Mette

Natdragt uden fødder?

11 indlæg i dette emne

Vil gerne købe en rigtig lækker uld/silke natdragt til vigga så hun bedre kan regulere varmen når dynen ryger af og på om natten. Men der er ikk fødder i- hvad gør I andre? Tænker det er for koldt med bare fødder men strømper tror jeg hun piller af... Har overvejet sovepose men mon ikke det bliver for varmt med natdragt og dyne...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har aldrig været tilhænger af natdragter med fødder, for ofte synes jeg at fødderne alligevel ryger væk fra hvor de skal være.

Så ved natdragter uden fødder har vi brugt alm. Sokker og i de lidt koldere tider et ekstra par på af de tykkere. Og det har fungeret rigtig fint.

Strømperne er kun røget af hvis sokkerne bliver for løse i det.

:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis Noah sover i natdragt uden fødder har han altid strømper på. Det er meget sjældent de ryger af, det er kun hvis de er for store. Han er ellers også en pilfinger med strømperne om dagen, men de bliver på om natten.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her bliver de også på om natten. Jeg putter dem godt op om anklerne på natdragten, sådan at de sidder bedre fast og benet ikke kommer frem :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ok kan være jeg så skal prøve dem uden fødder igen, for om dagen ryger sokkerne med det samme - men ikke sikkert det er et problem om natten :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi giver også bare strømper på, men A er jo heller ikke så stor endnu, og hun hiver ikke så meget strømper af, som at hun sutter på dem :lol skøre unge :)

Men som alternativ kunne i jo køre med uld/silke strømpebukser og body? Eller bluse. Det har joha fx også.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

altså jeg putter sokker på om aftenen, men de er der ikke næste morgen :D Syntes det fungerer bedst med nogle der kan trækkes langt op og sidder tæt. Tykke sokker ryger af med det samme :) Nu hvor det ikke er frostgrader udenfor syntes jeg ikke hun har haft kolde fødder når hun er vågnet uden sokker, så tænker det nok går ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Med drengene brugte vi på et tidspunkt bare body og strømpebukser som nattøj. Så skal de jo altså trække temmelig længe før strømperne ryger af :-) Og her kan man jo købe lækre uld/silke bodys og uldstrømpebukser.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Havde sket ikk tænkt på strømpebukser :D

Nå men prøvede strømper og hun tog dem ikk af :D hun var dog stadig kold da hun vågnede :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Havde sket ikk tænkt på strømpebukser :D

Nå men prøvede strømper og hun tog dem ikk af :D hun var dog stadig kold da hun vågnede :(

Årh ja, det gjorde vi også en overgang. En body, langærmet bluse udover, strømpebukser og tykke sokker.. Det virkede også fint ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Noah sover med et lag uld/silke fgra Iobio inderst og enten en ulddragt eller en bomuldsdragt udenover. Ulddragten er ret varm, tror jeg, men han sover udenfor dynen. Hans vaerelse er matriklens "kolde rum", saa han er ogsaa kold, hvis ikke han har to lag paa og gerne ulddragten lidt endnu, inden vi gaar over til bomuld, for saa at det er det inderste lag eller bare bodyen, naar det er allervarmest. Han har forresten uldsokker paa og rigtig vinter er der et tykt par uld ovenover! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER