tusnelda

IVF og halvgammel mor søger solstrålehistorier;-)

3,874 indlæg i dette emne

Hvordan gik det egentlig på klinikken med den snak? Har I besluttet nogen plan? :goodluck

Hej Saga.

Tak for at du spørger :)

Vores plan er indtil nu, at få betalt os fra blodprøver. Da vores samtale med klinikken skete lige efter min sidste mens, skal vi desværre vente indtil den nogen og tyvende med at få dem taget..grunden er at jeg gerne vil have mit AMH og Fh tal. Dette fås bedst omkring 2-3 cyklusdag.

Herefter går der 10 dage, før der er svar på prøverne. Så hvis vi beslutter at der er noget at arbejde med, bliver det først i august det bliver en realitet.

Går det godt med spiren i maven? :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej Saga.

Tak for at du spørger :)

Vores plan er indtil nu, at få betalt os fra blodprøver. Da vores samtale med klinikken skete lige efter min sidste mens, skal vi desværre vente indtil den nogen og tyvende med at få dem taget..grunden er at jeg gerne vil have mit AMH og Fh tal. Dette fås bedst omkring 2-3 cyklusdag.

Herefter går der 10 dage, før der er svar på prøverne. Så hvis vi beslutter at der er noget at arbejde med, bliver det først i august det bliver en realitet.

Går det godt med spiren i maven? :kiss

Årh det er sådan noget med hvor mange æg man har tilbage...? Håber I får nogle tal der stadig kan arbejdes med :goodluck min erfaring er at 42 år er ingen alder ifht fertilitet  :D men ved ikke hvor almindeligt det er, men jeg er tilsyneladende lige så fertil som da jeg var 20. Hvis din cyklus er nogenlunde regelmæssig tænker jeg da der er håb...? Men det blir spændende at få et tal på til august.

 

Det går dejligt med mig og spiren, jeg er 14+4 og det er jo den gode tid uden besvær og med små bobler i maven :kuller  Jeg venter svar senere på ugen på NIPT blodprøve jeg fik taget, fordi mit tal til NF var i såkaldt mellemrisiko gruppe (1:399) men jeg forventer at få positivt svar da alt så flot ud på scanning og det "bare" er min alder som trækker ned i risikovurderingen. Og ellers render jeg til et hav af kontroller fordi jeg har type2 diabetes, men jeg er helt sikkert i gode hænder på Skejby sygehus. Trods bekymringer og travlhed må jeg sige jeg glæder mig utroligt meget til at blive mor igen  :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er der taget blodprøver. Nu er det bare at vente i 10 dages tid på svar, om der er flere æg tilbage hos mig (scary smiley)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Årh det er sådan noget med hvor mange æg man har tilbage...? Håber I får nogle tal der stadig kan arbejdes med :goodluck min erfaring er at 42 år er ingen alder ifht fertilitet :D men ved ikke hvor almindeligt det er, men jeg er tilsyneladende lige så fertil som da jeg var 20. Hvis din cyklus er nogenlunde regelmæssig tænker jeg da der er håb...? Men det blir spændende at få et tal på til august.

Det går dejligt med mig og spiren, jeg er 14+4 og det er jo den gode tid uden besvær og med små bobler i maven :kuller Jeg venter svar senere på ugen på NIPT blodprøve jeg fik taget, fordi mit tal til NF var i såkaldt mellemrisiko gruppe (1:399) men jeg forventer at få positivt svar da alt så flot ud på scanning og det "bare" er min alder som trækker ned i risikovurderingen. Og ellers render jeg til et hav af kontroller fordi jeg har type2 diabetes, men jeg er helt sikkert i gode hænder på Skejby sygehus. Trods bekymringer og travlhed må jeg sige jeg glæder mig utroligt meget til at blive mor igen :7himmel

Årh det er sådan noget med hvor mange æg man har tilbage...? Håber I får nogle tal der stadig kan arbejdes med :goodluck min erfaring er at 42 år er ingen alder ifht fertilitet :D men ved ikke hvor almindeligt det er, men jeg er tilsyneladende lige så fertil som da jeg var 20. Hvis din cyklus er nogenlunde regelmæssig tænker jeg da der er håb...? Men det blir spændende at få et tal på til august.

Det går dejligt med mig og spiren, jeg er 14+4 og det er jo den gode tid uden besvær og med små bobler i maven :kuller Jeg venter svar senere på ugen på NIPT blodprøve jeg fik taget, fordi mit tal til NF var i såkaldt mellemrisiko gruppe (1:399) men jeg forventer at få positivt svar da alt så flot ud på scanning og det "bare" er min alder som trækker ned i risikovurderingen. Og ellers render jeg til et hav af kontroller fordi jeg har type2 diabetes, men jeg er helt sikkert i gode hænder på Skejby sygehus. Trods bekymringer og travlhed må jeg sige jeg glæder mig utroligt meget til at blive mor igen :7himmel

Håber du fik et positivt svar på din NIPT test :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er der taget blodprøver. Nu er det bare at vente i 10 dages tid på svar, om der er flere æg tilbage hos mig (scary smiley)

Spændende Stine!! Vi overvejer at melde os til behandling ved næste cyklus start. Vi har to stk fryseæg til overs fra første gang. Så kan det være, at vi kan følges igen :D :yay Føler det godt nok meget anderledes denne gang. Har slet ikke samme uimodståelige trang til at blive gravid. Men med vores alder og fertilitet taget i betragtning, så har vi nok ikke rigtigt råd til at vente til det lige passer optimalt. Og er jo på ingen måde i tvivl om, at vi skal have flere børn. Det har jo været lige præcis så ubeskriveligt skønt, som vi drømte om :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Spændende Stine!! Vi overvejer at melde os til behandling ved næste cyklus start. Vi har to stk fryseæg til overs fra første gang. Så kan det være, at vi kan følges igen :D :yay Føler det godt nok meget anderledes denne gang. Har slet ikke samme uimodståelige trang til at blive gravid. Men med vores alder og fertilitet taget i betragtning, så har vi nok ikke rigtigt råd til at vente til det lige passer optimalt. Og er jo på ingen måde i tvivl om, at vi skal have flere børn. Det har jo været lige præcis så ubeskriveligt skønt, som vi drømte om :wub

:biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Spændende Stine!! Vi overvejer at melde os til behandling ved næste cyklus start. Vi har to stk fryseæg til overs fra første gang. Så kan det være, at vi kan følges igen :D :yay Føler det godt nok meget anderledes denne gang. Har slet ikke samme uimodståelige trang til at blive gravid. Men med vores alder og fertilitet taget i betragtning, så har vi nok ikke rigtigt råd til at vente til det lige passer optimalt. Og er jo på ingen måde i tvivl om, at vi skal have flere børn. Det har jo været lige præcis så ubeskriveligt skønt, som vi drømte om :wub

Kan rigtig godt følge dig. Til vores samtale på klinikken, tror jeg nok at de syntes vi skulle nyde lillemanden lidt længere inden vi gik i gang. Men de kunne selvfølgelig også godt se, at alderen ikke rigtig bød på den luksus. Men nu må vi se, om der er noget at arbejde med. Men ja, ens stress niveau er heldigvis bare SÅ meget anderledes denne gang. Vi har opnået det vi drømte om :kuller Hvis det sker igen, vil det være den vildeste bonus.

I må have held og lykke med opstart. Det er jo skønt at have to æg i banken :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak Stine - vi fik heldigvis positivt svar på NIPT, der var ingen downs eller trisomi 13 el 18, så nu går vi ud fra at alt er i smukkeste orden og vi blir forældre til et lille vidunder slut dec/start jan :7himmel

 

Krydser fingre for din blodprøve, så I får chancen for et lille bonus-mirakel :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det vil jo også være dejligt med børn, som kan få fornøjelse af hinanden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak Stine - vi fik heldigvis positivt svar på NIPT, der var ingen downs eller trisomi 13 el 18, så nu går vi ud fra at alt er i smukkeste orden og vi blir forældre til et lille vidunder slut dec/start jan :7himmel

Krydser fingre for din blodprøve, så I får chancen for et lille bonus-mirakel :goodluck

Stort tillykke med et lille vidunder i din mave. Simpelthen vidunderligt med positivt svar...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så fik jeg svar på blodprøverne. Alt ser heldigvis godt ud og er simpelthen så glad og overrasket. Mit AMH blev målt til 14, der ligger inden for normalen. lægen jeg talte med, blev lidt overrasket over min alder :D Så selv om jeg er en gammel kone, er jeg åbenbart stadig en yngre model indeni.

Nu skal manden afsted og have taget sine prøver og så starter cirkuset op igen, i jagten på basse nummer 2.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så fik jeg svar på blodprøverne. Alt ser heldigvis godt ud og er simpelthen så glad og overrasket. Mit AMH blev målt til 14, der ligger inden for normalen. lægen jeg talte med, blev lidt overrasket over min alder :D Så selv om jeg er en gammel kone, er jeg åbenbart stadig en yngre model indeni.

Nu skal manden afsted og have taget sine prøver og så starter cirkuset op igen, i jagten på basse nummer 2.

Uh hvor er det godt! Håber det lykkes inden længe :goodluck

 

Min zoneterapeut sagde til mig at iflg kinesisk medicin er kvinder lige frugtbare til og med de 42 år. Noget med nyre-chi (ok lidt hokuspokus :D ) men det passer i hvert fald her, og måske også for dig, vi håber!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uh hvor er det godt! Håber det lykkes inden længe :goodluck

Min zoneterapeut sagde til mig at iflg kinesisk medicin er kvinder lige frugtbare til og med de 42 år. Noget med nyre-chi (ok lidt hokuspokus :D ) men det passer i hvert fald her, og måske også for dig, vi håber!

Tak for det Saga. Jeg tager imod alt hokuspokus ;)

Håber at både du og maven har det godt? :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så fik jeg svar på blodprøverne. Alt ser heldigvis godt ud og er simpelthen så glad og overrasket. Mit AMH blev målt til 14, der ligger inden for normalen. lægen jeg talte med, blev lidt overrasket over min alder :D Så selv om jeg er en gammel kone, er jeg åbenbart stadig en yngre model indeni.

Nu skal manden afsted og have taget sine prøver og så starter cirkuset op igen, i jagten på basse nummer 2.

Dejligt med så fint et AMH :yay masser af :bd jeres vej

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for det Saga. Jeg tager imod alt hokuspokus ;)

Håber at både du og maven har det godt? :D

Jamen gode tanker og krydsede fingre tæller vel også i det regnskab så :D :Goodluck Håber du vil opdatere så vi kan heppe på lækkerbasse version 2 til jer :glad

 

Vi har det godt, tak fordi du spørger. Er snart halvvejs og endelig ved at fatte at der nok kommer en baby ud til os ved nytårstid (jeg ved godt jeg er lidt langsom - men det har været lidt turbulent at blive uplanlagt gravid, så virkeligheden rammer lidt i ryk, og nu er de værste bekymringer for graviditeten af vejen, så kan jeg begynde at bekymre mig for fødsel, amning og alt det der :rolleyes ) Vi venter endnu en pige :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen gode tanker og krydsede fingre tæller vel også i det regnskab så :D :Goodluck Håber du vil opdatere så vi kan heppe på lækkerbasse version 2 til jer :glad

Vi har det godt, tak fordi du spørger. Er snart halvvejs og endelig ved at fatte at der nok kommer en baby ud til os ved nytårstid (jeg ved godt jeg er lidt langsom - men det har været lidt turbulent at blive uplanlagt gravid, så virkeligheden rammer lidt i ryk, og nu er de værste bekymringer for graviditeten af vejen, så kan jeg begynde at bekymre mig for fødsel, amning og alt det der :rolleyes ) Vi venter endnu en pige :7himmel

Dejligt dejligt. Stort tillykke :kuller . Hvad er jeres andre børn? ( er det tre i har i forvejen?) sry for guldfiskehukommelsen (16 sek.) :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt dejligt. Stort tillykke :kuller . Hvad er jeres andre børn? ( er det tre i har i forvejen?) sry for guldfiskehukommelsen (16 sek.) :D

Du spørger bare :D Det her er min 5. (min kærestes 2.) Jeg har en dreng på 21 og piger på 19,11 og 4. Lucky me :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er alle prøver i hus. Vi missede desværre opstart i august måned. Men så er vi helt klar til at tage turen igen til september. :yay

Vi har besluttet at betale et forsøg ad gangen (dette er mandens ønske) og det er fint med mig. VI har kigget hinanden dybt i øjnene og er blevet enige om, at der skal køres 3 runder (selvf. flere hvis der er fryseæg). Hvis ikke det lykkes inden for dette tidsrum, lægger vi alle planer om nr. 2 på hylden og glæder os over vores skønne søn :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det spændende Stine :yay Og tillykke med det flotte AMH tal!!

Vi missede også august, så tror faktisk vi melder os til behandling om en lille måneds tid. Så kommer vi til at følges måske :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Krydser fingre for jer begge. Det blir spændende om der snart er små 2ere på vej :glad :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

September opstart it is :glad hepper med på sidelinjen...

Stine: elsker du er mega ung indeni :D fedt tallet er så flot ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

September opstart it is :glad hepper med på sidelinjen...

Stine: elsker du er mega ung indeni :D fedt tallet er så flot ;)

Tak Didda!! :biglove

 

 

Må indrømme at jeg er begyndt at glæde mig nu. Det bliver lidt en udfordring mht. at holde det hemmeligt på job, da vi er et meget lille kontor.

Jeg har desuden lige ansat min niece i en studiejob stilling. Så der skal findes på alternative undskyldninger, når jeg ikke kan få rykket mine undersøgelsestider :o

 

Noget helt andet......

Og så skete det jeg havde frygtet! Min søn Valdemar faldt ned fra vores meget høje seng i mandags (70 cm) og landede direkte på hovedet og blev slynget hele vejen om på ryggen. Jeg var i fuld 4 spring derind, men kunne simpelthen ikke nå ham. Det er det værste, jeg nogensinde har oplevet....puha!! Gribe telefonen og ringe 1813, have fat i manden, der selvfølgelig var til træning MED BILEN.

Faldt fuldstændig sammen da min mand kom hjem, og sad bare og hylede i lang tid  :unsure 

 

Han var ikke bevidstløs og kunne græde hjerteskærende. Tror at mit hjerte pumpede ligeså hurtigt som Valdemars. Vi kunne heldigvis nøjes med at observere ham og vække ham hver 2. time det næste døgn. Han har fået nogle grimme mærker i ansigtet, men heldigvis ikke permanente. Men det kom lige oven i en weekend med høj feber lørdag, med rallen, snot og grim hoste, og søndag hvor de første tænder lige var brudt igennem. Ydermere er han så i dag blevet sendt hjem fra vuggestuen, da han ikke vil spise eller drikke. Har siddet og grædt utrøsteligt. Så nu en tur til lægen, hvor de kan se at der heldigvis ikke er tegn på halsbetændelse, lungerne er fine. Så tror at hovedet har brug for nogle flere dage til at finde ro. Han er derudover startet på et af sine spring.

Det er ikke sjovt at være Valdemar lige nu, eller at være hans mor der er på job til kl 17 :( Har mest af alt brug for at holde om det lille myr.

 

Ja, havde vist lige brug for at komme lidt ud med det. Håber at det er i orden i dette forum? :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt med så fint et AMH :yay masser af :bd jeres vej

Hov Katrinemus, har jo slet ikke sagt tusind tak for dit søde svar :kuller

Jeg sender en masse :bd til jer også. Håber sådan for jer, at det snart må blive jeres tur.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hov Katrinemus, har jo slet ikke sagt tusind tak for dit søde svar :kuller

Jeg sender en masse :bd til jer også. Håber sådan for jer, at det snart må blive jeres tur.

Sådan går det ;) sikke noget med det styrt :O kan godt forstå du blev mega forskrækket :kram er han okay i dag?

Tak, det ville være så fantastisk :biglove

Det bliver spændende I skal igang igen :bd

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er der 1½ uge tilbage inden min menstruation kommer (ifølge mine egne beregninger) :yay  Opstart skulle derfor gerne være søndag den 11 eller dagen efter.

Er så småt ved at glæde mig, men er også begyndt at huske alle de følelser der vækkes, når man går igennem disse behandlinger (dem havde jeg nok lidt fortrængt)  :rolleyes  Håber dog på at vores tilgang til denne omgang er mere afslappet end sidste gang.

Hvad med jer Sparks, er I kommet tættere på hvornår I skal have opstart? :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER