190987

MANGLER drenge navne??:)

31 indlæg i dette emne

Hej alle.

Jeg er i uge 31+1 så lige om lidt skal vi ha en lille dreng men vi mangler virkelig ideer til nogen navne..

vi ved vi gerne vil have han skal ha et "gammelt navn" og vi har hele tiden haft Albert som favorit, men vi har ikke låst os fast på det for folk synes det er så sjovt at sige "prins Albert" hø hø hø, mega træls for vi gider selvfølgelig ikke at han skal ha et navn han bliver mobbet med fra fødslen..

Jeg har også sagt Karl (den er min kæreste ikke med på) og han et begyndt at sige bastian men den er jeg nok ikke så vild med

SÅ HJÆLP OS LIDT :D

Knus fra os

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Marius

Alfred

Hans

Richard

Svend

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Konrad

Gustav

Johan

Bertram

Oskar

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er af den overbevisning af man kan drille med alle navne, så jeg synes i skal vælge lige det i vil! Og Albert er da ultra-sødt!

Vores pige hedder Andrea og vi har hørt en del Kaj og Andrea - jokes! Jeg tager brodden af ved allerede fra nu hvor hun er lille, og kærligt kalde hende min lille papegøje :biglove hun sludrer ligesom sin mor, så det passer ret fint ;) Albert ville vel alligevel være jeres lille prins? Så måske bare vænne ham til, det ikke er en dårlig ting?

Jeg hedder selv Louise (blevet drillet med "Louise fra Karise"), min søster hedder Caroline (drillet med malkeko), min bror Magnus (Magnus Tagmus), min mand David (David og Goliath)...... min pointe er bare at folk altid finder noget, hvis de virkelig vil.

Håber i finder navnet!

Knus

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi var også igennem en masse forskellige drengenavne. Vi ville ikke vælge et navn fra top 10. For det er jo ikke sjovt, at der er 10 der hedder det samme i børnehaven o.l. 

Vores valg endte på navnet ASBJØRN.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Anders, marinus, marius, alfred, george, john, arne, henrik, per, ib,

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er selv vild med Carl-Emil :) Måske din mand vil synes om det? 

 

Ellers: Felix, Joachim, Valdermar, Lucas, Conelius. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak for jeres svar :) Jeg har faktisk selv tænkt Karl Emil men da han minimum skal ha 2 efternavne så skal han ikke også ha 2 fornavne ;)

Vores top 5 har hele tiden været:

Albert

Marius

Julius

Bastian

Alfred

Meeeen hvor er det bare svært hvad man skal vælge, havde han været en pige var hun helt sikkert kommet til at hedde Karla så det må blive næste gang ;) Hehe..

Hvilket af de 5 navne kan i bedst li? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak for jeres svar :) Jeg har faktisk selv tænkt Karl Emil men da han minimum skal ha 2 efternavne så skal han ikke også ha 2 fornavne ;)

Vores top 5 har hele tiden været:

Albert

Marius

Julius

Bastian

Alfred

Meeeen hvor er det bare svært hvad man skal vælge, havde han været en pige var hun helt sikkert kommet til at hedde Karla så det må blive næste gang ;) Hehe..

Hvilket af de 5 navne kan i bedst li? :)

 

Tror det må være Alfred :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da min egen søn hedder SEbastian må jeg jo nok sige jeg er mest til Bastian, men jeg er nu mere til det i den form vi har valgt.

 

Jeg er slet slet ikke til gammeldags navne, så må melde pas på de andre på listen.

 

Men det er jo ikke hvad vi andre synes er pænset, hvad føler i selv for. Hvad er jeres mavefornemmelse helt uden at tænke på omgivelserne :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er helt vild med Karl eller Carl men nu hedder min søn også Carl Emil ;-)

Jeg synes ikke det gør noget med mange navne. CE har 2 navne (uden bindestreg) og 2 efternavne. Vi har gjort det på denne måde så han selv kan vælge når han bliver ældre. Om han vil hedder Carl Emil, Carl eller Emil. Også med hensyn til efternavn....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er af den overbevisning af man kan drille med alle navne, så jeg synes i skal vælge lige det i vil! Og Albert er da ultra-sødt!

Vores pige hedder Andrea og vi har hørt en del Kaj og Andrea - jokes! Jeg tager brodden af ved allerede fra nu hvor hun er lille, og kærligt kalde hende min lille papegøje :biglove hun sludrer ligesom sin mor, så det passer ret fint ;) Albert ville vel alligevel være jeres lille prins? Så måske bare vænne ham til, det ikke er en dårlig ting?

Jeg hedder selv Louise (blevet drillet med "Louise fra Karise"), min søster hedder Caroline (drillet med malkeko), min bror Magnus (Magnus Tagmus), min mand David (David og Goliath)...... min pointe er bare at folk altid finder noget, hvis de virkelig vil.

Håber i finder navnet!

Knus

:ditto

Hilsen Mette aka. Mette-Malkeko/Mette-Spætte/Plette-Mette/Mette Eggers-æggemad/Mette Hansen (havd' en bondegåååård-ih-ej-ih-ej-ååååh!) :lolhit

Men ellers synes jeg jo selvfølgelig at Valdemar er et uhørt dejligt navn :kuller ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak for jeres svar :) Jeg har faktisk selv tænkt Karl Emil men da han minimum skal ha 2 efternavne så skal han ikke også ha 2 fornavne ;)

Vores top 5 har hele tiden været:

Albert

Marius

Julius

Bastian

Alfred

Meeeen hvor er det bare svært hvad man skal vælge, havde han været en pige var hun helt sikkert kommet til at hedde Karla så det må blive næste gang ;) Hehe..

Hvilket af de 5 navne kan i bedst li? :)

Hov, så lige, at I havde snævret jer ind til fem navne ;) Af de fem kan jeg bedst lide Alfred og Bastian, og jeg synes Alfred passer super godt til Karla (hvis der nu skulle komme sådan en senere ;)) Men som mor i Bayern siger, så handler det jo om, hvad I synes er pænest, og jeg synes faktisk alle jeres fem navne er flotte :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes det er fem fine navne, der alle passer fint sammen med Karla :)

Personligt kan jeg bedst lide Albert og Alfred.

I behøver vel ikke beslutte Jer, før I har mødt ham, hvis I er så meget i tvivl?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker også, som Susanne skriver, at det måske er en ide at vente til efter fødslen? Her venter vi os en pige, og er 90% sikre på navnet Carla, men ingen venner eller familie får noget at vide, da vi ikke vil bestemme os før vi har mødt hende :) vi har nemlig også 2 andre navne kan lide. tænk hvis hun bare ikke ligner en Carla! :)

Jeg vil lige smide Oliver, William, Oskar og Anton på banen.. Havde vi ventet os en dreng, var det blevet en Oliver. Min fætre hedder Oskar og Anton, så det var det ikke blevet, men er vilde med navnene!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg et naturligvis mest til Marius ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har endtlig os aftalt at vente til efter fødslen med fast at beslutte os men er bange for at det bliver det ikke nemmere af :D

ihhhh hvor må tiden bare gerne gå stærkt nu så han kan komme ud til os ;)

Nu har jeg læst alle jeres fine forslag op for min kæreste men vi bliver ved at falde tilbage på Albert ;) Hehe havde da ikke troet det skulle være så svært at finde et navn :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har endtlig os aftalt at vente til efter fødslen med fast at beslutte os men er bange for at det bliver det ikke nemmere af :D

ihhhh hvor må tiden bare gerne gå stærkt nu så han kan komme ud til os ;)

Nu har jeg læst alle jeres fine forslag op for min kæreste men vi bliver ved at falde tilbage på Albert ;) Hehe havde da ikke troet det skulle være så svært at finde et navn :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Gamle navne....

 

Alvin

Robert

Svend

Ejvin

Leif

Ove

Ejnar

Carlo

Poul

Norman

Anker

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har endtlig os aftalt at vente til efter fødslen med fast at beslutte os men er bange for at det bliver det ikke nemmere af :D

ihhhh hvor må tiden bare gerne gå stærkt nu så han kan komme ud til os ;)

Nu har jeg læst alle jeres fine forslag op for min kæreste men vi bliver ved at falde tilbage på Albert ;) Hehe havde da ikke troet det skulle være så svært at finde et navn :)

Har ikke nogen kloge bud på navne :)

Men vil tilføje, at vi ikke kendte kønnet og derfor havde vi 4 pigenavne og 3 drengenavne i spil da termin nærmede sig. Det viste sig, at det var en lille pige der gemte sig- og vi havde været skråsikre på favoritnavnet, men hun lignede ikke et eneste af navnene :D :rolleyes Så vi startede forfra og manden hev er navn op jeg havde slettet fra hans liste helt tilbage for start- men jo mere jeg tyggede på det, jo mere lignede hun "sådan een" og endte på 5. Dagen med at være en Melissa :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hehe tror også godt det ku gå hen og ende sådan ved os selvom vi ved det bliver en lille dreng ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak for jeres svar :) Jeg har faktisk selv tænkt Karl Emil men da han minimum skal ha 2 efternavne så skal han ikke også ha 2 fornavne ;)

Vores top 5 har hele tiden været:

Albert

Marius

Julius

Bastian

Alfred

Meeeen hvor er det bare svært hvad man skal vælge, havde han været en pige var hun helt sikkert kommet til at hedde Karla så det må blive næste gang ;) Hehe..

Hvilket af de 5 navne kan i bedst li? :)

 

 

Jeg gik i mødregruppe med en mor der havde en Albert og en Karla - De passer ret godt sammen. 

 

Alle børn kan blive drillet med deres navne, så jeg er ret sikker på at vores Karla på et eller andet tidspunkt vil blive drillet med sit navn. Hvad de så vælger at sige må vise sig (Mon ikke det bliver noget med Karl ;) )

Plus at de fleste børn vokser nok fra navnedrillerierne inden de finder ud af hvad en Prins Albert er ;)

 

Ellers kan jeg også godt lide Alfred. Jeg synes de har samme "klang" - Gamle danske navne, som er velkendte men ikke de allermest brugte, der er noget landligt/ start 1900-tal over dem, og så er de lidt uformelle :) Og så duer de på engelsk. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Alfred eller Bastian hælder jeg mest til :) de er så fine :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis I bliver ved at falde tilbage til Albert, så ville jeg tage det som et tegn ;) Det er et super fint navn og som de andre siger kan man altid finde noget at drille med hvis man vil! Jeg synes ikke Albert ligger specielt op til at blive drillet med.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER