louisezz

Brug for jeres syn på sagen.

45 indlæg i dette emne

Jeg prøver at gøre dette kort, så jeg ikke taber for mange inde i har læst til enden, for har virkelig brug for jeres syn på denne sag. Jeg har to drenge på 8 og 11 år min kæreste har 3 børn på 16,14 og 4 år og sammen har vi August på 4 1/2 mdr. Vi har boet sammen i mit rækkehus. Min kæreste har en lejlighed som han ikke betaler husleje i da det er hans mors, men hun bor ikke i den men betaler alle udgifter til den da hun bare gerne vil beholde den. Vi har i weekenden hvor vi har alle vores 6 børn til sammen gjort det at vi har delt os op for at tilgode se alles behov. For to mdr siden sage min kæreste at han ville flytte fast ud i den lejlighed da hans drenge gerne ville være alene sammen med ham når de var hos ham. Han har sine børn fra torsdag til mandag hver anden uge.. Så der ses vi ikke. Ud over det arbejder han mellem 55 og 70 timer om ugen med dobbel vagter der kan hede fra 7 til 23 så det er ikke meget tid vi har sammen desvære. 70 timer om ugen med dobbel vagter der kan hede fra 7 til 23 så det er ikke meget tid vi har sammen desvære. Nu vi ikke bor sammen er jeg alene med alle udgifter til mit rækkehus og mine 3 børn. Jeg tror grunden til min kæreste også flyttede var for at slippe for at betale nu han kan bruge den anden lejlighed gratis. Men når vi ses er det jo så her hos mig. Jeg går om 2 mdr 6000kr ned i løn pga jeg går fra min løn og ned på barsels dagpenge. Han betaler ikke børnepenge til vores fældes søn da han mener han koster så lidt endnu forde jeg ammet, så det jo kun lidt grød og bleer han bruger.. Tøj køber han da lidt af men børnepenge et jo ikke kun til tøj osv men vil også en hjælp til den som bor med barnet. Han har lige købt 14 dages ferie til ham og hans 3 børn til sommer syd på mens jeg så kan side her hjemme med mine to drenge og vores fældes søn og ikke engang hvide hvordan jeg som enlig mor til 3 skal få hverdagen til at hænge sammen på barselsdagpenge. Synes lidt han lader mig sejle min ejen sø, når det kommer til økonomi trods det er vores fældes søn som jeg går hjemme på barsel med mens han arbejder 60 70 timer om ugen og ingen husleje har hvilkede gør han har råd til at købe ferie til 40.000kr mens jeg ikke engang har råd til en weekend i sommerhus. Han vil gerne have fordelen som er ved at være kærester osv men føler han smutter for et hvert ansvar. Jeg kæmpet for at få tingene til at funger mens han hver anden uge nyder tiden alene med sine store børn mens jeg sider tilbage alene med mine to drenge og vores fældes dreng på 4 1/2 mdr.. Hvad ville i gøre hvis i var mig ??? Synes det ville være mer end rimeligt hvis han dækkede noget af min tabte løn nu jeg går på barsel med vores lille søn også selv om han har valgt at vi skal bo hver for sig... For som skrevet betaler han ikke engang børnepenge til ham.. Hmm udnytter han bare fordelen ved vi ikke har fældes økonomi men at alt andet ellers er normalt..., så han stadig har råd til dyrt tøj og dyre rejser mens jeg må kæmpe mig gennem en hverdag som enlig mor til 3 på dagpenge... Jeg elsker ham men kan også godt mærke det ødelægger mine følser at han med de her ting virker så ligeglad og lader mig stå alene med de her ting mens han kan blive ved at arbejde 60-70 timer og tjene en god løn som han bare kan bruge på sig selv.. Det jo også hans søn jeg går på barsel med... Har brug for et syn set ude fra og evt et godt råd til hvad i ville gøre hvis i var mig... Vh Louise mor til 3 dejlige drenge

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er fuldstændig 100% uacceptabelt! Når I ikke har fælles adresse, er han forpligtet til at betale børnepenge. Kommunen kan lave udlæg i hans løn! Fra mit synspunkt skulle han fyres på stedet - men det er naturligvis ikke altid så enkelt, når man har følelser i klemme. Men se at få søgt om børnepenge og overvej om han hører hjemme i dit liv!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hm den er svær, men jeg mener ikke du kan forlange at han skal dække halvdelen af din tabte løn. Der er jo ingen der tvinger dig til at tage den barsel. Den kan du jo gemme til senere, fordele ud over dage, eller give til ham.

Men derfor kan jeg alligevel godt forstår at du synes det er skævt og bliver lidt trist. Egentlig også lidt sært at han pludselig flytter for sig selv?

Men når han har truffet det valg, så er han altså forpligtiget til at give børnepenge, og den kan han ikke komme uden om. Det er bare at betale ved kasse 1.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej ved godt jeg ved ret ikke kan forlange han dækker halvdelen af min tabte løn..., men ville det ikke være ret og rimeligt nu han stadig vil være kærester og have de fordele at man så hjælper hinanden nu det også er hans lille dreng jeg går hjemme med. Kan ikke gemme den barsel for har jo ingen pasnings muligheder til ham når han på det tidspunk er 6 mdr ellers ville jeg meget gerne starte mit arbejde op igen så jeg ikke skulle bekymre mig om min økonomi på den måde... Kan godt søge om børnepenge, men ved det ikke vil falde i god jord da han mener det et plat så længe han kun koster bleer og lidt grød... Alt tøj har han jo.. Så han mener ikke der er grund til han betaler de 1200kr i børnepenge.,

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Næ, men falder hans opførsel i god jord hos dig? Altså, han er jo flyttet fra dig!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Han er uforskammet, er han!

I er kærester og har et barn sammen, men kun når det passer ham?!

Det er da vildt mærkeligt, at han flytter :blink Han kan da bo i den lejlighed med sine børn når han har dem og sammen med dig og jeres fælles barn resten af tiden.

Tænk, at han er så egoistisk og grådig, at han køber dyre ting og rejser til sig selv og sine børn, men ikke vil betale børnepenge til dig og jeres fælles barn :blink Er han så aldrig sammen med Jeres fælles barn? Han er nu kun dit ansvar, eller hvad? Er han bare ligeglad med ham? :unsure

Jeg er rystet over hvordan nogen kvinder lader sig behandle af de mænd, der skal forestille at elske dem :o

Undskyld, at jeg er så direkte, men i min verden, er der ingen kvinder der fortjener det du der beskriver :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej jeg synes ikke du kan sige at det er ret og rimeligt at han dækker din løn!

Det enete rimelige du kan forlange er børnepenge. Dem har du ret til.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Han er uforskammet, er han!

I er kærester og har et barn sammen, men kun når det passer ham?!

Det er da vildt mærkeligt, at han flytter :blink Han kan da bo i den lejlighed med sine børn når han har dem og sammen med dig og jeres fælles barn resten af tiden.

Tænk, at han er så egoistisk og grådig, at han køber dyre ting og rejser til sig selv og sine børn, men ikke vil betale børnepenge til dig og jeres fælles barn :blink Er han så aldrig sammen med Jeres fælles barn? Han er nu kun dit ansvar, eller hvad? Er han bare ligeglad med ham? :unsure

Jeg er rystet over hvordan nogen kvinder lader sig behandle af de mænd, der skal forestille at elske dem :o

Undskyld, at jeg er så direkte, men i min verden, er der ingen kvinder der fortjener det du der beskriver :kiss

Enig!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Han er uforskammet, er han!

I er kærester og har et barn sammen, men kun når det passer ham?!

Det er da vildt mærkeligt, at han flytter :blink Han kan da bo i den lejlighed med sine børn når han har dem og sammen med dig og jeres fælles barn resten af tiden.

Tænk, at han er så egoistisk og grådig, at han køber dyre ting og rejser til sig selv og sine børn, men ikke vil betale børnepenge til dig og jeres fælles barn :blink Er han så aldrig sammen med Jeres fælles barn? Han er nu kun dit ansvar, eller hvad? Er han bare ligeglad med ham? :unsure

Jeg er rystet over hvordan nogen kvinder lader sig behandle af de mænd, der skal forestille at elske dem :o

Undskyld, at jeg er så direkte, men i min verden, er der ingen kvinder der fortjener det du der beskriver :kiss

Er enig med Susanne her!

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Han er uforskammet, er han!

I er kærester og har et barn sammen, men kun når det passer ham?!

Det er da vildt mærkeligt, at han flytter :blink Han kan da bo i den lejlighed med sine børn når han har dem og sammen med dig og jeres fælles barn resten af tiden.

Tænk, at han er så egoistisk og grådig, at han køber dyre ting og rejser til sig selv og sine børn, men ikke vil betale børnepenge til dig og jeres fælles barn :blink Er han så aldrig sammen med Jeres fælles barn? Han er nu kun dit ansvar, eller hvad? Er han bare ligeglad med ham? :unsure

Jeg er rystet over hvordan nogen kvinder lader sig behandle af de mænd, der skal forestille at elske dem :o

Undskyld, at jeg er så direkte, men i min verden, er der ingen kvinder der fortjener det du der beskriver :kiss

Jeg er rørende enig med Susanne!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Han er uforskammet, er han!

I er kærester og har et barn sammen, men kun når det passer ham?!

Det er da vildt mærkeligt, at han flytter :blink Han kan da bo i den lejlighed med sine børn når han har dem og sammen med dig og jeres fælles barn resten af tiden.

Tænk, at han er så egoistisk og grådig, at han køber dyre ting og rejser til sig selv og sine børn, men ikke vil betale børnepenge til dig og jeres fælles barn :blink Er han så aldrig sammen med Jeres fælles barn? Han er nu kun dit ansvar, eller hvad? Er han bare ligeglad med ham? :unsure

Jeg er rystet over hvordan nogen kvinder lader sig behandle af de mænd, der skal forestille at elske dem :o

Undskyld, at jeg er så direkte, men i min verden, er der ingen kvinder der fortjener det du der beskriver :kiss

Fuldstændig enig - han skulle fyres på stedet!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Han er uforskammet, er han!

I er kærester og har et barn sammen, men kun når det passer ham?!

Det er da vildt mærkeligt, at han flytter :blink Han kan da bo i den lejlighed med sine børn når han har dem og sammen med dig og jeres fælles barn resten af tiden.

Tænk, at han er så egoistisk og grådig, at han køber dyre ting og rejser til sig selv og sine børn, men ikke vil betale børnepenge til dig og jeres fælles barn :blink Er han så aldrig sammen med Jeres fælles barn? Han er nu kun dit ansvar, eller hvad? Er han bare ligeglad med ham? :unsure

Jeg er rystet over hvordan nogen kvinder lader sig behandle af de mænd, der skal forestille at elske dem :o

Undskyld, at jeg er så direkte, men i min verden, er der ingen kvinder der fortjener det du der beskriver :kiss

Må sige, at jeg er enig her.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Han er uforskammet, er han!

I er kærester og har et barn sammen, men kun når det passer ham?!

Det er da vildt mærkeligt, at han flytter :blink Han kan da bo i den lejlighed med sine børn når han har dem og sammen med dig og jeres fælles barn resten af tiden.

Tænk, at han er så egoistisk og grådig, at han køber dyre ting og rejser til sig selv og sine børn, men ikke vil betale børnepenge til dig og jeres fælles barn :blink Er han så aldrig sammen med Jeres fælles barn? Han er nu kun dit ansvar, eller hvad? Er han bare ligeglad med ham? :unsure

Jeg er rystet over hvordan nogen kvinder lader sig behandle af de mænd, der skal forestille at elske dem :o

Undskyld, at jeg er så direkte, men i min verden, er der ingen kvinder der fortjener det du der beskriver :kiss

fuldstændig enig!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg må også tilslutte mig flertallet.

Jeg mener, at når man er i et forhold, så deles man om udgifterne. Og den der tjener lidt mere, må skyde lidt mere ind. Hvis han ikke engang selv kan se, at han burde betale fx børnepenge, og har et ønske om at dele (fx invitere jer alle på en ferie), så synes jeg personligt, at der er noget galt. I er kærester og har et barn sammen, og så synes jeg bare, at det er en selvfølge, at man hjælper hinanden.

Jeg ville aldrig kunne leve i et forhold, hvor manden er så nærig med pengepungen. Omvendt hvis det var mig, der tjente mest, ville jeg da også dele mine penge til fælles oplevelser, mv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej ved godt jeg ved ret ikke kan forlange han dækker halvdelen af min tabte løn..., men ville det ikke være ret og rimeligt nu han stadig vil være kærester og have de fordele at man så hjælper hinanden nu det også er hans lille dreng jeg går hjemme med. Kan ikke gemme den barsel for har jo ingen pasnings muligheder til ham når han på det tidspunk er 6 mdr ellers ville jeg meget gerne starte mit arbejde op igen så jeg ikke skulle bekymre mig om min økonomi på den måde... Kan godt søge om børnepenge, men ved det ikke vil falde i god jord da han mener det et plat så længe han kun koster bleer og lidt grød... Alt tøj har han jo.. Så han mener ikke der er grund til han betaler de 1200kr i børnepenge.,

Det er jo svært det med lønnen. For hvis I nu boede sammen, som det ville være naturligt, at I gjorde, eftersom I er kærester og har fællesbarn - så ville han jo automatisk bidrage ekstra til jeres fælles økonomi, mens du er på barselsdagpenge. Og dermed dække en del ind af den løn, som du mangler.

Men nu har I jo valgt en alternativ bolig-konstellation, og så er det jo straks sværere. Så som du selv skriver, så har du ikke krav på det - det eneste, som du har krav på, er børnepenge fra ham.

Om det andet ville være rimeligt - JA - men derfor har du ikke ret til det. Du har jo selv accepteret, at du i princippet sidder som alenemor, selvom I er kærester. Jeg forstår så slet ikke, at du finder dig i hans opførsel, men det er jo nemt at skrive, når man ikke har følelser i klemme. Men som udenforstående virker det til, at han udnytter dig på det groveste!

Og naturligvis skal han betale børnepenge. Jeg ville på ingen måde tage hensyn til, om det ville falde i god jord hos ham. Han virker til at have råd til at betale dem.

Hvorfor skal I egl ikke allesammen afsted på ferie? Det virker fuldstændig grotesk i min verden, at han bruger 40.000 på en ferie, uden at hans familie skal med?

For han anser da jer for hans familie, ikke?

Alenetid med sine børn har han jo til hverdag. Så I kunne da sagtens rejse på ferie sammen. Du skal vel også være sammen med hans særbørn ind i mellem, skal du ikke? Det er jo jeres fælles søns halvsøskende, så de skal vel også lære hinanden at kende?

Det virker (igen som udenforstående) som om, at han ønsker to separate liv - eller rettere sagt, han ønsker at bo alene uden forpligtelser, men med en kæreste, som står til rådighed, når det passer ham. Sådan lidt sat på spidsen. Undskyld.

Er dit liv, som du ønsker? Er du glad og lykkelig med den bosituation, som han/I har valgt? Skal det altid være sådan? Hvordan med jeres fælles søn - hvad mon han siger, når han bliver større og far bare sådan flytter ud og ind?

Noget helt andet er, hvis du modtager tilskud som enlig, så kan din kæreste jo ikke være der ret meget - er du opmærksom på det? Bare så du ikke pludselig står i et endnu større økonomisk dilemma.

Håber virkelig det bedste for dig. Og beklager hvis indlægget er hårdt at læse. Sig til, så sletter jeg det igen. Jeg tror bare, at du trænger til at se på jeres forhold lidt udefra.

Der er vist større problemer, end blot om han skal dække noget af din løn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Han er uforskammet, er han!

I er kærester og har et barn sammen, men kun når det passer ham?!

Det er da vildt mærkeligt, at han flytter :blink Han kan da bo i den lejlighed med sine børn når han har dem og sammen med dig og jeres fælles barn resten af tiden.

Tænk, at han er så egoistisk og grådig, at han køber dyre ting og rejser til sig selv og sine børn, men ikke vil betale børnepenge til dig og jeres fælles barn :blink Er han så aldrig sammen med Jeres fælles barn? Han er nu kun dit ansvar, eller hvad? Er han bare ligeglad med ham? :unsure

Jeg er rystet over hvordan nogen kvinder lader sig behandle af de mænd, der skal forestille at elske dem :o

Undskyld, at jeg er så direkte, men i min verden, er der ingen kvinder der fortjener det du der beskriver :kiss

Ja sådan kan man godt sige det... Vi er kærester når det passer ham. Ved at han ikke kun er o den lejlighed når han har sine børn men kalder det for han bor der, gør jo netop at han slipper for at skulle deltage i udgifter ved at bo sammen med mig/ os. Når jeg så ikke har mine store drenge de 6 dage de er ved deres far skifter vi mellem at være ved mig eller i hans lejlighed. Men i og med han arbejder så meget er det begrænset hvor mange dage det bliver til... Sidste mdr blev det til 3 aftener og en formiddag sammen det vil sige 4 halve dage ud af 28 dage... Han siger det ikke skal være sådan for altid men så længe hans søn på 16 år stadig kommer på sammenvær hos ham, men jeg er bange for at han inden der har begrave mine følser for ham ved at lade sig sejle min ejen sø på denne måde.... Jeg kæmper pga vores fældes søn og forde jeg ikke havede drømt om det skulle være sådan, men hvad er det jeg kæmper for en far der ikke tager del i ansvaret????

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er jo svært det med lønnen. For hvis I nu boede sammen, som det ville være naturligt, at I gjorde, eftersom I er kærester og har fællesbarn - så ville han jo automatisk bidrage ekstra til jeres fælles økonomi, mens du er på barselsdagpenge. Og dermed dække en del ind af den løn, som du mangler.

Men nu har I jo valgt en alternativ bolig-konstellation, og så er det jo straks sværere. Så som du selv skriver, så har du ikke krav på det - det eneste, som du har krav på, er børnepenge fra ham.

Om det andet ville være rimeligt - JA - men derfor har du ikke ret til det. Du har jo selv accepteret, at du i princippet sidder som alenemor, selvom I er kærester. Jeg forstår så slet ikke, at du finder dig i hans opførsel, men det er jo nemt at skrive, når man ikke har følelser i klemme. Men som udenforstående virker det til, at han udnytter dig på det groveste!

Og naturligvis skal han betale børnepenge. Jeg ville på ingen måde tage hensyn til, om det ville falde i god jord hos ham. Han virker til at have råd til at betale dem.

Hvorfor skal I egl ikke allesammen afsted på ferie? Det virker fuldstændig grotesk i min verden, at han bruger 40.000 på en ferie, uden at hans familie skal med?

For han anser da jer for hans familie, ikke?

Alenetid med sine børn har han jo til hverdag. Så I kunne da sagtens rejse på ferie sammen. Du skal vel også være sammen med hans særbørn ind i mellem, skal du ikke? Det er jo jeres fælles søns halvsøskende, så de skal vel også lære hinanden at kende?

Det virker (igen som udenforstående) som om, at han ønsker to separate liv - eller rettere sagt, han ønsker at bo alene uden forpligtelser, men med en kæreste, som står til rådighed, når det passer ham. Sådan lidt sat på spidsen. Undskyld.

Er dit liv, som du ønsker? Er du glad og lykkelig med den bosituation, som han/I har valgt? Skal det altid være sådan? Hvordan med jeres fælles søn - hvad mon han siger, når han bliver større og far bare sådan flytter ud og ind?

Noget helt andet er, hvis du modtager tilskud som enlig, så kan din kæreste jo ikke være der ret meget - er du opmærksom på det? Bare så du ikke pludselig står i et endnu større økonomisk dilemma.

Håber virkelig det bedste for dig. Og beklager hvis indlægget er hårdt at læse. Sig til, så sletter jeg det igen. Jeg tror bare, at du trænger til at se på jeres forhold lidt udefra.

Der er vist større problemer, end blot om han skal dække noget af din løn.

Det er helt i orden at du skriver lige ud af posen, det er jo i virkeligheden det jeg har brug for... Nej jeg er ikke glad og lykkelig med denne løsning.. Hans halvsøskene ser ham en gang hver anden weekend hvor vi spiser sammen et par timer enten om fredagen eller lørdagen, men det er så også det... Ja vi kunne godt rejse på ferie sammen og vi må så men også godt tage med, men som enlig med 3 børn har jeg på ingen måde råd til sådan en rejse... Når jeg siger jeg synes det ville være ret og rimeligt han hjalp mig lidt økonomisk er det jo det ud fra at han stadig gerne vil være kærester og kunne komme frit i mit hjem og at han jo heller ikke har udgifter til den lejlighed han bor i... Så derfor har han muligheden for at hjælpe mig og på den måde også han søn.... Jeg er bange for det ikke holder om 2 mdr når jeg går på dagpenge og vil have 5000kr at leve for med 3 børn og han sige godt 17000kr efter bil telefon og børnepenge til hans andre børn er betalt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis han har skiftet adresse og du reelt set står som enlig, så kan du søge om forhøjede børnepenge fra staten, et enlig tillæg. De vil blive udbetalt sammen med de andre. Da jeg var enlig, var det 1200 pr barn og vist 1200 oveni.

Men hvor er din kæreste dog et fjols!! Når han er så egoistisk!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er så enig med Just me, og siger det kun fordi vi jo holder af dig herinde på bk og ønsker det bedste for dig!

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er jeg ret så ærlig og temmelig hudløs, og så må du sige til hvis det er for meget...

Men du skal simpelthen sætte ham stolen for døren og sige at enten så stopper han med det pjank, flytter sin adresse hjem, bidrager til husholdningen (dvs betaler halvdelen af alle faste udgifter og mad), og kan så evt. være i lejligheden når han har sine børn, ellers kan han passende komme og hente sine resterende ting, og så søger du børnepenge, ekstra børnetilskud og hele pivtøjet, og så må han selv ordne det når han er trængende...

Det er simpelthen ikke okay at han kalder sig din kæreste når du groft sagt bare bliver behandlet som en lolita-dukke, NÅ! Jeg bliver SÅ gal på dine vejne. Enten er man sgu sammen med alt hvad der hører til, ellers så må han klare sig selv, og så er du ikke bare de-facto enlig, men reelt enlig og så har du KRAV på børnepenge fra ham.

Jeg forstår ikke at du lader ham behandle dig sådan... Man flytter sgi ikke bare ud fra sin kæreste for at man selv kan købe dyre rejser osv, og så efterlader resten af familien i stikken og kun tager goderne??? Sådan bør klaveret simpelthen ikke spille.

Hvis min mand kom med et sådant forslag, så havde jeg bedt ham tage valget på stedet: Er vi sammen eller ej... Der er ingen mellemvej!

Enig! Forstår på ingen måde hvordan han kan synes det er i orden! Du fortjener så meget bedre.. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er helt i orden at du skriver lige ud af posen, det er jo i virkeligheden det jeg har brug for... Nej jeg er ikke glad og lykkelig med denne løsning.. Hans halvsøskene ser ham en gang hver anden weekend hvor vi spiser sammen et par timer enten om fredagen eller lørdagen, men det er så også det... Ja vi kunne godt rejse på ferie sammen og vi må så men også godt tage med, men som enlig med 3 børn har jeg på ingen måde råd til sådan en rejse... Når jeg siger jeg synes det ville være ret og rimeligt han hjalp mig lidt økonomisk er det jo det ud fra at han stadig gerne vil være kærester og kunne komme frit i mit hjem og at han jo heller ikke har udgifter til den lejlighed han bor i... Så derfor har han muligheden for at hjælpe mig og på den måde også han søn.... Jeg er bange for det ikke holder om 2 mdr når jeg går på dagpenge og vil have 5000kr at leve for med 3 børn og han sige godt 17000kr efter bil telefon og børnepenge til hans andre børn er betalt

Jeg mente skam, at han skulle betale en ferie for jer allesammen ;) - han lyder jo ikke til at mangle penge.

Her i huset er det også manden, der tjener langt mest, men det betyder da ikke, at han har 1x.xxx kr i lommepenge, og lader mig om at stå for det hele. Som familie har vi fælleseje og nyder begge godt af, at han tjener mest. Så har jeg nogle andre ting, som jeg kan bidrage med - fx at køre med børnene og stå for mad og indkøb, fordi han tit er senere hjemme.

Men vi er fælles om vores liv, og selvom det er fra hans løn, at der går ind på ferieopsparingen, så kunne min mand da ikke drømme om, at disponere over alle pengene selv og lade os sidde tilbage. Han kan godt tage på drengetur, men betaler også gerne, hvis jeg skal afsted til noget.

Hvis han har 17.000, så kan der vist godt blive til at betale børnepenge til dig også. Han betaler jo også til de andre, skriver du. Så få du bare søgt om de penge. Det mangler da bare - hvis han ikke vil bo sammen med dig, så er det jo hans valg, men så følger den forpligtelse med børnepenge jo altså med.

Han lyder enormt egoistisk og forkælet - ud fra hvad du fortæller.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er meget meget enig med justme!

Og så vil jeg lige sige at jeg blev rigtig ked af det da jeg læste hvordan du bliver behandlet. Jeg kender dig ikke, men fik virkelig ondt af dig. Ingen fortjener sådan en behandling :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er jeg ret så ærlig og temmelig hudløs, og så må du sige til hvis det er for meget...

 

Men du skal simpelthen sætte ham stolen for døren og sige at enten så stopper han med det pjank, flytter sin adresse hjem, bidrager til husholdningen (dvs betaler halvdelen af alle faste udgifter og mad), og kan så evt. være i lejligheden når han har sine børn, ellers kan han passende komme og hente sine resterende ting, og så søger du børnepenge, ekstra børnetilskud og hele pivtøjet, og så må han selv ordne det når han er trængende...

 

Det er simpelthen ikke okay at han kalder sig din kæreste når du groft sagt bare bliver behandlet som en lolita-dukke, NÅ! Jeg bliver SÅ gal på dine vejne. Enten er man sgu sammen med alt hvad der hører til, ellers så må han klare sig selv, og så er du ikke bare de-facto enlig, men reelt enlig og så har du KRAV på børnepenge fra ham. 

 

Jeg forstår ikke at du lader ham behandle dig sådan... Man flytter sgi ikke bare ud fra sin kæreste for at man selv kan købe dyre rejser osv, og så efterlader resten af familien i stikken og kun tager goderne??? Sådan bør klaveret simpelthen ikke spille.

 

Hvis min mand kom med et sådant forslag, så havde jeg bedt ham tage valget på stedet: Er vi sammen eller ej... Der er ingen mellemvej!

 

Jeg kunne ikke være mere enig. Jeg er helt chokeret over nogle "voksne" mennesker kan finde på at opføre sig sådan der! Jeg ville bestemt også stille ham et ultimatum!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Meget enig med de andre :kram

 

Hvad er det han vil med det her? Er i gået fra hinanden eller er i stadig kærester, som bor for sig og laver ting for sig?

I mine ører lyder det som om han er gået fra dig, men ikke lige har lyst til at tage konsekvensen. At han gerne vil have de begge fra begge verdner: friheden til at bruge sine penge som han vil, men samtidig lige kunne smutte over til dig, når han har lyst til det. Og hvis det fungerede for dig, så fred være med det, men når nu det ikke virker for dig, så kan han altså ikke få det sådan. 

 

Jeg tror du er nødt til at få klarhed over det her. Er i sammen eller ikke sammen? Sæt det op sort for hvidt, det er enten eller. For det er ikke fair, at han udnytter dig på den måde, og hvis han vil være så tarvelig og grådig, så må han gøre det alene - altså hvis du spørger mig!

 

Jeg håber I finder ud af det, om ikke andet så at I finder ud af, hvad rammen om jeres forhold skal være. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er jeg ret så ærlig og temmelig hudløs, og så må du sige til hvis det er for meget...

Men du skal simpelthen sætte ham stolen for døren og sige at enten så stopper han med det pjank, flytter sin adresse hjem, bidrager til husholdningen (dvs betaler halvdelen af alle faste udgifter og mad), og kan så evt. være i lejligheden når han har sine børn, ellers kan han passende komme og hente sine resterende ting, og så søger du børnepenge, ekstra børnetilskud og hele pivtøjet, og så må han selv ordne det når han er trængende...

Det er simpelthen ikke okay at han kalder sig din kæreste når du groft sagt bare bliver behandlet som en lolita-dukke, NÅ! Jeg bliver SÅ gal på dine vejne. Enten er man sgu sammen med alt hvad der hører til, ellers så må han klare sig selv, og så er du ikke bare de-facto enlig, men reelt enlig og så har du KRAV på børnepenge fra ham.

Jeg forstår ikke at du lader ham behandle dig sådan... Man flytter sgi ikke bare ud fra sin kæreste for at man selv kan købe dyre rejser osv, og så efterlader resten af familien i stikken og kun tager goderne??? Sådan bør klaveret simpelthen ikke spille.

Hvis min mand kom med et sådant forslag, så havde jeg bedt ham tage valget på stedet: Er vi sammen eller ej... Der er ingen mellemvej!

Er så enig - godt skrevet! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER