fælles fødselsdag for W J og mig (min søster + veninde og deres tilbehør ;) )

3: fælles fødselsdag for W J og mig (min anden søster og tilbehør)

4: Williams fødselsdag (vores forældre)

5: W og mig (Js bedste forældre)

 

Så ja. Temmelig cracy. 2 og 3 skulle have været sammen, men det blev lavet om i sidste sekund. Og det værste af det hele er at William HADER sådan noget. Og så skulle igennem det så mange gange. Dumt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså på 7 uger holdte vi:

1: fødselsdag for J (vores forældre)

2: fælles fødselsdag for W J og mig (min søster + veninde og deres tilbehør ;) )

3: fælles fødselsdag for W J og mig (min anden søster og tilbehør)

4: Williams fødselsdag (vores forældre)

5: W og mig (Js bedste forældre)

Så ja. Temmelig cracy. 2 og 3 skulle have været sammen, men det blev lavet om i sidste sekund. Og det værste af det hele er at William HADER sådan noget. Og så skulle igennem det så mange gange. Dumt.

Pyh, det lyder også hårdt. Altså det er jo hyggeligt at se familie, men så meget fødselsdagshejs, ville jeg godt nok heller ikke trives med. :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er "kun" 12-15 personer når hele familien kommer til (børne)fødselsdag her. Det gør vi så 4-6 gange om året  :D uden at ha nogen stor stue har vi akkurat nok plads til, hvis vi låner nogle stole, tar havebordet ind og skubber sofabordet op i et hjørne, at alle kan sidde ned. Nogen gange har vi delt selskabet så sofaen fyldes og resten sidder til bords. Men under alle omstændigheder, så nyder vi at ha alle samlet, festen skal ikke være så lang, så invitationerne indeholder som regel et ca slut tidspunkt, og hvis det er med frokost eller aftensmad så er der gerne en "pause" i midten, hvor dem der vil går en tur/går på legepladsen og resten leger med deres smartphones eller snakker osv. Vi er også til de uformelle små sammenkomster med hjemmelavet boller og kagemand/lagkage. Min familie har også været så søde at sige at de nyder at vi mødes hele familien her, selv om her er lidt proppet når det sker.

 

Hvis ikke I kan få alle "presset ind" i lejligheden samtidig, evt med en indbygget udendørs "pause" så tænker jeg det kunne være en ide at have 2 hold, altså invitere nogle om formiddagen og nogle om eftermiddagen, hvis I kan holde til det. Hvis jeg sku invitere til picnic fødselsdag i parken ville jeg nok sikre mig at der er et sted man kan gå indendørs hvis vejret skulle svigte på dagen. Og så er der lidt logistik i forhold til alle de ting man ku ha lyst til at ta med ud til picnic, måske skal der uddelegeres nogle opgaver så folk tager ting med selv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har inviteret i hold indtil her hvor vi bor nu. Et om formiddagen og et om eftermiddag/aften.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I har ikke et fællesrum i kan leje?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker også fælleshus/rum eller lignende?

 

Ellers er der en del steder (i hvert fald i området hvor vi bor), hvor man kan holde børnefødselsdag. F.eks legeland, sommerland, restauranter osv. :)

 

Kan det være muligt at afholde fødselsdagen hos andre familiemedlemmer?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lånt vires fælleshus - der kan være 20 mennesker og det er gratis og lige ved siden af hvor vi bor..

Mest fordi der er mulighed for at komme ud og sidde!

Vi har plads til max 6 gæster i lejligheden..

Havde vi ikke kunnet gøre det på den måde, ville jeg have taget i en park eller lignende og så med boller osv :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sidste år holdte vi det hos min moster (som bor 5 min fra os), fordi vi ikke selv havde pladsen. I år kan vi heldigvis være i stuen, men håber da på godt vejr, så vi kan være i haven.

 

Altså det var vel nemt, hvis I vidste det blev godt vejr, men man ved bare aldrig i DK ;)

 

Håber i finder en tilfredsstillende løsning.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg tænker om i ikke kan invitere til at mødes i ålborg zoo, Travbane, eller tivoli. Og så tage tingene med derhen, og så være i nærheden af en legeplads?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker om i kan flytte nogen af møblerne den ene dag, så der evt er plads til flere gæster i stuen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke fået kigget på alle forslagene, men kunne en picnic-skovtur-ting ikke være en mulighed, når nu det er til sommer? 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tygger lidt på alle forslagene med min kære mand synes der er læææææænge til endnu, så jeg kan ikke rigtig sige, at noget er besluttet :rolleyes

Picnic er faktisk ikke helt dumt, vi bor lige overfor en skøn park. Zoo er vi også glade for, men det bliver hurtigt ret dyrt :unsure Tivoli har lukket... Legeland er et godt bud i forhold til børnene, men jeg har umiddelbart lidt svært ved at forestille mig min mormor i legeland :D Jeg synes så også at fornemme lidt på manden, at han hælder til at leje/låne et lokale i nærheden, hvilket vel også kan være fint nok :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER