Sija-baby

Udstyr -need to have vs Nice to have

7 indlæg i dette emne

Hvad tænker i er absolute nødvendigt og er der ting hvor i tænker behøver jeg virkelig det?

Voksipose er det noget man bare MÅ eje og kan man nøjes med den billige udgave fra bilka for 2000kr hold da op det er mange penge

Autostol med selebase eller isofix?

Hvad tænker i?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Uha jeg kan slet ikke finde ud af det, synes det er mega uoverskueligt :-o

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså vi havde posen fra føtex, og jeg syntes at den var fin!

Mht sele eller isofix, så er isofix sikrest, men vores bil har ikke isofix, så vi har haft selestole og klaret os fint med dem. Og det kommer jo også an på om hvor meget stolen skalflyttes rundt mellem forskellige biler

Dog vil jeg anbefale at man, hvis man vælger en stol til sele vælger en med selebase så man ikke skal bøvle med selen hver gang.

Der er iøvrigt mange penge sparet ved at købe brugt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

2000 kr er ikke specielt billigt - der er ofte tilbud på den originale voksipose i bl.a. babysam til 1999 kr. Jeg købte min voksi brugt til 400 kr inklusiv sommer og vinter dyne - du kan altid få dynerne renset og vaske betrækket, så det har jeg ingen betænkeligheder ved!

Jeg sværger selv til original voksi, da den jo har ulddyne, som bare er bedre til at regulere varmen hos de små og lede fugten væk. Min pige kunne ligge i frostvejr udenfor kun iført en tynd langærmet body og hue - og hun var så dejlig varm, når jeg tog hende ind.

Men altså folk har jo klaret sig i mange år uden voksi, så den er jo helt klart en Nice to have frem for need to have :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har også en Voksi kopi og er vildt glade for den. Så det synes jeg bestemt man kan nøjes med :)

I forhold til varmen også, så har vores to dyner, så man kan tage den ene ud til sommer.. Vores søn har også kun ligget i body og hue og altså været tilpas tempereret.. :)

Hvis i har isofix i bilen, ville jeg klart foretrække det. Da de fleste små autostolen spændes med selen over babys ben, og synes vi var rigtig træls da lårbasserne voksede ;) - der udover havde vi en gammel bil med korte seler, så vi var nødt tiæ at tippe stolen mens den blev spændt fast, og så vride den om i rigtig hældningen når selen var spændt..

- må så lige tilføje at vi de første mdr havde en easylift - det var det rene guld..

Så baby spændes fast i en lift som er lavet til transport.. De kan lejes i babysam ret billigt. Vi synes det var så dejligt da vores søn var helt lille, fordi han sad ustabilt i autostolen..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så fik jeg købt voksi med vinterdyne. Kunne ikke dy mig da min veninde spurgte om jeg ville købe hendes inkl plade for 400kr den haraldrig været brugt så tænkte 400 skidt pyt den nupper jeg. :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så fik jeg købt voksi med vinterdyne. Kunne ikke dy mig da min veninde spurgte om jeg ville købe hendes inkl plade for 400kr den haraldrig været brugt så tænkte 400 skidt pyt den nupper jeg. :-)

Hold da op, det var et godt tilbud! Kan godt forstå du slog til! :super Men du får nok brug for en sommerdyne også, vinterdynen er meget varm - alt over 10 grader udenfor bliver for varmt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER