metten86

Tidlige plukkeveer?

5 indlæg i dette emne

Da jeg var gravid med Hannah havde jeg mange plukkeveer og blev i sidste ende sygemeldt fra mit arbejde af samme grund. Men det var først omkring uge 26/27, såvidt jeg husker.

Nu er jeg gravid igen, i 8. uge. I starten var jeg i tvivl, fordi jeg tænkte at det umuligt kunne passe, men nu er jeg altså HELT sikker. Jeg har allerede haft en del plukkeveer. Det startede for at par uger siden så småt. Min mave bliver naturligvis ikke knaldhård, i og med min livmoder ikke er så stor endnu, men selve følelsen af en plukkeve, den er slet ikke til at tage fejl af.

Men er det ikke vildt tidligt? Er der andre der har oplevet det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ikke helt det samme, men jeg blev delvist sygemeldt i uge 27 første gang, og fødte i uge 35. Denne gang begyndte plukkeveerne i uge 14, og jeg har været sygemeldt lige siden :( Det er først nu hvor jeg er i uge 26, at de begynder at stilne af. Og dog, så har jeg lige haft 3 her til aften der gjorde rigtig ondt...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik tidlige plukveer. Med den første omkring uge 14-16 min læge kunne simpelthen mærke min mave var øm. Jeg blev herefter sygemeldt.

Med nr 2 kom det endnu tidligere, men kan ikke helt huske hvornår. jeg blev tidligere sygemeldt med nr 2 også pga andre skavanker. Jeg er et pjøk til at være gravid. Men jeg tror de kom omkring uge 8-10 stk

Jeg gik til termin med dem begge. Så plukveer behøver ikke lave ballade, men skal selvfølgelig tages alvorligt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Som de andre skriver behøver plukveer ikke betyde noget særligt, man kan være ekstra øm og derfor mærker man måske mere til dem end andre gør. Man siger jo også at for hver graviditet må man forvente at ha flere plukveer.

 

En JM forklarede mig det sådan her: plukveer strammer livmoderen op sådan lidt på kryds og tværs, mens rigtige veer strammer livmoderen op fra toppen, sådan så man åbner sig.

 

Jeg havde virkelig mange plukveer i min sidste graviditet, jeg var omkring uge 10 da jeg første gang blev opmærksom på dem, og en del af tiden gjorde de ondt, flere gange varede de over en time ad gangen, eller blev omtrent regelmæssige i et par timer, med 3-5 min interval. Hver gang lagde jeg mig og så aftog de efterhånden, i stedet for at tiltage som veer ville have gjort. Da jeg kom til igangsætning uge 40+5 var jeg stadig helt lukket, på trods af det var min 4. graviditet og på trods af en million plukveer - så det behøver altså ikke betyde noget selv hvis de gør ondt.

 

Selvfølgelig skal man respektere kroppens signaler og slappe af hvis man får plukveer som gør ondt, og hvis de begynder at tiltage eller man blir bekymret vil jeg også sige man hellere må kontakte sit fødested, så kan de vurdere om det er bekymrende eller ikke, de er jo til for det samme.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er ikke som sådan bekymret. Undrede mig mere bare over at de kom så tidligt denne her gang. Og så er jeg selvfølgelig lidt ked af hvis de kan risikere at betyde en endnu tidligere sygemelding denne her gang. Skal til læge i næste uge og så må jeg se hvad hun siger. Men alligevel betryggende at høre, at det ikke er så unormalt endda. :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER