Guest

Smalltalk november 2014

1,710 indlæg i dette emne

Puh vi har nu været i gennem den vildeste rutche tur. vi har de sidste to uger kunne mærke på lægerne på fertilitetsklinikken i skive at der var noget der bekymrede dem. Vi blev henvist til Viborg sygehus hvor de kunne fortælle at de var bekymret for min graviditet lå ved åbningen til æggelederen hvor der ikke er mulighed for graviditeten vil kunne udvide sig og det ville gøre mine store blodkar ville kunne springe, hvis det var tilfældet skulle graviditeten afbrydes med det samme.vi endte med tre kompetente overlæger som heldigvis var enige om vi kunne fortsætte!!!!!

Så efter 1½år+ er det lykkes os at sige vi ER gravide og nu 8+2 Lækkert!

 

Hvor dejligt :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Er jeg den eneste der har tabt mig under graviditeten? Jeg har tabt omkring 2,5 kg.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puh vi har nu været i gennem den vildeste rutche tur. vi har de sidste to uger kunne mærke på lægerne på fertilitetsklinikken i skive at der var noget der bekymrede dem. Vi blev henvist til Viborg sygehus hvor de kunne fortælle at de var bekymret for min graviditet lå ved åbningen til æggelederen hvor der ikke er mulighed for graviditeten vil kunne udvide sig og det ville gøre mine store blodkar ville kunne springe, hvis det var tilfældet skulle graviditeten afbrydes med det samme.vi endte med tre kompetente overlæger som heldigvis var enige om vi kunne fortsætte!!!!!

Så efter 1½år+ er det lykkes os at sige vi ER gravide og nu 8+2 Lækkert!

Hvor er det dejligt for jer at det er som det skal være. Håber i nu jan slappe af og nyde graviditeten..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puh vi har nu været i gennem den vildeste rutche tur. vi har de sidste to uger kunne mærke på lægerne på fertilitetsklinikken i skive at der var noget der bekymrede dem. Vi blev henvist til Viborg sygehus hvor de kunne fortælle at de var bekymret for min graviditet lå ved åbningen til æggelederen hvor der ikke er mulighed for graviditeten vil kunne udvide sig og det ville gøre mine store blodkar ville kunne springe, hvis det var tilfældet skulle graviditeten afbrydes med det samme.vi endte med tre kompetente overlæger som heldigvis var enige om vi kunne fortsætte!!!!!

Så efter 1½år+ er det lykkes os at sige vi ER gravide og nu 8+2 Lækkert!

Hold da op, sikke en rutschetur. Godt det endte positivt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

tak skal i have!!

Maj2014 jeg har ikke tal på det men er også sikker på jeg de sidste to uger har tabt mig kvalmen har hold mig fra at spise særlig  meget!! kan det være det som har spillet ind hos dig?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

tak skal i have!!

Maj2014 jeg har ikke tal på det men er også sikker på jeg de sidste to uger har tabt mig kvalmen har hold mig fra at spise særlig meget!! kan det være det som har spillet ind hos dig?

Ja jeg spiser slet ikke nok pga. Kvalmen. Kastede også op i går aftes og fredag aften. Min kvalme bliver værst om eftermiddagen og aftenen. Puha hvor jeg håber det snart er slut :) jeg havde heldigvis lige et par ekstra kilo at tære af, men nu er der ikke meget tilbage.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi så det fineste hjerteblink i går ... wuhuuuuu  :stork :loveshower :loveshower :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi så det fineste hjerteblink i går ... wuhuuuuu  :stork :loveshower :loveshower :loveshower

 

Dejligt - tillykke med det :yay Hvor langt er du henne?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi så det fineste hjerteblink i går ... wuhuuuuu :stork :loveshower :loveshower :loveshower

Det er bare det skønneste :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror/syntes heller ikke det gør noget kroppen bruger lidt af hvad den har lagret. Var ved sygeplejersken i dag, - 1,6 kg.

Er der nogle af jer som får noget for at afhjælpe kvalmen lidt?

Eksperimentere i dag med hjemmelavet juice med ingefær i. Har det stramt med at være i nærheden af mad, kaster ikke op men syntes det "sidder helt oppe i halsen".

 

Tillykke med synet af hjerteblink!! Det er SKØNT:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror/syntes heller ikke det gør noget kroppen bruger lidt af hvad den har lagret. Var ved sygeplejersken i dag, - 1,6 kg.

Er der nogle af jer som får noget for at afhjælpe kvalmen lidt?

Eksperimentere i dag med hjemmelavet juice med ingefær i. Har det stramt med at være i nærheden af mad, kaster ikke op men syntes det "sidder helt oppe i halsen".

Tillykke med synet af hjerteblink!! Det er SKØNT:)

Hvis det fortsætter som det er lige nu, ringer jeg til lægen efter påske. Jeg har det på samme måde som dig. Jeg kaster bare også op. I dag har jeg stort set ikke spist noget. Puha hvor er det altså hårdt i øjeblikket. Jeg startede lige morgenen med at kaste op på tom mave. Det kan ikke anbefales.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis det fortsætter som det er lige nu, ringer jeg til lægen efter påske. Jeg har det på samme måde som dig. Jeg kaster bare også op. I dag har jeg stort set ikke spist noget. Puha hvor er det altså hårdt i øjeblikket. Jeg startede lige morgenen med at kaste op på tom mave. Det kan ikke anbefales.

Er lige på besøg fra oktober og jeg har Hyperemesis. Jeg får medicin prometazin (staveplade) men er på vej ud af det, da medicinen er erstattet af akupunktur. Jeg startede hver morgen med at kaste op på tom mave. Inden medicinen kastede jeg op 13 gange inden kl 10 på en formiddag. Så der er hjælp og hente og vil helt klart anbefale akupunktur. Nogle læger giver det selv men ellers kan man som regel henvises til sygehuset. Efter 4 behandlinger er min konstante kvalme forsvundet og jeg har ikke kastet op i 4 dage :)

Så hvis det fortsætter vil jeg helt klart tage en snak med min læge.

God bedring. Det er ikke sjovt :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Troede det akupunktur var lidt opreklameret, men det lyder da som en befrielse at kunne ty til!!! De talte kort om det ved mit sidste besøg ved skive. Ellers skal jeg tale med lægen efter påske.

Syntes den kvalme jeg bøvler med fylder meget men shit det i går i gennem lyder vildt hårdt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Troede det akupunktur var lidt opreklameret, men det lyder da som en befrielse at kunne ty til!!! De talte kort om det ved mit sidste besøg ved skive. Ellers skal jeg tale med lægen efter påske.

Syntes den kvalme jeg bøvler med fylder meget men shit det i går i gennem lyder vildt hårdt!

Det at kvalmen fylder meget burde være nok til behandling. De giver det jo fordi det er bevist at de kan hjælpe. Ikke alle men mange. I Horsens evaluerer man efter 3 gange for hvis det ikke hjælper der gør det ikke nogen forskel at fortsætte. Det var også min redning mod opkast og kvalme ved den store så kan kun anbefale at prøve. Det skader i hvert fald ikke :)

Håber det er ok jeg deler min erfaring med jer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det at kvalmen fylder meget burde være nok til behandling. De giver det jo fordi det er bevist at de kan hjælpe. Ikke alle men mange. I Horsens evaluerer man efter 3 gange for hvis det ikke hjælper der gør det ikke nogen forskel at fortsætte. Det var også min redning mod opkast og kvalme ved den store så kan kun anbefale at prøve. Det skader i hvert fald ikke :)

Håber det er ok jeg deler min erfaring med jer.

 

Det er da kun godt med erfaringsudveksling - især når nogle med mere erfaring kan give fifs :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil helt sikkert undersøge det med akupunktur efter påsken. Min kvalme fylder alt. Jeg har kvalme hele døgnet. Det er også vildt hårdt for min kæreste at jeg er så dårlig. Det er en smule frusterende at det er påske nu og der er en uge til at man kan få fat i lægen. Jeg frygter påskefrokost på torsdag og jeg har polterabend på lørdag. Det kunne nærmest ikke være værre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er ifølge min egen beregning 7+4 i dag (dvs termin 29.11) men ifølge skannings-damen er jeg ca. 4 dage kortere, dvs. 7+0 i dag... Nu venter jeg og ser hvad de siger til NF, for så hører jeg jo faktisk mere til i december-gruppen :-)

Men jeg gik også over tid sidst, så tror uanset hvad at jeg bærer på en december-baby :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er ifølge min egen beregning 7+4 i dag (dvs termin 29.11) men ifølge skannings-damen er jeg ca. 4 dage kortere, dvs. 7+0 i dag... Nu venter jeg og ser hvad de siger til NF, for så hører jeg jo faktisk mere til i december-gruppen :-)

Men jeg gik også over tid sidst, så tror uanset hvad at jeg bærer på en december-baby :-)

Min termin ligger umiddelbart D. 1 december, men jeg får æl på dag 12 eller 13 i cyklus, så jeg regner med at jeg har termin D. 29 eller 30 november. Men babyen bliver sikkert først født i december. Det kan man jo ikke vide. Jeg tror der er flere i den her gruppe der ender med at føde i december.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg snuppede lige en drop in scanning i dag. Min svigerfar er i DK i påsken, så jeg ville godt lige have bekræftet, at der stadigvæk er liv, inden han får nyheden :wub Det var SÅ fint. Nu er det jo ikke kun en bønne mere. Man kan se hovedform og krop og se, at der er arme og ben, og så er hjertet så tydeligt. Jeg fik også lov til at se guldklumpen i 3D - ahhhh, men det var bare SÅ fint. Hvis man beregner fra min inseminationsdag, så burde jeg være 9+2 nu, men ved tryghedsscanningen vurderede de, at jeg var en dag mindre. Så jeg regnede med at være 9+1 eller 2, men den her scanning mener, at jeg er 9+0. Hmmmm. Men mon ikke det bare skyldes lidt usikkerhed. I hvert fald var der ingen tvivl om, at hjertet bankede, og det er det vigtigste lige nu :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor skønt at gense!! Nu da vi har set scanninger minimum en gang om ugen og at skulle vente helt NF.

 

Lige lidt update ang ingefærd juice så har det altså hjulpet lidt!! En halv cm ingefærd to appelsiner og en squis æblemosts så har jeg været godt kørende!!

 

Nu har jeg ikke mærket så meget til "maven" de sidste dage men syntes bare jeg har ondt i dag altså sådan i stik, tænker det nok bare er ved at gi sig men syntes man bliver lidt nervøs.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er også nedlagt med en grotæsk kvalme. For 2. Graviditet i træk er jeg diagnosticeret med svær hyperemersis og blev indlagt første gang da jeg var 6+3 hvor jeg lå i 3 dage med drop og kvalmestillende i I.V. Jeg kommer bare aldrig til at avle et helt fodboldhold, hvor gerne jeg end ville :p jeg har en datter på 5 år, og er godt nok lykkelig for at hun har en alder hvor hunforstår hvorfor mor er syg og kan hjælpe til med småting <3

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er også nedlagt med en grotæsk kvalme. For 2. Graviditet i træk er jeg diagnosticeret med svær hyperemersis og blev indlagt første gang da jeg var 6+3 hvor jeg lå i 3 dage med drop og kvalmestillende i I.V. Jeg kommer bare aldrig til at avle et helt fodboldhold, hvor gerne jeg end ville :p jeg har en datter på 5 år, og er godt nok lykkelig for at hun har en alder hvor hunforstår hvorfor mor er syg og kan hjælpe til med småting <3

Det gør bare hele graviditeten hård når man er så dårlig. Jeg er også virkelig hårdt ramt af kvalme. Jeg håber bare sådan at det er gået væk inden D. 10 maj for der skal jeg giftes.

Fik du kvalmestillende der virkede med den store efter indlæggelsen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Maj 2014: ja både sidste gang og denne graviditet får jeg kvalmestillende medicin hver 6 time. Får ondansetron denne gang, kan ikke huske hvad jeg fik sidst. Sidst fik jeg medicin til jeg var 5 måneder henne og endelig kom op på min startvægt igen :/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha synes godt nok min kvalme er kommet tilbage. Den var lige væk en lille uges tid. Men har godt nok haft det skidt det sidste par dage. Kan ingenting om aftenen da det er rarest bar at ligge ned. Også fordi maven er så oppustet, så alt mit tøj strammer bare. Må ud og købe nogle løse bukser der ikke strammer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg inviede ventebukser i går, da jeg måtte give op med et par almindelige bukser. De er mega rare at have på :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER