LMHF

Giftfri neglelak?

22 indlæg i dette emne

Findes der en giftfri neglelak, hvor min lille datter stadig kan proppe mors fingre i munden uden der sker noget ved det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Uhh, giftfri ved jeg ikke om den er, med Essies og Nilens Jord er i hvert fald uden alt for meget skrammel, og det brugte jeg indimellem under graviditeten (og nu bruger jeg shellac :) )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Såvidt jeg har forstået er gift-faren minimal, når først lakken er tør? Til gengæld belærte min gamle mikro biologi-lærer mig, at negle med neglelak har laaaaaangt flere bakterier end negle uden noget...

Jeg tror, det er en temperamentssag, hvor forsigtig man vil være. Tvivler på, at man kan finde neglelak, der ikke gør neglene mere usunde at sutte på, men personligt turde jeg godt bruge neglelak engang imellem, også da min dreng var lille :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Prøv evt apoteket, der så jeg engang nogen uden formaldehyd, det er da en god start, tænker jeg :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det er fordi jeg tænkte, jeg ville have neglelak på til hendes barnedåb, og helst en i guldfarve. Men hun sutter bare rigtig meget på mine fingre for tiden og vil jo ikke tage sut... Så jeg tror jeg dropper det, hvis ikke der kommer nogen med et eller andet fantastisk forslag :)

Så vigtigt er det heller ikke.

Men tak for jeres besvarelser!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan du ikke bøje fingeren? Mie suttede også på mine fingre, men pga meget lange negle og halvvejs frygt for bakterier og frygt for at hun kom til skade/skar/kradsede så fik hun en kno i stedet for en fingerspids og det fungerede :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jo det var selvfølgelig en mulighed. Jeg har ikke prøvet det.

Men hun tygger på fingrene lige der hvor to tænder er på vej op.. Og der er især mors pegefingerspids rigtig god, har hun fundet ud af! :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg ved ikke om det er så meget anerledes end alm neglelak.. Men shellak bliver i hvertfald siddende på neglen.. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved ikke om det er så meget anerledes end alm neglelak.. Men shellak bliver i hvertfald siddende på neglen.. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Honeybee gardens - de er vandbaserede og lugter slet ikke så forfærdelige som almindelige neglelak! Jeg har selv nogle stykker af dem efterhånden :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er kommet et nyt mærke der hedder sparitual - og jeg vil næsten vove den påstand at de er de mest griftfrie neglelakker på markedet i dag :) Jeg ELSKER dem!

Prøv at google - kan ikke få lov at copy-paste linket herind.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De store mærker (OPI, Essie osv) fjernede de 3 giftigste stoffer fra deres neglelak for omkring 7-8 år siden (jeg samler på OPI neglelak og det er kun de ældre collectioner der ikke er mærket med at de er fjernet)

Sats på en uden glimmer (jo mere glimmer jo mere sart er den i forhold til at blive gnavet af af små bisser)

Vælg et mærke der normalt holder længe på dine negle (vi er alle forskellige...Opi holder bedst på mig, YSL på min søster)

Drop de billige mærker fra supermarkeder og lign, de har sandsynligvis stadig flere giftige ting i end de store mærker

Shellak holder bedre, men indeholder også nogen ikke særlig børnevenlige stoffer

Er ikke mor endnu....bare neglelaksfreak....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De store mærker (OPI, Essie osv) fjernede de 3 giftigste stoffer fra deres neglelak for omkring 7-8 år siden (jeg samler på OPI neglelak og det er kun de ældre collectioner der ikke er mærket med at de er fjernet)

Sats på en uden glimmer (jo mere glimmer jo mere sart er den i forhold til at blive gnavet af af små bisser)

Vælg et mærke der normalt holder længe på dine negle (vi er alle forskellige...Opi holder bedst på mig, YSL på min søster)

Drop de billige mærker fra supermarkeder og lign, de har sandsynligvis stadig flere giftige ting i end de store mærker

Shellak holder bedre, men indeholder også nogen ikke særlig børnevenlige stoffer

Er ikke mor endnu....bare neglelaksfreak....

 

Det er ikke sandt, at billige neglelakkker pr definition er mere giftigt... 

 

Opi, ligesom Essie har ikke de 3 og dermed saakaldt 3-free, men der er amnge andre gode maerker, der er 5 free. 

 

Altid tjekke over og underlakker for sig, selvom maerket generelt siger 3.4 eller 5 free :) 

 

Nu skal jeg lige finde det link til listen, jeg pt kigger paa:

http://lacquerism.tumblr.com/post/51038810999/healthy-hands-lacquerisms-guide-to-3-4-and-5-free 

 

:balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er ikke sandt, at billige neglelakkker pr definition er mere giftigt... 

 

Opi, ligesom Essie har ikke de 3 og dermed saakaldt 3-free, men der er amnge andre gode maerker, der er 5 free. 

 

Altid tjekke over og underlakker for sig, selvom maerket generelt siger 3.4 eller 5 free :) 

 

Nu skal jeg lige finde det link til listen, jeg pt kigger paa:

http://lacquerism.tumblr.com/post/51038810999/healthy-hands-lacquerisms-guide-to-3-4-and-5-free 

 

:balloons

Ved du hvor Nilens Jord evt ville befinde sig?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved du hvor Nilens Jord evt ville befinde sig?

Matas har Nilens jord makeup, så mon ikke de også har neglelak? Jeg bruger det ikke, så har aldrig set efter ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hov jeg ved godt hvor det købes, men det var mere om i vidste hvor Nilens Jords neglelakker ligger ift giftstoffer!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det aner jeg ikke... jeg er begyndt udelukkende at bruge Chanel... Selv Essie har noget moeg i, saa jeg er ved at tage afsked med min ellers elskede Splash of Grenadine :( 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg sværger til Chanel og har maaaaange fine farver, som jeg glæder mig SÅ meget til at bruge igen! Jeg bruger ikke, når jeg er gravid. Jeg kan ikke slappe af over for det og så hellere gemme fornøjelsen :)

Ellers kan jeg anbefale KURE, som også er 5 free.

Nilens jord har jeg set har lavet en super flot guldfarve.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER