Guest

Konfirmation og at skulle bære et armbånd

7 indlæg i dette emne

Min veninde har på facebook uploadet et billede af et armbånd, som hendes søn har fået af præsten, som han skal bære ved hver time han og klassen har med præsten. Det er noget med at det skal symbolisere deres process med at bekende deres tro.

MIn veninde undre sig meget over dette.

 

Er der andre, som har oplevet samme fænomen?

 

Hvad jeg synes om det, skal jeg nok fortælle senere, men jeg er ikke nær så skeptis, som resten af dem, der har kommenteret på det armbånd

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Har aldrig hørt om det, men tænker da udmiddelbart det er et fint symbol. Altså det synliggør jo meget konkret "nu har vi det her fællesskab sammen". :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis det giver mening for konfirmanderne er det helt fint. Jeg kan sagtens se hvordan det kan hjælpe med at man kommer et andet sted hen mentalt. Men hvis de er kede af det og føler det bliver trukket ned over hovedet på dem, er det naturligvis ikke ok. Men sådan helt principielt er jeg ikke imod det. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes det lyder som en god symbolik. Det er trods alt kun når de er til præst :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes det lyder som en god symbolik. Det er trods alt kun når de er til præst :)

:ditto

Er det sådan et kristus bånd? Med hvide/sorte/brune sten og nogle enkelte blå og røde?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg får lidt associationer til dagmarkors og vielsesringe. Med konfirmationsarmbånd er der lissom et smykke til hver af de store kirkehandlinger :)

Men jeg er enig med Mistel i, at det ikke må trækkes ned over deres hoveder mod deres vilje.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pas - jeg har aldrig hørt om det, men giver det mening er det da helt fint, er det frivilligt? Ja de går jo frivilligt til konfirmations forberedelser, så det syntes jeg jo et eller andet sted der er underforstået.

Jeg forstår så bare ikke pointen, da jeg ikke kender præstens forklaring, men som sagt hvis det givet mening så ja da!!! Det er vel ikke være end andre symboler som fx kors og fisk m.m. Som man gladeligt skilter med som kristen!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER