tusnelda

IVF og halvgammel mor søger solstrålehistorier;-)

3,874 indlæg i dette emne

Jeg er nu 1. IVF, negativ GT med friskt æg og har nu fået to fryseæg sat op, testuge i uge 16.

 

Jeg er nu fyldt 38 år og føler lidt at tiden er ved at rinde ud for mig. 

Er der nogen som er i 30èrne og i IVF behandling ? eller har været med succes ? 

Håber nogen vil besvare :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nja, jeg blev gravid ved insemination som 38-årig. Gravid 2 gange på 3 forsøg. Første graviditet holdt så desværre ikke, men nu har jeg min skønne lille søn på knap 6 mdr. og er lige fyldt 40 :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nja, jeg blev gravid ved insemination som 38-årig. Gravid 2 gange på 3 forsøg. Første graviditet holdt så desværre ikke, men nu har jeg min skønne lille søn på knap 6 mdr. og er lige fyldt 40 :)

skønt at høre og tak for svar :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er snart 41 og har 2 spontan aborter bag mig indenfor et år.

Jeg har ingen børn og ønsker mig så brændende.

Kan man bare ringe til fertilitetsklinik og bede om hjælp til kæresten og jeg? 

Jeg får jo absolut ingen anden hjælp af min læge end: Prøv igen.

Ved sidste spontan abort, sagde lægen på sygehuset, at jeg jo godt kan blive gravid, men at mine æg sikkert er meget dårlig grundet min alder.

Jeg blev helt modløs - samtidig er jeg da vildt bange for, at komme i overgangsalder, selvom jeg er ung af sind, dyrker motion 4 gange i ugen, har aldrig røget og drikker yderst sjældent.

 

Så egt vil jeg bare høre, om jeres erfaringer og hvad der hjalp jer til en graviditet?

 

Kram og tak.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min søster har to ivf børn fra samme omgang frys. Den første fik hun da hun var 39, den anden 41.

Tror på, det nok skal lykkes. Held og lykke :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er snart 41 og har 2 spontan aborter bag mig indenfor et år.

Jeg har ingen børn og ønsker mig så brændende.

Kan man bare ringe til fertilitetsklinik og bede om hjælp til kæresten og jeg? 

Jeg får jo absolut ingen anden hjælp af min læge end: Prøv igen.

Ved sidste spontan abort, sagde lægen på sygehuset, at jeg jo godt kan blive gravid, men at mine æg sikkert er meget dårlig grundet min alder.

Jeg blev helt modløs - samtidig er jeg da vildt bange for, at komme i overgangsalder, selvom jeg er ung af sind, dyrker motion 4 gange i ugen, har aldrig røget og drikker yderst sjældent.

 

Så egt vil jeg bare høre, om jeres erfaringer og hvad der hjalp jer til en graviditet?

 

Kram og tak.

Jeg er faktisk ikke klar over, om du "bare kan troppe op", eller du skal have en henvisning fra en læge. Men - ring til den fertilitetsklinik du er tryg ved og spørg. De er der jo for at hjælpe. Og hvis du skal have en henvisning, og din læge ikke vil give dig den, så skifter du læge. Jeg oplever, når jeg læser herinde, at det er meget forskelligt, hvad de praktiserende læger vil gå med til, så du skal have den læge, der kan hjælpe dig på en god måde! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er snart 41 og har 2 spontan aborter bag mig indenfor et år.

Jeg har ingen børn og ønsker mig så brændende.

Kan man bare ringe til fertilitetsklinik og bede om hjælp til kæresten og jeg? 

Jeg får jo absolut ingen anden hjælp af min læge end: Prøv igen.

Ved sidste spontan abort, sagde lægen på sygehuset, at jeg jo godt kan blive gravid, men at mine æg sikkert er meget dårlig grundet min alder.

Jeg blev helt modløs - samtidig er jeg da vildt bange for, at komme i overgangsalder, selvom jeg er ung af sind, dyrker motion 4 gange i ugen, har aldrig røget og drikker yderst sjældent.

 

Så egt vil jeg bare høre, om jeres erfaringer og hvad der hjalp jer til en graviditet?

 

Kram og tak.

 

 

Jeg tænker ligesom Mistel at egen læge må op på dupperne og sende jer videre i systemet med diverse prøver for at få jer udredt så i ved hvor i står. Jeg tænker at hvis man selv skal betale så er det vel bare at ringe til en privatklinik ?.. pøjpøj :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min søster har to ivf børn fra samme omgang frys. Den første fik hun da hun var 39, den anden 41.

Tror på, det nok skal lykkes. Held og lykke :glad

pragtfuldt at høre tak Dorita :-) :)  :)  :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

 

Jeg er snart 41 og har 2 spontan aborter bag mig indenfor et år.

Jeg har ingen børn og ønsker mig så brændende.

Kan man bare ringe til fertilitetsklinik og bede om hjælp til kæresten og jeg? 

Jeg får jo absolut ingen anden hjælp af min læge end: Prøv igen.

Ved sidste spontan abort, sagde lægen på sygehuset, at jeg jo godt kan blive gravid, men at mine æg sikkert er meget dårlig grundet min alder.

Jeg blev helt modløs - samtidig er jeg da vildt bange for, at komme i overgangsalder, selvom jeg er ung af sind, dyrker motion 4 gange i ugen, har aldrig røget og drikker yderst sjældent.

 

Så egt vil jeg bare høre, om jeres erfaringer og hvad der hjalp jer til en graviditet?

 

Kram og tak.

 

 

Jeg tænker ligesom Mistel at egen læge må op på dupperne og sende jer videre i systemet med diverse prøver for at få jer udredt så i ved hvor i står. Jeg tænker at hvis man selv skal betale så er det vel bare at ringe til en privatklinik ?.. pøjpøj :-)

 

Jeg har talt med min læge, men hun siger at de ikke foretager sig noget, før ved 4 abort. Det kan jeg jo næsten ikke holde til :bye  Jeg har ringet til en Fertilitetsklinik i dag og de beder mig få en henvisning fra lægen. Så jeg har også bestilt tid hos lægen i dag.Skal derop på mandag og hvis hun ikke vil hjælpe mig, går jeg til en anden læge. Jeg har jo ikke et hav af tid.

 

1000 tak for svar - det er rigtig sødt af jer!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har talt med min læge, men hun siger at de ikke foretager sig noget, før ved 4 abort. Det kan jeg jo næsten ikke holde til :bye  Jeg har ringet til en Fertilitetsklinik i dag og de beder mig få en henvisning fra lægen. Så jeg har også bestilt tid hos lægen i dag.Skal derop på mandag og hvis hun ikke vil hjælpe mig, går jeg til en anden læge. Jeg har jo ikke et hav af tid.

 

1000 tak for svar - det er rigtig sødt af jer!!

Jeg synes det er direkte uacceptabelt at din egen læge ikke vil reagere på det og sende dig videre i systemet, undskyld jeg bliver så forarget på dine vegne :-) 2 spontane aborter er grund nok til videre udredning. Jeg gik bare til min læge da min mand havde fået lavet en sædtest gennem hans læge som viste antistoffer og derved forklaringen på vores problemstilling. Og min læge sendte mig selvfølgelig bare videre til den offentlige fertilitetsafdeling.   

Håber jeres læge lytter til jer på mandag  :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Interessant. Min veninde fik at vide, man udredte efter 3. abort....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Interessant. Min veninde fik at vide, man udredte efter 3. abort....

Fik jeg også atvide efter en MA, hvor jeg var kørt helt ud over det pludselig ikke var lykkedes alligevel. Fik netop samme svar, at hvis jeg havde 3 SA/MA i rap, så ville de starte en udredning.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg vidste ikke at der var decideret regler for at kunne blive henvist videre, jeg tænker at det er en vurdering af den enkelte patient med hele dennes historik  :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg vidste ikke at der var decideret regler for at kunne blive henvist videre, jeg tænker at det er en vurdering af den enkelte patient med hele dennes historik :)

Jeg tror, det er en tommelfingerregel. Min veninde, som har været igennem et frygteligt forløb med abort i 13. Uge og dødt barn i uge 20 i næste graviditet, der begyndte de at undre sig, og det viser sig så hun har en sjælden blodsygdom og en hel masse...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror, det er en tommelfingerregel. Min veninde, som har været igennem et frygteligt forløb med abort i 13. Uge og dødt barn i uge 20 i næste graviditet, der begyndte de at undre sig, og det viser sig så hun har en sjælden blodsygdom og en hel masse...

det var dog frygteligt  :( og det kunne være udredt  ved 1. abort. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

det var dog frygteligt :( og det kunne være udredt ved 1. abort.

Ja, det var og er virkelig frygteligt, men hun har heldigvis 2 raske børn i dag! :) men altså, logisk set kan man jo ikke begynde at udrede efter 1 abort, der alt andet lige sker inde for "normalen", selvom det er sidst i perioden...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, det var og er virkelig frygteligt, men hun har heldigvis 2 raske børn i dag! :) men altså, logisk set kan man jo ikke begynde at udrede efter 1 abort, der alt andet lige sker inde for "normalen", selvom det er sidst i perioden...

Fantastisk :) nej du har ret og for at vende tilbage til Verona 1414 så var min tanke også at verona er en "ældre" kommende mor og lægen må se på det fulde billed og som minimum tage nogle blodprøver måske se på ægreserver osv. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er snart 41 og har 2 spontan aborter bag mig indenfor et år.

Jeg har ingen børn og ønsker mig så brændende.

Kan man bare ringe til fertilitetsklinik og bede om hjælp til kæresten og jeg? 

Jeg får jo absolut ingen anden hjælp af min læge end: Prøv igen.

Ved sidste spontan abort, sagde lægen på sygehuset, at jeg jo godt kan blive gravid, men at mine æg sikkert er meget dårlig grundet min alder.

Jeg blev helt modløs - samtidig er jeg da vildt bange for, at komme i overgangsalder, selvom jeg er ung af sind, dyrker motion 4 gange i ugen, har aldrig røget og drikker yderst sjældent.

 

Så egt vil jeg bare høre, om jeres erfaringer og hvad der hjalp jer til en graviditet?

 

Kram og tak.

Du kan også ringe til en privat klinik, hvis I har midlerne dertil. Så behøver man ingen henvisning fra lægen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan gik det hos læge Verona 1414 ? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

 Kære kvinder som også er i fertillitetsbehandling

Det viste sig at være en ommer efter forsøg med to fryseæg. På trods af mangle graviditetssymptomer med morgenkvalme osv, startede mens og selvfølgelig negativ GT  :( Øv..

Men men men op på hesten igen , som en sagde til mig herinde og nu skal jeg scannes d. 8/5 og opstarte medicin til overgangsalder og dernæst follikelmodningsmedicin og forhåbentlig ender det hele med en håndfuld æg af den fineste kvalitet :rolleyes  som selvfølgelig formerer sig upåklageligt efter mikroinsemination. Groft udregnet forventer jeg ÆU og ÆO i første halvdel af juni  :yay

Det 8/5 vil jeg tale med lægen om der skal ændres på behandlingen såsom lade æggene formere sig til blastocytstadi eller om jeg skal have prednison til at holde mit immunforsvar nede  eller andet tryllemiddel som fagfolkene kan have gemt i ærmet  :blink Jeg vil ihvertfald være sikker på at jeg ikke spilder endnu en gang, uden at have afprøvet noget nyt for så kun at have et forsøg tilbage og en fødselsdato der endnu mere truer min evne til at få børn..puha laang smøre  :rolleyes

Er der nogen her som vil følges ad i medgang og modgang (aj okay det er måske lige i overkanten :D ) 

KH Silke

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kære kvinder som også er i fertillitetsbehandling

Det viste sig at være en ommer efter forsøg med to fryseæg. På trods af mangle graviditetssymptomer med morgenkvalme osv, startede mens og selvfølgelig negativ GT :( Øv..

Men men men op på hesten igen , som en sagde til mig herinde og nu skal jeg scannes d. 8/5 og opstarte medicin til overgangsalder og dernæst follikelmodningsmedicin og forhåbentlig ender det hele med en håndfuld æg af den fineste kvalitet :rolleyes som selvfølgelig formerer sig upåklageligt efter mikroinsemination. Groft udregnet forventer jeg ÆU og ÆO i første halvdel af juni :yay

Det 8/5 vil jeg tale med lægen om der skal ændres på behandlingen såsom lade æggene formere sig til blastocytstadi eller om jeg skal have prednison til at holde mit immunforsvar nede eller andet tryllemiddel som fagfolkene kan have gemt i ærmet :blink Jeg vil ihvertfald være sikker på at jeg ikke spilder endnu en gang, uden at have afprøvet noget nyt for så kun at have et forsøg tilbage og en fødselsdato der endnu mere truer min evne til at få børn..puha laang smøre :rolleyes

Er der nogen her som vil følges ad i medgang og modgang (aj okay det er måske lige i overkanten :D )

KH Silke

Hej Silke

Sikke en omgang du skal igennem. Men det lyder til der er en plan for du bliver gravid inden så inden så længe. Krydser fingre for dig. Jeg er igang med insemination forsøg nr to.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej Silke

Sikke en omgang du skal igennem. Men det lyder til der er en plan for du bliver gravid inden så inden så længe. Krydser fingre for dig. Jeg er igang med insemination forsøg nr to.

Kære Solvej tak og ja det sgu lidt af en omgang men det er det værd uanset hvad, så har jeg i det mindste gjort hvad jeg kunne  :) jeg ønsker dig alt mulig held og lykke med inseminationen, jeg vil holde øje med hvordan det går sig.. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kære Solvej tak og ja det sgu lidt af en omgang men det er det værd uanset hvad, så har jeg i det mindste gjort hvad jeg kunne :) jeg ønsker dig alt mulig held og lykke med inseminationen, jeg vil holde øje med hvordan det går sig.. :)

Tak i lige måde. Vi er nogle stykker i samme båd der tester i uge 21, så kan du kigge forbi. Hi hi.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak i lige måde. Vi er nogle stykker i samme båd der tester i uge 21, så kan du kigge forbi. Hi hi.

:balloons  :baby1  :yay  :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Godt at høre, at der bliver gjort en indsats for, at næste forsøg bliver under optimale forhold :) Det skal nok lykkes :goodluck

 

Jeg er snart 41 og har 2 spontan aborter bag mig indenfor et år.

Jeg har ingen børn og ønsker mig så brændende.

Kan man bare ringe til fertilitetsklinik og bede om hjælp til kæresten og jeg? 

Jeg får jo absolut ingen anden hjælp af min læge end: Prøv igen.

Ved sidste spontan abort, sagde lægen på sygehuset, at jeg jo godt kan blive gravid, men at mine æg sikkert er meget dårlig grundet min alder.

Jeg blev helt modløs - samtidig er jeg da vildt bange for, at komme i overgangsalder, selvom jeg er ung af sind, dyrker motion 4 gange i ugen, har aldrig røget og drikker yderst sjældent.

 

Så egt vil jeg bare høre, om jeres erfaringer og hvad der hjalp jer til en graviditet?

 

Kram og tak.

 

Ja, du kan godt bare ringe til en fertilitetsklinik. Når de beder om en henvisning, så skyldes det, at du slipper for brugerbetaling (bortset fra medicin), hvis I har fået en henvisning. Hvis ikke man har en henvisning, så kan du stadigvæk få hjælp på en privat klinik, men så vil der være brugerbetaling. Jeg synes, det lyder vildt, at din læge ikke vil henvise, men hvis ikke det lykkes, så opgiv ikke håbet. Så ville jeg enten prøve at få en anden læge til at henvise eller betale for at få hjælp. :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER