Pandamoren

Bugaboo Donkey Kombivogn Duo?

13 indlæg i dette emne

Hej piger

 

Vi overvejer meget kraftigt denne Bugaboo Donkey Kombivogn Duo, da vi planlægger endnu et barn og gerne vil have en multifunktionel klapvogn!

 

Jeg synes personligt denne her virker genial!

 

Men er der mon nogen der har erfaringer med denne eller har hørt erfaringer fra andre, så vil jeg gerne lige høre om disse, inden vi går så langt og investerer i een?

 

Vi planlægger køb til sommer.

 

http://www.medudsigt.dk/shop/bugaboo-donkey-kombivogn-8849p.html

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nu havde vi ikke Donkey'en men en Cameleon, men principperne er jo det samme ;) Vi var rigtig glade for den som barnevogn. Den var let, nem at klappe sammen, fyldte ikke meget og så kører den bare SÅ lækkert. Man kan vende den med en finger ;) Men da klapvognsdelen kom på blev jeg meget skuffet. O var 6 mdr. da vi skiftede sædet med klapvogn, og allerede der sad hun næsten med hovedet oppe i kalechen. Man skulle hele tiden folde stoffet deroppe for at hun kunne være der. Derudover har vi været træt af følgende ting:

 

- selen er meget stram, og barnet sidder ikke så ,,frit'' - altså de har ikke mulighed for at læne sig frem og kigge ud til siderne i et omfang jeg godt kunne tænke mig. Det var altis et problem at få O i selen, fordi hun vred sig rund og skød ryg pga. stramheden. 

 

- Kurven under er upraktisk fordi den er rund og der sidder en stang i midten som gør at man fx. ikke kan få en indkøbspose derned. 

 

- Der er ikke mulighed for at indstille benene

 

- De ligger ikke helt plnt, men i et L når de skal sove i den

 

- Den tipper meget let, fx. når man kører med bus, og specielt hvis man har pusletaske over styret

 

- Regnslaget er der stivere i, hvilket gør at det ikke kan foldes særlig godt sammen, og ligger det i kurven fylder det en del

 

Alt i alt syntes jeg den faktisk blev mere upraktisk en der var fordele, og O sad bare ikke godt i den. Så vi valgte at sælge den og købe en Emmaljunga i stedet. Den har alt hvad jeg kunne drømme om og har manglet ved Bugaboo'en :) 

 

Jeg kender dog flere som er rigtig glade for deres Bugaboo, og har brugt den til mange børn. Tror også der er forskel på hvor stille børnene sidder når de er i klapvogn, O skal have plads og kunne kigge rundt, hvor nogle af dem fra min mg ligger/sidder ligeså stille i den ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ingen erfaring med klapvognen selv, men min mands kollega og hans kone har den til deres drenge og de skulle vist ikke være heeeeelt tilfredse :unsure

Stellet skulle være svært at "slå ud" til fuld størrelse og det skulle også blive en smule ustabilt når det er indstillet til to børn. Men når det er "foldet ind" så det kun passer til et barn, så skulle den køre som en drøm :)

Men som sagt, det er kun noget jeg har fået fortalt og ikke noget jeg selv har erfaret :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu havde vi ikke Donkey'en men en Cameleon, men principperne er jo det samme ;) Vi var rigtig glade for den som barnevogn. Den var let, nem at klappe sammen, fyldte ikke meget og så kører den bare SÅ lækkert. Man kan vende den med en finger ;) Men da klapvognsdelen kom på blev jeg meget skuffet. O var 6 mdr. da vi skiftede sædet med klapvogn, og allerede der sad hun næsten med hovedet oppe i kalechen. Man skulle hele tiden folde stoffet deroppe for at hun kunne være der. Derudover har vi været træt af følgende ting:

 

- selen er meget stram, og barnet sidder ikke så ,,frit'' - altså de har ikke mulighed for at læne sig frem og kigge ud til siderne i et omfang jeg godt kunne tænke mig. Det var altis et problem at få O i selen, fordi hun vred sig rund og skød ryg pga. stramheden. 

 

- Kurven under er upraktisk fordi den er rund og der sidder en stang i midten som gør at man fx. ikke kan få en indkøbspose derned. 

 

- Der er ikke mulighed for at indstille benene

 

- De ligger ikke helt plnt, men i et L når de skal sove i den

 

- Den tipper meget let, fx. når man kører med bus, og specielt hvis man har pusletaske over styret

 

- Regnslaget er der stivere i, hvilket gør at det ikke kan foldes særlig godt sammen, og ligger det i kurven fylder det en del

 

Alt i alt syntes jeg den faktisk blev mere upraktisk en der var fordele, og O sad bare ikke godt i den. Så vi valgte at sælge den og købe en Emmaljunga i stedet. Den har alt hvad jeg kunne drømme om og har manglet ved Bugaboo'en :)

 

Jeg kender dog flere som er rigtig glade for deres Bugaboo, og har brugt den til mange børn. Tror også der er forskel på hvor stille børnene sidder når de er i klapvogn, O skal have plads og kunne kigge rundt, hvor nogle af dem fra min mg ligger/sidder ligeså stille i den ;)

TUSIND tak for dit lange svar!

 

Jeg tror dog der er meget stor forskel på modellerne imellem Cameleon og Doney, da sidstnævnte jo er en dobbeltvogn.

 

Dog vil jeg selvfølgelig undersøge de ting du nævner på pågældende vogn!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ingen erfaring med klapvognen selv, men min mands kollega og hans kone har den til deres drenge og de skulle vist ikke være heeeeelt tilfredse :unsure

Stellet skulle være svært at "slå ud" til fuld størrelse og det skulle også blive en smule ustabilt når det er indstillet til to børn. Men når det er "foldet ind" så det kun passer til et barn, så skulle den køre som en drøm :)

Men som sagt, det er kun noget jeg har fået fortalt og ikke noget jeg selv har erfaret :)

Mange tak. Havde ikke overvejet der kunne være problemer med stellet. Det vil jeg undersøge nærmere!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor stor aldersforskel vil der være på jeres to børn?

Min datter brugte klapvogn meget lidt allerede i tre års alderen. Der brugte vi den kun på ferier, og hun gik mest ved siden af i det daglige.

Klapvognsdelen ser ud til at være for lille til en på to-tre.

Jeg kan se en fordel, hvis det er to med mellem 5-12 måneders forskel. Ellers vil forskellen i lift og klapvognsbehov hurtigt blive for stor til jeres børn tænker jeg.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor stor aldersforskel vil der være på jeres to børn?

Min datter brugte klapvogn meget lidt allerede i tre års alderen. Der brugte vi den kun på ferier, og hun gik mest ved siden af i det daglige.

Klapvognsdelen ser ud til at være for lille til en på to-tre.

Jeg kan se en fordel, hvis det er to med mellem 5-12 måneders forskel. Ellers vil forskellen i lift og klapvognsbehov hurtigt blive for stor til jeres børn tænker jeg.

 

det er svært at have 5 måneders forske mellem 2 børn tænker jeg? der er vel som oftest 9 måneder minimum :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

det er svært at have 5 måneders forske mellem 2 børn tænker jeg? der er vel som oftest 9 måneder minimum :P

Du er SKARP Mette, du er!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du er SKARP Mette, du er!

haha I know - et af mine skarpere øjeblikke :D måske ammehjernen er ved at fordufte

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor stor aldersforskel vil der være på jeres to børn?

Min datter brugte klapvogn meget lidt allerede i tre års alderen. Der brugte vi den kun på ferier, og hun gik mest ved siden af i det daglige.

Klapvognsdelen ser ud til at være for lille til en på to-tre.

Jeg kan se en fordel, hvis det er to med mellem 5-12 måneders forskel. Ellers vil forskellen i lift og klapvognsbehov hurtigt blive for stor til jeres børn tænker jeg.

Det har du helt sikkert ret i. Klapvognsdelen kan bruges til de er 3-4 år. Kender en der bruger den til sin 4-årige pige, og den passer fint.

 

Og det vil højst sandsynligt også kun være 1 års tid, vi vil få brug for multifunktionen. Synes dog også den er smart single-handy.

 

Jeg har dog et kig på en anden af bogaboos vogne, som har fået rigtig god feedback...så nu må vi lige se.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil bare lige fortælle at den får "bedst i test" på TÆNK's hjemmeside :)

Og jeg har selv Cameleon, som jeg elsker - også klapvognsdelen :)

Min søn er 8,5 måned og har kravlet siden han var 7 mdr, så en sele har været nødvendig. Det er der ikke i barnevognsdelen, så brugte klapvognen mens vi fik monteret beslag i barnevognen. Begge dele fungerer upåklageligt.

Men vær opmærksom på evt. manglende sele!! Eneste minus, til gengæld er det et stort minus pga sikkerhed.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

det er svært at have 5 måneders forske mellem 2 børn tænker jeg? der er vel som oftest 9 måneder minimum :P

Ja, okay så da ;-) hehe men altså.... Men holder nu ved at jeg tænker den e r bedst, hvis man får dem i rap ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mange tak for alle jeres råd. VI er endt med at købe en singlevogn, så nu bliver Bugabooen ikke aktuel alligevel :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER