TroldeMor

TroldeMors Kage-tråd :) - Fødselsdagskage til Charlie #108

125 indlæg i dette emne

De seriøst virkelig virkelig smukke de kager søde.. :respekt

specielt helt vild med Marlons.. og tænkt et overskud du har med et barn på 1 år, gravid og så bruge så meget tid på kager.. hvor er du sej..

Virkelig virkelig flotte!!

:balloon :balloon :balloon

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

De seriøst virkelig virkelig smukke de kager søde.. :respekt

specielt helt vild med Marlons.. og tænkt et overskud du har med et barn på 1 år, gravid og så bruge så meget tid på kager.. hvor er du sej..

Virkelig virkelig flotte!!

:balloon :balloon :balloon

Årh..... Tusind, tusind tak for dine flotte ord :blush :kram2

Men må nu også indrømme at det har taget hårdt på mig at lave de kager..... Men man er vel stædig :rolleyes :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er imponeret over hvor glat du får din marcipan. Hvad forhold blander du????? ;-)

Hvis du vil dele?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er imponeret over hvor glat du får din marcipan. Hvad forhold blander du????? ;-)

Hvis du vil dele?

Jeg køber min marcipan HER ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Amen hvor er de altså flotte de kager!!! Hvor var det godt, at kombinationen i din mors kage var god :loveshower

Og nu er jeg jo nysgerrig, hvor tykt rullede du marcipanen ud?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Amen hvor er de altså flotte de kager!!! Hvor var det godt, at kombinationen i din mors kage var god :loveshower

Og nu er jeg jo nysgerrig, hvor tykt rullede du marcipanen ud?

Tusind tak :kiss

Jamen jeg rullede den faktisk temlig tyndt ud.... Max 3 mm. og man kunne overhovedet ikke se noget igennem :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ihhhh, saa fandt jeg ind i din kagetraad - hvor er de flotte og lyder virkelig ogsaa laekre 10.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ihhhh, saa fandt jeg ind i din kagetraad - hvor er de flotte og lyder virkelig ogsaa laekre 10.gif

Tak fordi du kiggede forbi :kram2

Og tusind tak for rosen :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak :kiss

Jamen jeg rullede den faktisk temlig tyndt ud.... Max 3 mm. og man kunne overhovedet ikke se noget igennem :)

Fedt - kan jo se det er gjort til ug, kryds og slange ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis jeg spørger pænt, kan det så være at du vil lave kage til Malivas 1 års? :whistling (hvis du vil ha' penge for det, kan vi også snakke om det)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kom lige forbi din tråd, og bliver nød til lige at rose dig for dine kager. Især din 1-års kage er virkelig sød, og med så mange flotte detaljer. :gp

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er godt nok også imponeret over de kager du laver.. Hold da op hvor er du altså bare dygtig! :o :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fedt - kan jo se det er gjort til ug, kryds og slange ;)

Tak ;)

Hvis jeg spørger pænt, kan det så være at du vil lave kage til Malivas 1 års? :whistling (hvis du vil ha' penge for det, kan vi også snakke om det)

Uh søde, ville jeg hellere end gerne.... Men tror nok jeg har bestemt mig for ikke at love nogen kager væk de første måneder efter lillebrors ankomst.... Jeg kommer bare til at fortryde og stresse helt vildt over det. Desværre :(

Til gengæld vil jeg meget gerne vejlede dig i at lave én selv..... Det kan du sagtens!

Måske er det også lidt vildt at køre flere timer frem og tilbage på Malivas fødselsdag efter en kage :P

Kom lige forbi din tråd, og bliver nød til lige at rose dig for dine kager. Især din 1-års kage er virkelig sød, og med så mange flotte detaljer. :gp

Dejligt at du kigger forbi, og tusind tak for din ros :blush

Jeg er godt nok også imponeret over de kager du laver.. Hold da op hvor er du altså bare dygtig! :o :)

Tusind tak skal du have :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uh søde, ville jeg hellere end gerne.... Men tror nok jeg har bestemt mig for ikke at love nogen kager væk de første måneder efter lillebrors ankomst.... Jeg kommer bare til at fortryde og stresse helt vildt over det. Desværre :(

Til gengæld vil jeg meget gerne vejlede dig i at lave én selv..... Det kan du sagtens!

Måske er det også lidt vildt at køre flere timer frem og tilbage på Malivas fødselsdag efter en kage :P

Jeg tænkte også at det var lidt risky at spørge, men ville gøre det alligevel :)

Åh, jeg kan ødelægge selv en drømmekage :P

Men jeg er da villig til at give det et forsøg!

Det er ikke nogen forhindring, når det betyder at vi kan se jer igen :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du er altså virkelig fantastisk god :gp

Nu har jeg kun forsøgt mig på en kage, og det gik ikke heeeelt så godt :whistling

Smørcreme var meget tykt og sød, har så forhøjt mig til jeg skal lave en palmin smørcrem?? kan det passe??

også synes jeg at nu jeg rullede fondanten ud, gjorde jeg det med majsmel under, så den ikke sad fast i bordet, men så synes jeg den fik sådan en mat melet overflade <_<

hvordan får jeg dem lige til at lade være med det :D

du burde give kagekursuser.. kommer gerne :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ej hvor er du blevet god til det der med kagerne. Du var også god, da vi var ude ved dig sidste sommer, men hold da op de sidste nye er blevet flotte. Hvor meget tager du for at lave kager??? hvis man nu skulle bestille en barnedåbskage, når vi kommer så langt???

Det er vildt længe siden jeg har været herinde, men er helt enig i Vanni, det er en kæmpe forandring fra sidste sommer hvor du startede og til nu :-) Sejt gået

kh Pia

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du er altså virkelig fantastisk god :gp

Nu har jeg kun forsøgt mig på en kage, og det gik ikke heeeelt så godt :whistling

Smørcreme var meget tykt og sød, har så forhøjt mig til jeg skal lave en palmin smørcrem?? kan det passe??

også synes jeg at nu jeg rullede fondanten ud, gjorde jeg det med majsmel under, så den ikke sad fast i bordet, men så synes jeg den fik sådan en mat melet overflade dry.gif

hvordan får jeg dem lige til at lade være med det laugh.gif

du burde give kagekursuser.. kommer gerne :lol

Ej, Har helt overset der var kommet flere besvarelser herinde :blush

Nu er det sikkert for sent med et svar, men giver ét alligevel ;)

Jeg er blevet rigtig glad for at bruge chokolade ganache til opsmøring i stedet for smørcreme, som jeg slet ikke bryder mig om.

Det er bare mørk chokolade (ca. 55%, marabou er god!) og piskefløde i lige dele... Altså 100 gram mørk chokolade til 1 dl. fløde. Så koger du fløden op, og hælder den over den hakkede chokolade. Rører til det er ensartet, og i køleskabet.... Bruges når det har kærgården konsistens :)

Mht. maizena, så laver man nemt en "duster", ved at putte en spiseskefuld maizena på en skumklud (sådan en til babynumser) og samler med en elastik.... så kan du "duste" på bordpladen, uden der kommer så meget at det ødelægger overfladen på fondanten :)

Det er vildt længe siden jeg har været herinde, men er helt enig i Vanni, det er en kæmpe forandring fra sidste sommer hvor du startede og til nu :-) Sejt gået

kh Pia

Tusind tak :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dåbskage til Sander :)

Jeg blev spurgt om jeg ikke ville lave en dåbskage til en lille dreng som skal hedde Sander, og hans 60 gæster..... og jo, det ville jeg jo gerne ;) Det er altid sjovt at få muligheden for at lave kager :loveshower

Jeg fik ikke så mange instrukser, bortset fra at kagen gerne måtte være hvid og blå, og evt noget med et tog.... Og så ville de gerne have navn og dato på.

Jeg lavede kagen med lyse mandelbunde, solbærmousse og hvid chokolade ganache med limeskal. Smurt op med chokolade ganache 1:1 og overtrukket og pyntet med marcipan.

Jeg lavede en kage i to lag, på hhv. 18 og 24 cm.

Lige et par billeder af det færdige resultat:

Mpmtlsq.jpg

icHYYCz.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold nu op en flot kage :respekt

Og nu blev jeg helt lækker sulten :sandie

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:o

- jeg siger det altså igen... Du måtte saf't'sus'me gerne lave kage til Malivas fødselsdag eller en evt. ny barnedåb :blush

Nøjsen hvor er du dygtig søde!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold nu op en flot kage :respekt

Og nu blev jeg helt lækker sulten :sandie

Tusind tak ;)

:o

- jeg siger det altså igen... Du måtte saf't'sus'me gerne lave kage til Malivas fødselsdag eller en evt. ny barnedåb :blush

Nøjsen hvor er du dygtig søde!

Du siger bare til ;)

Og tak :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej hvor er den blevet fin!

vi må bestille en kage a'la Troldemor, når Luna bliver 1år! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er du sej, den er mega flot :respekt Og hvor lyder den lækker :sandie

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke nogle flotte kager du har lavet! Er imponeret :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej hvor er den blevet fin!

vi må bestille en kage a'la Troldemor, når Luna bliver 1år! :)

Just say the word :kiss

Hvor er du sej, den er mega flot :respekt Og hvor lyder den lækker :sandie

Tusind tak :blush

Sikke nogle flotte kager du har lavet! Er imponeret :kuller

Tak skal du have, synes jo selv jeg har RIGTIG meget at lære.... Men sjovt er det :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER