tusnelda

IVF og halvgammel mor søger solstrålehistorier;-)

3,874 indlæg i dette emne

2 minutes ago, Katrinemus said:

Hvor er det dejligt med så flotte æg, se det var så godt med det antal i går :yay:loveshower dejligt de dyrker dem videre til blastocyster :wee 

Ej altså havde vi ikke aftalt du skulle danne en masse hcg og ikke blive overstimuleret? :kram2 

hvor er det bare ikke sjovt for dig altså :kiss husker du at få hvilet og gå små ture, det er vidst den bedste kombi. 

 

Det giver vidst god mening at måle sig om livet, så man kan følge med i udviklingen :kiss 

Tak :yay Ja, har sat manden til at hente+aflevere+tage til babysvømning i dag. Kan godt mærke, at det er lidt hårdt at bære rundt på vores 11 kg dreng i øjeblikket. Ahhh, måle taljeomkreds? Smart, det havde jeg ikke tænkt på :) Har ellers vejet mig på vægten i morges, og her var alt normalt. Men kan selvfølgelig supplere med målebånd senere  :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Just now, Sparklinrock said:

Tak :yay Ja, har sat manden til at hente+aflevere+tage til babysvømning i dag. Kan godt mærke, at det er lidt hårdt at bære rundt på vores 11 kg dreng i øjeblikket. Ahhh, måle taljeomkreds? Smart, det havde jeg ikke tænkt på :) Har ellers vejet mig på vægten i morges, og her var alt normalt. Men kan selvfølgelig supplere med målebånd senere  :)

Jeg ville gøre begge dele :kram2 

god plan at sætte manden på svømning :super du skal passe på din krop nu her :kiss 

Hvornår ved I om oplægning bliver 5. Eller 6. Dagen? 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Just now, Katrinemus said:

Jeg ville gøre begge dele :kram2 

god plan at sætte manden på svømning :super du skal passe på din krop nu her :kiss 

Hvornår ved I om oplægning bliver 5. Eller 6. Dagen? 

Det må jeg gøre så :)

Ja, nemlig. Han har dog mega travlt på arbejde, så det er lidt presset. Men altså, sådan er det jo bare lige nu.

Tja, det ved vi vel først på fredag :unsure De ville ikke ringe i morgen (4. dagen), men de vil ringe igen fredag morgen med en status. Så hvis æggene er fine her, så bliver det vel ÆO fredag, og hvis der er mening i at dyrke dem en ekstra dag, så bliver det vel ÆO lørdag.  På RH brugte de ikke ÆO på 6.dagen, men det giver vel meget god mening, at æggene når blastocyststadiet i forskellige tempi.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

13 minutes ago, Sparklinrock said:

Det må jeg gøre så :)

Ja, nemlig. Han har dog mega travlt på arbejde, så det er lidt presset. Men altså, sådan er det jo bare lige nu.

Tja, det ved vi vel først på fredag :unsure De ville ikke ringe i morgen (4. dagen), men de vil ringe igen fredag morgen med en status. Så hvis æggene er fine her, så bliver det vel ÆO fredag, og hvis der er mening i at dyrke dem en ekstra dag, så bliver det vel ÆO lørdag.  På RH brugte de ikke ÆO på 6.dagen, men det giver vel meget god mening, at æggene når blastocyststadiet i forskellige tempi.

På Skejby brugte de 6. Dagen og i Skive 5. Dagen. 

Når du ikke kan så må han klare den :) 4. Dagen er de lidt for ubeslutsomme så der kan man ikke regne med dem. 

Jeg håber du får en flot blastocyst retur på fredag og en ordentlig omgang på frys :bd 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke flot :yay 

 

Jeg fik at vide, at jeg skulle veje mig og holde øje med stor vægtstigning (det kan nemlig være pga vand i bughulen) samt måle taljen. Jeg lignende en i 7. Måned! 

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

10 minutes ago, Katrinemus said:

På Skejby brugte de 6. Dagen og i Skive 5. Dagen. 

Når du ikke kan så må han klare den :) 4. Dagen er de lidt for ubeslutsomme så der kan man ikke regne med dem. 

Jeg håber du får en flot blastocyst retur på fredag og en ordentlig omgang på frys :bd 

Der kan man bare se :) Som alt andet, så varierer dette åbentbart også de forskellige steder i mellem :)

Mange tak - ja, jeg håber også inderligt. :mini-cigogne-bebe-0384:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

On Tuesday, January 17, 2017 at 10:50 AM, Katrinemus said:

Øv du bløder, gjorde du også det sidste gang? Vi fik af vide i Skive at nogle gange var der er bedre resultat med en 4/8 cellede, som blev til en graviditet, men som kunne være gået til i lab. Der var ikke en ordentlig forklaring på hvorfor, men derfor var det altid en vurdering. 

Overstimuleringen tager vidst først fart når ægget kommer retur og hvis det sætter sig fast og danner hcg. Men det håber vi ikke, jo at den sætter sig fast og danner en masse hcg, men ikke at det giver overstimulering :kiss 

Jeg er stadig underdrejet af kvalme og opkast, det slider ret meget. Jeg har fået tid til NF, men dato holder jeg lige tæt, men i næste uge først på ugen. Er så spændt og nervøs på samme tid.

 

Jeg glæder mig til du har hørt status på æggebasserne :wub 

Jeg tænkte faktisk lige på hvornår NF var for dig søde Kathrinemus :wub

 

Glæder mig til opdatering fra dig i næste uge 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

On 18/1/2017 at 10:00 AM, Sparklinrock said:

Der kan man bare se :) Som alt andet, så varierer dette åbentbart også de forskellige steder i mellem :)

Mange tak - ja, jeg håber også inderligt. :mini-cigogne-bebe-0384:

Jeg håber det går okay hos dig og den evt. Overstimulering ikke er blevet aktuel :kram2 

hvor er det spændende om du får æg retur i dag :bd:loveshower 

jeg glæder mig til du har hørt nyt fra klinikken :kiss 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

32 minutes ago, Katrinemus said:

Jeg håber det går okay hos dig og den evt. Overstimulering ikke er blevet aktuel :kram2 

hvor er det spændende om du får æg retur i dag :bd:loveshower 

jeg glæder mig til du har hørt nyt fra klinikken :kiss 

Tak søde Katrine :) Jeg er stadig ret oppustet og min mave er kæmpe stor ;) (men vægten og livviden har ikke ændret sig over de sidste 3 dage). Derudover har jeg fået en mærkelig hævelse ved lyske/bikinilinien. Men jeg har heldigvis ikke ondt mere, så tror på, at de mange liter æblejuice og vand har taget det i opløbet. Under alle omstændigheder, må lægen lige vurdere situationen, når jeg skal derud senere i dag.

 

Og så har jeg hørt fra klinikken. 1 stk blastocyst klar til oplægning i dag kl 13.00 :yay:yay Derudover var der 4 andre, der lå 'lunt i svinget' sagde hun, og dem ville hun gerne dyrke lidt videre på, så de kunne vurdere om, de kunne fryses. Så det er bare rigtigt godt synes jeg :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

2 minutes ago, Sparklinrock said:

Tak søde Katrine :) Jeg er stadig ret oppustet og min mave er kæmpe stor ;) (men vægten og livviden har ikke ændret sig over de sidste 3 dage). Derudover har jeg fået en mærkelig hævelse ved lyske/bikinilinien. Men jeg har heldigvis ikke ondt mere, så tror på, at de mange liter æblejuice og vand har taget det i opløbet. Under alle omstændigheder, må lægen lige vurdere situationen, når jeg skal derud senere i dag.

 

Og så har jeg hørt fra klinikken. 1 stk blastocyst klar til oplægning i dag kl 13.00 :yay:yay Derudover var der 4 andre, der lå 'lunt i svinget' sagde hun, og dem ville hun gerne dyrke lidt videre på, så de kunne vurdere om, de kunne fryses. Så det er bare rigtigt godt synes jeg :)

Hvor er det dejligt med en til oplægning i dag og 4 til vurdering til evt. Frys :yay:super 

det er da rigtig godt :kuller 

dejligt du forhåbentlig har kunne tage det i opløbet :kiss 

kan det være æggestokkene der lægger lidt anderledes når de har været store og fyldte af foliker? :chin: ja det må de kigge på inden de lægger op, de kan sikkert se noget på scanningen :kiss 

Hvor er det en dejlig dag når du skal have så fin en blastocyst retur :wee 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

5 minutes ago, Sparklinrock said:

Tak søde Katrine :) Jeg er stadig ret oppustet og min mave er kæmpe stor ;) (men vægten og livviden har ikke ændret sig over de sidste 3 dage). Derudover har jeg fået en mærkelig hævelse ved lyske/bikinilinien. Men jeg har heldigvis ikke ondt mere, så tror på, at de mange liter æblejuice og vand har taget det i opløbet. Under alle omstændigheder, må lægen lige vurdere situationen, når jeg skal derud senere i dag.

 

Og så har jeg hørt fra klinikken. 1 stk blastocyst klar til oplægning i dag kl 13.00 :yay:yay Derudover var der 4 andre, der lå 'lunt i svinget' sagde hun, og dem ville hun gerne dyrke lidt videre på, så de kunne vurdere om, de kunne fryses. Så det er bare rigtigt godt synes jeg :)

Yay tillykke med de fine resultat :yay 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

4 minutes ago, Katrinemus said:

Hvor er det dejligt med en til oplægning i dag og 4 til vurdering til evt. Frys :yay:super 

det er da rigtig godt :kuller 

dejligt du forhåbentlig har kunne tage det i opløbet :kiss 

kan det være æggestokkene der lægger lidt anderledes når de har været store og fyldte af foliker? :chin: ja det må de kigge på inden de lægger op, de kan sikkert se noget på scanningen :kiss 

Hvor er det en dejlig dag når du skal have så fin en blastocyst retur :wee 

Jaaaaah :yay Tak :) Tja, det kunne de da nok godt være. Jeg er overhovedet ikke øm  :unsure Men det er i højre side, som er den side, hvorfra de tog 8 æg ud. Så æggestokken har i hvert fald været under pres.

 

3 minutes ago, louisevibe said:

Yay tillykke med de fine resultat :yay 

Tak :glad Er ret spændt på, hvor mange der bliver klar til frys. Som jeg forestod kunne det være alt mellem 0 og 4. Ville blive ret glad for et par stykker i fryseren, så føles det lidt som om vi har en back-up plan, hvis (7-9-13 anti-jinx) denne blastocyst ikke lige klarer skærerne ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uhh hvor er det altså spændene.:glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pøj pøj i dag, super godt :glad 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kom til at tænke på hende der startede tråden Tusnelda..opnåede hun egentlig at blive gravid ? 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

56 minutes ago, ccc said:

Jeg kom til at tænke på hende der startede tråden Tusnelda..opnåede hun egentlig at blive gravid ? 

Nej. Tusnelda fik desværre ikke en lille ny bebs i armene, før de skrinlagde projektet :) 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

3 hours ago, Sparklinrock said:

Tak søde Katrine :) Jeg er stadig ret oppustet og min mave er kæmpe stor ;) (men vægten og livviden har ikke ændret sig over de sidste 3 dage). Derudover har jeg fået en mærkelig hævelse ved lyske/bikinilinien. Men jeg har heldigvis ikke ondt mere, så tror på, at de mange liter æblejuice og vand har taget det i opløbet. Under alle omstændigheder, må lægen lige vurdere situationen, når jeg skal derud senere i dag.

 

Og så har jeg hørt fra klinikken. 1 stk blastocyst klar til oplægning i dag kl 13.00 :yay:yay Derudover var der 4 andre, der lå 'lunt i svinget' sagde hun, og dem ville hun gerne dyrke lidt videre på, så de kunne vurdere om, de kunne fryses. Så det er bare rigtigt godt synes jeg :)

Hvor er det bare fantastisk. 

Kæmpe kram og rigtig meget pøj pøj med i dag. Og ikke mindst de fine små blastocyster. Hvor er det bare skønt :balloon

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pøj pøj med oplægningen @Sparklinrock :bd:bd 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bliver simpelthen nødt til at spørge nu :)

Hvordan laver I de blå navnefelter?? 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

4 minutes ago, Stine74 said:

Bliver simpelthen nødt til at spørge nu :)

Hvordan laver I de blå navnefelter?? 

Skriver @ så foreslår den profil navne, så vælger man den man vi omtale @Stine74 man skal skrive forbogstavet af brugernavnet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

2 hours ago, Stine74 said:

Bliver simpelthen nødt til at spørge nu :)

Hvordan laver I de blå navnefelter?? 

:lol jeg kunne heller ikke finde ud af det :D men turde ikke spørge :P 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Just now, Sparklinrock said:

:lol jeg kunne heller ikke finde ud af det :D men turde ikke spørge :P 

:haha  på BK bliver glædeligt spurgt til æl-slim, slimpropper osv osv. Men hvordan den nye hjemmeside fungere, nej der trækker vi godt nok grænsen :kram2:kiss:lol 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

3 hours ago, ccc said:

Uhh hvor er det altså spændene.:glad

 

3 hours ago, MrsMom said:

Pøj pøj i dag, super godt :glad 

 

2 hours ago, Stine74 said:

Hvor er det bare fantastisk. 

Kæmpe kram og rigtig meget pøj pøj med i dag. Og ikke mindst de fine små blastocyster. Hvor er det bare skønt :balloon

 

2 hours ago, Katrinemus said:

Pøj pøj med oplægningen @Sparklinrock :bd:bd 

 

Tak for alle 'pøj'erne og held og lykke - de virkede, for nu er jeg gravid :D 

ÆO gik bare så fint :) Min søde læge var tilbage, og jeg fik lov at se blasto-babyen, inden den blev lagt ind i hulen. Den var sååååå sød altså :wub Lægen scannede lige min mave udvendigt, og han fandt ingen væske i bughulen, så ingen overstimulering :yay Min hævede lyske synes han heller ikke var noget særligt, det var naturligt, når jeg havde fået så mange æg ud, sagde han. Jeg så den fine blasto-baby blive lagt op, og jeg har aftalt med den, at den får lov til at komme ud til oktober-ish ;) Blasto'en var en klasse 3BB, og lægen vurderer mine chancer for graviditet til over 50% :yay 

De havde allerede frosset to blasto'er ned. Og nu er der to tilbage, som de dyrker videre på, og så kommer de muligvis kommer med i fryseren i morgen. 

 

Solen skinnende på cykelturen på vej hjem, og der er helt forår i luften :) Og jeg er bare så glad :glad Det føles helt rigtigt nu. Lige nu tror jeg på det :D :mini-cigogne-bebe-0384:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

8 minutes ago, Katrinemus said:

:haha  på BK bliver glædeligt spurgt til æl-slim, slimpropper osv osv. Men hvordan den nye hjemmeside fungere, nej der trækker vi godt nok grænsen :kram2:kiss:lol 

Nemlig!! :haha

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

2 minutes ago, Sparklinrock said:

Nemlig!! :haha

:P det er da det eneste der giver mening :lolhit 

 

Sikke en dejlig opdatering :biglove:wub det er så stort at se den inden den bliver lagt op, så får man et lidt anderledes forhold til den må en eller anden måde :kuller 

Dejligt der ikke var tegn på overstimulering eller andet :yay 

Fedt med 2 på frys allerede og spændende med de sidste to :bd 

det var en god aftale du lige har lavet med den med oktober-ish er den velkommen :7himmel 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER