tusnelda

IVF og halvgammel mor søger solstrålehistorier;-)

3,874 indlæg i dette emne

2 minutes ago, Stine74 said:

Argh...kan det blod lige blive væk. Det gider man altså bare ikke se! Jeg håber at det fortager sig og spiren for boret sig godt ned. Tror heller ikke hcg kan måles, før den ligger godt og trygt. 

Sender en masse positive tanker, en  masse :bd og :kram2 

Nej, vel?! Jeg synes, at det lyder rigtigt det med HCG. Men altså ellers er det bare en stor forvirring det her - har aldrig prøvet blod så tidligt før :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
6 minutes ago, Sparklinrock said:

Ok, så langt så godt. Jeg frøs også ekstra meget i går, hvilket måske kan være en indikator for det temperatur drop, der kan ske ifm. implantation :chin: Men jeg har selvfølgelig ikke 'tracked' min temperatur denne cyklus :rolleyes

 

Åh, alle de tanker og bekymringer...... Hvor er det skønt for dig Katrine, at den del nu er overstået for dig :kuller

Det kunne det da meget vel være, måske det er okay du ikke holder øje med det i denne cyklus, selvom testmonsteret så gerne vil ;):kiss 

Ja det er så mange tanker, bekymringer, uro, nervøsitet og usikkerhed forbundet med at være i behandling, kan mærke det i min egen krop når jeg læser med hos dig, det er ikke for tøsepiger :kram2:kram2 

Ja det er så befriende at den del er slut, det er faktisk rigtig dejligt, den har været hård ved mig! 

Men som M og jeg har talt om mange gange, hvis vi ikke gjorde det så fik vi jo aldrig en baby. 

Min farmor sagde så mange gange, nu skal du altså passe på dig selv, og hvorfor stopper I ikke. 

Jamen så har vi jo ikke en chance for at få en baby. Selvom det er virkelig hårdt at være i så er det jo ens virkelighed når man ikke kan lave børn naturligt. 

Jeg håber, du bliver gravid nu, søde og I ikke skal mere igennem :kram2 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

11 minutes ago, Katrinemus said:

Det kunne det da meget vel være, måske det er okay du ikke holder øje med det i denne cyklus, selvom testmonsteret så gerne vil ;):kiss 

Ja det er så mange tanker, bekymringer, uro, nervøsitet og usikkerhed forbundet med at være i behandling, kan mærke det i min egen krop når jeg læser med hos dig, det er ikke for tøsepiger :kram2:kram2 

Ja det er så befriende at den del er slut, det er faktisk rigtig dejligt, den har været hård ved mig! 

Men som M og jeg har talt om mange gange, hvis vi ikke gjorde det så fik vi jo aldrig en baby. 

Min farmor sagde så mange gange, nu skal du altså passe på dig selv, og hvorfor stopper I ikke. 

Jamen så har vi jo ikke en chance for at få en baby. Selvom det er virkelig hårdt at være i så er det jo ens virkelighed når man ikke kan lave børn naturligt. 

Jeg håber, du bliver gravid nu, søde og I ikke skal mere igennem :kram2 

Det er så dejligt, at du følger med :kram2 Der er nemlig så mange følelser forbundet med det her behandling, som man desværre kun kan forstå, når man har været møllen igennem. Og vi KAN jo ikke bare selv. Min søde (men ikke behandlingskyndige) veninde sagde i weekenden til mig, "det kan jo også bare være, at det sker af sig selv. Nu har du jo været gravid en gang". Argh!!!! Jeg bliver så skør. Nej, det gør det ikke. Min mands sædceller svømmer ikke hurtigere, fordi jeg har været gravid før. Jeg ved, at folk siger det i bedste mening, men jeg føler sådan, at det underkender vores problemstilling. Man ville da heller ikke sige til en mand med et brækket ben "det kan da være, at det vokser sammen af sig selv"??!. Altså, vi har et medicinsk problem, der kræver en medicinsk behandling. Og nej, der løser ikke sig selv. :rolleyes Ahhh.... skulle lige have luft :P

 

Jeres forløb har jo været meget længere og omfattende, end vores var i sin tid. Men jeg kan alligevel huske følelsen af, at det havde været det hele værd, når det så endeligt lykkes. :kuller  Alle forældre bliver selvfølgeligt glade for deres børn, men jeg tror alligevel, at dem der har kæmpet så hårdt for det, føler sig taknemmelige over det lille mirakel på et andet plan.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

9 minutes ago, Sparklinrock said:

Det er så dejligt, at du følger med :kram2 Der er nemlig så mange følelser forbundet med det her behandling, som man desværre kun kan forstå, når man har været møllen igennem. Og vi KAN jo ikke bare selv. Min søde (men ikke behandlingskyndige) veninde sagde i weekenden til mig, "det kan jo også bare være, at det sker af sig selv. Nu har du jo været gravid en gang". Argh!!!! Jeg bliver så skør. Nej, det gør det ikke. Min mands sædceller svømmer ikke hurtigere, fordi jeg har været gravid før. Jeg ved, at folk siger det i bedste mening, men jeg føler sådan, at det underkender vores problemstilling. Man ville da heller ikke sige til en mand med et brækket ben "det kan da være, at det vokser sammen af sig selv"??!. Altså, vi har et medicinsk problem, der kræver en medicinsk behandling. Og nej, der løser ikke sig selv. :rolleyes Ahhh.... skulle lige have luft :P

 

Jeres forløb har jo været meget længere og omfattende, end vores var i sin tid. Men jeg kan alligevel huske følelsen af, at det havde været det hele værd, når det så endeligt lykkes. :kuller  Alle forældre bliver selvfølgeligt glade for deres børn, men jeg tror alligevel, at dem der har kæmpet så hårdt for det, føler sig taknemmelige over det lille mirakel på et andet plan.

Åhhh de kære velmente kommentar :rolleyes det er så sødt de gerne vil komme med opmuntringe, men det gør bare ikke tingene lettere vel?! 

Jeg blev så træt med træt på når vi fik at vide vi skulle ikke tænke så meget over det og bare lade tingene ske! Undskyld mig, der er hormoner i stride strømme i hele hytten, skema med klokkeslæt og mange aftaler på klinikken, hvordan er det lige man gør så det IKKE FYLDER?!?!?! :rolleyes 

Der er jo nogle der bliver gravide på forunderligvis og det er fantastisk, men i manges tilfælde utopi!! 

Så fik jeg også luft :P 

 

Man kan ikke sammenligne behandlingsforløb sådan side om side, vi er jo forskellige og kommer med forskellige udgangspunkter.

Jeg står med en følelse af det har klart været det værd nu her og da vi så den lille baby til NF, det var så stort, men det har været hårdt!! Virkelig hårdt og det har taget meget på mig og min psyke at vores vej har været så lang. Det har ikke givet mening for os med en masse pauser, for vi bliver begge ældre, M blev 38 i december, og vi ville ikke udsætte det yderligere. Så det har jo været intenst med de forsøg. 

Vi føler os mega taknemmelig :wub fordi drømme jo har smuldret så mange gange. 

Men selvfølgelig blive alle forældre glad, men helt enig :kiss 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

4 minutes ago, Katrinemus said:

Åhhh de kære velmente kommentar :rolleyes det er så sødt de gerne vil komme med opmuntringe, men det gør bare ikke tingene lettere vel?! 

Jeg blev så træt med træt på når vi fik at vide vi skulle ikke tænke så meget over det og bare lade tingene ske! Undskyld mig, der er hormoner i stride strømme i hele hytten, skema med klokkeslæt og mange aftaler på klinikken, hvordan er det lige man gør så det IKKE FYLDER?!?!?! :rolleyes 

Der er jo nogle der bliver gravide på forunderligvis og det er fantastisk, men i manges tilfælde utopi!! 

Så fik jeg også luft :P 

 

Man kan ikke sammenligne behandlingsforløb sådan side om side, vi er jo forskellige og kommer med forskellige udgangspunkter.

Jeg står med en følelse af det har klart været det værd nu her og da vi så den lille baby til NF, det var så stort, men det har været hårdt!! Virkelig hårdt og det har taget meget på mig og min psyke at vores vej har været så lang. Det har ikke givet mening for os med en masse pauser, for vi bliver begge ældre, M blev 38 i december, og vi ville ikke udsætte det yderligere. Så det har jo været intenst med de forsøg. 

Vi føler os mega taknemmelig :wub fordi drømme jo har smuldret så mange gange. 

Men selvfølgelig blive alle forældre glad, men helt enig :kiss 

Årh - der fik du mig lige op i det røde felt igen - bare lad være med at tænke på :D:D Hahaha - som om, at det kan lade sig gøre. Og det får jo også helt sikkert sædcellerne til at svømme stærkere, at jeg tænker lidt mere over det :wacko

 

Forstår udemærket, at I ikke har holdt pauser. Men for pokker, sådan en langt forløb sætter sine spor. :kram2 Jeg glæder mig derfor også så underligt på jeres vegne - det bare så vidunderligt, at det rent faktisk er lykkes nu :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 minute ago, Sparklinrock said:

Årh - der fik du mig lige op i det røde felt igen - bare lad være med at tænke på :D:D Hahaha - som om, at det kan lade sig gøre. Og det får jo også helt sikkert sædcellerne til at svømme stærkere, at jeg tænker lidt mere over det :wacko

 

Forstår udemærket, at I ikke har holdt pauser. Men for pokker, sådan en langt forløb sætter sine spor. :kram2 Jeg glæder mig derfor også så underligt på jeres vegne - det bare så vidunderligt, at det rent faktisk er lykkes nu :wub

Ja, den er genial den, tænk ikke på det :gal min farmor sagde også en pude under måsen, sådan lavet de en pige i sin tid :blabla og M's gudmor, mente han bare skulle vender min på hovedet efterfølgende :lolhit (hun er så også mega skøn) 

Jo jo det er da klart sædcellerne svømmer meget hurtigere når du tænker mere over det, det er da logik :wacko 

Det var bare at trække pinen ud at holde pause, vi havde 3 måneder over sommerferien, fordi M skulle prøve et tilskud, og klinikken havde ferie, det var godt nok en laaaaaaaaaaang sommer. 

 

Det er virkelig så dejligt at du kan glæde dig sådan på vores vegne, bliver så rørt :blush tak søde :kram2 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

2 minutes ago, Katrinemus said:

Ja, den er genial den, tænk ikke på det :gal min farmor sagde også en pude under måsen, sådan lavet de en pige i sin tid :blabla og M's gudmor, mente han bare skulle vender min på hovedet efterfølgende :lolhit (hun er så også mega skøn) 

Jo jo det er da klart sædcellerne svømmer meget hurtigere når du tænker mere over det, det er da logik :wacko 

Det var bare at trække pinen ud at holde pause, vi havde 3 måneder over sommerferien, fordi M skulle prøve et tilskud, og klinikken havde ferie, det var godt nok en laaaaaaaaaaang sommer. 

 

Det er virkelig så dejligt at du kan glæde dig sådan på vores vegne, bliver så rørt :blush tak søde :kram2 

:lol alle de 'gode' råd. Det er jo helt skørt, hvad man har måtte lægge øre til :wacko

 

Det er jo fordi, jeg kender jeres historie, at det rører mig så meget, når det endeligt lykkes :biglove

 

Vi (jeg) overvejer at holde en lille bitte pause, hvis ikke det lykkes nu. Altså, der er den obligatoriske pause en cyklus. Men cyklussen derefter passer bare med juletermin. Og det har jeg alle dage sværget, at jeg ville undgå :unsure Så selvom det er irriterende, så betyder en ekstra måned nu mindre, end en 'dum' jul resten af vores liv vil gøre. Vi har nemlig allerede 5 familiefødselsdage i december, så jeg synes ikke rigtigt, at der er rum til mere. Nå, lad os håbe, at det ikke bliver aktuelt, selvom jeg nu synes, at min blødning er lidt mere mensagtig :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

3 minutes ago, Sparklinrock said:

:lol alle de 'gode' råd. Det er jo helt skørt, hvad man har måtte lægge øre til :wacko

 

Det er jo fordi, jeg kender jeres historie, at det rører mig så meget, når det endeligt lykkes :biglove

 

Vi (jeg) overvejer at holde en lille bitte pause, hvis ikke det lykkes nu. Altså, der er den obligatoriske pause en cyklus. Men cyklussen derefter passer bare med juletermin. Og det har jeg alle dage sværget, at jeg ville undgå :unsure Så selvom det er irriterende, så betyder en ekstra måned nu mindre, end en 'dum' jul resten af vores liv vil gøre. Vi har nemlig allerede 5 familiefødselsdage i december, så jeg synes ikke rigtigt, at der er rum til mere. Nå, lad os håbe, at det ikke bliver aktuelt, selvom jeg nu synes, at min blødning er lidt mere mensagtig :(

Ja, alle de dejlige :rolleyes råd ;) 

Hvor er du sød, tusind tak :kram2 M har fødselsdag en uge før jul, og det har aldrig været træls for ham heller ikke som barn. Men forstår godt tanker hvis der er 5 fødselsdage allerede. Men jeg er af den opfattelse at hvis baby vil have fødselsdag i december så er det sådan :kram2 

Jeg tænker ikke du får mens så tidligt hvis det ikke skulle lykkes nu her, det er meget tidligt. Måske der står noget blod fra bughulen som skal ud :chin: har du sådan mens følelse omkring blødningen? :kram2 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

2 minutes ago, Katrinemus said:

Ja, alle de dejlige :rolleyes råd ;) 

Hvor er du sød, tusind tak :kram2 M har fødselsdag en uge før jul, og det har aldrig været træls for ham heller ikke som barn. Men forstår godt tanker hvis der er 5 fødselsdage allerede. Men jeg er af den opfattelse at hvis baby vil have fødselsdag i december så er det sådan :kram2 

Jeg tænker ikke du får mens så tidligt hvis det ikke skulle lykkes nu her, det er meget tidligt. Måske der står noget blod fra bughulen som skal ud :chin: har du sådan mens følelse omkring blødningen? :kram2 

 

Sat på spidsen, ville det også være OK med fødselsdag inden jul. Det er nok bare dagene fra ca 20. december til ca 10. januar, jeg gerne vil undgå. De er fyldt med så meget andet. Og da der desværre ikke helt er garantier for, at baby bliver leveret på terminsdatoen, så skal der være buffertid udenom. Nå, vi må se, hvad vi føler, hvis/når vi når så langt.

 

Havde ikke mens følelse i går, I dag har jeg nok lidt. Det gør mens-agtigt ondt (har faktisk lige taget et par paracematol for det). Og føler mig lidt mens-agtig i kroppen, sådan lidt fysisk udmattet (det gør jeg som regel omkr CD1). Men psykisk føles det overhovedet ikke mens-agtigt. Der plejer mit humør altid at lette gevaldigt, og jeg er sådan lidt nede i dag :(

 

Tænker også, at det kan være noget andet. Men altså blod i bughulen, burde det ikke blive ført væk via blod- eller lymfesystemet :chin: Jeg kan ikke helt se, hvordan det skulle kunne komme ind i livmoderen, og så komme ud vaginalt? :unsure Ej, jeg ved slet ikke nok om det :unsure Nu må jeg observerer hvad der sker, og så må vi tale med klinikken i næste uge.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå, har talt med Trianglen. De vi gerne have, at jeg skal komme forbi til en BP i morgen tidlig. Så det må jeg gøre. Kan dog ikke helt forestille mig, at der kan komme så meget ud af en HCG måling lige nu...... :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

18 hours ago, Sparklinrock said:

Nå, har talt med Trianglen. De vi gerne have, at jeg skal komme forbi til en BP i morgen tidlig. Så det må jeg gøre. Kan dog ikke helt forestille mig, at der kan komme så meget ud af en HCG måling lige nu...... :unsure

Jamen altså :kram2 jeg håber det kan give en afklaring, søde du :kram2:kram2 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Status update 3+4: Spejlblank negativ test her til morgen. Jeg bløder stadig. Det er helt mørkerødt og mere kraftigt nu, og jeg er nu ret overbevist om, at det er mens, der er kommet tidligt. Min egen lille tolkning er, at kroppen ikke helt har forstået at den skulle lave ægløsning på basis af Suprefact. Hele ugen op til ÆU havde jeg vildt mange ÆL symptomer (ÆL slim i absurde mængder og ømme brysvorter), så jeg tror, at kroppen tror, at ÆL har ligget tidligere, og derfor begynder den også at bløde tidligere.

Jeg har fået taget HCG BP her til morgen. Den får jeg svar på i eftermiddag. Jeg kender dog godt svaret allerede. Sidst kunne min g-test opfange HCG på 5, og i dag er testen 100% blank, så HCG må altså være 0. Jeg føler mig ærligt talt lidt fjollet, at jeg bliver ved med at tage Østradiol og Lutinus.

Nå, jeg er som sådan ikke rigtig ked af det. Jeg føler mig nærmest i stedet helt tom. Mit håb om, at PB2 skulle gå lige så nemt som PB1 er brast. Min drøm om en efterårs-oktober baby er brast. Mit håb om, at PB2 blev økonomisk overkommeligt, er nok heller ikke realistisk mere.

Vi har selvfølgelig 2 blastoer i fryseren endnu. Og dem skal skal vi have gang i om et par måneder. Men inden da må vi have en samtale med lægen. Denne cyklus startede så godt, men endte med smertefuld ÆU, risiko for overstimulering, en cyste der sprang, og en mens der kom 5-6 dage før tid. Ikke helt optimalt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

@Sparklinrock hvor er jeg ked af at læse din drøm er brast mht. PB2 ville være som PB1 :kram2 

jeg havde også håbet for jer det ville gå lige så nemt og smertefrit :kiss man er bare desværre ikke selv herre over tingenes gang :( 

Jeg ville klart sende gode tanker til de frysblastocyster :wub 

 

Jeg oplevede med suprefact at have mange modne æg kontra ovitrelle, men det er jo individuelt hvordan man oplever tingene :kram2 

God plan med en snak med lægen inden evt. Fryseæg. 

Tanker din vej :kiss 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 hour ago, Katrinemus said:

@Sparklinrock hvor er jeg ked af at læse din drøm er brast mht. PB2 ville være som PB1 :kram2 

jeg havde også håbet for jer det ville gå lige så nemt og smertefrit :kiss man er bare desværre ikke selv herre over tingenes gang :( 

Jeg ville klart sende gode tanker til de frysblastocyster :wub 

 

Jeg oplevede med suprefact at have mange modne æg kontra ovitrelle, men det er jo individuelt hvordan man oplever tingene :kram2 

God plan med en snak med lægen inden evt. Fryseæg. 

Tanker din vej :kiss 

Tak Katrine :kram2 Nej, man er desværre bare slet ikke herre over noget i denne proces. Kroppen er helt sin egen, og det er ikke til gennemskue, hvorfor den reagerer forskelligt på samme type stimuli.

 

Suprefact er sikkert ganske udemærket :P Jeg har bare brug for at skylde skylden på noget  ;) Og det er det eneste, jeg lige kan komme i tanke om ;) Kan bare ikke forstå, hvorfor min krop skal lave mens 5-6 dage før tid og skylle en fuldstændig perfekt blastocyst ud?? Så skulle det selvfølgelig skyldes en GUL? Men det er da sjældent ved IVF/ICSI :chin: Nå, det er nok ikke alt, jeg skal forstå. Dybe vejrtrækninger, og så ser jeg fremad igen.

 

Jeg sidder som en gal og regner på terminsdatoer. Hvis jeg gerne vil undgå at føde mellem jul og nytår, er det så bedst med en terminsdato ca 10. dec. eller 13. januar (jeg fødte sidst 8 dage for tidligt) :chin::chin: Argh, intet af det er jo rigtigt godt...... :chin:  Nå, vi må se, hvad vi føler, når vi kommer nærmere. Aner jo heller ikke, hvordan min cyklus kommer til at opføre sig denne gang.

 

Nå, det positive ved, at det ikke skulle være nu, er at vores skønne, viljestærke, drama-søn får lov at være enebarn lidt længere. Det har jeg det rigtigt godt med.

 

PS. De har ringet fra klinikken. Prøven er selvfølgelig negativ. Men jeg skal alligevel fortsætte med pillerne de næste dage og stadig have taget BP på mandag som planlagt. Hende der ringede var overrasket over, at jeg overhovedet skulle have taget BP i dag :blink Hun sagde at sekretæren jeg talte med i går, nok havde misforstået situationen. Arrrhhhh.... mon dog? Samtalen i går var altså helt klar. Jeg er med tiden blevet lidt mindre imponeret over klinikken. Synes, de roder en lille smule.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er jeg ked af at læse, det ikke gik som håbet i denne omgang :kram2 Øv altså! Kan godt forstå at I har tanker omkring julebarn. Og det skal jo være som I synes er rigtigt. 

Jeg tror at alle klinikker har deres 'rod' at slås med. Det går bare virkelig stærkt, og der skal tjenes penge til klinikken. Så om man vil det eller ej, bliver det mere hardcore i det private. Man skal selv være den styrende i ens egne behandlinger og holde dem op på aftaler mm. 

Håber at dit møde med Trianglen bliver mere positivt ved næste møde. 

 

Håber at du er okay? :kiss 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 hour ago, Stine74 said:

Hvor er jeg ked af at læse, det ikke gik som håbet i denne omgang :kram2 Øv altså! Kan godt forstå at I har tanker omkring julebarn. Og det skal jo være som I synes er rigtigt. 

Jeg tror at alle klinikker har deres 'rod' at slås med. Det går bare virkelig stærkt, og der skal tjenes penge til klinikken. Så om man vil det eller ej, bliver det mere hardcore i det private. Man skal selv være den styrende i ens egne behandlinger og holde dem op på aftaler mm. 

Håber at dit møde med Trianglen bliver mere positivt ved næste møde. 

 

Håber at du er okay? :kiss 

Tak Stine :kiss Du rammer helt rigtigt med det hele :)

Jeg ved, at det med ønskede og ikke ønskede terminsdatoer er lidt sensitivt, og der er mange, der har det helt anderledes end jeg. Men lige for vores familie, er det ikke ideelt med juletermin. Nå, vi må se, hvordan cyklus flasker sig, når vi kommer tættere på.

Nej, du har nok ret. Der er fart over feltet! Jeg tror, at jeg bliver nødt til lige at have en opfølgende samtale med lægen, når jeg er forbi officielt testdag. En ting er, at jeg ikke er gravid. Men en anden ting er, at jeg er startet med at bløde så tidligt. Jeg ved godt, at de ikke kan give et entydigt svar, men jeg har bare brug for lige at vende det hele med lægen. Min cyklus endte på 22 dage - det er 10 dage kortere end jeg nogensinde har prøvet. Det kan jeg altså ikke helt begribe, hvordan hænger sammen.

Jeg er egentlig overraskende OK i dag, tak :) Jeg tror nu alligevel, at der er fordel ved BP2 frem for første gang. Længslen efter en lille bitte baby er ikke så stor og altoverskyggende nu, da jeg jo allerede har en stor kærlighed derhjemme :wub Jeg ønsker inderligt, at vi kan gøre ham til storebror. Men det er lidt nemmere (lige nu i hvert fald) at bounce tilbage.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

@Sparklinrock jeg har været lidt fraværende, men hvor er jeg ked af at læse det med din blodprøve :kram2 sådan skulle det jo ikke gå :kiss I skal gøre hvad der føles rigtig for jer mht, evt. Jule termin. 

Jeg forstår godt du er lidt træt af det rod der har været med klinikken, og håber der kommer styr på tingene fremover, det er ikke rart når man ikke føler de har styr på tingene :kram2 

Jeg håber, du er ok, tanker din vej :kram2 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

20 hours ago, Katrinemus said:

@Sparklinrock jeg har været lidt fraværende, men hvor er jeg ked af at læse det med din blodprøve :kram2 sådan skulle det jo ikke gå :kiss I skal gøre hvad der føles rigtig for jer mht, evt. Jule termin. 

Jeg forstår godt du er lidt træt af det rod der har været med klinikken, og håber der kommer styr på tingene fremover, det er ikke rart når man ikke føler de har styr på tingene :kram2 

Jeg håber, du er ok, tanker din vej :kram2 

Tak søde @Katrinemus :) Du er jo også 'videre' i systemet nu, så jeg forventer slet ikke din daglige tilstedeværelse i denne del af forum. Men det glæder mig da inderligt, når du alligevel kigger forbi :kram2

Ny BP taget i dag, og den er stadig negativ. Så nu kan vi endelig lukke denne cyklus ned, og jeg kan stoppe med Lutinus og Østradiol (som jeg har følt mig lidt fjollet at tage de sidste par dage). Det er selvfølgelig vildt irriterende, at det ikke er lykkes, men nu er det også bare rart at kunne sætte punktum og komme videre. Da jeg talte med Laboratoriet for lidt siden, sagde de at jeg kunne tale med lægen til næste scanning (ifb. opstart med fryseæg) og ellers kunne jeg jo booke en tid inden da. Jeg hælder måske lidt til at vente med den samtale til vi går i gang igen. Lige nu er jeg træt af at tage ud på klinikken hele tiden, og det er måske rarere at lægge det hele lidt bag mig i et par måneder.

Vi er stadig ikke afklarede om, hvornår vi går i gang med fryseæggene. I forbindelse med PB1, kunne alt kun gå for langsomt og tanken om frivilligt at skyde det hele et par måneder lå mig meget fjernt. Dette er dog anderledes ved PB2, kan jeg mærke. Jeg tror, at vi må se tiden og cyklus lidt an. Og så tager vi en beslutning.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

@Sparklinrock bare fordi jeg måske er 'videre' så skal man ikke glemme hvor man kom fra, behandlingsverden! 

Mine dage svinger bare helt vildt, og dermed også overskuddet. 

Hvor er jeg ked af blodprøven forsat var negativ :kram2 

jeg kan godt forstår dine tanke om forskellen på BP 1 og BP 2, I har jo en dejlig dreng nu, og det havde I ikke dengang, ventetid var det væreste, virkelig! 

I skal mærke efter hvad der er rigtig for jer, det er vel ikke 'nødvendigt' med en pause med fryseæg, hvis I ikke vil. 

Men I skal mærke efter og hvis det er en pause I skal bruge så er det dét der skal til :kram2:kram2 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 minute ago, Katrinemus said:

@Sparklinrock bare fordi jeg måske er 'videre' så skal man ikke glemme hvor man kom fra, behandlingsverden! 

Mine dage svinger bare helt vildt, og dermed også overskuddet. 

Hvor er jeg ked af blodprøven forsat var negativ :kram2 

jeg kan godt forstår dine tanke om forskellen på BP 1 og BP 2, I har jo en dejlig dreng nu, og det havde I ikke dengang, ventetid var det væreste, virkelig! 

I skal mærke efter hvad der er rigtig for jer, det er vel ikke 'nødvendigt' med en pause med fryseæg, hvis I ikke vil. 

Men I skal mærke efter og hvis det er en pause I skal bruge så er det dét der skal til :kram2:kram2 

Tak :kiss Har du det stadig så skidt med kvalme? Ih, hvor jeg håber for dig, at det snart bliver bedre!!!!

 

Ventetid ifb. PB1 er det mest uudholdelige, jeg nogensinde har prøvet. Ved PB2 er det lige så slemt, når det drejer sig om ventetid til testdag o lign. Men ind imellem behandlinger, er det heldigvis helt anderledes. So far - jeg forbeholder mig ret til at blive utålmodig igen om et par dage :P

 

Hos Trianglen SKAL man holde pause efter et friskt forsøg (det er åbentbart også en ting, der er forskellig på de forskellige klinikker :rolleyes). Men det giver meget god mening lige nu i mit konkrete tifælde. Min krop blev fyldt med så mange hormoner, store cyster mv, at det føles rigtigt, at den lige får en pause en måneds tid, så vi kan komme tilbage til normalen. Terminsdatomæssigt er det bare en lidt dum måned at holde pause i.... Hmm.... nå, det kan jeg jo spekulere i herfra til evigheden ;) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

@Sparklinrock det er op ad bakke med det kvalme og opkast, havde gode dage i sidste uge, og det var fedt :kuller 

Jeg forstå godt det med test osv. Er så lige spændende og selvfølgelig er det det og ventetiden med det er træls. 

Det giver god mening når din krop er ramt fra sidste forsøg med cyster osv. 

De kære spekulationer er der nok af ;) de er bare en del af charmen :whistling 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

@Sparklinrock mon I har besluttet hvad I vil efter den påtvungne pause? :kram2 håber det er ok jeg spørger :kiss 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

15 minutes ago, Katrinemus said:

@Sparklinrock mon I har besluttet hvad I vil efter den påtvungne pause? :kram2 håber det er ok jeg spørger :kiss 

Ja, selvfølgelig må du spørge :) Nej, vi går lidt og ruger på det. Eller det er nok mest mig, der går så højt op i den der terminsdato. Jeg tror, at det kommer an på denne cyklus længde. Min cyklus kan jo variere lidt. Jeg begynder at teste for ÆL i næste uge, og så bliver vi lidt klogere på, hvor vi ville ende, hvis det var, vi gik i gang til marts. Men jeg nu ret overbevist om, at vi springer endnu en cyklus over. Kan ikke helt overskue den der december termin, kan jeg mærke. 

 

Hvordan går det hos dig? Er maven begyndt at vokse lidt? Og hvordan går det med kvalme? Jeg håber, at det snart letter, så du kan nyde graviditeten :) Tiden som gravid er helt speciel, og den går så hurtigt (i forhold til den tid, man prøver synes jeg). :kram2 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Just now, Sparklinrock said:

Ja, selvfølgelig må du spørge :) Nej, vi går lidt og ruger på det. Eller det er nok mest mig, der går så højt op i den der terminsdato. Jeg tror, at det kommer an på denne cyklus længde. Min cyklus kan jo variere lidt. Jeg begynder at teste for ÆL i næste uge, og så bliver vi lidt klogere på, hvor vi ville ende, hvis det var, vi gik i gang til marts. Men jeg nu ret overbevist om, at vi springer endnu en cyklus over. Kan ikke helt overskue den der december termin, kan jeg mærke. 

 

Hvordan går det hos dig? Er maven begyndt at vokse lidt? Og hvordan går det med kvalme? Jeg håber, at det snart letter, så du kan nyde graviditeten :) Tiden som gravid er helt speciel, og den går så hurtigt (i forhold til den tid, man prøver synes jeg). :kram2 

 

I skal gøre det der føles rigtigt, og hvis en evt. December termin spøger i dit hovede, så er det det helt rigtige at springe en cyklus mere over :kram2 

man kan godt se en lille baby bule efterhånden :wub det er så skønt :kuller jeg har stadig meget kvalme, og opkast dagligt, men det går, selvom det ville være dejligt det ville slippe mig helt. 

Jeg synes på en måde det er vildt jeg går ind i uge 15 på onsdag, men på den anden siden så har tiden føles så lang fordi jeg har været så dårlig. 

Men om godt 5 uger er jeg halvvejs :o hvad sker der for det? :wacko:wacko det fatter jeg så slet ikke :blink 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Just now, Katrinemus said:

I skal gøre det der føles rigtigt, og hvis en evt. December termin spøger i dit hovede, så er det det helt rigtige at springe en cyklus mere over :kram2 

man kan godt se en lille baby bule efterhånden :wub det er så skønt :kuller jeg har stadig meget kvalme, og opkast dagligt, men det går, selvom det ville være dejligt det ville slippe mig helt. 

Jeg synes på en måde det er vildt jeg går ind i uge 15 på onsdag, men på den anden siden så har tiden føles så lang fordi jeg har været så dårlig. 

Men om godt 5 uger er jeg halvvejs :o hvad sker der for det? :wacko:wacko det fatter jeg så slet ikke :blink 

Tak fordi, du kan følge mig lidt. Tænker nemlig også, at jeg skal gå ind i det helhjertet og 100% næste gang. Jeg har ikke rigtigt (følelsesmæssigt og andet) råd til andet. Så der går nok lige et par måneder endnu.

 

Hvor er det synd, at du skal kæmpe så meget :kiss Jeg håber virkeligt, at det snart letter. Vildt at du nærmer dig uge 15!! Ja, tiden i starten af graviditeten er fyldt med bekymringer og den går vildt langsomt. Men pludseligt tror man mere på det, og så suser tiden altså af sted. Så spændende :):) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER