Guest

Boller til baby

14 indlæg i dette emne

Ja, som overskriften siger, giver I så jeres små pus boller (som Helen foreslår), og i så fald hvilke osv.

Vega bliver jo allerede 8 mdr i morgen, og er i tvivl om, hvad jeg skal give hende (i forhold til hvedemel, grove boller mv)

Kom gerne med jeres input :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Helens opskrift på boller kunne jeg godt finde på at give vigga. Vi fik dem forleden i MG :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Helens opskrift på boller kunne jeg godt finde på at give vigga. Vi fik dem forleden i MG :)

Okay, men hun får ikke boller dagligt?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay, men hun får ikke boller dagligt?

Nej det gør hun ikke, men tror nok de får det når hun kommer i DP til eftermiddagsmad :) det er vidst boller og frugt der

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej det gør hun ikke, men tror nok de får det når hun kommer i DP til eftermiddagsmad :) det er vidst boller og frugt der

Okay, må jeg spørge, hvad du så giver i stedet? Altså snack om formiddag og eftermiddag? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min dreng er 8,5 mdr og han får en fuldkornsbollei Føtex når vi handler. Det synes han er skønt :)

Ellers får han grød til morgen og rugbrød til frokost.

Til formiddag og eftermiddagsmaden, får han frugt. Og indimellem har han fået lidt yoghurt til.

Han får det samme som os til aftensmad..

Og så får han en godnatflaske - det er den eneste flaske han får, han gider det ikke..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min dreng er 8,5 mdr og han får en fuldkornsbollei Føtex når vi handler. Det synes han er skønt :)

Ellers får han grød til morgen og rugbrød til frokost.

Til formiddag og eftermiddagsmaden, får han frugt. Og indimellem har han fået lidt yoghurt til.

Han får det samme som os til aftensmad..

Og så får han en godnatflaske - det er den eneste flaske han får, han gider det ikke..

Tak for svar, det er rart at høre, hvad andre gør, så jeg kan få inspiration :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

til mellemmåltider får vigga fx:

 

- pandekager lavet på banan/mælk/mandelmel

- yoghurt

- frisk frugt skåret i tern

- Figenstænger

- grød (gerne fuldkornsgrød med frugt)

- ost (fx ostehaps - nemt på tur)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

til mellemmåltider får vigga fx:

- pandekager lavet på banan/mælk/mandelmel

- yoghurt

- frisk frugt skåret i tern

- Figenstænger

- grød (gerne fuldkornsgrød med frugt)

- ost (fx ostehaps - nemt på tur)

Tak for svar :) herligt med inspiration :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har hller ikke serveret boller endnu, men ved at O skal have det når hun starter dp :) Ud over alle de ting der er blevet nævnt, så laver jeg også klatkager ud af restgrød. Især risengrød er lækkert :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har hller ikke serveret boller endnu, men ved at O skal have det når hun starter dp :) Ud over alle de ting der er blevet nævnt, så laver jeg også klatkager ud af restgrød. Især risengrød er lækkert :)

Tak for svar :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Noah ELSKER mine boller! 

 

Jeg laver speltboller og kommer lidt kaempedurum i. Og sesam. Og yogurt eller hytteost. Og vand, salt og gaer. Og lidt honning. Mest fuldkorn, maaske 2/3. 

Jeg kan godt poste opskriften, som dog er med hvede og sukker og maelk, men jeg laver altidg om paa den og faar altid gode boller ud af det alligevel :) 

 

Det jeg gik op i, var vist at holde hvede laaaangt vaek fra Noah, til efter han var et aar. Og gluten, hvilket lykkedes, men der fik han jo ikke boller saa. Tror jeg gav ham hjemmebiksede kiks og knaekbroed, galetter... 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da Karla var 8 måneder fik hun boller mere eller mindre hver eftermiddag i vuggestuen. Sådan nogle helt almindelige nogle med smør på. 

 

De plejer i VG at give lidt rugbrød eller knækbrød med smør og lidt frugt til mellemmåltid kl. 9, varm mad eller rugbrød til frokost og en bolle eller andet brød til eftermiddag, når de vågner ved en 2-3 tiden. Det er også den rutine vi har kørt efter herhjemme. 

 

Til mellemmåltid gav vi gerne enten frugt eller grønt, gerne med brød eller lignende til. En nem løsning, der altid virkede (og stadig gør ;) ) er at have noget frostgrønt i fryseren, lige til at koge op og servere til. Vi har altid grønne bønner, majs, ærter og broccoliblandinger i fryseren, og Karla elsker det. Bønnerne og brocolli-blandingen giver jeg gerne et opkog og smider på panden bagefter med en klat smør (og nu også lidt krydderier) - så smager det lige lidt bedre, og det giver godt på fedtstof-kontoen ;) 

 

Ellers har jeg et par gange lavet pandekager, hvor jeg har fx kommet broccolimos i. Det bliver lidt på gefülen, men som regel er det gået meget godt :D 

 

Jeg ville nok være lidt varsom med at lave bollerne alt for grove. Da Karla startede i vuggestuen snakkede "madmor" om, at hun ikke brugte fx kerner i sit brød, fordi de helt små ikke kan få noget ud af det alligevel. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej, ikke hele kerne. Men lige at kvaerne nogle solsikker og maasek ogsaa sesam, der kan nemt klares. Ligesom at rive gulerod fint. Saa er der da lidt mere guf i og hvis man saa ogsaa bruger grahamsmel eller grov spelt i :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER