Marianne1983

Mælk nok?

17 indlæg i dette emne

Af og til efter et måltid er j i tvivl om min baby på 2 mdr har fået nok mælk. Fx tømte hun begge bryster kl 16 og virkede som om hun ville have mere, men efter noget tid virker hun tilfreds igen. Hun spiser igen kl 18 og tømmer igen begge bryster og virker som om hun kunne spise mere og græder. Hun sover til kl 00.

Andre gange spiser hun ikke op og er tilfreds efter et måltid.

Hvad tror i?

Jeg vil helst undgå at supplere m modermælkserstatning men vil jo også gerne at hun er mæt og tilfreds.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Du kan jo prøve at tilbyde hende en flaske og se, om hun vil tage mere.?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville bare lægge hende til noget oftere om aftenen, det er meget normalt at de vil spise oftere om aftenen. Men hvis hun sover godt og længe ville jeg ikke være bekymret for om hun får nok. Jeg ville ikke begynde at supplere da jeg så ville være bange for at mælkeproduktionen blev påvirket

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Næh, jeg tænkte også mere som et forsøg på at finde ud af, om hun reelt var mere sulten eller ej..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Næh, jeg tænkte også mere som et forsøg på at finde ud af, om hun reelt var mere sulten eller ej..

 

Det er som hovedregel ikke en god ide, hvis man oensker at amme :) 

 

Til TS(lige i lavpraktisk punktform):

- maelkeproduktionen er lavest om aftenen, saa der er det normalt at bryster virker mindre fyldte. 

- dine bryster vil med tiden virke mindre propfyldte, fordi de finder deres niveau. 

- maaske har din datter et forskudt appetitspring, eller et mere end standarden siger(3+6 uger og 3+6 mdr, hos nogle babyer ogsaa 4 og 10 mdr). 

 

Jeg tror, din baby faar nok at spise og at hun ville efterspoerge mere ellers, men der kan ikke ske noget ved at hjaelpe din produktion lidt paa vej, saa her er nogle forslag: 

- am lidt ekstra om natten, grundigt om natten, for det er der, produktionen oeges bedst. 

- laeg generelt til mindst hver 2./3. time doegnet rundt - som tilbud, forstaaes. 

- Spis noedder og froe, som bosster maelken og maengden(evt som muesli, google "Maelkebombe" , men lad vaere at bruge opskrifterne med margarine!)

- Drik hvidtoel

- drik rigeligt vand

- soerg for at hvile dig og sove - det er alfa omega for dejlig maelkebar ;) 

 

Stol paa, at du har rigeligt maelk - som min svigerinde siger "jeg mener, hvad goer en ko??". Og saa lad vaere med at taenke for meget over det - det skaber bare uro omkring din amning :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mælkebomben kan anbefales, og den smager mega godt :) men ja, brug rigtig smør!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mælkebomben kan anbefales, og den smager mega godt :) men ja, brug rigtig smør!

 

 Jaaaa, elsker den og spiser den stadig, selvom jeg ikke ammer mere :) Ogsaa god med kokosolie eller ligefrem BAADE smoer og kokosolie! Og kokosmel... mnnn... men jeg er ogsaa glad for kokos. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

 Jaaaa, elsker den og spiser den stadig, selvom jeg ikke ammer mere :) Ogsaa god med kokosolie eller ligefrem BAADE smoer og kokosolie! Og kokosmel... mnnn... men jeg er ogsaa glad for kokos. 

jeg kom dog til at overloade på den, så jeg fik GIGA bryster :lolhit 

jeg er også en sukker for kokos :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak, piger.

Vil prøve at lave mælkebomben.

Mit ene bryst er stået lidt af føler jeg og så bliver d jo ikke så meget stimuleret. Så tror også j vil prøve at stimulere d m pumpe.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har haft mange gange, hvor jeg har tænkt, at nu var amningen slut og hun ikke blev mæt! Men jeg lagde hende også til så meget hun ville, og tog nogle dage "fri", hvor jeg sørgede for at sove mere og spise meget (nødder osv). :)

Klø på, jeg tror det lykkes :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg kom dog til at overloade på den, så jeg fik GIGA bryster :lolhit

jeg er også en sukker for kokos :)

 

 

ha ha, ja, det kan ske - husker ogsaa at Louise Vibe vist spiste en cashewnoed for meget  :lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du kan sagtens laegge hende til mest ved samme bryst foert i en dag eller to. Saa lad hende blive traet af at spise ved det, foer hun tager det andet :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tager hun på som hun skal? Det er jo en god og pålidelig måde at finde ud af om hun får nok.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja hun tager fint på. Det går bedre nu m mælkemængden. Har spist mandler og drukket hvidtøl.

Hun er meget træt i dag - nogle der ved om det har sammenhæng m tigerspring? Og er appetitspring og tigerspring det samme?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja hun tager fint på. Det går bedre nu m mælkemængden. Har spist mandler og drukket hvidtøl.

Hun er meget træt i dag - nogle der ved om det har sammenhæng m tigerspring? Og er appetitspring og tigerspring det samme?

 

Dejligt at det gaar bedre :) Det er haardt at vaere baby, og det er ogsaa haardt at spise for saa lille et barn. Nogle siger, at de vokser, mens de sover. Andre, som mig selv, siger at de har brug for at sove fordi, de vokser. De skal bare have lov at sove, er min holdning. 

 

De to spring er ikke det samme, men du vil opleve, at der nogle gange er en sammenhaeng med mad og tigerspring. 

 

Tigerspring er udviklingsspring, hvor der sker meget mental udvikling i din baby. Efter et tigerspring vil hun kunne nogle nye ting eller vaere klar over nogle nye ting. Det flyder lidt ud og nogle ting kan hun maaske foer og andre siden. Jeg har ikke haft bogen, men har haft en app. 

 

Appetitspring er de dage, hvor din baby faar behov for mere mad, saa som ammende mor vil det foeles som om, du ikke har maelk nok og at din baby vil spise hele tiden. Der er det bare at goere nogle af de ting, du lige har gjort, saa finder det sit niveau. 

 

Saa er der min baby, som havde ammestrejker ogsaa. Det er en dag eller to-tre, hvor baby ikke vil spise, fordi der er for travlt med andre ting ;) Det er ikke fedt foerste gang, men min dreng har taget imod igen efter lidt tid og har i mellemtiden spist i soevne om natten. 

 

Der vil vaere mange faser af alt muligt, saa det kan med fodel blive dit nye mantra "det er en fase, det er en fase..."  :7himmel

 

Men der er heligvis hjaelp at hente herinde  :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak for dit svar.

Ammestrejker - påvirker d ikke mælkeproduktionen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak for dit svar.

Ammestrejker - påvirker d ikke mælkeproduktionen?

 

Kun kortvarigt. Den kommer lynhurtigt op igen, naar efterspoergslen stiger. Udbuddet foelger efterspoergslen, saa det er ganske smart indrettet  :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER