MichelleIP

Velkommen til andre dec '14 mødre :)

106 indlæg i dette emne

Sikke dejlige nyheder :loveshower

Jeg synes jeg er begyndt at have det rigtig varmt om natten.. puuhh... Selvom vi har åbent vindue, så sveder jeg så nemt - oplever i andre også det?

Nu er utilpasheden også kommet.. Jeg vil ikke kalde det decideret kvalme, for jeg kan holde det nede ved at spise ofte, men den der trælse utilpasse følelse i mellemgulvet af at man har lyst til at kaste op eller... adr...

Nu er uge 6 snart slut... pyh. Så er det snart tid til første lægebesøg! :)

Jeg har simpelthen haft det SÅ skidt siden jeg var i 4. uge og opdagede at jeg var gravid. Nu er jeg i 7. uge, og jeg kaster dog ikke op hver dag, men et par gange om dagen er det i hvert fald tæt på  :boo

Derudover er jeg bare træt, træt og atter træt, og jeg synes godt nok at jeg var svært ved at få taget mig til noget som helst. 

 

Phew, jeg håber snart at jeg får lidt mere energi! Jeg skal også til lægen i næste uge, så håber at han lige har nogle guldkorn til mig.

 

Jeg overvejer dog også at få foretaget sådan en tidlig/tryghedsscanning, for lige at sikre mig at der overhovedet er en lille person inde i mig  :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Dejligt at der er kommet så mange til og tillykke med jeres graviditeter :)

Jeg har desværre været lidt fraværende herinde siden min første post, da jeg har været ramt af kvalme og træthed. Fik også en henvisning af lægen til en gynækolog, så jeg kunne få lavet en scanning denne gang for at sikre at fosteret ikke er gået til grunde. Har jo haft 2 ud af 3 graviditeter der er endt med MA lige op til NF, så det gider jeg ikke igen... Blev så scannet lige før påske-ugen da man lige præcis burde kunne se hjerteblink på det tidspunkt. Desværre kunne man ikke se andet end blommesækken (eller hvad den nu hedder) og gynækologen sagde at jeg nok var en uge mindre henne, så min termin nok ligger d. 10/12 i stedet. Fik en tid to uger senere, hvilket så var i torsdags. Havde haft lidt rødlig/blodig udflåd dagen forinden, så var ikke synderligt optimistisk. Men der var sgu hjerteblink! Ikke at jeg lige kunne se det, men det kunne min mand og gynækologen :loveshower :yiepie

Ifølge længden på fosteret mener jeg hun skrev jeg var 7+0, hvilket har rykket mig ca. 8 dage senere (d. 11/12) men tænker det ikke er så præcist. Om ikke andet bliver det jo justeret ved NF. Men fik et lille billede med og en ny tid om to uger :) Så er lidt mere optimistisk nu.

Fik også lavet vandrejournal ved lægen i en af de dage i påskeugen der ikke var helligdage, så det er også på plads. Skal bare lige have styr på hvornår NF skal være og evt. bestilles (men det burde mit skema kunne klare :P)

 

Dem der ville have dokumenter/skemaer/lister må lige sende en pb med deres email, så jeg kan sende det. Har før prøvet at uploade herinde og det gik ikke særlig godt. Endte med at måtte kopiere og sætte ind og det er bare ikke det samme (min opsætning forsvinder...snøft) og det virker ikke med mit graviditets-skema i excel over uge for uge.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med den veloverståede scanning! :loveshower Det er bare sådan en lettelse når man kan få bekræftiget at der er liv derinde :7himmel

 

- Hvad er det for nogle skemaer du snakker om? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej Piger

 

Nu må jeg hellere give mig til kende, har læst med i et par uger nu. 

 

Tillykke med alle jeres positive tests, det er dejligt at læse jeres erfaringer.

 

Jeg tog en positiv test torsdag den 17. og regner med jeg i dag er 5+3.

 

Det er min første graviditet, og synes jeg har haft mange symptomer rimeligt tidligt (3+3).

 

Træthed, oppustethed, kvalme og stik i maven/underlivet.

 

Er der andre der har oplevet at det stikker eller jager i underlivet? Det er som sagt første gang jeg er gravid, så er lidt bekymret for om det er normalt. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej Piger

 

Nu må jeg hellere give mig til kende, har læst med i et par uger nu. 

 

Tillykke med alle jeres positive tests, det er dejligt at læse jeres erfaringer.

 

Jeg tog en positiv test torsdag den 17. og regner med jeg i dag er 5+3.

 

Det er min første graviditet, og synes jeg har haft mange symptomer rimeligt tidligt (3+3).

 

Træthed, oppustethed, kvalme og stik i maven/underlivet.

 

Er der andre der har oplevet at det stikker eller jager i underlivet? Det er som sagt første gang jeg er gravid, så er lidt bekymret for om det er normalt. 

Tillykke med den positive test :)

 

Det er også min første graviditet, så har ikke noget erfaring at hive på. Men det niver og jager også i min mave, dog synes jeg at det virker som "naturlige" jag, fordi min livmoder udvider og strækker sig. Så jeg har ikke været urolig ved det ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej Piger

 

Nu må jeg hellere give mig til kende, har læst med i et par uger nu. 

 

Tillykke med alle jeres positive tests, det er dejligt at læse jeres erfaringer.

 

Jeg tog en positiv test torsdag den 17. og regner med jeg i dag er 5+3.

 

Det er min første graviditet, og synes jeg har haft mange symptomer rimeligt tidligt (3+3).

 

Træthed, oppustethed, kvalme og stik i maven/underlivet.

 

Er der andre der har oplevet at det stikker eller jager i underlivet? Det er som sagt første gang jeg er gravid, så er lidt bekymret for om det er normalt. 

 

Tillykke med graviditeten.

 

Også min første graviditet og det jager og niver også i mit underliv - regner med det er fordi der sker ting og sager der sætter sig fast og udvider sig - det siger min mor og storesøster ihvertfald der begge har prøvet henholdsvis 4 og 3 graviditeter. jeg er selv 9+1 i dag og her kommer niv og jag oftest om aftenen eller hvis jeg har lavet meget/anstrengt mig 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med den positive test :)

 

Det er også min første graviditet, så har ikke noget erfaring at hive på. Men det niver og jager også i min mave, dog synes jeg at det virker som "naturlige" jag, fordi min livmoder udvider og strækker sig. Så jeg har ikke været urolig ved det ;)

 

Det tror jeg er meget normalt :) Jeg kan huske den samme nivende fornemmelse de første par gange, men må indrømme at jeg både sidste gang og denne gang ikke mærker til det. Jeg tror det er fordi jeg har født "så mange gange" før, at kroppen efterhånden er vandt til belastningen :D :rolleyes

 

Men jeg husker tydeligt hvordan jeg fra uge 16-17 havde SÅ ondt i min mave at jeg til sidst gik til lægen.. Jeg var tudefærdig.. Hver gang jeg rejste mig op og satte mig ned eller drejede i overkroppen, så gjorde det bare ondt :( - Hun fandt dog hjertelyden efter 5 min. og alt var i skønneste orden. Hun sagde til mig at nogen bare har mere ondt end andre, og at der ikke er så meget man kan gøre ved det ud over at hvile sig og passe lidt på med hvad man laver.

 

OG Tillykke med graviditeten, og velkommen herind! :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej Piger

 

Nu må jeg hellere give mig til kende, har læst med i et par uger nu. 

 

Tillykke med alle jeres positive tests, det er dejligt at læse jeres erfaringer.

 

Jeg tog en positiv test torsdag den 17. og regner med jeg i dag er 5+3.

 

Det er min første graviditet, og synes jeg har haft mange symptomer rimeligt tidligt (3+3).

 

Træthed, oppustethed, kvalme og stik i maven/underlivet.

 

Er der andre der har oplevet at det stikker eller jager i underlivet? Det er som sagt første gang jeg er gravid, så er lidt bekymret for om det er normalt. 

Tillykke og velkommen til :)

Det lyder som om du har ligamentsmerter, hvilket er helt normalt i en graviditet og sagtens kan komme tidligt (selvom det normalt kommer senere, når ens mave begynder at vokse). Det er fordi dine ligamenter/muskler bliver strakt ud for at bære på graviditeten.

I min sidste graviditet mindes jeg at de oftest kom når jeg gik lidt for hurtigt, lavede en pludselig bevægelse eller overanstrengte mig. Så prøv at slappe lidt af når de kommer ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

-

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke mange vi er herinde :)

Jeg sidder og venter nede ved lægen lige nu... Uuhhh jeg trænger til noget mad snart, er efterhånden helt skidt tilpas.. Yirks...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej piger!

Jeg melder mig også på herinde - tog 2 tests hhv. mandag eftermiddag og tirsdag morgen, begge med 2 tydelige streger :D Er så glad og spændt! Om halvanden uge skal vi til vores første scanning - vi tyvstarter og betaler for en tidlig tryghedsscanning, for vi kan simpelthen ikke vente til 1. graviditetsundersøgelse, som først er d. 20. maj. Det er vores første, og vi har stadig lidt svært ved at tro på det - specielt fordi vi ikke har prøvet særligt på det, vi har bare ikke prøvet at undgå det - vi er skideheldige! Michelle, det ville være helt fantastisk, hvis du ville sende mig dine lister, dem kan jeg helt sikkert bruge - det er jo en jungle!

 

Rigtig stort tillykke til alle!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej Piger

 

Nu må jeg hellere give mig til kende, har læst med i et par uger nu. 

 

Tillykke med alle jeres positive tests, det er dejligt at læse jeres erfaringer.

 

Jeg tog en positiv test torsdag den 17. og regner med jeg i dag er 5+3.

 

Det er min første graviditet, og synes jeg har haft mange symptomer rimeligt tidligt (3+3).

 

Træthed, oppustethed, kvalme og stik i maven/underlivet.

 

Er der andre der har oplevet at det stikker eller jager i underlivet? Det er som sagt første gang jeg er gravid, så er lidt bekymret for om det er normalt. 

 

 

Hej piger!

Jeg melder mig også på herinde - tog 2 tests hhv. mandag eftermiddag og tirsdag morgen, begge med 2 tydelige streger :D Er så glad og spændt! Om halvanden uge skal vi til vores første scanning - vi tyvstarter og betaler for en tidlig tryghedsscanning, for vi kan simpelthen ikke vente til 1. graviditetsundersøgelse, som først er d. 20. maj. Det er vores første, og vi har stadig lidt svært ved at tro på det - specielt fordi vi ikke har prøvet særligt på det, vi har bare ikke prøvet at undgå det - vi er skideheldige! Michelle, det ville være helt fantastisk, hvis du ville sende mig dine lister, dem kan jeg helt sikkert bruge - det er jo en jungle!

 

Rigtig stort tillykke til alle!

 

 

Tillykke til jer begge to med den kommende :gravid

 

Velkommen i december-termin - en masse lækre nissebabyer på vej :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke til jer begge to med den kommende :gravid

 

Velkommen i december-termin - en masse lækre nissebabyer på vej :loveshower

Tak for jeres velkomst alle sammen. Dejligt at der er et sted hvor vi alle er i samme båd. Det er rart at høre at alt lyder normalt. Når man nu ikke har prøvet det før, er det rart at kunne trække på andres erfaringer..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil lige høre jer - har i erfaring med de her tryghedsscanninger/tidlige scanninger? :)

 

Jeg synes virkelig det er lang tid at vente, før at man får at se om der virkelig er et lille hjerte der banker! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik en scanning da jeg var 6+3. Vi kunne ikke vente og det var så fantastisk at se det lille hjerte slå. Det var alle pengene værd.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt vi er så mange herinde :-) tillykke til jer nye i gruppen ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil lige høre jer - har i erfaring med de her tryghedsscanninger/tidlige scanninger? :)

 

Jeg synes virkelig det er lang tid at vente, før at man får at se om der virkelig er et lille hjerte der banker! 

Vi har været afsted i dag - det var det hele værd :loveshower Jeg havde regnet med at være 6+2/6+3, men den blev målt til 6+1 :) Vi så hjerteblink og hørte hjertelyd :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

 Velkommen i december TG til jer piger :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg "klør" også efter at se den lille. Vil gerne være 9+ før vi ser den, og derfor venter jeg lige og ser om sygehuset evt. indkalder inden NF til terminsscanning...

Jeg synes det er alle pengene værd. Det bliver meget mere håndgribeligt at der faktisk ligger noget derinde og gemmer sig :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil lige høre jer - har i erfaring med de her tryghedsscanninger/tidlige scanninger? :)

 

Jeg synes virkelig det er lang tid at vente, før at man får at se om der virkelig er et lille hjerte der banker!

Jeg har ingen erfaring at dele af, men vi har bestemt at bestille en tid i morgen. For at se alt det serfint ud og forhåbentlig se hjerteblink. Jeg er omkring 6+3 idag, men ved ikke helt hvor lang ventetid der er på sådan en scanning. Vi ser i morgen :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ingen erfaring at dele af, men vi har bestemt at bestille en tid i morgen. For at se alt det serfint ud og forhåbentlig se hjerteblink. Jeg er omkring 6+3 idag, men ved ikke helt hvor lang ventetid der er på sådan en scanning. Vi ser i morgen :-)

Jeg endte også med at bestille tid til på torsdag :)

Der hvor vi skal hen, der var stort set ingen ventetid, og jeg kunne bare booke mig ind som jeg ville.

 

Jeg er mega spændt og nervøs. Jeg håber da at I bliver glad for at I bestiller tid :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg endte også med at bestille tid til på torsdag :)

Der hvor vi skal hen, der var stort set ingen ventetid, og jeg kunne bare booke mig ind som jeg ville.

Jeg er mega spændt og nervøs. Jeg håber da at I bliver glad for at I bestiller tid :)

Vi har bestilt tid til onsdag i næste uge. Så er jeg vist 7+4 så håber jeg vi kan se hjertet slå :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har bestilt tid til onsdag i næste uge. Så er jeg vist 7+4 så håber jeg vi kan se hjertet slå :)

Ej, hvor godt :) Det bliver bare spændende.

 

Man skulle vist kunne se hjertet slå allerede fra uge 4 eller 5, så der burde vist ikke være nogle problemer med at se et lille hjerte der banker :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej, hvor godt :) Det bliver bare spændende.

Man skulle vist kunne se hjertet slå allerede fra uge 4 eller 5, så der burde vist ikke være nogle problemer med at se et lille hjerte der banker :)

Det kan TIDLIGST ses på skanning fra uge 7. (= 6+0) og langt de fleste klinikker ser helst, at man er i hvert fald 6+2, så er man sikker på (forhåbentlig) at kunne se hjerteblink og dermed ikke blive unødvendigt bekymret :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan TIDLIGST ses på skanning fra uge 7. (= 6+0) og langt de fleste klinikker ser helst, at man er i hvert fald 6+2, så er man sikker på (forhåbentlig) at kunne se hjerteblink og dermed ikke blive unødvendigt bekymret :)

Nå for pokker - jeg synes ellers at jeg har læst flere steder at det var meget tidligere at man kunne se hjerteblink.

 

Sikke man bliver klog af at være herinde  :oops

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER