MichelleIP

Velkommen til andre dec '14 mødre :)

106 indlæg i dette emne

Jeg havde egentligt ikke lagt så meget i ÆL tidspunktet - for de forskellige beregnere på nettet tager udgangspunkt i sidste mens 1. dag og cyklus ...

ÆL er jo altid 2+0, men igen - det betyder jo ikke så meget på den lange bane, NF skal nok give den terminsdato der bliver taget udgangspunkt i :)

 

Jeg har lidt smidt et link ind til elefantino, som jeg har brugt meget i forbindelse med PB1 og nu PB2 :)

 

 http://www.elefantino.dk/component/womancalendar/index.php?option=com_womancalendar&action=render&josDate=2014-03-18&josMP=28&josML=5

 

Af den fremgår alt det jeg har ævlet løs om mht. mens, ÆL osv. :D Også brugter jeg som sagt også ÆL-tests :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi må se, hvor vi ender henne mhs. til termin :) Hvis man så også går over tid, går det jo hen og bliver en januarbebs i stedet ...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi må se, hvor vi ender henne mhs. til termin :) Hvis man så også går over tid, går det jo hen og bliver en januarbebs i stedet ...

Præcis :) Sidste gang skulle jeg have været til igangsættelsessamtale, natten til dagen (da jeg var 41+3) gik vandet og min datter er født 11½ time senere :P Så det kan lige så vel ende som januarbebser /nytårsbebser som julebebser :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak ☺️

Er nok ikke så hård til det det med ugerne. Gik ud fra hvad en terminsberegner uge for uge sagde, men det kan være den ikke er rigtig.

Hvornår vil i kontakte lægen?

Tillykke :loveshower

Vi har termin omtrent samtidig - jeg har den 22./23. december, indtil videre, undrede mig lidt over, hvorfor du er 5+1? :unsure Jeg tæller det til 4+5/4+6 :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak ☺️

Er nok ikke så hård til det det med ugerne. Gik ud fra hvad en terminsberegner uge for uge sagde, men det kan være den ikke er rigtig.

Hvornår vil i kontakte lægen?

Hvis ikke det var fordi jeg i forvejen har en aftale med lægen vedr. Blodprøver på torsdag (det er planlagt før jeg fandt ud af, at jeg er gravid), så ville jeg vente er par uger endnu :) Hos min læge skal man ikke til 1. Graviditetsundersøgelse, hvor der laves vandrejournal osv., før fra uge 9, da de ellers ikke kan bruge blodprøven der skal bruges til NF :) Jeg har testet positiv herhjemme, og sidste gang sagde de, at jeg da gerne måtte lave en test hos dem, men at der ikke var nogen forskel. Så denne gang gør jeg jeg det som sagt først på torsdag, men igen, kun fordi jeg alligevel har en tid :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak ☺️

Er nok ikke så hård til det det med ugerne. Gik ud fra hvad en terminsberegner uge for uge sagde, men det kan være den ikke er rigtig.

Hvornår vil i kontakte lægen?

 

Jeg vil bare lige knytte en kommentar til dét med at kontakte lægen. 

Jeg ringede dagen efter jeg havde taget en positiv test, da jeg var 4+5.

Han havde først tid til mig når jeg er 8+0, fordi undersøgelse og samtale tager en hel time :) Så det kan altså være smart at ringe med det samme - du får jo først tid senere alligevel :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil bare lige knytte en kommentar til dét med at kontakte lægen. 

Jeg ringede dagen efter jeg havde taget en positiv test, da jeg var 4+5.

Han havde først tid til mig når jeg er 8+0, fordi undersøgelse og samtale tager en hel time :) Så det kan altså være smart at ringe med det samme - du får jo først tid senere alligevel :)

 Tak NadiaDP - jeg har ringet i dag, men mest fordi vi havde fået en henvisning og en tid ved en gynækolog til en udredning, som jeg gerne ville aflyst - det er så mega mega mega fedt at kunne aflyse den tid - så fik jeg en snak med lægen og en tid til første undersøgelse og det bliver i uge 8.

Det passer mig godt at have styr på det ellers så kan jeg gå at spekulere over det!

Kan ikke lade være med at smile her på jobbet.. HIHI de ved ingen ting.... :loveshower 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

 Tak NadiaDP - jeg har ringet i dag, men mest fordi vi havde fået en henvisning og en tid ved en gynækolog til en udredning, som jeg gerne ville aflyst - det er så mega mega mega fedt at kunne aflyse den tid - så fik jeg en snak med lægen og en tid til første undersøgelse og det bliver i uge 8.

Det passer mig godt at have styr på det ellers så kan jeg gå at spekulere over det!

Kan ikke lade være med at smile her på jobbet.. HIHI de ved ingen ting.... :loveshower 

 

 

Tillykke med de to II :loveshower

 

Det er en spøjs følelse, det med at have sådan en hemmelighed på jobbet, synes jeg - sidder der jo fx nu og skriver om det nu, mens min kontormakker intet ved :O :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med de to II :loveshower

 

Det er en spøjs følelse, det med at have sådan en hemmelighed på jobbet, synes jeg - sidder der jo fx nu og skriver om det nu, mens min kontormakker intet ved :o :D

Hihi ja det er lidt sjovt...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej med jer :)

Først stort tillykke med jeres graviditeter, jeg håber alt går jer godt! Jeg slutter mig og til denne gruppe da jeg har termin D. 22 december :)

Vi har prøvet et lille halvt år og skulle egentlig ligge projekt baby på hylden da jeg har fået konstateret moderat celleforandringer, men der skete en ups'er og så var jeg gravid. Så jeg troede det skulle fjernes. Så er så lykkelig over vi må beholde det. Selvom vi ikke har fattet det endnu ;D

Jeg synes Det er helt igennem fantastisk at vi kan "følges" ad:)..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Muttit- sikke et skønt indlæg, der bare emmer af lykke og spændt forvirring :wub Hjertlig tillykke med graviditeten! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej med jer :)

Først stort tillykke med jeres graviditeter, jeg håber alt går jer godt! Jeg slutter mig og til denne gruppe da jeg har termin D. 22 december :)

Vi har prøvet et lille halvt år og skulle egentlig ligge projekt baby på hylden da jeg har fået konstateret moderat celleforandringer, men der skete en ups'er og så var jeg gravid. Så jeg troede det skulle fjernes. Så er så lykkelig over vi må beholde det. Selvom vi ikke har fattet det endnu ;D

Jeg synes Det er helt igennem fantastisk at vi kan "følges" ad:)..

:loveshower Stort tillykke og dejligt med en decemberbebs mere. :) Lyder dog ikke rart med celleforandringer :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:loveshower Stort tillykke og dejligt med en decemberbebs mere. :) Lyder dog ikke rart med celleforandringer :(

Tusind tak :D nej det er det heller ikke, men bliver tjekket ekstra meget under graviditeten :) så heldigvis bliver det holdt øje med :)..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

JAAAA :7himmel har fået tager to blodprøver over tre dage, for at se om mit Hcg stiger, for det er der åbenbart en risiko for at det ikke gør nu jeg har moderat celleforandringer, så ville lige dele med jer at jeg har fået svar på mine blodprøver i dag og mit graviditetshormon stiger fint :kuller :loveshower er SÅ glad :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej med jer :)

Først stort tillykke med jeres graviditeter, jeg håber alt går jer godt! Jeg slutter mig og til denne gruppe da jeg har termin D. 22 december :)

Vi har prøvet et lille halvt år og skulle egentlig ligge projekt baby på hylden da jeg har fået konstateret moderat celleforandringer, men der skete en ups'er og så var jeg gravid. Så jeg troede det skulle fjernes. Så er så lykkelig over vi må beholde det. Selvom vi ikke har fattet det endnu ;D

Jeg synes Det er helt igennem fantastisk at vi kan "følges" ad:)..

Tillykke og velkommen til :balloon

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

JAAAA :7himmel har fået tager to blodprøver over tre dage, for at se om mit Hcg stiger, for det er der åbenbart en risiko for at det ikke gør nu jeg har moderat celleforandringer, så ville lige dele med jer at jeg har fået svar på mine blodprøver i dag og mit graviditetshormon stiger fint :kuller :loveshower er SÅ glad :)

:bunny Gode nyheder!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

JAAAA :7himmel har fået tager to blodprøver over tre dage, for at se om mit Hcg stiger, for det er der åbenbart en risiko for at det ikke gør nu jeg har moderat celleforandringer, så ville lige dele med jer at jeg har fået svar på mine blodprøver i dag og mit graviditetshormon stiger fint :kuller :loveshower er SÅ glad :)

 

Skøn nyhed :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

JAAAA :7himmel har fået tager to blodprøver over tre dage, for at se om mit Hcg stiger, for det er der åbenbart en risiko for at det ikke gør nu jeg har moderat celleforandringer, så ville lige dele med jer at jeg har fået svar på mine blodprøver i dag og mit graviditetshormon stiger fint :kuller :loveshower er SÅ glad :)

Dejligt :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak skal have alle sammen :D..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sidste billeder af tests, så skal jeg nok stoppe :P 8HUtQpt.jpg

Jeg var hos lægen i dag, skulle have haft taget

Blodprøver, men det synes de ikke var nødvendigt- testen på middagsurin hos dem var ikke til at tage fejl af :glad men de vil gerne se mig igen om 2 uger, så aftaler vi nærmere mht. 1. Graviditetsundersøgelse en uge derefter.

Vi har også aftalt, at hvis der bliver det mindste, så kontakter jeg dem- men som de sagde, så indikerer intet på nuværende tidspunkt, at vi skulle være i højere risikogruppe for en SA/MA end alle andre. Det gav lige den sidste ro.

I dag er der også kun 1 uge til vores første tryghedsskanning :) I morgen når jeg går hjem fra job, så har vi fri sammen hele familien den næste uge :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sidste billeder af tests, så skal jeg nok stoppe :P 8HUtQpt.jpg

Jeg var hos lægen i dag, skulle have haft taget

Blodprøver, men det synes de ikke var nødvendigt- testen på middagsurin hos dem var ikke til at tage fejl af :glad men de vil gerne se mig igen om 2 uger, så aftaler vi nærmere mht. 1. Graviditetsundersøgelse en uge derefter.

Vi har også aftalt, at hvis der bliver det mindste, så kontakter jeg dem- men som de sagde, så indikerer intet på nuværende tidspunkt, at vi skulle være i højere risikogruppe for en SA/MA end alle andre. Det gav lige den sidste ro.

I dag er der også kun 1 uge til vores første tryghedsskanning :) I morgen når jeg går hjem fra job, så har vi fri sammen hele familien den næste uge :biglove

Dejligt :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sidste billeder af tests, så skal jeg nok stoppe :P 8HUtQpt.jpg

Jeg var hos lægen i dag, skulle have haft taget

Blodprøver, men det synes de ikke var nødvendigt- testen på middagsurin hos dem var ikke til at tage fejl af :glad men de vil gerne se mig igen om 2 uger, så aftaler vi nærmere mht. 1. Graviditetsundersøgelse en uge derefter.

Vi har også aftalt, at hvis der bliver det mindste, så kontakter jeg dem- men som de sagde, så indikerer intet på nuværende tidspunkt, at vi skulle være i højere risikogruppe for en SA/MA end alle andre. Det gav lige den sidste ro.

I dag er der også kun 1 uge til vores første tryghedsskanning :) I morgen når jeg går hjem fra job, så har vi fri sammen hele familien den næste uge :biglove

Ih hvor dejligt at læse :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke dejlige nyheder :loveshower

Jeg synes jeg er begyndt at have det rigtig varmt om natten.. puuhh... Selvom vi har åbent vindue, så sveder jeg så nemt - oplever i andre også det?

Nu er utilpasheden også kommet.. Jeg vil ikke kalde det decideret kvalme, for jeg kan holde det nede ved at spise ofte, men den der trælse utilpasse følelse i mellemgulvet af at man har lyst til at kaste op eller... adr...

Nu er uge 6 snart slut... pyh. Så er det snart tid til første lægebesøg! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sidste billeder af tests, så skal jeg nok stoppe :P 8HUtQpt.jpg

Jeg var hos lægen i dag, skulle have haft taget

Blodprøver, men det synes de ikke var nødvendigt- testen på middagsurin hos dem var ikke til at tage fejl af :glad men de vil gerne se mig igen om 2 uger, så aftaler vi nærmere mht. 1. Graviditetsundersøgelse en uge derefter.

Vi har også aftalt, at hvis der bliver det mindste, så kontakter jeg dem- men som de sagde, så indikerer intet på nuværende tidspunkt, at vi skulle være i højere risikogruppe for en SA/MA end alle andre. Det gav lige den sidste ro.

I dag er der også kun 1 uge til vores første tryghedsskanning :) I morgen når jeg går hjem fra job, så har vi fri sammen hele familien den næste uge :biglove

:loveshower  :bunny  :balloon

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke dejlige nyheder :loveshower

Jeg synes jeg er begyndt at have det rigtig varmt om natten.. puuhh... Selvom vi har åbent vindue, så sveder jeg så nemt - oplever i andre også det?

Nu er utilpasheden også kommet.. Jeg vil ikke kalde det decideret kvalme, for jeg kan holde det nede ved at spise ofte, men den der trælse utilpasse følelse i mellemgulvet af at man har lyst til at kaste op eller... adr...

Nu er uge 6 snart slut... pyh. Så er det snart tid til første lægebesøg! :)

Jeg har det lige modsat, jeg pisse fryser, Idag sa jeg var ude og gå i det ret gode vejr var jeg pakket ind i jakke og halstørklæde ;).. Jeg fryser meget, men mest når jeg har været ude og træne eller bare har lavet meget!

Jaa er også begyndt at få det lidt skidt, heller ikke voldsom kvalme, men har den følelse som om jeg er ved at blive syg og så lidt kvalme!

Hvornår såkaldt til lægen :D ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER